Drama familie en relatie

23-09-2016 00:01 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor alle reacties! Ben vannacht tot het besluit gekomen contact met familie op een laag pitje te zetten. Snap de reacties maar merk dat mijn familie al jaren over mijn grenzen heen walst en ik wordt daar eerlijk gezegd niet vrolijk van. Fijne dag vandaag.
Accept the things you cannot change and change only the things you can change: yourself
Alle reacties Link kopieren
Dat je vriendin manipuleert weet ik niet.

Het kan zomaar zijn door wat je vriendin benoemd wat ze ziet jou een blik geeft op je fam wat je eerder niet zag.



Vaak komen mensen pas tot bewust als mensen je erop wijzen.



Wat dus niet reeel is dat ze er een bom onder mag leggen.



Wees daar duidelijk in.



Dadelijk zit jou met een gebroken fam als de relatie ooit ontploft.



Het moet uit jezelf komen wat je ervan vind en mee doet.



Stiekem je ouders moeten ontmoeten is dus idioot.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook geen manipulatie van je ouders in je verhaal. Wel hebben ze een irritante eigenschap. Maar dat heeft iedereen, daar werk je omheen. Bovendien trekt ze het buiten proportie. Dat zij het respectloos vindt om te laat te komen wil niet zeggen dat jouw familie haar actief beledigt. Ga ervan uit dat ze hun hele kennissenkring op dezelfde behandeling trakteren.



Wat heeft ze eraan om er op te blijven hameren? Enige resultaat is dat jij ongelukkig wordt. Ze kan beter haar lange tenen intrekken. Sterk zijn is een kwaliteit, maar onbuigzaam zijn is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dat je je OP aangepast hebt. Gezien wat ik onder je loep gelezen heb is dat misschien verstandig, maar wees voorzichtig dat je de band met je familie niet volledig kwijtraakt. En wees erop bedacht dat je niet je vriendin je hele denken en doen laat bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Lees je vorige topic nog eens terug
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Naar aanleiding van je nieuwe OP, heb je überhaupt of grenzen aangegeven bij je familie?
En nu maar hopen dat jullie liefde voor altijd is en niet dat je straks zonder vrienden (want die zijn vast ook niet goed genoeg) en familie staat. Je bent volwassen, hoop dat je er wel met je familie over praat, dat ze niet goed genoeg zijn? Zou mij pijn doen als mijn kind ineens besluit dat ik niet goed genoeg ben en niet weet waarom namelijk, maar misschien wil je vriendin dat wel niet. Zou wel eerst overleggen wat zij wil natuurlijk aangezien zelf nadenken niet meer kan.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind ze leuk aan jou ? Vooral dat je een zacht ei bent..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Je nieuwe OP lezend denk ik dat je je Nick ook wel kan wijzigen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 23 september 2016 @ 09:31:

Wat vind ze leuk aan jou ? Vooral dat je een zacht ei bent..



Wow zeg.



Bij nagedacht dat hij eerst te zacht was en een ander hem een eye opener geeft nu?



Beetje onder de gordel zo"n opmerking.



Ieder loopt zijn eigen pad.
Alle reacties Link kopieren
quote:keukenstoel schreef op 23 september 2016 @ 09:36:

[...]





Wow zeg.



Bij nagedacht dat hij eerst te zacht was en een ander hem een eye opener geeft nu?



Beetje onder de gordel zo"n opmerking.



Ieder loopt zijn eigen pad.Meningen kunnen verschillen en zo laag was het ook weer niet..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Wat een dom schaap ben je, je laat je manipuleren door je nieuwe vriendinnetje. Echt, ergens hoop ik dat het snel uit is en je inziet wat je hebt gedaan door je familie af te vallen.
Pfoe mijn familie en schoonfamilie verschillen als dag en nacht. Blij dat mijn man en ik daar gewoon goed mee om kunnen gaan en respect hebben voor onze eigen familie en die van de ander en de verschillen gewoon kunnen accepteren. In mijn ogen best wel cruciaal om een duurzame relatie op te kunnen bouwen. Wie denkt jouw vriendin eigenlijk dat ze is om zo met jouw familie om te gaan?
wauw serieus, contact op een laag pitje zetten als een oplossing zien. Een dialoog aangaan, en aangeven wat jij fijn vind en wat jij niet fijn vindt, is de oplossing. Nu ga je een probleem erger maken, alleen omdat je nog niet in staat bent om je mond open te doen en te zeggen wat je ergens van vindt. En ja, als je het 1 keer gaat zeggen, kan het zijn omdat je jaren je mond erover hebt gehouden, ze het niet direct begrijpen of snappen, en dat je dus het rustig een paar keer herhaalt. Je bent zelf ook een onderdeel van het probleem dat je met afspraken kennelijk zo om bent gegaan, en nu wil je dit veranderen, dan kan je beste in dialoog blijven. Partners die je willen isoleren van je familie in plaats van dialogen aangaan en harmonie opzoeken, is onderdeel emotioneel misbruik. een liefdevolle partner zou zeggen, he steeds afspraken verzetten stoort me, kan het ook anders?
is dit dezelfde vriendin die prive zaken over jou verleden doorvertelde aan haar familie, en dat je aangaf dat je niet wou dat ze dit doorvertelde, en dat ze dit daarna gewoon wel deed en dat je toen weer vertelde, he ik vind dat niet leuk dat je 1) na aangeven dat ik dit prive vertel en je het voor je moet houden, 2) het toch gaat doorvertellen 3) geen excuses maakt maar zegt he zo ben ik lol,

Dus dat ze meerdere keren over jouw grens heen ging en dat zij toen reageerde met, deal with it, want zo ben ik?



Dan snap ik dat je geen vertrouwen hebt als zelf je partner over je grenzen blijft gaan zelf nadat je ze hebt uitgesproken. Maar je handelt verder niet ernaar als zij je vertrouwen breekt. Kan me voorstellen dat je bang bent dat als je je uitspreekt bij familie ze jouw niet gaan respecteren zoals jouw vriendin geen respect heeft voor grenzen aangeven op gezonde manier. Maar ik zou wel anders willen leven, en je familie een kans geven als jij je mond open durft te doen en je grenzen aangeeft, ze de kans geven rekening met jou te houden. Nu weten ze van niks. En ik zou je aanraden een andere vriendin te nemen, die ook gezonde grenzen heeft en naleeft.

Dat is het voorbeeld die jij nu ook zo broodnodig hebt.



Nu zit je dieper in de put. De weg omlaag heet dat. Zo kan je misschien beter nu even heten...
ik geef je nog even een linkje met overzicht tekenen van emotioneel misbruik partner, eerste van isolatie, slaat vermoedelijk op je partner. Misschien wel meer.





Abuser Tricks



Isolation

An abuser will attempt to isolate the victim by severing the victim's ties to outside support and resources. The batterer will accuse the victim's friends and family of being "trouble makers." The abuser may block the victim's access to use of a vehicle, work, or telephone service in the home.



Quick involvement

A victim often has known or dated the abuser for a brief period of time before getting engaged or living together. The abuser will pressure the victim to commit to the relationship. A victim may be made to feel guilty for wanting to slow the pace or end the relationship.



Unrealistic expectations

An abuser expects the victim to meet all of the abuser's needs, to take care of everything emotionally and domestically.



Blames others for problems

An abuser will blame others for all problems or for the abuser's own shortcomings. Someone is always out to get the abuser or is an obstacle to the abuser's achievements. The victim or potential victim will be blamed for almost anything.



Blames others for feelings

An abuser will use feelings to manipulate the victim. Common phrases to look for: "You're hurting me by not doing what I want." "You control how I feel."



Hypersensitivity

An abusive person is easily insulted, perceiving the slightest setbacks as personal attacks.



Any force during an argument

This may involve an abuser holding down his the victim, physically restraining the victim from leaving, or pushing or shoving. Holding someoneback in order to make demands, such as "You will listen to me!" is also a show of force.





http://www.newhopeforwomen.org/abuser-tricks
Iedereen is het er geloof ik unaniem over eens dat je je oren teveel naar je vriendin laat hangen ten koste van je familie, en dan verbreek je het contact met de familie?

Waarom vraag je dan eigenlijk advies, als je toch precies het tegenovergestelde doet?
Alle reacties Link kopieren
inderdaad de weg omlaag moet je beter heten, heb je ook even je geloept en ik weet je topic nog



ik vermoed dat dit dezelfde vriendin is, ze is toen al jou grens over gegaan en nu weer...

je besef toch wel dat je straks geen band meer met je familie hebt ? en dat wanneer het uitgaat met je vriendin ! je toch echt wel flink je best moet doen om weer terug bij je familie te komen ?



straks is je werk niet goed, je vrienden niet goed,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf een mening? Uit je die weleens?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven