relatie problemen op mn verjaardag

08-07-2017 04:53 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een topic geopend over een ruzie met mijn vriend.
Het ging goed maar vanavond is het voor de zoveelste keer geescaleerd.
Het is vandaag mijn verjaardag. Mijn vriend zou mij om 00:00 bellen om mij te feliciteren
Dat deed hij niet omdat zijn teleooon met daarin de wekker was leeggeraakt waardoor hij zich versliep.
Ik werd boos en heb hem zelf opgebeld.
( een overdreven reactie dat weet ik, ik wil me er niet achter verschuilen maar het maak misschien wel meer duidelijk... ik ben gediagnosticeerd met borderline, ptss, en depressie )
Ik was dus verdrietig en voelde me vergeten.
We kregen ruzie en dat eindigde in een paniek aanval die uiteindelijk 1 uur aanhield.
Mijn vriend was ondertussen de ruzie en drama zat en vond dat hij '' even tijd voor zichzelf nodig had''
Dit vond ik weer lastig.. ik wilde het liefste met hem praten en dichtbij hem zijn ookal was het aan de telefoon.
Hij ging dus weg en was niet bereikbaar. Waardoor ik in paniek raakte. Ik belde hem op en toen zei hij dat hij onderweg was naar een feest in een club.
Toen voelde ik me al helemaal rot... Ik ben verdrietig en in paniek en hij gaat feesten. Ik had hem ook na dat hij mij was vergeten te bellen gevraagd om naar mij toe te komen zodat we nog wat leuks konden doen maar dat was voor hem te ver en daar had hij geen zin in...
Ik wilde dat hij naar huis kwam zodat ik met hem kon praten.
Mijn vriend ging echter zijn eigen gang.
Ik flipte en bleef huilen en hyperventileren en ik heb mijn armen opengesneden. ( overdreven reactie... dat weet ik.. ik kan het dan niet tegen houden)

het maakte mijn vriend niet uit. Hij vind dat ik hem dan aan het manipuleren ben.
Ik wilde zeker dat hij naar huis kwam, maar ik raak niet opzettelijk in paniek om hem daarmee te manipuleren. ( ik ben ongeveer een jaar in therapie dus ik werk aan mijn problemen.

Uiteindelijk stuurde hij me een bericht dat hij me over een half uur wel zou bellen.
Ik werd kwaad omdat ik zijn gedrag respectloos vond.

Hij kwam dus uiteindelijk thuis en toen hebben we gebeld. Geen van beide wilt het uitmaken maar we gaan er een nachtje overslapen om te kijken of dat misshcien toch misschien verstandig is.

Ik wil hem niet kwijt en ik weet dat ik fouten heb gemaakt door overdreven te reageren.
Waar ik wel achtersta en waar misschien de meeste vrouwen minder moeite hebben is dat ik niet vind dat je alleen uit gaat in discotheken of clubs als je een relatie heb,
dat vind hij moeilijk... dat weet ik... desondanks is dat wel iets waar ik achter sta.
wellicht omdat ik zelf weinig behoefte heb aan drukke clubs en discotheken.

Dit is een punt wat waarschijnlijk voor een breuk zal zorgen.
Want ik vind dat echt not done.

Hij gaat wel naar voetbal en naar een cafe of gewoon naar vrienden, dat vind ik ook prima
maar een discotheek vind ik gewoon meer voor singels.

Ik ben dus nog steeds wakker en we hebben nog ruim een uur gebeld toen hij thuis was.

Ben erg verdrietig en weet niet hoe ik dit morgen het beste kan aanpakken....
zodat hij niet gelijk in de verdediging gaat.

dit van me afschrijven helpt iets...
ik baal er van dat ik ben geflipt en dat ik me niet heb kunnen beheersen met automutileren.


iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 08-07-2017 08:56
Reden: Spam
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
het maakte mijn vriend niet uit. Hij vind dat ik hem dan aan het manipuleren ben.
Dat doe je ook. Paniekaanval en in jezelf gaan snijden. Dat jij niet ziet dat dit manipulatief is is veelzeggend.

Volg je de vers?

Mijn tip, laat je vriend dit weekend met rust en zorg eerst dat je jezelf kalmeert. Wat helpt je in zo'n paniekaanval? Behalve snijden dan...
kia wijzigde dit bericht op 08-07-2017 07:47
0.40% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Meisje meisje meisje, probeer echt aan jezelf te werken. Ik snap dat jouw gedrag bij je diagnoses hoort, maar er komt een moment dat zelfs de liefste man er klaar mee is. Even heel cru gezegd: ik word na t lezen al moe van jouw gedrag. En je kunt wel zeggen dat jouw gedrag niet is om te manipuleren maar dat is t uiteindelijk wel enigZins, want je krijgt er zijn aandacht mee.
Ach wat lijkt het me moeilijk om hiermee om te gaan, zowel voor jou als je vriend. Op dit moment zou ik zeggen: ga verder met aan jezelf werken en laat hem gaan. Zo worden jullie allebei ongelukkig. Eerst proberen zelf stabieler te worden. Heel veel succes TO
Ze zeggen wel eerst zelf gelukkig zijn voordat je een relatie begint?
Anders kun je ook samen niet gelukkig zijn, je hebt nu even niet veel te bieden met al je diagnoses je trekt hem mee naar beneden.
Jij bent jarig en meteen moet ie vanaf het eerste moment klaar staan, dat is geen liefde om zoiets te eisen..

Je jaagt hem weg en hij maakt zich al los.
Ik zou het vast bespreken in therapie en een ander vangnet dan je vriend zoeken.
Ik denk dat je er zelf ook niet veel aan kan doen als je je zo voelt , het is hardstikke vervelend maar een ander ermee belasten zal niet lang goed gaan.
Sorry maar ik wil bij het lezen van je verhaal weg lopen. Je zegt dat je je vriend niet wil manipuleren, maar wat ik hier lees doe je niets anders. Als ik het zo lees claim je je vriend ook constant. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou eerst verder gaan met je therapie en deze jongen laten gaan. Jullie maken elkaar gek.
Voor mij zou trouwens een vriend die mij iets verbied een deal breker zijn. Gelukkig laat en liet mijn man inmiddels mij vrij in wat ik wil doen. Natuurlijk houden we wel rekening met elkaar, maar als ik met mijn vriendinnen wou dansen dan deden we dat.

Gefeliciteerd in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat jij geen behoefte hebt aan uitgaan is het respectloos als hij het anders ziet?

En je wordt boos omdat hij niet belt, maar als hij dan vervolgens belooft over een half uur te bellen is het ook weer niet goed.

Vermoeiend zeg.
Get a grip girl. Ga vandaag opbouwende dingen doen. Hardlopen gezond eten. Je huis opruimen. Klusje voor iemand doen. Met vriendin weg. Dit is doodvermoeiend voor jou en voor hem. Super dat je al in therapie zit maar dat is geen vrijbrief voor zulk drama gedrag. Pak jezelf aan! En ontlaad Door bewegen ofzo. En val hem niet lastig want dat doe je. Sterkte :hug:
het is manipulatief gedrag. je vriend heeft groot gelijk. hij is meer dan redelijk dat hij het niet allang heeft uitgemaakt
Alle reacties Link kopieren
Jij lijkt mij geen relatiemateriaal en ik begrijp dat je vriend doodmoe van je wordt.
Je hebt nogal wat problemen om mee te dealen To. Het is niet niks allemaal.
Hoe fijn het dan ook is af en toe om je vriend dichtbij je te hebben, zul jij moeten leren zo'n paniekaanval zelf, of met hulp van anderen door te komen.
Je jaagt hem hiermee van je vandaan.

Dat hij jullie belafspraak niet nakomt is niet netjes. Alles wat daaruit voortvloeit hoort bij jou.
Dit kan jouw vriend niet voor jou fixen.

Gebruik dit voorbeeld in therapie om te kijken waar dit misgaat en hoe je dit om kan buigen.

Hoe zwaar ook; focus op jezelf en je problematiek. Kijk later nog eens of er van jullie vriendschap nog iets over is om uit te groeien tot een fijne relatie.

En van harte gefeliciteerd!
Maak er alsnog een mooie dag van.
anoniem_210107 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 07:14
4.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je verjaardag.

Je gedrag tegenover je vriend is benauwend, ik zou heel hard wegrennen als ik
je vriend was. Laat het los, laat hem gaan.
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik vind een paar dingen.

A. Jouw gedrag is vermoeiend, manipulerend, niet aantrekkelijk en daar stoot je elke normale vent mee af.

B. Hier moet je dus wat aan doen, en je wordt hier zelf ook niet gelukkig van. Dat vind je zelf ook want je hebt al hulp gezocht.

C. Voordat " hulp" werkt, daar gaat een tijd overheen. Ingesleten gedrag verander je niet zomaar. Dit kost tijd en energie. Daar moet je je op richten. Die therapie moet slagen, anders gaat jouw leven niet leuk worden. Voor jouzelf dus.

D. Je moet zorgen in de tussentijd dat je zo min mogelijk situaties hebt die jouw symptomen triggeren. In jouw geval vgl mij in ieder geval: verlaten worden, weggedaan worden, grenzen van jou overschreden worden, het gevoel er niet toe te doen. Dit maakt het nl wel erg moeilijk om vooruit te komen. Al die uitbarstingen zetten je terug, want bevestigen je gevoel, leiden af, kosten je teveel.

E. Ik denk dat je nu alleen een relatie zou moeten willen die helpend is. Deze relatie is dit niet. Dat ligt deels aan jou. Jouw gedrag is heel moeilijk om mee om te gaan. Deze jongen is daarnaast ook zeker geen match. Hij lijkt zich niet te willen of kunnen verplaatsen in jou. Hij gooit met zijn gedrag olie op het vuur. Hij triggert jouw (al bestaande) gevoelens en angsten. Ik vind dit slecht en ook dom van hem. Wijzen op alleen jouw gedrag zoals sommigen forummers doen, vind ik onterecht. Je hebt die diagnoses en daar hoort ook bepaald gedrag bij. Als deze knul ervoor kiest een relatie te hebben met iemand met deze diagnoses, dan hoort daar ook een effort bij. Of hij moet ermee stoppen. Iig is dit niet een relatie waar jij beter van wordt.

Ik zou het uitmaken. Zorg dat dit geen patroon wordt van mannen aantrekken die jou niet geven wat jij nodig hebt.

Succes.
Gefeliciteerd!

En voor de rest: kap met deze relatie. Met zoveel (recente) diagnoses lijkt het me van belang dat je je op jezelf concentreert.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, niet wat je horen wil, maar dit lijken me de allerlaatste stuiptrekkingen van een stervende relatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja, je manipuleert. Dat is heel onaantrekkelijk. Je ziet je eigen fouten (nog) niet helder. Goed dat je in therapie bent, maar dat helpt nu nog niet voldoende. Je bent nu niet in staat om een gezonde relatie aan te gaan of te onderhouden. Daardoor blijven ruzies ontstaan en krijg je een paniekaanval. Je wilt je vriend niet kwijt, maar deze relatie maakt jou problematiek alleen maar groter. Verbreek deze relatie en ga aan jezelf werken. Daarna ben je pas in staat om een gezonde relatie te hebben.
Ik vind dat je je gedrag heel erg probeert goed te praten door je diagnoses. Dus je kunt er niets aan doen. Wat een onzin! Je claimt, manipuleert, zeurt en legt hem beperkingen op. Omdat jij niet van een disco houdt mag hij ook niet.
Als ik je vriend was geweest, zat ik ieder weekend in de disco, als single.
Bedoeld als spiegel: als mijn vriend in slaap gevallen was en dus niet gebeld had, zou ik m'n schouders ophalen en rustig afwachten tot de volgende ochtend. En de volgende ochtend zouden we er waarschijnlijk een grap over maken.

Edit: en dat zou hier zomaar kunnen gebeuren. Het is niet verkeerd bedoeld, hij wil best attent zijn, hij vergeet het alleen :P
Jeetje... Je snapt dat de echte "problemen" nog moeten komen heh? Dat dit bij lange na niet de grootste uitdaging is die je tegen gaat komen in je relatie?
Eerst aan jezelf werken, daarna pas kijken of je een relatie aan kan..
HasseSimonsdochter schreef:
08-07-2017 07:16
Hij gooit met zijn gedrag olie op het vuur. Hij triggert jouw (al bestaande) gevoelens en angsten. Ik vind dit slecht en ook dom van hem.

Ik vind het juist heel goed van hem dat hij zich niet laat manipuleren en gewoon de dingen blijft doen die hij wil. Als TO daar niet tegen kan moet ze geen relatie nemen, maar eerst haar eigen shit oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees best veel vooroordelen naar TO toe ook al is wat zij doet niet goed niemand vraagt express om ptss en dat ze helaas ook nog bordeline erbij heeft is shit. Ze heeft denk ik te veel op haar dak gehad.

TO van harte met je verjaardag! Misschien hebben sommige hier gelijk dat je eerst aan je zelf gaat werken voordat je je in een relatie bevind hoe vervelend ook het is voor iemand anders vaak heel lastig om om te gaan met bordeline en ptss onbewust manipuleer je wel en je ziet het zelf ook in daarom zit je in therapie. Misschien is het beste dat je dit bij je therapeut neerlegd wat je het beste kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af of je wel de waarheid zegt tegen je therapeut, dit wat vannacht is gebeurd is vast niet de eerste keer met je vriend
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
08-07-2017 08:18
Ik vind het juist heel goed van hem dat hij zich niet laat manipuleren en gewoon de dingen blijft doen die hij wil. Als TO daar niet tegen kan moet ze geen relatie nemen, maar eerst haar eigen shit oplossen.
Groot gelijk
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wegrennen als ik je vriend was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven