Buitengesloten aanstaande vader is ten einde raad

01-07-2017 17:09 227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, bedankt voor een ieder die de moeite neemt om mijn verhaal te lezen en hun mening of eigen ervaring met mij te willen delen.

Mijn vriendin en ik hebben elkaar vorig jaar leren kennen. Het klikte meteen en we leken voor elkaar gemaakt te zijn. Echt alles klopte en we hadden nooit geen onenigheid, discussie of ruzie. We leken perfect voor elkaar. Zelfs ik, die als realist in het leven staat, wist dat we ongelooflijk goed bij elkaar paste.

Na een korte tijd is ze bij me ingetrokken en dat verliep goed. Het voelde zelfs normaal en was geen een moment van ongemakkelijkheid of gewenning. We hadden allebei een kinderwens en zijn daar op een gegeven moment serieus mee begonnen. Hoewel haar arts aangaf dat zwangerschap er voor haar waarschijnlijk niet in zou zitten en we rekening moesten houden met minimaal twee jaar voordat het zou lukken, was het binnen 3 weken raak.

Na enkele weken zwanger te zijn zijn er complicaties opgedoken waardoor ze een heel pijnlijke en onprettige zwangerschap heeft. Ontzettend veel pijn, bedlederig en is ontzettend lang misselijk geweest. Omdat ik 60 uur in de week werk en ze inmiddels heel veel verzorging en ondersteuning nodig had, is ze tijdelijk verhuisd naar haar ouders zodat haar moeder voor haar kon zorgen.

En daar begonnen de problemen. Ze heeft een enorme afstand tussen ons gecreëerd. Het begon geleidelijk aan met het negeren van appjes en telefoontjes, tot een moment waarop ze aangaf ze aangaf 'in verband met de gezondheid van mij en de baby' me niet meer te willen zien. Het is zelfs zover gekomen dat ze de relatie wou verbreken tot aan de bevalling, een keuze die ze na 3 uur praten vanaf heeft gezien.

Ze heeft toen besloten dat ze sowieso tot aan de bevalling bij haar ouders blijft wonen en de babykamer aldaar in te richten. Niet wat ik gedacht had, maar gezien de medische situatie enigszins begrijpelijk. Echter, elke poging tot praten over hoe verder liep wekenlang spaak. Als zij denkt baat te hebben bij het niet hebben van contact met mij, dan wil ik haar dat natuurlijk geven. Maar ik ga niet maandenlang uit haar leven verdwijnen en mooie momenten die ik nooit meer terug zal krijgen, mislopen. Zeker niet als er geen duidelijke afspraken gemaakt zijn wat er gaat gebeuren als de baby is geboren. Gezien het feit dat de relatie in een rap tempo verslechterde, begon ik me grote zorgen te maken dat ik straks wel bij de bevalling ben of het kind überhaupt nog te zien krijg.

We hadden bij de erkenning bij de gemeente formulieren gekregen voor het aanvragen van gezamenlijk gezag. Ik heb haar op een gegeven moment gevraagd of we deze formulieren alvast konden invullen zodat we ze hadden klaarliggen. Hoewel ze aangaf het kind samen te willen opvoeden, weigerde ze de formulieren in te vullen en gaf ze aan dit sowieso tot aan de bevalling niet te doen. Enkele dagen later kreeg ik een heel kill en zakelijk berichtje dat ze het contact volledig met mij ging verbreken. Sindsdien is er geen contact meer geweest met haar.

Ik wil graag betrokken worden bij de zwangerschap. Ze is nu 23 weken en ik heb nog niet eens de baby voelen trappen. Ik wil ook graag met haar gaan shoppen voor babyspullen of dingen uitzoeken voor de babykamer. Maar inmiddels is er al wekenlang 0 contact. Ze is compleet onbereikbaar en heeft me op elk denkbare manier geblokkeerd. Ik lees hier zoveel vrouwen klagen dat hun man onvoldoende klaar staat tijdens de zwangerschap, en ik als aanstaande vader die wél er voor hun partner wil zijn en graag betrokken wil zijn, wordt compleet aan de kant geschoven.

De enige communicatie verloopt nog via haar moeder en dat loopt stroef en vanuit haar kant duidelijk met tegenzin. Als voorbeeld: We hadden ons ingeschreven bij de woningbouwvereniging, en 2 maanden geleden op wat woningen gereageerd. Ik woon in een klein appartement in een drukke stad, en ik wilde een groot woonhuis met tuin zodat onze zoon daar lekker kan opgroeien. Laatst zijn we kandidaat gesteld voor een woning. Aangezien zij me heeft geblokkeerd heb ik haar moeder gebeld om haar op de hoogte te brengen en te vragen of ze het kind uberhaupt nog samen wil opvoeden en wat ze met de woning wil doen. Hierop kreeg ik de reactie van haar moeder dat zien we na de bevalling wel. Ze zou het doorgeven aan haar dochter, maar ik heb nooit meer iets gehoord.

Ik wil niet in details gaan, maar in een geval van een rechtszaak over het primair ouderschap zal ik deze zonder enige twijfel winnen. Maar dit is nooit wat ik gewild heb. Ik ben zelf opgegroeid met gescheiden ouders en ik doe er alles aan om te voorkomen dat mijn kind ook zo moet leven. Het heen en weer geschuif met een kleine is in mijn ogen niet echt een oplossing. Van verliefdheid is door haar gedrag geen sprake meer van. Toch wil ik er alles aan doen om ervoor te zorgen dat we samen blijven en het kind samen opvoeden. Sterker nog. we moeten wel. Ik werk veel en heb hierdoor dus niet de tijd om een baby alleen groot te brengen en zij heeft geen financiële middelen om alleen een kind op te voeden.

Ik ben ten einde raad. Inmiddels ga ik er mentaal compleet aan kapot. Ik heb laatst een paar dagen gewoon niet kunnen werken omdat de gedachte dat ik mijn eigen kind misschien nooit te zien zal krijgen mij compleet heeft gebroken. De huisarts heeft inmiddels Lorazepam voorgeschreven zodat ik toch nog enigszins kan doorgaan met mijn dagelijkse leven.

Wat moet ik doen? Hoelang moet ik me nog aan de kant laten schuiven? Moet ik dit nog even laten afwachten en kijken of ze zal 'bijdraaien'? Of moet ik mijn advocaat om advies vragen? Moet ik mijn ogen eindelijk opendoen en de relatie opgeven en zorgen dat ik straks het huis babyklaar heb?

Bedankt voor het lezen en ik kijk uit naar jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Vraag je advocaat wat je kan doen, vraag om een omgangsregeling.

Sterkte ermee.
Volgens mij heb ik dit al eens eerder gelezen.
En waarom denk jij dat jij het primair ouderschap krijgt (overigens bestaat dat niet eens, maar dit terzijde)?
Alle reacties Link kopieren
Wat in me op kwam bij het lezen waren 3 dingen: Of het zijn de hormonen waardoor ze toch vreemd gedrag vertoond. Of ze heeft je alleen gezien als zaaddonor en haar ouders spelen daar mooi in mee. Of ze is niet zwanger van jou.
Wat je kan doen? Ga naar haar toe (neem desnoods iemand mee) ga met haar praten en haar ouders want normaal is het niet. Dwing het toch af want ook jij heb het recht om te weten waar je aan toe bent.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
" Ik wil graag betrokken worden bij de zwangerschap. Ze is nu 23 weken en ik heb nog niet eens de baby voelen trappen. Ik wil ook graag met haar gaan shoppen voor babyspullen of dingen uitzoeken voor de babykamer. Maar inmiddels is er al wekenlang 0 contact. Ze is compleet onbereikbaar en heeft me op elk denkbare manier geblokkeerd. Ik lees hier zoveel vrouwen klagen dat hun man onvoldoende klaar staat tijdens de zwangerschap, en ik als aanstaande vader die wél er voor hun partner wil zijn en graag betrokken wil zijn, wordt compleet aan de kant geschoven. "

versus

" Na enkele weken zwanger te zijn zijn er complicaties opgedoken waardoor ze een heel pijnlijke en onprettige zwangerschap heeft. Ontzettend veel pijn, bedlederig en is ontzettend lang misselijk geweest. Omdat ik 60 uur in de week werk en ze inmiddels heel veel verzorging en ondersteuning nodig had, is ze tijdelijk verhuisd naar haar ouders zodat haar moeder voor haar kon zorgen. "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Och kerel. Wat verschrikkelijk! Ik heb er even geen woorden voor maar wil je wel sterkte en wijsheid toewensen.

Ik denk dat ze inderdaad gewoon afstand heeft genomen en je nu misschien wel alleen als donor beschouwd. Door steeds meer afstand te creëren krijg je dat ook. Maar ik heb het idee dat er meer aan de hand is. Kan dat? Want waarom doet haar moeder dan ook zo apart? Hoe was je band met haar ouders?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
" Of moet ik mijn advocaat om advies vragen? "


Ja, dat lijkt me slim.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Schakel je advocaat in, anders sta je straks aan de kant.
Ik krijg echt het gevoel dat ze je gewoon gebruikt heeft als donor.
Straks wel de plichten (alimentatie) en niet de lusten?
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie voor jullie beide. Ik zou überhaupt niet communiceren via haar moeder.
Vraag wat er aan de hand of mail haar dat, waar heb je wat gemist of waar ben je in gebreken gebleven?

Ik vind het wel een smoes dat zij tijdelijk bij haar ouders introk zodat haar moeder haar kon verzorgen.
Misschien neemt ze je dat wel kwalijk dat je haar zo makkelijk liet gaan en niet de moeite nam voor haar te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Begin eerst eens met niet meer bellen en gewoon langs gaan. Haar face to face zien. Niets meer met haar ouders te bespreken, maat juist met haar. Kom op jullie zijn 2 volwassen mensen die een kind op de wereld gaan zetten. Dat doe je niet via app en mail.

In hoeverre kan jij er echt voor haar zijn? Werk je nog steeds 60 uur? In hoeverre wil je dit veranderen en echt met haar en jullie kind bezig zijn? Mogelijk zit daar een oorzaak waarom ze afstand van jou neemt. Maar vooral PRAAT met elkaar. Niet via haar ouders, niet via anderen, maar met haar.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-07-2017 17:16
" Ik wil graag betrokken worden bij de zwangerschap. Ze is nu 23 weken en ik heb nog niet eens de baby voelen trappen. Ik wil ook graag met haar gaan shoppen voor babyspullen of dingen uitzoeken voor de babykamer. Maar inmiddels is er al wekenlang 0 contact. Ze is compleet onbereikbaar en heeft me op elk denkbare manier geblokkeerd. Ik lees hier zoveel vrouwen klagen dat hun man onvoldoende klaar staat tijdens de zwangerschap, en ik als aanstaande vader die wél er voor hun partner wil zijn en graag betrokken wil zijn, wordt compleet aan de kant geschoven. "

versus

" Na enkele weken zwanger te zijn zijn er complicaties opgedoken waardoor ze een heel pijnlijke en onprettige zwangerschap heeft. Ontzettend veel pijn, bedlederig en is ontzettend lang misselijk geweest. Omdat ik 60 uur in de week werk en ze inmiddels heel veel verzorging en ondersteuning nodig had, is ze tijdelijk verhuisd naar haar ouders zodat haar moeder voor haar kon zorgen. "
We hebben het een tijdje geprobeerd, maar zei voelde zich niet prettig als ze alleen thuis was. Ze was erg bang dat er iets zo gebeuren en ik zo 123 niet in de buurt ben. In het begin heb ik zoveel mogelijk als kon voor haar gezorgd, maar aangezien ik de enige kostwinner was minder werken oid gewoon geen oplossing.
Ik wil niet in details gaan, maar in een geval van een rechtszaak over het primair ouderschap zal ik deze zonder enige twijfel winnen.

Dit lijkt me nou het enige belangrijke in de hele OP. Niks verklaart anders haar idiote gedrag.
Waarom werkt ze niet?
wat is er gebeurd?

dit gebeurt toch niet maar zo?
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
01-07-2017 17:15
Volgens mij heb ik dit al eens eerder gelezen.
En waarom denk jij dat jij het primair ouderschap krijgt (overigens bestaat dat niet eens, maar dit terzijde)?
Dit is in ieder geval de eerste keer dat ik mijn verhaal online deel, dus dan moet dat een ander zijn geweest met een vergelijkbare situatie.

En ik denk dat ik een zaak over ouderlijk gezag zal winnen heeft met haar psychische problemen en huidige huisvesting te maken. Daar wil ik eerlijk gezegd geen details van over vrijgeven.
Zoveel financiële middelen zal jij ook niet hebben daar je 60 uur werkt en toch nog via de sociale setting moet huren.

Maar goed. Als zij contact blijft weigeren dan is de enige weg de rechtsgang.
Geen idee wat haar beweegredenen zijn.
Jason2017 schreef:
01-07-2017 17:27
Dit is in ieder geval de eerste keer dat ik mijn verhaal online deel, dus dan moet dat een ander zijn geweest met een vergelijkbare situatie.

En ik denk dat ik een zaak over ouderlijk gezag zal winnen heeft met haar psychische problemen en huidige huisvesting te maken. Daar wil ik eerlijk gezegd geen details van over vrijgeven.

Laat je eerst maar eens goed informeren, je krijgt op zijn hoogst gezamelijk gezag.
Bovendien wil je nu de moeder van je kind al voor de rechter slepen, terwijl je claimt zo dol op haar te zijn?
anoniem_265461 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 17:32
0.08% gewijzigd
Weet je zeker dat je de vader bent van het kind?
Alle reacties Link kopieren
yoshe schreef:
01-07-2017 17:20
Begin eerst eens met niet meer bellen en gewoon langs gaan. Haar face to face zien. Niets meer met haar ouders te bespreken, maat juist met haar. Kom op jullie zijn 2 volwassen mensen die een kind op de wereld gaan zetten. Dat doe je niet via app en mail.

In hoeverre kan jij er echt voor haar zijn? Werk je nog steeds 60 uur? In hoeverre wil je dit veranderen en echt met haar en jullie kind bezig zijn? Mogelijk zit daar een oorzaak waarom ze afstand van jou neemt. Maar vooral PRAAT met elkaar. Niet via haar ouders, niet via anderen, maar met haar.
Ik werk momenteel nog steeds 60 uur ja. Ik neem bij de bevalling 4 weken vakantie op en daarna geleidelijk van parttime naar 40 uur zodat ik in het begin zoveel mogelijk met ons kind samen kan zijn.

En langsgaan is geen optie. Ze heeft me laten weten dat als ik langskom dat er maatregelen getroffen zouden worden en dat ik geen toestemming had van haar ouders om langs te komen. Als ik me daar zou begeven dan volgde er consequenties, werd er gezegd.
Jason2017 schreef:
01-07-2017 17:27
Dit is in ieder geval de eerste keer dat ik mijn verhaal online deel, dus dan moet dat een ander zijn geweest met een vergelijkbare situatie.

En ik denk dat ik een zaak over ouderlijk gezag zal winnen heeft met haar psychische problemen en huidige huisvesting te maken. Daar wil ik eerlijk gezegd geen details van over vrijgeven.
Oh dus als ze je partner niet wil zijn ontneem je haar het gezag?
Vat ik dit goed samen?
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
01-07-2017 17:30
Zoveel financiële middelen zal jij ook niet hebben daar je 60 uur werkt en toch nog via de sociale setting moet huren.

Maar goed. Als zij contact blijft weigeren dan is de enige weg de rechtsgang.
Geen idee wat haar beweegredenen zijn.
In mijn branche zijn lange werkdagen eerder regeling dan uitzondering, en ik heb er zelf voor gekozen om wat meer uren te draaien zodat ik straks als de baby er is me geen zorgen hoef te maken over financien.

En de keuze voor een huurwoning is een keuze van mezelf. Ik wil op dit moment geen huis gaan kopen.
anoniem_349884 wijzigde dit bericht op 01-07-2017 17:35
8.89% gewijzigd
Jason2017 schreef:
01-07-2017 17:27
Dit is in ieder geval de eerste keer dat ik mijn verhaal online deel, dus dan moet dat een ander zijn geweest met een vergelijkbare situatie.

En ik denk dat ik een zaak over ouderlijk gezag zal winnen heeft met haar psychische problemen en huidige huisvesting te maken. Daar wil ik eerlijk gezegd geen details van over vrijgeven.
jij werkt 60 uur per week. wat zijn dat voor arbeidsomstandigheden trouwens en hoe denk je dat te combineren met een baby? Moeder woont toch bij grootouders? lijkt me geen punt
Jane Doe schreef:
01-07-2017 17:30
Zoveel financiële middelen zal jij ook niet hebben daar je 60 uur werkt en toch nog via de sociale setting moet huren.
Wat een aannames en vooroordelen. Niet iedereen wil kopen en niet iedereen met een huurwoning is arm.
Jane Doe schreef:
01-07-2017 17:32
Oh dus als ze je partner niet wil zijn ontneem je haar het gezag?
Vat ik dit goed samen?
Dit dus.
Ik denk dat er heel wat meer voorgevallen is dan TO hier schrijft.
En als hij inderdaad al met een rechtzaak gedreigd heeft snap ik ook dat ieder contact afgehouden wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven