Huishouden vriend

23-04-2017 19:45 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 29 en ik 20, hij woont op zich zelf en ik woon nog thuis. In het weekend ben ik vaak bij hem, en doordeweeks meestal 1 keer. Verschilt een beetje. Ik heb niet veel ervaring met het huishouden en koken enzovoorts. Hij stoort zich hier aan en zou willen dat ik vaker voor hem kook en meehelp in het huishouden. Ik vind af en toe in me eentje koken niet erg, maar niet elke keer (ben geen huisvrouw..) en samen koken vind ik veel gezelliger en in het weekend maken we vaak samen het huis schoon. Hij vind dat ik niet genoeg mee help, maar ik heb zoiets van ik kom 1 keer door de weeks bij je en als we dan in het weekend hebben opgeruimd en drie dagen later kom ik en het is alweer een rotzooi dan voel ik me niet geroepen om zijn huis op te ruimen. Is dit egoistisch?



Wat vinden jullie van de situatie?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk. Als hij een schoonmaakster zoekt kan hij er 1 inhuren.
Een keer helpen is prima maar pas op dat je niet zijn huissloof wordt. Jij bent niet verantwoordelijk voor de rotzooi die hij maakt als jij er niet bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hij lekker zelf zijn zooi op mag ruimen. Je bent z'n vriendin, niet z'n slaafje!

Als je bij hem zou wonen, zou het een ander verhaal worden.



Af en toe een keer koken of een stofzuiger door het huis lijkt me logisch, maar niet z'n complete huis poetsen hoor!

Zolang je maar wel je zelfgemaakte rommel opruimt, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem keihard uitlachen en zeggen dat ie beter een huishoudster kan nemen. Wat een gek joh.
Alle reacties Link kopieren
Wow, jullie wonen niet eens samen en hij verwacht nu al dat jij zijn huisvrouw bent.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
En dan nog vragen of jij egoïstisch bent....

Nee hoor, jij bent het niet. Hij wel.
Die is gek.. het is zijn huis. Dat mag hij dus fijn poetsen.



Vooral niet aan meewerken hoor. Mochten jullie samen gaan wonen dan zie ik al helemaal gebeuren dat jij fijn in je eentje elke dag kan poetsen en koken voor hem. Zo 'hoort' dat tenslotte.. Even goed opvoeden dat hij dat ook prima zelf kan! Een keer meehelpen is natuurlijk echt super lief van je en daar is ook niets mis mee. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat jij verantwoordelijk bent voor koken en huishouden in zijn huis!
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 23 april 2017 @ 19:49:

Wow, jullie wonen niet eens samen en hij verwacht nu al dat jij zijn huisvrouw bent.Laat staan als ze bij hem in gaat trekken..
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Toch wel fijn om bevestiging te krijgen dat het niet aan mij ligt. Ga het er met hem over hebben!
Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.
Alle reacties Link kopieren
Succes. Ben heel benieuwd hoe hij gaat reageren. Blijft het zo? Zal voor mij een afknapper zijn. En dan zou ik heel goed over nadenken.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hugh-Jazz schreef op 23 april 2017 @ 19:59:

Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.Eens.
Als jij 1 x in de week bij hem langsgaat zou ik verwachten dat hij het huis blinkend schoon heeft gepoetst en lekkere boodschappen heeft gedaan om heerlijk voor jou te koken! (Nee, jij bent niet egoïstisch. Hij heeft rare verwachtingen.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Hugh-Jazz schreef op 23 april 2017 @ 19:59:

Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.Dit inderdaad
Tralalalala
quote:Hugh-Jazz schreef op 23 april 2017 @ 19:59:

Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.+1
Whahahaha. Jij bent gek.



Zijn huis dus hij maakt maar zelf schoon. En je kon niet zelf bedenken dat jij zijn huisvrouw niet bent? Dat word nog wat voor als je gaat samenwonen.
quote:Hugh-Jazz schreef op 23 april 2017 @ 19:59:

Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.





Aaargh dit! Je wil niet weten hoe ik liep te poetsen voor mijn vriend bij mij langskwam.



Hij moet minstens de ramen lappen als jij komt, wat denkt ie wel niet.
Dat belooft...



Je kan eens koken of de rommel die er in het weekend wanneer jij er bent is gemaakt, helpen opruimen maar je hoeft er absoluut niet beginnen te poetsen hoor.
quote:Sannegroot123 schreef op 23 april 2017 @ 19:55:

Bedankt voor de reacties! Toch wel fijn om bevestiging te krijgen dat het niet aan mij ligt. Ga het er met hem over hebben!Zou ik niet meer aan beginnen. Wat een droeftoeter.
Die is gek. Hij ruimt zn eigen huis op en maakt die ook schoon.

Als jij er bent, samen koken en afwassen en opruimen. Je hoeft daar niet de ramen te gaan lappen of de wc te boenen.

Moet hij een schoonmaakster inhuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hugh-Jazz schreef op 23 april 2017 @ 19:59:

Ik zou het normaal vinden als hij het huis schoon heeft voor jij komt.

Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Als je fulltime werkt, is de kans groot dat je op het weekend bent aangewezen voor poetsklussen. En als zij ieder weekend bij hem is, lijkt mij het inderdaad een prima idee dat zij hem een handje helpt.

Helpt dus. Bij datgene wat primair gewoon zijn verantwoordelijkheid is. Wat TO nu doet dus. Laat je niet wijsmaken dat je meer zou moeten doen!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Een béétje huisvrouw zuigt ook tussen de lakens.
Wat een eikel !

Je woont daar niet maar wordt wel geacht dat huis schoon te maken

Zocht hij een vriendin of een goedkope werkster ?
Alle reacties Link kopieren
Oef, vriend gaat het viva forum niet leuk vinden. Heeft hij direct zo maar opeens een vriendin die niet meteen aan het poetsen gaat als ze bij hem is.

Doen jullie nog wel leuke dingen? Of gaat alle tijd op aan ramen zegen en stofzuigen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven