34 jaar en single

23-04-2016 21:23 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben man en 34 jaar inmiddels. Zoals de topictitel al aangeeft ben ik dus single. En ik weet eigenlijk niet goed hoe ik daar verandering in moet brengen.



Ik heb nooit goed in de markt gelegen bij vrouwen, altijd een beetje het gevoel gehad dat ik aan de zijlijn stond waar vrienden meer succes hadden. Niet dat ik niet met vrouwen om kon gaan, maar ik kwam altijd in de 'friend zone'. Tot aan mijn 31e heb ik dan ook nooit echt een relatie gehad. Toen werd ik aan een meid gekoppeld, wat dus wel uitmondde in een relatie. Deze heeft 2 jaar geduurd, we zijn zelfs gaan samenwonen maar helaas is dat fout gelopen.



Nu ben ik dus weer zo'n anderhalf jaar single, maar ik ben net zo ver als voorheen. Het is niet dat ik het niet probeer, ik ga wel uit ( voor zover de financien het toelaten), ik ga op reis, ik sta ingeschreven op datingsites, maar niks, nada, noppes. Als er nou mislukte pogingen tussen zouden zitten was het tot daar aan toe, maar op dat punt kom ik gewoonweg niet. Op datingsites probeer ik ook genoeg, maar er wordt niet eens op mijn profiel gekeken, laat staan dat er dus een antwoord komt.



Er wordt altijd gezegd dat de biologische klok bij vrouwen gaat tikken, maar zo langzamerhand krijg ik dat gevoel nu ook. Het is niet dat het vrijgezellenleven kommer en kwel is, en bij tijden heb ik echt de voordelen er wel van. Maar ik ben nu de enige in mijn vriendengroep die vrijgezel is, en ook de enige zonder kinderen. Het is ook niet dat ik mijn vrienden niet zie, alleen behoorlijk weinig, ze zitten immers met hun kinderen. Mijn sociale leven kalft dus langzaamaan af, en mocht ik zelf ooit nog kinderen willen dan moet het toch vrij snel gaan gebeuren. Om daar na mijn 40e aan te gaan beginnen zie ik niet zo zitten eigenlijk. En ik wil ook graag een beetje van een relatie kunnen genieten zonder direct de druk te hebben om snel een gezin te stichten. De vraag is alleen hoe?
Alle reacties Link kopieren
Als je te nadrukkelijk probeert met iemand een relatie aan te knopen wordt het nooit wat. Sommige dingen kun je beter aan het toeval overlaten, je hebt alle tijd, je bent nog lang geen 90.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ga iets doen wat je leuk vindt, bij voorkeur iets wat je (ook) in groepsverband kan doen met zowel mannen als vrouwen. Dan kom je vanzelf iemand tegen die dat ook leuk vinden. Zo niet dan hou je er op z'n minst nieuwe vrienden aan over. Soms heb je daar meer aan in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Als je op een dating site zit dan moet je zelf berichtjes sturen aan vrouwen.

Daarbij is het wel belangrijk dat je vrouwen uit je eigen categorie kiest.



Berichtjes sturen naar meisjes van 21 heeft niet zoveel zin. Richt jr op vrouwen van 30 tot 38.



Als je zelf niet zo knap bent heeft het ge e n zin om alleen bloedmooie vrouwen aan te spreken.



Alke emanci

ztie ten spijt willen vrouwen ok gewoon een man die werk heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:perzikboom6 schreef op 23 april 2016 @ 21:29:

Ga iets doen wat je leuk vindt, bij voorkeur iets wat je (ook) in groepsverband kan doen met zowel mannen als vrouwen. Dan kom je vanzelf iemand tegen die dat ook leuk vinden. Zo niet dan hou je er op z'n minst nieuwe vrienden aan over. Soms heb je daar meer aan in het leven.Dat is het nou juist, dat doe ik al :p En daar heb ik ook mensen ontmoet, eentje waarvoor ik heel veel heb gevoeld zelfs ( en dat is al jaren een goede vriendin inmiddels), alleen weer die verdomde 'friend zone'. Ik ontmoet wel mensen, maar er vloeit nooit wat uit.
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens aan die goede vriendin of zij een ide heeft waarom het niet lukt. Zij kent je goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainKirk schreef op 23 april 2016 @ 21:34:

[...]





Dat is het nou juist, dat doe ik al :p En daar heb ik ook mensen ontmoet, eentje waarvoor ik heel veel heb gevoeld zelfs ( en dat is al jaren een goede vriendin inmiddels), alleen weer die verdomde 'friend zone'. Ik ontmoet wel mensen, maar er vloeit nooit wat uit.Komt vanzelf, niet aanstellen en 34 jaar is jong zat. Gewoon doorzetten. Ga wat doen, ga er op uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je alleen maar naar de verkeerde doelgroep kijkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Is dit nou zo erg? 3 miljoen Mensen in Nederland zijn single. Je doet net of het een enge ziekte is ofzo.

Leef gewoon je leven, besteed af en toe even wat aandacht aan dating (sites), ga sporten, doe je werk en zoek je vrienden op.

Als je de ware tegen komt heb je geluk, maar zo niet, dan leef je toch ook gewoon verder? Zo gaat het nou eenmaal hoor.. De ware loop je nou eenmaal niet iedere dag tegen het lijf. Dat geldt voor iedereen, dus ligt niet aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Stap 1. Focus je minder op de relatie vinden. (Deze mannen komen vaak vrij claimerig/triest over en na mijn persoonlijke mening totaal niet sexy

Stap 2. Spreek meiden op die datingsite's aan die in jouw categorie vallen. Dus als je zelf een beetje nerderig eruit ziet, reageer dan niet op Doutzen Kroes type's. Ook vrouwen uit je eigen leeftijdscategorie.

Stap 3. Doe eens gek, doe eens wat anders. Ga eens lekker naar de kapper en laat je een nieuw kapsel aanknippen. Ga eens een nieuwe bril halen die misschien niet je oude vertrouwde montuurtje is, maar wat hipper/vlotter of trek eens wat aan wat wat vlotter staat (ookal zit je joggingbroek en uitgelubberde shirt lekker, een goede broek en mooi shirt/blouse maakt je vaak ook wat zelfverzekerder en dat straal je dan ook uit).



Stap 4 (en na mijn mening de belangrijkste). Geniet van je leven. Je leeft maar 1 keer. Je kan je tot je 90ste focussen op het gemis van een relatie, maar daar maak je je leven echt niet gelukkiger op. Doe leuke dingen, ga eens lekker met een goed boek op een terrasje zitten. Geniet en relax



Succes!
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Toen werd ik aan een meid gekoppeld,Zeg geen "meid"; dat klinkt zo neerbuigend.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Doe eens een fotootje
Alle reacties Link kopieren
Hoe leuk ben je?

Ms eerst zelf eens happy worden
Alle reacties Link kopieren
ik vind de term 'friend zone' een soort belediging voor zowel mannen als vrouwen. Alsof een vriendschap niet waardevol genoeg is. Of je alleen maar met een ander om zou gaan om er een relatie mee te krijgen en vriendschap dan de troostprijs is. Een ander is niet verplicht je als relatiemateriaal te zien, alleen maar omdat jij dat wil.



Verder eens met Rotjego. Het is geen enge ziekte of zo. Maak er in de tussentijd gewoon wat leuks van.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:RotjeGo schreef op 23 april 2016 @ 21:42:

Is dit nou zo erg? 3 miljoen Mensen in Nederland zijn single. Je doet net of het een enge ziekte is ofzo.

Leef gewoon je leven, besteed af en toe even wat aandacht aan dating (sites), ga sporten, doe je werk en zoek je vrienden op.

Als je de ware tegen komt heb je geluk, maar zo niet, dan leef je toch ook gewoon verder? Zo gaat het nou eenmaal hoor.. De ware loop je nou eenmaal niet iedere dag tegen het lijf. Dat geldt voor iedereen, dus ligt niet aan jou.Is het alweer 3 miljoen?
Alle reacties Link kopieren
Sja, weet je, ik ben ook single en ik heb ook weleens het gevoel/ idee 'waarom lukt het nou niet'. Maar aan de andere kant vind ik mijn leven ook weer veel te leuk om me daar echt druk om te maken, dus het blijft bij af en toe eens zo'n gedachte.



Het leven is prachtig, als je daarbij iemand ontmoet die het nog een beetje mooier maakt is dat leuk, zo niet is het leven nog steeds prachtig
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Godallemachtig wat een drama, ik ben 33 en ook 1,6 jaar single en ik leef nog steeds.

Ok ik zal niet ontkennen dat ik ook periodes heb dat ik er bijna obsessief mee bezig ben geweest,

daar werd ik nou niet bepaald gelukkig van.

Je hebt nou eenmaal niet alles onder controle.



Dit klinkt misschien wat zweverig, maar probeer je eens tot jezelf te richten.

Waarom wil jij zo graag een relatie? Waarom denk je dat je leven met een relatie

100 x beter is? (Dan kom je namelijk bedrogen uit, geloof me. Lees voor de grap de pijler

relaties eens door)

Ja ik weet het, vreselijk cliche maar geluk zit in je zelf, niet in een ander.



Tip: verslaafd aan liefde en bevrijd door liefde van Jan Geurtz.

Geloof me, gaat een wereld voor je open als je die boeken gelezen hebt.
Hi, wat jammer dat je nog niet vaak een dame hebt ontmoet waarmee het klikt. Heb je enig idee waar het aan ligt? Ben je zelf bijv erg kritisch of juist helemaal niet, is je persoonlijk hygiene in orde? Ik vind een singel man van 34 helemaal niet sneu ofzo, hier in Amsterdam puilt het van mannen van mid 30 die singel zijn en volgens mij hebben velen de tijd van hun leven. Ik zou sowieso op zoek gaan naar nieuwe vriendin die nog niet zo gesetteld zijn, zodat je met hen leuke dingen kan doen in het weekend etc.
quote:Sweety2015 schreef op 23 april 2016 @ 21:54:

Hoe leuk ben je?

Ms eerst zelf eens happy worden





Nadere toelichting: een relatie zoeken om je eigen al dan niet negatieve gevoel en eenzaamheid

te verbloemen dat gaat echt niet werken.

Je kunt simpelweg niet van een ander verwachten dat hij of zij dit even wegneemt,

dit moet je zelf doen.
quote:Zelatrice schreef op 23 april 2016 @ 22:35:

[...]







Nadere toelichting: een relatie zoeken om je eigen al dan niet negatieve gevoel en eenzaamheid

te verbloemen dat gaat echt niet werken.

Je kunt simpelweg niet van een ander verwachten dat hij of zij dit even wegneemt,

dit moet je zelf doen.Heb je dit in die boeken gelezen?
quote:Zelatrice schreef op 23 april 2016 @ 22:32:

Godallemachtig wat een drama, ik ben 33 en ook 1,6 jaar single en ik leef nog steeds.

Ok ik zal niet ontkennen dat ik ook periodes heb dat ik er bijna obsessief mee bezig ben geweest,

daar werd ik nou niet bepaald gelukkig van.

Je hebt nou eenmaal niet alles onder controle.



Dit klinkt misschien wat zweverig, maar probeer je eens tot jezelf te richten.

Waarom wil jij zo graag een relatie? Waarom denk je dat je leven met een relatie

100 x beter is? (Dan kom je namelijk bedrogen uit, geloof me. Lees voor de grap de pijler

relaties eens door)

Ja ik weet het, vreselijk cliche maar geluk zit in je zelf, niet in een ander.



Tip: verslaafd aan liefde en bevrijd door liefde van Jan Geurtz.

Geloof me, gaat een wereld voor je open als je die boeken gelezen hebt.Vreemde reactie. Je bent zelf toch ook obsessief ermee bezig geweest schrijf je.
quote:Zelatrice schreef op 23 april 2016 @ 22:35:

[...]







Nadere toelichting: een relatie zoeken om je eigen al dan niet negatieve gevoel en eenzaamheid

te verbloemen dat gaat echt niet werken.

Je kunt simpelweg niet van een ander verwachten dat hij of zij dit even wegneemt,

dit moet je zelf doen.Omg
quote:Zelatrice schreef op 23 april 2016 @ 22:35:

[...]







Nadere toelichting: een relatie zoeken om je eigen al dan niet negatieve gevoel en eenzaamheid

te verbloemen dat gaat echt niet werken.

Je kunt simpelweg niet van een ander verwachten dat hij of zij dit even wegneemt,

dit moet je zelf doen.Het werkte bij mij toch anders verdraaid goed altijd
De behoefte aan een relatie is een hele normale, menselijke behoefte. Dan ben je niet direct ongelukkig oid. Beetje overtrokken reacties van sommigen, vind ik. Hoop dat de topic starter nog terug komt!
quote:Antoon69 schreef op 23 april 2016 @ 22:45:

[...]





Heb je dit in die boeken gelezen?Zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven