Man, grow up!

17-07-2017 12:53 55 berichten
x
anoniem_24299 wijzigde dit bericht op 25-07-2017 15:02
Reden: wil graag topic verwijderen
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem moeilijk bemoederen. Het enige wat je kan doen is met hem praten hierover. Vooral hem laten praten door de juiste vragen te stellen zodat hij zelf geprikkeld kan raken om het te veranderen. Dus niet het gesprek beginnen met jouw ergernissen over zijn gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel, maar je echt interesseren in hem en proberen hem te begrijpen.
I'm a goal digger.
Dit ligt niet aan het feit dat hij 5 jaar jonger is (tenzij hij 13 is en jij 18 bent?)
Alle reacties Link kopieren
Wet van wuiles.

Je voelt geen verbinding en je irriteert je heel veel.
Alle reacties Link kopieren
we kunnen ons goed in onze waarde laten. ehhh, dit stuk gaat er over dat je dat toch juist niet doet? hij moet opgroeien van je, want je vind dat hij onvolwassen is toch?

of je accepteert hem zoals hij is, of niet. maar iemand veranderen is nog nooit gelukt. ga jij het proberen?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel alsof jij een beeld hebt van wat de perfecte man voor jou is, en dat je je vriend naar dat beeld probeert om te vormen. Hij is wie hij is, en tuurlijk mag je met sommige dingen vragen om rekening met jou te houden, maar zoals het in de OP overkomt, lijkt het wel alsof hij een volledig ander persoon moet worden om aan jouw eisenpakket te voldoen.

Ik kan me ook voorstellen dat hij weinig kan met dit stuk: "Want waar het om gaat is dat ik verbinding mis. Ik wil ook gezien worden. Hij zegt dagelijks dat hij van me houdt en dat hij me mooi vindt en ik kan zien dat hij het meent. "
Wat verwacht je dan precies van hem? Hoe wil je dat die verbinding eruit ziet en hoe kan hij laten blijken dat je door hem gezien wordt? Ben je daar duidelijk in zodat hij daar ook echt iets aan kan doen? Of laat je het bij deze ietwat vage uitspraak?

Het samen solliciteren kan voor jou prettig zijn, maar voor hem totaal niet. Ik persoonlijk zou daar ook niet blij van worden. Ik zou me ook erg rot kunnen voelen als ik mijn baan kwijt raak en dan zou ik me ook wat terugtrekken ipv gezellig samen achter de pc naar vacatures zoeken.

Zoals ik het nu lees, zijn jullie gewoon erg verschillend. Aangezien jij dat niet prettig lijkt te vinden, moet je er toch eens over nadenken of hij wel de juiste voor je is. Hij is wie hij is en je kunt niet van hem verwachten dat hij een compleet ander mens wordt om het jou naar de zin te maken.
Alle reacties Link kopieren
Jij accepteert dus niet meer wie hij altijd elke dag al is. Tsja, als je dan zelf wat anders wil, dan moet je Grow Up tegen jezelf zeggen, want je bent zelf degene die je eigen leven ophangt aan de ander maar zelf de consequentie niet trekt.

Samen elkaars sollicitatiebrieven lezen en vacatures zoeken is een vorm van romantiek die ik niet zou trekken in ieder geval, lijkt me een uitstekende manier om het plezier uit een relatie te doen verdwijnen. Vervelende dingen doe ik liever in mijn eentje, met mijn partner deel ik liever de leuke dingen van het leven.
Deze man was niks voor mij. Onvolwassen en totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel. Daar kan je toch nooit een gezin mee stichten mocht je dat willen?
Hij werd vroeger vast erg verwend door zijn mammie, of niet?
we kunnen ons goed in onze waarde laten. ehhh, dit stuk gaat er over dat je dat toch juist niet doet? hij moet opgroeien van je, want je vind dat hij onvolwassen is toch?
Het was "konden"... sinds een paar dagen lukt het me dus niet meer... ik wil hem als persoon en al zijn relaxtheid idd niet veranderen, wel wil ik met hem van het leven genieten
Tja, dit is wie hij is.
Take it or leave it!
md0110 schreef:
17-07-2017 13:02
Je kan hem moeilijk bemoederen. Het enige wat je kan doen is met hem praten hierover. Vooral hem laten praten door de juiste vragen te stellen zodat hij zelf geprikkeld kan raken om het te veranderen. Dus niet het gesprek beginnen met jouw ergernissen over zijn gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel, maar je echt interesseren in hem en proberen hem te begrijpen.
dat zal ik een proberen, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Zoek je een beste vriendin of een man?
Alle reacties Link kopieren
Hij doet de dingen op zijn eigen manier, net als jij.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de rillingen van "kopje thee zetten en vragen hoe ik me voel". En "samen dromen enz".
Mijn man hoeft dat echt niet te doen of te vragen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
17-07-2017 13:16
Deze man was niks voor mij. Onvolwassen en totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel. Daar kan je toch nooit een gezin mee stichten mocht je dat willen?
Hij werd vroeger vast erg verwend door zijn mammie, of niet?
Waarom zou het niet in zijn karakter kunnen zitten, ipv die van zijn moeder ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Eerst was er niks aan de hand maar omdat je zus erover begon ben je gaan twijfelen. Het is toch jullie relatie, wat heeft je zus ermee te maken? Laat je niet zo gek maken door wat een ander ergens van vind.
Alle reacties Link kopieren
Woont hij wel zelfstandig of nog bij zijn ouders? Als hij nog niet zelfstandig woont lijkt me dat de eerste stap. Dan heeft hij er alleen zelf last van als het eten niet gekookt is, de was niet gedaan of de afwas er nog staat.
En verder: nooit ruzie hebben vind ik meestal ongezond in een relatie.
Jullie passen niet bij elkaar. Jij wil kopjes thee en dromen, hij wil om 22:00 z'n avondeten gaan maken.

Hij is niet spontaan, daar heb je hem zelf op uitgekozen. Dan kan je aan hem gaan trekken wat je wil, maar zo is hij gewoon niet.

Gaat hem niet worden.
Kopjes thee, dromen, romantisch solliciteren?
Als mijn vriend daarmee aankomt zou ik toch serieus aan zijn geestelijke gezondheid beginnen twijfelen, eerlijk gezegd. Moet er niet aan denken!
Alle reacties Link kopieren
Dus jij vindt samen van het leven genieten samen sollicitatiebrieven schrijven?

Dan hebben jij en ik toch een ander idee van samen genieten.

Je bent toch op hem gevallen om wie hij is?
Waarom is dat sinds een paar dagen niet meer genoeg?
Heet jouw zus zo'n grote invloed op je?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dus je voelt geen klik en bovendien erger je je kapot aan zijn slappe houding?
Sjonge, dat je dáár nou niet uitkomt...
Hoezo mis je de verbinding? Hij geeft aan dat hij van je houdt, verteld je dat zelfs dagelijks en je voelt je niet gezien?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
17-07-2017 13:59
Het klinkt eerder alsof je hem eerst leuk vond zoals hij was, en nu hem naast een soort meerkat legt voor de man met wie je kinderen wil en oud wil worden.
Die man moet daadkrachtig zijn en praktisch etc ofzoiets.
Hij heeft tot dusver altijd gewerkt en leeft ook nog steeds, dus dat zal heus wel goedkomen.
Het is eerder voor jezelf de vraag wat jij wil. Hij gaat heus wel wat praktischer worden als de noodzaak er is waarschijnlijk.
Ik was ook nogal vaag en hou nog steeds niet van afwassen, maar heb nu kinderen dus ben ineens wonderlijk gestructureerd geworden.
Maar kopjes thee zetten voor mensen die dat zelf ook kunnen regelen, dat bedenk ik me alleen als ik zelf zin heb in thee en er iemand bij zit.
:biggrin:
Het klinkt eerder alsof je hem eerst leuk vond zoals hij was, en nu hem naast een soort meerkat/meetlat legt voor de man met wie je kinderen wil en oud wil worden.
Die man moet daadkrachtig zijn en praktisch etc ofzoiets.
Hij heeft tot dusver altijd gewerkt en leeft ook nog steeds, dus dat zal heus wel goedkomen.
Het is eerder voor jezelf de vraag wat jij wil. Hij gaat heus wel wat praktischer worden als de noodzaak er is waarschijnlijk.
Ik was ook nogal vaag en hou nog steeds niet van afwassen, maar heb nu kinderen dus ben ineens wonderlijk gestructureerd geworden.
Maar kopjes thee zetten voor mensen die dat zelf ook kunnen regelen, dat bedenk ik me alleen als ik zelf zin heb in thee en er iemand bij zit.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 17-07-2017 18:33
Reden: meer kat
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja, hij is tevreden zeg je.
Jij niet.
Het is niet aan hem dit op te lossen, maar aan jou.
Je kan niet van hem verwachten dat hij zichzelf verandert om jou tevreden te stellen.
Dus of je accepteert hem zoals hij is, (en zo slecht klinkt hij niet) of je verbreekt de relatie omdat hij niet bij je past.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven