Drama familie en relatie

23-09-2016 00:01 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor alle reacties! Ben vannacht tot het besluit gekomen contact met familie op een laag pitje te zetten. Snap de reacties maar merk dat mijn familie al jaren over mijn grenzen heen walst en ik wordt daar eerlijk gezegd niet vrolijk van. Fijne dag vandaag.
Accept the things you cannot change and change only the things you can change: yourself
Je past je wel erg snel aan aan de mening van je vriendin......
Alle reacties Link kopieren
Zijn je ouders zwaar manipulatief of gewoon heel laks met hun afspraken? En heb je daar wel eens met ze over gesproken? En wat vinden ze van je vriendin? En tsja, jullie zijn pas een paar maanden samen en wonen nu al in hetzelfde huis. Misschien moet je alles ook wat tijd gunnen.
Ik lees nog niks manipulatiefs van jouw familie, alleen dat ze een beetje onvoorspelbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een vriendin die even ziet dat anderen anders zijn en dus 'slecht'. Kraakt nu je familie af, jij gaat er in mee en overmorgen moet jij ze ook niet meer. Dit is toch niet nodig? Het kan ook en en. Je familie komt te laat, dat weten jullie, dat is irritant maar staat contact niet in de weg.

Zij hoeft het toch niet gelijk op de spits te drijven of wel? Haar vertellen dat xe gewoon mee kan gaan. Vooral contact onderhouden zodat ze elkaar kunnen leren kennen. Het is maar hoe zwaar je eraan trekt.
Alle reacties Link kopieren
De dynamiek in beide gezinnen is totaal anders en niet per definitie verkeerd. Jij zult bij jezelf te rade moeten gaan of jij zelf het gevoel hebt dat jouw familie raar is (hoe voelde jij dit voor je je vriendin had?) En dan gaat het niet om verkeerd of goed maar of jij je er goed bij voelde of niet. Hou je van je familie bijvoorbeeld? Is er warmte, is er liefde?

Dat zij zaken totaal anders doen dan je vriendin gewend is, dat mag toch?

En pas een beetje op met het woord manipulatief. Ik bedoel iedereen manipuleert. Het is geen uitzondering maar eerder regel. We beïnvloeden elkaar veel meer dan we denken. Niet erg, zolang het maar goed voelt en zolang je maar accepteert dat het niet overal hetzelfde is. En jouw vriendin mag het vreemd vinden maar dat wil niet zeggen dat het verkeerd is. Het is gewoon anders. dus praat er over en nog beter haal er iemand bij die bij niemand van de familie betrokken is. Onbevooroordeeld dus!
It's never too late start living!
Ik lees in je op niets manipulatiefs, alleen dat je familie nogal laks omgaat met afspraken en tijden. Kan heel irritant zijn, maar is niet manipulatief. Als dit alles is dan moet je vriendin een beetje inbinden en jij wat duidelijker zijn naar je familie dat afspraak afspraak is. Dat is de gulden middenweg.



Vind eigenlijk eerder je vriendin manipulatief met haar houding.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het stukje stiekem afspreken niet? Je bedoelt dat je dit niet aan je vriendin durft/wilt vertellen? Als jij het zo leuk aan haar vindt dat ze een eigen mening heeft, vindt ze dat dan ook wel bij jou? Of vindt ze het alleen leuk als je het met haar eens bent? Dat is denk ik wel een belangrijke.
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
Pareltje, die vriendin.



Je klinkt nogal ruggegraatloos, alsof je direct haar mening deelt. Bovendien totaal niet netjes dat ze je laat kiezen tussen haar en familie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem ook niet zo van een andere dag komen om te klussen. Ze kwamen om jullie te helpen, niet om je schoonouders te ontmoeten.

Je vriendin klinkt als een zeikerd die overal een probleem van maakt.
Alle reacties Link kopieren
Jouw familie is altijd zo geweest. En is nu als dysfunctioneel bestempeld. Terwijl er eerder niemand was die klaagde. Eerder deed iedereen mee aan deze manier van omgaan met elkaar.



Ik kan me voorstellen dat het voor jou een eye-opener is om het gezin van je vriendin te leren kennen en om de mening van je vriendin te horen.

Maar dit is heus niet het enige andere gezin waar je ooit mee te maken hebt gehad. Gezinnen van vrienden van jou zullen ook allemaal anders gefunctioneerd hebben.

Waarom hang je nu dan zoveel waarde aan de mening van je vriendin? Juist dat klinkt mij manipulatief in de oren.



Jouw en haar familie zijn anders. Nou en. Het kan naast elkaar bestaan. Ik vind niet dat zij meteen de deur moet sluiten naar jouw familie.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kraak je je eigen familie zo af. Je bevuilt het "nest" waar je uit komt. Als daar reden voor is, heb je daar alle recht toe, maar in jou geval, komt het door invloed van je vriendin.



Wat geeft het, dat je broer 2,5 uur te laat is bij zijn eigen date? Dan gaat dat meisje weg en is er geen date.

Ik zou het uitmaken, mijn vriendin die mijn familie "raar en manipulatief" vind, zou ik niet verder mee willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:caribgirl schreef op 23 september 2016 @ 01:55:

Ik snap het stukje stiekem afspreken niet? Je bedoelt dat je dit niet aan je vriendin durft/wilt vertellen? Als jij het zo leuk aan haar vindt dat ze een eigen mening heeft, vindt ze dat dan ook wel bij jou? Of vindt ze het alleen leuk als je het met haar eens bent? Dat is denk ik wel een belangrijke.



Omdat TO beseft dat ze waarschijnlijk weer fors te laat zijn, niet op komen dagen of een andere dag willen lunchen, en daarom maar van te voren niks zegt tegen vriendin?



Ik vind ontzettend te laat komen ook erg irritant en respectloos.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat je vriendin een tikje manipulatief bezig is door jou zogenaamd 'in te laten zien' dat jouw familie in haar ogen niet deugt.



Ik lees dat jij er zelf in je verleden nooit last van hebt gehad.

Lekker houden zo.



En nog wat, ik lees ook dat jij zegt dat jij een tikje manipulatief bent en dat je daar aan werkt.

Kom op hee!

Als dat werkelijk zo was geweest mijn beste, dan had je hier geen topic geopend omdat je met de situatie in je maag zat maar dan had je vriendinlief met een glimlach weer het goede pad op gemasseerd.

Laat je verdomd niets wijsmaken.



In mijn optiek ben jij onwetend de samenwoon modus in gemanipuleerd na slechts een aantal maanden samenzijn.

Voor je het weet is er helemaal niets goeds aan je familie en raak je geïsoleerd van ze.

Is nie wat je wil nie toch?



Dus kom op, kweek een beetje extra ruggengraat en ga vol in tegen die manipulatieve dingetjes van je vriendin anders zit je straks helemaal onder de plak.
Alle reacties Link kopieren
Sneu voor je familie, dat je je zo laat manipuleren door je vriendin. Want je familie is niet manipulatief, maar dat is je vriendin.



Als het binnen jullie familie niet zo'n punt is om te laat te komen of afspraken te veranderen, dan moet je vriendin daar mee om leren gaan. Of vind je dat jouw hele familie het gedrag moet aanpassen omdat jouw vriendin toevallig een andere standaard heeft?



Pas op dat je straks zelf ook niet breekt met je familie, want je spreekt zelf al heel erg negatief over ze. Als ik het zo lees zit je tot over je oren onder de plak...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Als er twee families door een relatie naast elkaar komen te staan gaan verschillen opvallen. Heel herkenbaar.



In het begin vond ik mijn schoonfamilie veel gaver: gul met eten en cadeautjes. Attent met kaartjes. En geen moeilijke gesprekken.



Inmiddels zijn we tien jaar verder en vallen andere dingen op: nooit een inhoudelijk gesprek. Geen echte belangstelling (niet vragen hoe het gaat, nooit langskomen). Dingen die in mijn familie vanzelfsprekend zijn.



De waarde van die laatste categorie wordt nu ook mijn man duidelijk en dat is echt pijnlijk. Omdat de warmte van mijn ouderlijk huis een confrontatie is met de koelte bij hem. (En voor de records: mijn familie is ook verre van perfect hoor! Echt niet een perfecte jeugd. Maar oprechte interesse is nu wel iets waar ik erg van genieten kan)



Je familie kan je niet veranderen. Twee tips:

-bewaak je eigen grenzen. Als je familie iets doet wat niet leuk is voor jou, dan kan je dat aangeven. Maar laten het wel je eigen grenzen zijn en niet die van je vriendin. Zij heeft je een andere manier van omgaan laten zien in haar familie. Misschien deels beter maar misschien ook niet. Blijf onderzoeken wat jij fijn en belangrijk vindt.

-het is nog steeds jouw familie. Je vriendin mag vinden dat jullie op een minder aangename manier met elkaar omgaan, maar ze dient wel respect te hebben voor het feit dat het jouw familie is. En dat jij er dus belang bij hebt om die relatie goed te houden. En dat er dan soms sociaal wenselijk gedrag van haar wordt verwacht, alleen maar uit liefde voor jou.
Je vriendin die zoveel moeite heeft met gedrag van je familie leden is wel heel extreem bezig.



Ja, je kan het er niet mee eens zijn dat je afspraken verplaatst en je stipt houdt aan strenge afspraken, en afzeggen, laat komen, verplaatsen veranderen, daar kan ze dus helemaal niet tegen. Genoeg mensen die er wel tegen kunnen en snappen dat niet iedereen zo in elkaar zit (lees rigide zijn met jezelf en anderen).



Eerlijk gezegd denk ik dat je vriendin veel te ver gaat in haar antipathie voor je familie. Echt, schandalig hoe ze zich opstelt en het zich allemaal aantrekt. Het is niet persoonlijk bedoeld van je ouders of familie, ze zijn alleen flexibeler met afspraken. Dat mag hoor. Niks verkeerds aan.

Heel eerlijk, de grens die je vriendin nu is overgegaan, en het opstoken tegen je familie, om gedrag wat zij niet trekt, gaat te ver.

En nu een familieweekend verpesten bij voorbaat al, omdat ze ze daarom niet meer kan luchten. I



k zeg, ren ren ren! Maak het uit.



Dit is een vriendin die echt te ver gaat met haar afwijzend gedrag naar jouw familie. Zij richt zich nu op de persoon in plaats van dat ze ziet en begrijpt dat zij streng is in haar regels en afspraken en dat niet iedereen zo leeft en zo is. Maar dat maakt een ander die anders is niet tot een onmens hoor. Alleen anders in deze manier van afspraken en flexibel ermee om gaan. Heeft niets met hun als persoon te maken en toch brand ze hun af tot de grond.



Zie het als een veganist die zo extreem is dat ze een persoonlijke hekel krijgt aan vleeseters, en dit persoonlijk neemt als ze vlees eten in haar buurt. Slechts een voorbeeld hoor, ik ken veel veganisten die helemaal niet zo rigide zijn, tis om je het duidelijk te maken dat zij rigide is en anderen dwingt niet meer flexibel te zijn en eigen pad te volgen.
Alle reacties Link kopieren
[img]null[/img]quote:CaptainJaneway schreef op 23 september 2016 @ 06:18:

Ik denk eerder dat je vriendin een tikje manipulatief bezig is door jou zogenaamd 'in te laten zien' dat jouw familie in haar ogen niet deugt.



Ik lees dat jij er zelf in je verleden nooit last van hebt gehad.

Lekker houden zo.



En nog wat, ik lees ook dat jij zegt dat jij een tikje manipulatief bent en dat je daar aan werkt.

Kom op hee!

Als dat werkelijk zo was geweest mijn beste, dan had je hier geen topic geopend omdat je met de situatie in je maag zat maar dan had je vriendinlief met een glimlach weer het goede pad op gemasseerd.

Laat je verdomd niets wijsmaken.



In mijn optiek ben jij onwetend de samenwoon modus in gemanipuleerd na slechts een aantal maanden samenzijn.

Voor je het weet is er helemaal niets goeds aan je familie en raak je geïsoleerd van ze.

Is nie wat je wil nie toch?



Dus kom op, kweek een beetje extra ruggengraat en ga vol in tegen die manipulatieve dingetjes van je vriendin anders zit je straks helemaal onder de plak.Helemaal eens..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Wie is er precies manipulatief? Jammer dat ze je aan het los wrikken is van jouw familie en jij als een dom ei achter haar aan loopt omdat dit nu éénmaal haar geweldige karaktereigenschap is waar jij op gevallen bent. Jammer ook dat ze zich zo keihard opstelt doordat je broer één keer zo ontzettend te laat komt en vervolgens geen kans meer krijgt.



Ik moest ook wennen aan mijn schoonfamilie. Dingen gaan altijd anders in de schoonfamilie dan in jouw familie. Is het daarom zo verkeerd? En als je het zo verkeerd vond, waarom heb je er zelf nooit wat van gezegd?



Ik vind dit altijd zo jammer. Zeg maar dag tegen de band met je familie.
quote:CaptainJaneway schreef op 23 september 2016 @ 06:18:

Ik denk eerder dat je vriendin een tikje manipulatief bezig is door jou zogenaamd 'in te laten zien' dat jouw familie in haar ogen niet deugt.



Ik lees dat jij er zelf in je verleden nooit last van hebt gehad.

Lekker houden zo.



En nog wat, ik lees ook dat jij zegt dat jij een tikje manipulatief bent en dat je daar aan werkt.

Kom op hee!

Als dat werkelijk zo was geweest mijn beste, dan had je hier geen topic geopend omdat je met de situatie in je maag zat maar dan had je vriendinlief met een glimlach weer het goede pad op gemasseerd.

Laat je verdomd niets wijsmaken.



In mijn optiek ben jij onwetend de samenwoon modus in gemanipuleerd na slechts een aantal maanden samenzijn.

Voor je het weet is er helemaal niets goeds aan je familie en raak je geïsoleerd van ze.

Is nie wat je wil nie toch?



Dus kom op, kweek een beetje extra ruggengraat en ga vol in tegen die manipulatieve dingetjes van je vriendin anders zit je straks helemaal onder de plak.





+1000



Je vriendin is de meester manipulator
Te snel samen gaan wonen. Waarom zou je samen gaan wonen met iemand die zo neerkijkt op jou en je familie? Je familie doet niks verkeerd, dit is hoe ze zijn en de familie heeft er geen problemen mee. Jij maakt er geen probleem van dat haar familie stipt is, waarom kan zij jouw familie niet accepteren zoals ze is? Waarom moet ze negatief praten over je familie en waarom accepteer jij dat? Verschillende mensen gaan op verschillende manieren met dingen om, dat ze jullie manier als verkeerd bestempelt is heel kortzichtig, en ik denk dat als ze niet gauw accepteert daar je familie is zoals ze is jullie relatie gauw voorbij zal zijn. Dat, of ze manipuleert je te geloven dat je afstand van je familie moet nemen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je je mening te veel door je vriendin laat beinvloeden (en dan vraag ik me af hoe dat komt, dat je makkelijk beinvloedbaar bent) en het kan ook zij dat de schellen van je ogen vallen en je vriendin alleen maar benoemt wat jij moeilijk vindt om je te realiseren.

Aan jou om hier over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus niet de enige die jou vriendin de grote manipulator vind. Dat jou familie qua afspraken niet stipt zijn is hoogstens irritant maar niet manipulatief. Dan gaat ze maar fijn niet mee naar het familie weekend. Ik zou haar wel meegeven dat je flink over jullie zou gaan nadenken daar. Ze serveert jou familie zo af en hits jou daarin op. Sneu ook voor je familie. Ze klinkt als een leuke meid zo.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Haar eigen familie is natuurlijk perfect. Ik vind jouw vriendin een beetje star en niet erg vergevingsgezind.



Zij kan ervoor kiezen om naar bepaalde dingen niet mee te gaan zoals een heel familieweekend maar het gaat te ver om jou te verbieden om met je familie om te gaan. Je bent nu al stiekem afspraken aan het maken ipv dat je stelt. Het is mijn familie, zij hebben tekortkomingen maar ik vind mijn familie belangrijk genoeg om mee om te blijven gaan eventueel zonder jou.



Ik durf je namelijk op een briefje te geven dat straks je vrienden ook niet goed zijn. De één drink te veel, de ander is niet trouw genoeg, ...etc. Voor je het weet heb alleen nog je vriendin die zichzelf blijkbaar geweldig vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als mijn partner mijn ouders zo zou afkraken en van me zou vragen om ze niet meer te ontmoeten (zodat ik stiekem zou moeten afspreken) is het mijn partner niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven