Ontstaat een relatie vanzelf als het "meant to be" is?

20-04-2017 11:12 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn liefdesleven niet echt van een leien dakje gaat en ik nu een oogje heb op een leuke man maar eigenlijk niet steeds degene wil zijn die "plannetjes" bedenkt om maar zo alles te manouvreren dat het eventueel iets kan worden, vroeg ik me af hoe relaties krijgen eigenlijk in z'n werk gaat. Beetje rare vraag misschien, maar ik heb even totaal geen idee meer.



Ik ben al zowat mijn hele leven vrijgezel (op 1 korte relatie na). Nu begin dertig. Hoe het vaak gaat als ik iemand zie zitten: ik kom iemand tegen (op een feest, sport of ergens anders) en denk: oeh die is leuk! Hoe kunnen we ervoor zorgen dat diegene mij ziet staan en mij leuk vindt? Uiteraard blijf ik hierbij mezelf. Dan maak ik bijv. een praatje, beetje flirten. En als ik weet dat ik iemand regelmatig tegen ga komen, dan bedenk ik soms vooraf al wat ik zou kunnen doen. Dit soort dingen doe ik denk ik om een soort controle te houden over de situatie. Uiteraard hebben mannen wel eens mij zien staan en mij proberen te versieren. Maar die vond ik dan niet leuk.



Maar om me heen zie ik mensen de ene relatie na de andere aangaan en ik denk alleen maar hoe dan?? Zal het serieus mijn hele leven zijn dat ik iemand leuk vind en diegene mij niet leuk vindt? En andersom?



Nu heb ik dus een leuke man gezien bij het sporten. Dan denk ik weer oeh ik moet steeds een praatje met hem maken en een beetje flirten. Interesse tonen. En het irriteert met eigenlijk dat ik dat dan zou moeten doen, omdat er anders waarschijnlijk niks gebeurd. Ik zou graag willen dat een man mij ziet en denkt: leuke dame, daar wil ik wel een praatje mee maken. Wie weet kunnen we een keer wat gaan drinken. Daarom vroeg ik mij af.. als het meant to be is. Als je elkaar (stiekem) allebei leuk vindt, gebeurt het dan vanzelf? Voor de mensen met een relatie; hoe is dit bij jullie ontstaan? Nam jij initiatief, nam hij initiatief? Is het gewoon toevallig zo gegroeid?
Alle reacties Link kopieren
Meant to be bestaat niet. Iemand zal het initiatief moetem nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona74 schreef op 20 april 2017 @ 11:17:

Meant to be bestaat niet. Iemand zal het initiatief moetem nemen.+1
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: nee zo gaat het heus niet je hele leven zijn, de juiste zat er gewoon nog niet tussen!



Ten tweede: Als je elkaar allebei (stiekem) leuk vind , dan gebeurd het niet per se vanzelf. Helemaal als het 'stiekem' is. Hoe moet de ander immers weten dat de ander ook geïnteresseerd is. Als beiden het lastig vinden om de eerste stap te zetten, dan gebeurd er dus niets. Soms kom je er veel later dan achter dat je elkaar destijds wel zag zitten (heb ik bijvoorbeeld een keer gehad) , maar dat beiden geen initiatief durfde te nemen.



ik denk dat er geen standaard is voor wie er initiatief moet nemen. Als je hem echt graag wil spreken, doe het dan zelf! Wat heb je te verliezen?
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
"Als je elkaar (stiekem) allebei leuk vindt, gebeurt het dan vanzelf? "



Als je het allebei stiekem houdt? Ik denk van niet. Maar zeker weten doe ik het niet.
We don't see things as they are we see things as we are
Alle reacties Link kopieren
Hier is het via FB gegaan. Ik vond iemand leuk. Zelfde woonplaats, zag hem regelmatig, maar durfde niet face-to-face. Ik reageerde op iets wat hij op FB had gezet. Vervolgens overgegaan op privéberichten, een keer koffie bij elkaar en nu is het aan. Zo simpel kan het gaan . Inderdaad is er initiatief voor nodig. Gewoon doen; succes!
Alle reacties Link kopieren
Meant to be bestaat misschien wel, maar er ontstaat nooit vanzelf iets. Daar zul je moeite voor moeten doen en komt altijd lef bij kijken.. leuk toch? Dat 'veroveringsspelletje'? Je hebt niet zomaar wat te verliezen, dus neem gewoon een stap.. het zou toch erg zijn als een ander je voor is.. :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Meant to be bestaat niet. Net zoals dat niet alles met een reden gebeurt
Alle reacties Link kopieren
houden van en het hebben van een relatie zijn werkwoorden.



grote kans dat jij mannen leuk vindt die ook wat meer introvert en verlegen zijn en dus ook niet snel op iemand af stappen. dan kunnen jullie beide lang wachten.



misschien moet je de zoektocht voor "de ware" wat loslaten en gewoon leuke mensen gaan ontmoeten. jij kan wel een ideaal plaatje in je hoofd hebben, maar blijkt de ware toch iemand totaal anders te zijn.



ik heb mijn partner online ontmoet, grote kans dat wanneer wij elkaar in het echte leven eerder tegen waren gekomen dat we nooit een relatie hadden gekregen. we pasten totaal niet in elkaar "ware liefde plaatje". toch zijn wel al bijna 15 jaar heel gelukkig samen. en ben ik nooit iemand tegen gekomen waarvoor ik hem zou willen inruilen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel in een soort van meant to be, maar meer in dat je levenslessen te leren hebt en dat je daarvoor wel bepaalde personen nodig hebt/je bepaalde personen aantrekt. Maar dat betekent niet dat je thuis op de bank moet gaan zitten wachten. Doe wat jij voelt wat je moet doen. Sta open. Leef! Succes en veel plezier :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja je begint gewoon te praten of te chatten ( voor velen een stuk veiliger en relaxter) en gaandeweg merk je of je interesse hebt in elkaar...of je een leuk gesprek hebt, of je nieuwsgierig wordt naar elkaar.



Maar goed IEMAND zal het gesprek moeten starten inderdaad. En dat hoeft niet meteen een knaller van een opening te zijn maar een doornormale alledaagse opmerking zou al genoeg moeten zijn.

Als de ander namelijk geïnteresseerd is in je, is elk woord dat je zegt een mooie ingang voor een verder gesprek ...





Of denk ik nu te makkelijk?
Is hij vrijgezel?
Haha je kan je partner overal tegenkomen (ik op tinder..) en eigenlijk is initiatief nemen gewoon het belangrijkste. En als dat niet klikt of niet lekker loopt, moet je het ook niet willen. Als de klik er is, komt de rest vanzelf. Maar er moet wel iemand zijn die een eerste stap zet natuurlijk ;)



Komt goed TO!
Meant to be.. weet ik niet.

Maar ik geloof wel dat als het goed zit, het als vanzelf gaat. Maar er zal wel iemand een begin moeten maken.

Ik heb mijn huidige vriend na drie afspraakjes op mijn initiatief letterlijk moeten zeggen: 'ga je me nog kussen of hoe zit dat?'

Vandaar daar ging het vanzelf
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je mannen die op jou afkomen wat meer een kans geven? Zoals ik je nu lees, ga je heel erg af op uiterlijk en zie je in elke (leuke) man een potentiele relatie. Het uiterlijk is de reden dat je op een leuke man afgaat. Wie zegt dat die mannen, die jou aanspreken, geen leuke mannen zijn? Een leuk uiterlijk wil niet altijd zeggen dat het een leuke match is.



Ik kreeg een relatie, toen ik me erbij had neergelegd dat ik waarschijnlijk pas op m'n 80e weer een leuke man zou ontmoeten (ja, ik was er ook een beetje klaar mee)
Later is nu
Als er van beide kanten interesse is en de eerste stap gezet is, gaat de rest vanzelf is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Haha, Saz, lekker direct. Why not? Mijn laatste date had zich echt voorgenomen te willen weten hoe ik zoen, dus die nam wel initiatief.. Betekende voor mij vervolgens einde date. Haha.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Vanzelf? Bij sommige misschien wel, bij mij niet. Wat hielp? Hier het forum met DE tip van Amand :-)...al weer 14 maanden geleden.
quote:ellenz schreef op 20 april 2017 @ 11:47:

Vanzelf? Bij sommige misschien wel, bij mij niet. Wat hielp? Hier het forum met DE tip van Amand :-)...al weer 14 maanden geleden.En...? wat was DE tip?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nu heb ik dus een leuke man gezien bij het sporten. Dan denk ik weer oeh ik moet steeds een praatje met hem maken en een beetje flirten. Interesse tonen.



Heet die man toevallig Jeroen ?

Dan GEEN praatje proberen te maken, niet de indruk geven te pushen.
Niet geschoten is altijd mis
Nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 20 april 2017 @ 11:55:

[...]





Heet die man toevallig Jeroen ?

Dan GEEN praatje proberen te maken, niet de indruk geven te pushen.
My life, my way
meestal ga ik die mannen even helpen, spotten bij het Bankdrukken, even helpen als ze de halter niet omhoog krijgen en daarna zeep ik ze in
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zat wel een fase verder dan TO. We hadden wel al gedate....Ik denk dat simpelweg kijken of je kan afspreken met een smoesje.....je merkt dan wel hoe hij reageert. Reageert hij afhoudend....dan weet je genoeg. Vindt hij het jammer dat hij niet kan? ...later nog een poging. Wil hij wel afspreken? Of hij wil gewoon iets leuks met je doen vriendschappelijk of hij staat open.



Maar DE tip voor mij was waarmee ik na paar dates voorkwam in de friendsone te komen: naar hem toe buigen en dan weer terugtrekken....3 keer proberen, dik kans dat hij bij interesse de derde keer dacht "je bent voor mij"...en dat er een zoen kwam. Maar.....1 keer was genoeg toen :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh ik dacht 'trek een leuk jurkje aan dan gaat het vanzelf'





TO, iemand zal de eerste stap moeten zetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven