Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.



Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.



Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.



Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.



Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.



Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...



Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...



Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.



Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.



Pffff. Wat moet ik hiermee?



Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, LaFleurNoire.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 16:07:

[...]



Dat verwachtte hij dus ook. Zat te wachten tot ik zou ontploffen.

Ik eigenlijk ook.

Maar het kwam maar niet.

Ik kan het me voorstellen. Het is (zoals al vaker gezegd) onzin om te denken dat je hele huwelijk nu opeens niet meer bestaat en alle liefde in een keer overboord gaat.

Ik zal ook nooit zeggen dat je 'm op straat moet flikkeren, het is aan jou of je op deze basis verder kunt gaan.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 15:56:

S-a-r-kast, ben even ergens anders gaan zitten toen ik jouw stukje las, ik schoot helemaal vol. Het klopt zo precies...! Dank je. het helpt me om de kluwen v emoties wat te ordenen



Praat erover!! In je eentje overzie je dit allemaal niet.....

En degene waarmee je normaal over moeilijke dingen praat - die is nu juist de oorzaak! Bij hem kan je het niet kwijt (alhoewel ik wel denk dat je tot in detail mag/moet vertellen wat dit met je doet! Houd de communicatie open.)



Ventileer bij 1 vriendin....ventileer online, maar krop niks op.

Mijn PB staat altijd open, als je wilt praten.
quote:Hayek schreef op 18 april 2016 @ 15:56:

Ik denk dat iedereen hier zijn/haar eigen opvatting over heeft. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat mijn vrouw me in het kanaal flikkert als ik zoiets gedaan zou hebben..........O, dus jij bent de nieuwe vriend van Elle? Van harte proficiat hoor!



Tja, ik sta daar vééél gematigder in, blijkbaar. Zo afwijkend zelfs dat ik me meestal niet bemoei met het zoveelste vreemdgaan-drama. Ik snap gewoon niet waarom niemand snapt dat de frequentie waarmee het voorkomt ons iets vertelt over onze ware aard, in tegenstellling tot een absurd ideaalbeeld waar we ons graag aan spiegelen en wat we van onszelf maar vooral van anderen verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Quote:

Genitale wratten hebben, is wel overkomelijk, maar niet als je de oorzaak ervan niet kunt vergeven. Ik dacht trouwens dat zeker niet iedereen symptomen krijgt, ook al ben je besmet. Sterkte iig!



Klopt: las ik ook. Dat niet iedereen symptomen krijgt, ookal ben je besmet. Blijkbaar loopt 80% al met zo'n besmetting rond. (Blijkbaar zei de HA dit vanmorgen)
lastige situatie.

Aan de ene kant kun je denken, hij hield zoveel van je dat hij daarom niet zei. Om je niet te kwetsen.

Want als het echt zo is dag je hem geld mee had gegeven als hij een keer een fantasie wou laten uitkomen en jij daarin zo ruimdenkend bent zoals je schrijft, dan wist hij dat na 20 jaar ook.

Dus hij zei het misschien niet omdat de behoefte had aan iets wat niks met jou te maken had en omdat je anders alleen maar onzeker zou worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 18 april 2016 @ 16:14:

[...]



O, dus jij bent de nieuwe vriend van Elle? Van harte proficiat hoor!



Tja, ik sta daar vééél gematigder in, blijkbaar. Zo afwijkend zelfs dat ik me meestal niet bemoei met het zoveelste vreemdgaan-drama. Ik snap gewoon niet waarom niemand snapt dat de frequentie waarmee het voorkomt ons iets vertelt over onze ware aard, in tegenstellling tot een absurd ideaalbeeld waar we ons graag aan spiegelen en wat we van onszelf maar vooral van anderen verwachten.Wellicht moet je dan even stoppen met oreren en lezen wat TO schrijft en beaamt. Het gaat haar niet om het vreemdgaan an sich, maar het feit dat hij, ondanks dat zij het idee had dat in hun huwelijk van alles bespreekbaar was, jarenlang heeft verzwegen dat hij blijkbaar iets te kort kwam. Iets wat zij hem bij een prostituee nog best gunde ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mannen iets anders verstaan onder trouw en loyaliteit. Bv dat ze werken om de kost te verdienen en bij hun vrouw blijven door dik en dun. Dat zij geen sex met andere vrouwen mogen hebben, komt later op dat lijstje voor. De verwachtingen gaan vooral over naar je baas gaan en de hypotheek betalen enzo, voor een man.



Misschien dat ze daar soms teveel last dragen waardoor ze op andere gebieden gaan haperen. Je kunt niet meer geven dan je hebt he en mannen zijn stronteigenwijs. Die snappen niks van emotionele energie. Maar je hebt daar geen oneindige bron van en falen is toegestaan. Moet je er wel over praten alleen! Ik denk dat veel mannen erg trots zijn. Zouden ze eens mee op moeten houden en een keer niet zo streng en serieus met al hun taken en verantwoordelijkheden bezig moeten zijn. Ik denk dat mannen daardoor uit oog kunnen verliezen waar het om draait in het leven: liefde.



En ik denk echt dat testosteron veel met een mens kan doen, ik merk het nu zelf toevallig omdat ik vroeg in de overgang ga. Ik heb nu ineens iets meer testosteron en ik vind er niks an! Ben vaker boos bv. Denk niet dat vrouwen snappen hoe het voelt om zo'n hoog testosteron niveau te hebben. Ik wil het niet eens weten. Lijkt me ontzettend onrustig.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 18 april 2016 @ 16:14:

[...]



O, dus jij bent de nieuwe vriend van Elle? Van harte proficiat hoor!

Oeh nee, in een topic van laatst bleek maar weer dat dat niet gaat werken. Volgens Elle kan een man geen gewone vriendschap met een vrouw hebben. Dat is voor mij een afknapper.



quote:HuLang schreef op 18 april 2016 @ 16:14:

Tja, ik sta daar vééél gematigder in, blijkbaar. Zo afwijkend zelfs dat ik me meestal niet bemoei met het zoveelste vreemdgaan-drama. Ik snap gewoon niet waarom niemand snapt dat de frequentie waarmee het voorkomt ons iets vertelt over onze ware aard, in tegenstellling tot een absurd ideaalbeeld waar we ons graag aan spiegelen en wat we van onszelf maar vooral van anderen verwachten.Het belangrijkste is denk ik niet het feit dat je in het rond neukt, maar het feit dat je A hebt beloofd en B hebt gedaan. Zoek dan gewoon een partner die openstaat voor een open relatie.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 18 april 2016 @ 16:19:

Ik denk dat mannen iets anders verstaan onder trouw en loyaliteit. Bv dat ze werken om de kost te verdienen en bij hun vrouw blijven door dik en dun. Dat zij geen sex met andere vrouwen mogen hebben, komt later op dat lijstje voor. De verwachtingen gaan vooral over naar je baas gaan en de hypotheek betalen enzo, voor een man.



Misschien dat ze daar soms teveel last dragen waardoor ze op andere gebieden gaan haperen. Je kunt niet meer geven dan je hebt he en mannen zijn stronteigenwijs. Die snappen niks van emotionele energie. Maar je hebt daar geen oneindige bron van en falen is toegestaan. Moet je er wel over praten alleen! Ik denk dat veel mannen erg trots zijn. Zouden ze eens mee op moeten houden en een keer niet zo streng en serieus met al hun taken en verantwoordelijkheden bezig moeten zijn. Ik denk dat mannen daardoor uit oog kunnen verliezen waar het om draait in het leven: liefde.

Ik denk dat je gelijk hebt dat het bij sommige, misschien wel veel mannen zo is. Ik kan oprecht zeggen dat ik het echt anders zie (m'n vrouw weet toch niet dat ik hier zit, dus ik ben niet bang dat ze meeleest ).
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:s-a-r-kast schreef op 18 april 2016 @ 16:11:

[...]





Praat erover!! In je eentje overzie je dit allemaal niet.....

En degene waarmee je normaal over moeilijke dingen praat - die is nu juist de oorzaak! Bij hem kan je het niet kwijt (alhoewel ik wel denk dat je tot in detail mag/moet vertellen wat dit met je doet! Houd de communicatie open.)



Ventileer bij 1 vriendin....ventileer online, maar krop niks op.

Mijn PB staat altijd open, als je wilt praten.

Bedankt!

Ik ventileer voorlopig even online, en ik heb al wel tegen m'n man gezegd dat we voorlopig elke dag even bij elkaar moeten gaan zitten (zonder kinderen). Puur om de laatste gedachtes en gevoelens uit te wisselen.

(Uitwisseling met vrienden /familie vermijd ik liever nog even.)
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 18 april 2016 @ 16:14:

[...]



O, dus jij bent de nieuwe vriend van Elle? Van harte proficiat hoor!



Tja, ik sta daar vééél gematigder in, blijkbaar. Zo afwijkend zelfs dat ik me meestal niet bemoei met het zoveelste vreemdgaan-drama. Ik snap gewoon niet waarom niemand snapt dat de frequentie waarmee het voorkomt ons iets vertelt over onze ware aard, in tegenstellling tot een absurd ideaalbeeld waar we ons graag aan spiegelen en wat we van onszelf maar vooral van anderen verwachten.

Maar, ik heb niet de indruk DAT ik zo'n absurd ideaalbeeld voor ogen had mbt onze relatie.

Ik hou van hem maar af en toe haalt hij ook het bloed onder m'n nagels vandaan. We laten scheten, kennen elkaars (on-)hebbelijkheden. Dus heb (had? ) niet de indruk dat ik het geromantiseerd heb.
Vrienden en familie hoeven dit ook helemaal niet te weten als je dat niet wikt. Maar bedenk je wel dat je toch niet zo belangrijk voor hem bent als hij regelmatig naar de hoeren gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:coralie76 schreef op 18 april 2016 @ 16:18:

lastige situatie.

Aan de ene kant kun je denken, hij hield zoveel van je dat hij daarom niet zei. Om je niet te kwetsen.

Want als het echt zo is dag je hem geld mee had gegeven als hij een keer een fantasie wou laten uitkomen en jij daarin zo ruimdenkend bent zoals je schrijft, dan wist hij dat na 20 jaar ook.

Dus hij zei het misschien niet omdat de behoefte had aan iets wat niks met jou te maken had en omdat je anders alleen maar onzeker zou worden.

Nav Dikgedrukt: Ja, ik dacht ook dat hij dat ook wel wist. Hoe ik daarin stond. Maar toen ik hem dit dus gisteren voorhield, ('hadden we het toch over kunnen hebben, had ik nog best voor open kunnen staan, als je eerlijk was geweest') zei hij dat hij zich "kapotschaamde", dat hij het voor zichzelf al niet goed kon praten, laat staan met mij delen.



Ik denk dat hij niks gezegd heeft omdat dat nu eenmaal de makkelijkste (en lafste) optie is. Als je niks zegt gebeurt er niks, als je dit wel open zou gooien, heb je KANS dat het goed uitpakt, maar óók kans dat het fout uitpakt. (Dat ik het niet zou begrijpen, onzeker zou worden, etc etc)
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 16:21:

[...]



Bedankt!

Ik ventileer voorlopig even online, en ik heb al wel tegen m'n man gezegd dat we voorlopig elke dag even bij elkaar moeten gaan zitten (zonder kinderen). Puur om de laatste gedachtes en gevoelens uit te wisselen.

(Uitwisseling met vrienden /familie vermijd ik liever nog even.)Prima toch? Jullie zijn en blijven in gesprek en familie en vrienden hoeven daar niet in gemengd te worden zolang je dat niet wilt. Dat zorgt ook voor minder "ruis" in dit proces.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 18 april 2016 @ 16:19:

Ik denk dat mannen iets anders verstaan onder trouw en loyaliteit. Bv dat ze werken om de kost te verdienen en bij hun vrouw blijven door dik en dun. Dat zij geen sex met andere vrouwen mogen hebben, komt later op dat lijstje voor. De verwachtingen gaan vooral over naar je baas gaan en de hypotheek betalen enzo, voor een man.



Misschien dat ze daar soms teveel last dragen waardoor ze op andere gebieden gaan haperen. Je kunt niet meer geven dan je hebt he en mannen zijn stronteigenwijs. Die snappen niks van emotionele energie. Maar je hebt daar geen oneindige bron van en falen is toegestaan. Moet je er wel over praten alleen! Ik denk dat veel mannen erg trots zijn. Zouden ze eens mee op moeten houden en een keer niet zo streng en serieus met al hun taken en verantwoordelijkheden bezig moeten zijn. Ik denk dat mannen daardoor uit oog kunnen verliezen waar het om draait in het leven: liefde.



En ik denk echt dat testosteron veel met een mens kan doen, ik merk het nu zelf toevallig omdat ik vroeg in de overgang ga. Ik heb nu ineens iets meer testosteron en ik vind er niks an! Ben vaker boos bv. Denk niet dat vrouwen snappen hoe het voelt om zo'n hoog testosteron niveau te hebben. Ik wil het niet eens weten. Lijkt me ontzettend onrustig.



Het is toch anders niet zo moeilijk om te weten wat 'men' onder huwelijkse trouw verstaat. Legio vrouwen werken voor de kost en hypotheek.

Daarnaast wat Hayek schrijft: maak zaken bespreekbaar, zoek anders iemand die er hetzelfde in staat.



Maar waar het echt hapert is dat 'ze' (m/v) dondersgoed weten wat ze verkeerd doen. En die lust, directe gratificatie, plaatsen boven afspraken. Zoals zaken bespreken, overleggen of huwelijkse trouw. Bij het uitkomen het kruipen en schuldgevoel. De ander voelt zich op zoveel gebieden verraden, misleid. Naast de woede het verdriet. In het geval van TO: tien jaar lang belogen (we bespreken zaken openlijk/nee, geen fantasietjes over prostituees), blootgesteld aan ziektes (Oh, je hebt misschien genitiale wratten). En naast dat lamgeslagen gevoel en woede moet je dan ook nog met wat goed fatsoen de communicatie openhouden. In een rol gedwongen als rechter (wat is de uitkomst van deze crisis) waar je helemaal niet om hebt gevraagd.



Voor TO: heel veel sterkte
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Hayek schreef op 18 april 2016 @ 16:20:

Het belangrijkste is denk ik niet het feit dat je in het rond neukt, maar het feit dat je A hebt beloofd en B hebt gedaan. Zoek dan gewoon een partner die openstaat voor een open relatie.Je hebt A beloofd toen je twintig was en B gedaan toen je veel ouder was, meestal. Ik ken er weinig die de boel belazeren vanaf het prille begin want dat is dan echt A zeggen en B doen, beetje schizofreen of intentioneel kwaadwillig. Je kunt er gewoon niet op vertrouwen dat iemand na 10-20-30 jaar nog voor de 100% achter een belofte staat die hij/zij als jong, onervaren en idealistisch mens heeft gemaakt. Je kunt niet voorspellen hoe je zelf evolueert noch hoe je partner evolueert, je kunt alleen maar hopen (niet verwachten) dat het goed blijft gaan. En wat die open relatie suggestie betreft: onzin: wat toen kon of mogelijk leek kan misschien nu niet meer en vice versa. Precies wegens die in de tijd veranderende interesses. Was het maar zo simpel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 15:17:

[...]



Wat is jouw definitie van 'trouw-zijn' dan..?Hij praat mannen goed, mannen die dit dus doen, die dit normaal vinden.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Sapsorrow; ik zag ooit een programma over een man die in een vrouwenlichaam geboren was en die later ook testosteron injecties kreeg. Die vertelde ook over de veranderingen die dat teweeg bracht. Meer daadkracht, impulsiever, libido, etc. Interessant programma.

Ik geloof ook wel dat hormonen een grote rol spelen in je gedrag.

(Al pleit je dat niet vrij van misstanden)
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 18 april 2016 @ 15:56:

[...]



Ik denk dat iedereen hier zijn/haar eigen opvatting over heeft. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat mijn vrouw me in het kanaal flikkert als ik zoiets gedaan zou hebben..........Dat zouden vele vrouwen gedaan hebben, er zijn maar weinig vrouwen die dit verdragen kunnen, uiteindelijk loopt het stuk.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
#Elle, hou toch op met in je alleszeggende glazen bol te kijken en maar meteen stellen dat dit huwelijk begraven kan worden. TO opent dit topic om helderheid voor zichzelf te krijgen, niet om jouw eindconclusie (die bij elk relatieprobleem dezelfde blijkt te zijn want je bol staat op repeat ) klakkeloos te volgen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 18 april 2016 @ 16:34:

[...]





Het is toch anders niet zo moeilijk om te weten wat 'men' onder huwelijkse trouw verstaat. Legio vrouwen werken voor de kost en hypotheek.

Daarnaast wat Hayek schrijft: maak zaken bespreekbaar, zoek anders iemand die er hetzelfde in staat.



Maar waar het echt hapert is dat 'ze' (m/v) dondersgoed weten wat ze verkeerd doen. En die lust, directe gratificatie, plaatsen boven afspraken. Zoals zaken bespreken, overleggen of huwelijkse trouw. Bij het uitkomen het kruipen en schuldgevoel. De ander voelt zich op zoveel gebieden verraden, misleid. Naast de woede het verdriet. In het geval van TO: tien jaar lang belogen (we bespreken zaken openlijk/nee, geen fantasietjes over prostituees), blootgesteld aan ziektes (Oh, je hebt misschien genitiale wratten). En naast dat lamgeslagen gevoel en woede moet je dan ook nog met wat goed fatsoen de communicatie openhouden. In een rol gedwongen als rechter (wat is de uitkomst van deze crisis) waar je helemaal niet om hebt gevraagd.



Voor TO: heel veel sterkteIn de rol gedwongen als rechter. Ja. Ja dat is het. (Ook) Die laatste zinnen; precies raak..! Dankje. (Heb jij hetzelfde meegemaakt ofzo?)
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 18 april 2016 @ 16:37:

[...]



Je hebt A beloofd toen je twintig was en B gedaan toen je veel ouder was, meestal. Ik ken er weinig die de boel belazeren vanaf het prille begin want dat is dan echt A zeggen en B doen, beetje schizofreen of intentioneel kwaadwillig. Je kunt er gewoon niet op vertrouwen dat iemand na 10-20-30 jaar nog voor de 100% achter een belofte staat die hij/zij als jong, onervaren en idealistisch mens heeft gemaakt. Je kunt niet voorspellen hoe je zelf evolueert noch hoe je partner evolueert, je kunt alleen maar hopen (niet verwachten) dat het goed blijft gaan. En wat die open relatie suggestie betreft: onzin: wat toen kon of mogelijk leek kan misschien nu niet meer en vice versa. Precies wegens die in de tijd veranderende interesses. Was het maar zo simpel.



Het is zo simpel. Gewoon je mond opentrekken. Ja, soms krijg je dan een misverstand, of quelle horreur, emoties. Het zal zeker niet de weg van de minste weerstand zijn.

Alleen maar hopen...

Bij een baas werk je ook tegen vaste afspraken. Daar kunnen mensen wel hun mond opentrekken en onderhandelen (functioneringsgesprek, promotie, interne overplaatsing) Of conclusies verbinden aan halsstarrig vasthouden aan afspraken van 20 jaar geleden (andere baan zoeken). En dan die ene (ooit?) belangrijke persoon in jouw leven, die mag daar slechts op hopen?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 16:53:

[...]



In de rol gedwongen als rechter. Ja. Ja dat is het. (Ook) Die laatste zinnen; precies raak..! Dankje. (Heb jij hetzelfde meegemaakt ofzo?)Nee, niet zelf meegemaakt. Wel eens door toedoen van een ander in zo'n rol gedwongen (niet relationeel). Ik weet nog hoe pislink ik was dat alles stond of viel met mijn beslissing die op diverse mensen van invloed zou zijn terwijl ik helemaal niets 'fout' had gedaan. En de 'dader' stond daar maar wat te loeren als een hert in de koplampen. Hij zijn dingetje kwijt, opgelucht dat het was uitgekomen en wij mochten de rotzooi ruimen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Sapsorrow schreef op 18 april 2016 @ 16:19:

Ik denk dat mannen iets anders verstaan onder trouw en loyaliteit. Bv dat ze werken om de kost te verdienen en bij hun vrouw blijven door dik en dun. Dat zij geen sex met andere vrouwen mogen hebben, komt later op dat lijstje voor. De verwachtingen gaan vooral over naar je baas gaan en de hypotheek betalen enzo, voor een man.



Misschien dat ze daar soms teveel last dragen waardoor ze op andere gebieden gaan haperen. Je kunt niet meer geven dan je hebt he en mannen zijn stronteigenwijs. Die snappen niks van emotionele energie. Maar je hebt daar geen oneindige bron van en falen is toegestaan. Moet je er wel over praten alleen! Ik denk dat veel mannen erg trots zijn. Zouden ze eens mee op moeten houden en een keer niet zo streng en serieus met al hun taken en verantwoordelijkheden bezig moeten zijn. Ik denk dat mannen daardoor uit oog kunnen verliezen waar het om draait in het leven: liefde.



En ik denk echt dat testosteron veel met een mens kan doen, ik merk het nu zelf toevallig omdat ik vroeg in de overgang ga. Ik heb nu ineens iets meer testosteron en ik vind er niks an! Ben vaker boos bv. Denk niet dat vrouwen snappen hoe het voelt om zo'n hoog testosteron niveau te hebben. Ik wil het niet eens weten. Lijkt me ontzettend onrustig.Mooie post, klinkt redelijk logisch. Geen fijn idee, maar toch logisch. Dus mannen, bij deze: neem het werkleven eens niet zo verdomd serieus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven