Ergernisje wbt schoonouders

13-04-2017 15:41 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik vooropstellen dat ik goed met mijn schoonouders overweg kan en dat ze redelijk gastvrij zijn.



Alleen..ik vind ze zo zuinig wbt het eten. Ik neem er genoegen mee. We mogen er slapen en komen in principe niks te kort.



Maar het stoort mij, dat wanner ze bij ons zijn wij niet moeilijk doen over gezellig een frietje halen of een cake bakken of een luxe koek bij de koffie. En ze er ook dubbel en dik in rond eten. lees met gemak 2 snacks bij de friet bestellen, En een 2e dikke luxe koek opeten bij de koffie. Maar daar is het altijd gewoon standaard eten. En bij de koffie word er altijd netjes nadat je een koek/je hebt gepakt de trommel weer weg gezet.



Misschien komt het dat ik ben opgegroeid om met de feestdagen iets meer uit te pakken. Met bijvoorbeeld iets extra's als gourmetten of met een bakplaat. Of een wat uitgebreider ontbijt/brunch. Ipv alleen met ham en kaas. En als ik thuis ben ook in hun bijzijn dan doe ik dat zeker. Maar ik mis het een beetje van hun kant uit. Met kerst de laatste x bij hun was het gewoon stampot boeren kool. Maar voel mij niet geroepen, opgelaten om er daadwerkelijk iets van ze zeggen. (Het feit bij een ander lekker dik eten maar zelf een beetje karig doen) Omdat ze tenslotte op hun manier gastvrij zijn.



Wie herkent dit nog meer..
De volgende keer....boerenkool i.p.v. friet! Yoghurt met zemelen toe.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die hier iets over zegt in mijn eigen huis die wijs ik de deur. Wat een brutaliteit. Het is niet alsof ze je water en brood geven. Je krijgt een koekje bij de koffie en je bent welkom om te komen eten. Wat maakt het nou uit welk prijskaartje of welke hoeveelheid eraan vast zit? Ik vind het nogal arrogant om te menen dat anderen het moeten doen zoals jij en dat ze zuinig zijn als ze dat niet doen.
Je hoort de trommel ook dicht te doen na 1 koekje. Dit heb je zelf veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders zijn ook zo. Na 1 koekje gaat de trommel weg. Soms komt ie nog tevoorschijn voor een 2e maar altijd weer terug in de kast. Het kerstdiner bestaat uit gebakken aardappels met vlees en sla, maar dat komt omdat ze anders niks lusten. Ik ben erg bourgondisch opgevoed dus een wereld van verschil, maar heb me er nooit aan geergerd. Zij doen het zo, wij doen het anders. Al is het af en toe wel irritant dat ik met eten altijd alle ingredienten bij ze moet afchecken waarvan ze dan de helft niet lusten en de andere helft niet kennen.
Ik. Bij mijn schoonouders kon je geeneens twee keer opscheppen. Althans, de vrouwen niet. Ach, er was daar zo veel dat ik niet snapte, dit was nog het minste. Laat gaan, het is wat het is.
Alle reacties Link kopieren
En jij weet wat er binnenkomt aan inkomen en wat er uit gaat ?

Als jij zo leuk bent ga je voortaan met een taart onder je arm op visite en doe je kerst bij jullie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen herkenning hier.



Vind je nogal ondankbaar overkomen.. misschien hebben ze het niet zo breed?



Koop je de volgende keer toch minder 'luxe' koeken? Wat zijn luxe koeken...??
quote:Coco87 schreef op 13 april 2017 @ 15:46:

Mijn schoonouders zijn ook zo. Na 1 koekje gaat de trommel weg. Soms komt ie nog tevoorschijn voor een 2e maar altijd weer terug in de kast. Het kerstdiner bestaat uit gebakken aardappels met vlees en sla, maar dat komt omdat ze anders niks lusten. Ik ben erg bourgondisch opgevoed dus een wereld van verschil, maar heb me er nooit aan geergerd. Zij doen het zo, wij doen het anders. Al is het af en toe wel irritant dat ik met eten altijd alle ingredienten bij ze moet afchecken waarvan ze dan de helft niet lusten en de andere helft niet kennen. Sorry, maar dat doe ik dus niet. Kijk, als ik weet dat iets echt niet lekker vinden, zoals vis, ga ik natuurlijk niet expres een forel op tafel zetten. Maar voor de rest.... neuj.
Luxe koek?
"2 snacks bij de friet bestellen, En een 2e dikke luxe koek opeten bij de koffie" dat je dit al heel wat vindt, vind ik juist zuinig van jou. Hoeveel meer extra is dit dan ten opzichte van hen?
Ik heb liever een stamppot boerenkool met spekjes,rookworst en amsterdamse uien dan kerstkalkoen
Alle reacties Link kopieren
Je mag er eten en slapen, je komt niks tekort. Wat is dan het probleem? Misschien voelen zij zich wel verplicht om bij jou die koek te eten, omdat het anders te ondankbaar overkomt. Waarom zou je er zelfs maar over denken om er iets van te zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd word ik ook gelukkig van een goede boerenkoopstamppot met kerst dan weer standaard gourmetten. Dus hun keuze begrijp ik wel.



Je kunt ook 1 koek aanbieden ipv meer. En dat jij het leuk vind om uit te pakken, betekent toch niet dat zij dat ook moeten doen? Je kunt ook zelf koken ipv frietjes halen. Het zijn keuzes die jezelf maakt.



Ze zijn misschien nog meer van de oude stempel en uit eten is mogelijk luxe. Zo ziet mijn schoonmoeder dat bijvoorbeeld ook.
Laat ze. Ieder leeft zn eigen leven. Misschien hebben ze het niet zo breed.

Onze zoon gaat ook 5x per jaar uit eten mn zn schoonouders, wij doen dat niet, kunnen we niet betalen.
Ik lust geen bakplaat trouwens.
Klinkt wel als goed voor de lijn
Een luxe koek is zo'n dikke vette roze. Waar je glazuur van knapt.
Ik snap je heel goed TO, jullie pakken altijd flink uit en dan laten zij het zo afweten. Dat is wel erg onevenwichtig en ik vind dat je groot gelijk hebt dat je je hieraan stoort. Voor wat hoort wat, toch? Op deze manier voel je je toch een beetje gebruikt. Ik zou het gesprek zeker aangaan, zodat zij ook hun deel gaan doen en flink uitpakken met lekkernijen enzo. Als ze dat niet doen zou ik ze ook niets meer geven, of tenminste: ook niet meer dan 1 koekje. Misschien dat het dan tot ze doordringt hoe ze het laten afweten.
Eerlijk? Een frietje van Piet Patat en een gevulde koek komen bij mij nou ook niet echt over als 'uitpakken'.
quote:Lady_Voldemort schreef op 13 april 2017 @ 15:51:

Eerlijk? Een frietje van Piet Patat en een gevulde koek komen bij mij nou ook niet echt over als 'uitpakken'.Ho, ho, dit is een gezellig frietje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn ( schoon) ouders nooit snackbarvoer voor zetten. Dan doe je toch je best om een beetje uit te pakken? Kun je niet zo goed koken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Hunniebunnie schreef op 13 april 2017 @ 15:47:

[...]





Sorry, maar dat doe ik dus niet. Kijk, als ik weet dat iets echt niet lekker vinden, zoals vis, ga ik natuurlijk niet expres een forel op tafel zetten. Maar voor de rest.... neuj.Maar mijn schoonouders lusten echt niks. Hollandse pot en dat is het. Toen ik wat met mijn vriend kreeg had hij nog nooit pasta of pizza gegeten. Een 26 jarige hebben we het dan over. Toen ik vorig jaar met kerst een lijstje maakte stonden er haricot verts op. Mijn schoonmoeder belde me vanuit de winkel waar ze die kon vinden. En of de sla zonder tomaat kon. Uiteten gaan is een ramp. We eindigen meestal in een gedateerde schnitzeltent in een boerendorp want dat is de enige plek waar mijn schoonvader de tomatensoep lust.
Alle reacties Link kopieren
zeg dat ze ophoeren met die boerenkool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven