Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad

25-05-2017 21:27 3014 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
22-07-2017 12:15
Dit is bericht 3000, geldt die regel nog een nieuw topic aan te moeten maken?
De magische Viva-3000 grens. Ja, we horen nu een nieuw topic aan te maken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
22-07-2017 12:06
Die was eigenlijk eerder opvallend gelijkwaardig naar mijn idee. We namen beiden ongeveer evenveel initiatief in genegenheid tonen (omhelzen, steunen in moeilijke situaties, etc.) en de communicatie was wederkerig, we vertelden en luisterden afwisselend. Ook het samenwerken ging goed, en namen beiden afwisselend de leiding bij taken die gezamenlijk moesten. Ook met bellen namen we afwisselend initiatief.
Ook op het werk hebben we precies dezelfde functie en ze staat dus niet een stap boven mij ofzo. Hooguit was het wel zo omdat ik ingetogen ben en zij uitbundig dat in gesprekken zij af en toe wel een beetje de leidende, verzorgende rol aannam en mij van allerlei raad voorzag omdat ze bezorgd was dat ik niet genoeg voor mezelf op zou kunnen komen. Als ik bv vertelde over dates die ik in het verleden via internet had gehad reageerde ze gelijk bezorgd dat als ik dat weer ging doen ik goed moest opletten dat ik op een openbare plaats zou afspreken enzo, terwijl ik dat soort veiligheidsmaatregelen altijd heus wel heb genomen. Maar verder was het naar mijn idee allemaal heel gelijkwaardig.
Dit vind ik eigenlijk klinken alsof jullie dikke vriendinnen zijn. Dan moeten jullie er toch uit kunnen komen met z'n 2-en?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
22-07-2017 14:20
De magische Viva-3000 grens. Ja, we horen nu een nieuw topic aan te maken.
In 2 maanden 3000 berichten maakt 50 berichten per dag...!

Dina weet nu de weg dus dat is snel te regelen :)
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
22-07-2017 11:19
Mijn collega doet juist het tegenovergestelde; Ze omhelst me nog vaker dan voorheen, en lijkt juist haar best te doen om zoveel mogelijk in mijn nabijheid te zijn. Ze probeert ook steeds oogcontact te zoeken en glimlacht dan.
Ik ben niet zo van het invullen van de motivaties waarom mensen iets doen. Ik kan toch niet in hun hoofd kijken, maar wat ik wel kan, is proberen objectief het gedrag te interpreteren en het enige wat ik uit jou verhalen lees, is dat ze erg egocentrisch en zelfzuchtig gedrag vertoont.

Iedereen is wel eens emotioneel beschadigd en iedereen weet ook dat afstand nemen en tijd nodig is om te kunnen helen. Ik vind dat het enige waar zij mee bezig is, is met zichzelf. Zij wil jou zien, zij wil jou omhelzen, zij wil dat je bij haar thuis komt, maar nergens lees ook maar greintje inlevingsvermogen in wat dat met jou doet. Iemand die met jou begaan is die zou zelf zeggen: "goh laten we even afstand nemen en als jij het idee hebt dat de gevoelens zover weg zijn dat we echt als vriendinnen met elkaar kunnen omgaan, laat het me dan maar weten", maar het interesseert haar volgens mij geen reet.

Nu ken ik haar verder niet, dus ik heb geen idee of dit iets losstaand is of dat dit gedrag haar persoonlijkheid reflecteert. maar als dat laatste het geval is en je zou van jou verhaal een apart topic maken dan denk ik dat het gemiddelde antwoord dat je krijgt is: "nou nou, dat klinkt als een lot uit de loterij".
doit_ schreef:
22-07-2017 12:11
Ik ga er definitief niets mee doen inderdaad, tijdens de training zie ik natuurlijk maar een klein gedeelte van haar als persoon en dat stukje vind ik leuk, maar als ik op haar Facebook kijk zou ik ook niet weten hoe ik dat in een relatie moet handelen. Ik heb helemaal niet de behoefte om steeds op pad te zijn of doorlopend afspraken te hebben.

Zeg Dina, als jij over je verliefdheid op je collega heen bent, zouden we eens moeten meeten. Misschien zouden wij wel met elkaar matchen :idee:
Goed denkwerk. :idee:
Maar ik wil serieus niet meer verliefd worden. :-?
ooitverlegen schreef:
22-07-2017 12:12
Er is op fora al verschil in de uitleg van verliefdheid. Sommigen noemen dat jouw gevoel een crush en vinden dat je pas verliefd wordt als je elkaar al hebt leren kennen, in een beginnende relatie dus. Maar dat terzijde.
Dat lijkt mij een onrealistische definitie, want dat zou namelijk inhouden dat iemand alleen verliefd kan zijn bij wederzijdsheid.
tonkje schreef:
22-07-2017 14:39
Dit vind ik eigenlijk klinken alsof jullie dikke vriendinnen zijn. Dan moeten jullie er toch uit kunnen komen met z'n 2-en?
Dikke vriendinnen toch niet. Ik weet het eigenlijk niet. We zijn wel meer dan zomaar collega's. En we zijn wel 'hecht' genoeg om hier uit te komen, denk ik.
spell68 schreef:
22-07-2017 15:03
Ik vind dat het enige waar zij mee bezig is, is met zichzelf. Zij wil jou zien, zij wil jou omhelzen, zij wil dat je bij haar thuis komt, maar nergens lees ook maar greintje inlevingsvermogen in wat dat met jou doet. Iemand die met jou begaan is die zou zelf zeggen: "goh laten we even afstand nemen en als jij het idee hebt dat de gevoelens zover weg zijn dat we echt als vriendinnen met elkaar kunnen omgaan, laat het me dan maar weten", maar het interesseert haar volgens mij geen reet.
Hier moet ik je deels gelijk in geven; ik heb dit ook gedacht. Het gaat inderdaad vooral omdat wat zij wil. Zij wil dat alles bij het oude blijft. Zij wil dat we 'gewoon' doen tegen elkaar. Zij wil de vriendschap niet kwijt. Maar inderdaad geen vraag wat IK wil.
Maar dit is wel maar één kant ervan: Want ik denk dat haar gedrag ook troostend bedoeld is, en toen ze me afwees, en ik vertelde dat ik een gebroken hart had, reageerde ze daar wel oprecht meelevend op. En ze is ook echt lief, en ze heeft verder geen egocentrische persoonlijkheid voor zover ik heb gemerkt zolang ik haar ken. Ze is juist altijd erg begaan met me geweest, en ze is ook één van de weinige mensen in mijn omgeving die goed reageerde toen ik vertelde dat ik lesbisch ben. Van de mensen aan wie ik het verteld heb dan...
Dus dat het in deze kwestie vooral lijkt te gaan om wat ZIJ wil, klopt inderdaad, maar dat reflecteert zeker niet haar hele persoonlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
22-07-2017 19:21
Dat lijkt mij een onrealistische definitie, want dat zou namelijk inhouden dat iemand alleen verliefd kan zijn bij wederzijdsheid.
Je hebt gelijk, je kunt wel eenzijdig verliefd worden. Ik maakte een fout want ik denk er bij een crush nog niet veel contact is geweest terwijl jij al een hele tijd redelijk persoonlijk met haar omgaat. Dat schept omstandigheden waaruit dit kan groeien. Ik vind het niet meer dan logisch dat je niet meer eenzijdig verliefd wilt worden maar wederzijds toch wel?
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een volgende deel?
World of Warcraft: Legion
Bizar dat we zo snel door de 3000 heen zijn gegaan!
Ik ga het volgende deel aanmaken.
Het nieuwe deel:

relaties/voor-wie-nog-nooit-een-relatie ... ges/387022
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
25-05-2017 21:27
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
Heb wel vaker een relatie gehad maar ben altijd bedrogen. Het zou voor mij eerder van groot belang zijn iemand tegen te komen die te vertrouwen is. Ik ben zelf onzeker verlegen rustig en zachtaardig van karakter. Maar een meid die ook zo is ben ik nooit tegen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Amuti schreef:
20-11-2018 09:23
Heb wel vaker een relatie gehad maar ben altijd bedrogen. Het zou voor mij eerder van groot belang zijn iemand tegen te komen die te vertrouwen is. Ik ben zelf onzeker verlegen rustig en zachtaardig van karakter. Maar een meid die ook zo is ben ik nooit tegen gekomen.
Dat zijn treurige ervaringen die je waarschijnlijk heel voorzichtig maken. Zo'n vrouw bestaat wel maar vinden is natuurlijk een ander verhaal..

Dit is een afgesloten topic en je kunt verder in het vervolg deel zoals hierboven is geplaatst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven