Help! Prille relatie en onzekerheid

26-05-2017 19:00 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb jullie hulp even nodig, waarschijnlijk maak ik me druk om niks maar graag even jullie mening :)

Ik date nu al 2 maanden een leuke man van halverwege 30 met een zoontje. Ik heb hem op Tinder leren kennen en we hadden vanaf de eerste date een leuke klik. Alles leuk en wel, verder daten en we zien elkaar gemiddeld 1x per week, prima om elkaar te leren kennen lijkt mij.. HIj is pas een klein jaartje van zijn ex af (moeder van zijn zoontje) na relatie van 8 jaar. Dus ik gaf al vanaf het begin van ons daten aan van kun je niet beter genieten en lekker daten met verschullende vrouwen. WIlde hij niks van weten, hij gaf zelfs bij de derde date aan dat ik zijn Tinder profiel had "gehide". En dat heeft ie daadwerkelijk ook. Klinkt allemaal positief he, dacht ik ook! Tot na 3 weken daten hij minder ging appen, geen ramp maar merkte wel dat ik dat minder leuk vond.
Ik ben nogal een control freak dus ik vind het fijn om een aantal dagen van te voren te weten of we afspreken, daarom ligt het balletje ook meestal (80%) bij mij. Ook met afspreken in het weekend waarin hij zn zoontje niet heeft moet er altijd eerst gekeken worden wanneer hij wat met vrienden gaat doen. We zien elkaar trouwens sowieso eigenlijk altijd op donderdag. Nu is het zo dat het niet een type is dat erg klef is, of laat blijken in woorden dat hij me leuk vindt. Ik vind dat soms best lastig, omdat als je iemand echt leuk vindt je dan een aanraking doet of een kus ofzo.. dat is best minimaal tenzij het uitdraait op seks natuurlijk. Niet dat ik constant klef wil doen, maar wel wil merken dat hij blij met mij is. Ook in het openbaar. Hij gaf laatst ook aan dat ik daar niet zo van is, maar dat wil "leren" .
Moet wel zeggen dat het appen de laatste 1,5 week van zijn kan steeds meer wordt, waarschijnlijk omdat ik stiller hou.
Nu hebben we gister een super leuke dag smaen gehad waarin ik echt merkte dat hij me ziet zitten. Het voelde zo fijn, maar nu komt de domper... Ik ging vanmorgen op tijd weg omdat zijn zoon zou komen. Prima, geen probleem... Dus we stonden bij de deur en hij zei fijn weekend, dus ik zei van o zou het wel leuk vinden je zondag nog te zien ofzo.. Gaf hij eerst aan van nee heb morgen (zaterdag) een feestje overdag en zondag een bbq met vrienden. Met het zinnetje erachteraan " ik heb ook een prive-leven" ... dus ik reageerde dat bot op van nou fijn weekend met je priveleven... Ik vond dat zo'n kut opmerking, alsof ik hem claim en afspreken met mij een verplichtiing is.. Ik zag dat hij er van schrok en kwam me achterna en ik zei dat het al goed was.. Maar toen ik in de auto stapte had ik er toch een rot gevoel bij; dus ik appte van "Voelt even niet okay dit" , waarom hij me gelijk belde. Ik heb toen mijn onzekerheden uitgesproken en hij reageerde daar okay op. Dat het normaal was. Ook had ik hem meegevraagd naar een bedrijfsfeest maar hij gaf aan daar over na te willen denken. Nou beetje praten aan de telefoon, waarin hij aangaf te merken dat ik last heb ven het controlfreak zijn enzo... Dus we hingen op met Alles okay en hij zei " Tot heeeeeel snel" ... Maar ffffff... geen appje vandaag verder en dit maakt me zo onzeker. Ik denk dat niemand in zijn prive omgeving van mijn bestaan afweet. Ik weet niet of ik dit zo wil en kan en misschien heb ik een stukje bevestiging nodig wat hij me niet wilt geven.. I don't know!! Help!!
Je noemt het een relatie, maar dat is het volgens mij niet.
Je bent aan het daten en meer dan dat lijkt het niet te zijn.
Sowieso klinkt deze man niet dolenthousiast. Hij vindt het volgens mij wel best je zelden te zien.
Ik zou hem vragen hoe hij je ziet, want volgens mij verwacht jij er meer van dan hij.
Waarom zei je dat z'n opmerking "ok" was als het je zo raakte?
Ik geef je groot gelijk hoor, van mij had hij t heen en weer mogen krijgen maar ik zou dat ook gelijk zeggen, je hoeft niet alles maar ok te vinden. Jij bent wie je bent en als hij dat niet wil accepteren dan jammer de bammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij er meer open voor staat dan hij. Zelf zou die opmerking 'ik heb ook een prive-leven' bij mij helemaal verkeerd schieten.
Wat wil jij van deze man? En wat wil jij van een relatie?

Op mij komt het over dat jullie allebei verschillen in visie: hoeveelheid contact, initiatief, intimiteit en openbaarheid van jullie daten. Dat zijn al best veel belangrijke verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Poe, ik ben het wel eens met wat anderen al schreven. Je gaat erg hard, en voor hem hoeft dat (nog) niet. Ik denk dat je zelfs het 'risico' loopt hem hiermee weg te jagen. Wat natuurlijk geen probleem is als jullie niet matchen.
Aan de ene kant snap ik niet wat er zo leuk aan hem en jullie zeeeer prille relatie is. Hij lijkt niet enthousiast (jij bent blijkbaar een inbreuk op zijn privéleven?? Eerst privédingen en dan jij misschien?)
Ook is het willen afspreken categoriseren onder control freak zijn nogal zwart-wit. Als zijn agenda zo vol is, lijkt het me redelijk normaal om een volgende datum af te spreken.

Maar dan komen we bij jou.. waarom label je jezelf met 'control freak'? Waarom maak je er een ding van, moet je er zo'n term aan hangen?
Als ik iemand leer kennen en die begint met zelfgekozen labeltjes te strooien (serieuze diagnoses daargelaten) dan denk ik 'laat maar, moeilijk gedoe, geen zin'.
En hem meevragen naar een bedrijfsfeest terwijl je net twee maanden datet? Seriously? Loop je altijd zo hard van stapel?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ruim een jaar samen met mijn lief en we roepen nog steeds wel eens tegen elkaar, ja hoor eens....ik heb ook een privé leven hoor.

Als ik eens met vriendinnen of hij met vrienden op pad gaat.

Waarom raakt dat je zo?
Je bent zijn privé leven toch nog niet?

Daarentegen denk ik dat jij te hard, en hij te langzaam gaat.
Geen goeie match denk ik
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
gewoon even een stapje terug nemen, het was wel een lompe opmerking van hem, hopelijk niet veel meer
daar kom je alleen achter als je nu rustig aan doet en probeert het te zien zoals een buitenstaander dat zou doen

laat hem maar in zijn daden vertellen waar jullie relatie staat, je zou (binnenkort) zowel in zijn openbare leven als in zijn priveleven moeten zijn, en zo zo niet dan hoeft hij ook niet in jouw leven te zijn
Lorem Ipsum
ik word al doodmoe als ik je post lees, laat staan wanneer ik je zou daten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er snel kllaar mee zijn als ik jou vriend was.

Beetje gas terug kan geen kwaad
Is elkaar af en toe aanraken/kussen klef? Ik vind dat maar normaal. Als hij daar geen behoefte aan heeft en jij wel zijn jullie een slechte match.
Na 2 maand mag hij toch wel wat enthousiaster zijn. Ik zou in jouw plaats serieus afstand nemen en afwachten of hij contact zoekt. Zoniet weet je waar je staat.
Dat jij 80 % van de keren initiatief neemt om af te spreken zou ik ook veranderen. Hoe graag je hem ook wil zien, laat het initiatief meer aan hem.
Maar ik vrees dat jullie geen match zijn.
Ik krijg ook de kriebels als ik je post lees, maar tegelijkertijd denk ik 'jij hebt behoefte aan dingen die je nu niet krijgt' en de dingen die jij wilt vind ik niet zo raar. (misschien de manier waarop je er mee omgaat().

Het lijkt mij dat deze man andere ideeën heeft dan jij en jullie misschien niet zo goed matchen als jij graag zou willen.
Dus je ziet hem 1x de week. Hij heeft of zijn kinderen ( en heel logisch dat hij jullie nog even apart houd, maar volgens mij vind je dat zelf ook) of hij is op pad met anderen.

Ik ging na 2 maanden met mijn lief mee naar zijn vrienden. Echte familiebijeenkomsten zeker niet maar een BBQ met vrienden lijkt me juist leuk om je nieuwe lief mee te nemen. Als je echt verliefd bent natuurlijk.

En zo klinkt hij niet. Zeker niet door zijn ' ik heb een priveleven'.
Eigenlijk zegt dat alles.

Ik zou geen initiatief meer tonen. Kijken wat er gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle reacties.
Ik kan het inderdaad nog niet een (prille) relatie noemen. En inderdaad, misschien verwacht ik te veel en is dit niet de match die ik zoek.
Ik ga gas terug nemen en kijken wat hij doet. Moet wel zeggen na het "gedoe" van vanmorgen kreeg ik begin van de avond wel een appje met kusjes. Dus ergens vind hij me wel leuk, maar wil hij het heel rustig aan doen denk ik.
Ik ga maar eens goed nadenken of dit is wat IK wil en kijken hoe onze volgende date zal zijn. Ik neem een (grote) stap terug!
Ik denk niet dat je teveel verwacht, ik denk alleen dat hij je niet leuk genoeg vindt voor een relatie.
sinnombre schreef:
26-05-2017 19:17
Je noemt het een relatie, maar dat is het volgens mij niet.
Je bent aan het daten en meer dan dat lijkt het niet te zijn.
Sowieso klinkt deze man niet dolenthousiast. Hij vindt het volgens mij wel best je zelden te zien.
Ik zou hem vragen hoe hij je ziet, want volgens mij verwacht jij er meer van dan hij.
:lightbulb:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven