Ergenissen ex. Advies gevraagd.

19-07-2017 12:38 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er even niet uit. Voor de zoveelste keer heeft de vader van mijn kind kaarten gekocht voor een feestje in een weekend dat kind bij hem zou zijn. Zonder overleg. En iedere keer hoor ik op het laatste moment dat hij dan dus niet kan en of kind niet bij mij kan zijn.

Ik heb me vanaf de scheiding voorgenomen mijn kind nooit te 'weigeren', als hij er geen trek in heeft of wat anders te doen is ze hier altijd welkom. Ik vind dat ook normaal, het is mijn kind. Maar nu, voor de zoveelste keer dus, moet ik mijn plannen voor dat weekend wijzigen. Ik en mijn vriend hadden plannen waarbij kind ook niet mee kan, en ik baal. Ik heb ex meerdere keren gevraagd om rekening te houden met het feit dat ik ook plannen maak dan. Hij doet er niks mee.

Wat nu? Ga ik mijn plannen wijzigen? Weer in gesprek? Poot stijf houden? Oppas regelen?
Ik vind dit zo lastig. Ik wil de relatie met mijn ex goed houden.
Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou jij oppas moeten regelen? Zijn weekend, dus hij zoekt maar een oppas, toch?
Alle reacties Link kopieren
Wordt je dochter heel blij van logeren bij grootouder(s)?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kind gewoon brengen en hem oppas laten regelen een optie?
Alle reacties Link kopieren
ex oppas laten regelen en anders zelf regelen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Je hebt vast al aangegeven dat ex dan zelf oppas moet regelen en dat jij geen standby oppas bent? Lastig hoor, je wil je kinderen ook geen thuis ontzeggen :hug: .
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelende situatie TO. Echt een trieste actie van je ex. Tegenover jou maar ook tegenover je kind. Blijkbaar is dat concert belangrijker voor hem dan zijn eigen dochter.
Wat zegt jouw vriend hier van?
Alle reacties Link kopieren
Als je niet gescheiden bent, heb je ook wel eens oppas nodig voor je kind.
Ik begrijp dat je je kind niet wil weigeren, maar op deze manier help je zijn gedrag in stand te houden. Híj moet oppas regelen. En jij bent niet automatisch de oppas, integendeel. In jullie weekend moeten jullie voor goede oppas zorgen, als er plannen zijn.

Kan ze niet bij een vriendinnetje? Dat dan als tip aan ex doorgeven? Blijft het voor dochter ook leuk...
Streepjesjurk schreef:
19-07-2017 12:38
I
Ik vind dit zo lastig. Ik wil de relatie met mijn ex goed houden.
Wat zouden jullie doen?
Zo goed is relatie al niet, als er iedere keer afspraken niet worden nagekomen, zonder overleg..
En de weekends waarin hij kind zou zien, en afzegt, wordt dat de week erop ingehaald? Of vervalt het bezoek dan gewoon??
Waarom stel jij je bij voorbaat al als zijnde beschikbaar op voor wanneer jullie kind volgens schema bij hem is?

Zolang jij je zo opstelt ligt er geen enkele druk bij hem om zich aan het schema te houden.

En verder: je kunt iemand niet dwingen om voor z'n eigen kind te zorgen. En aangezien hij andere prioriteiten heeft, is het enige dat je kunt doen het naar beneden bijstellen van je verwachtingen. Sad but true.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
Ja, ik heb vaker tegen ex gezegd dat ik dit vervelend vind en dat ik ook niet altijd maar kan. En echt, als ik zelf geen plannen heb maakt het me ook niks uit.
Vriend vind het vervelend, maar snapt ook dat ik mijn kind niet wil weigeren. Dan balen we samen en eten een zak chips leeg. :P

En ik heb hem vanmorgen ook gevraagd waarom hij geen oppas zoekt. Daar heeft hij geen antwoord op. Zijn moeder wil hij zelf niet laten oppassen en verder investeert hij niet echt in een sociaal netwerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met mijn ex een weekendregeling en toen de kinderen nog klein waren liet hij ook zeer regelmatig en zonder overleg verstek.

De kinderen toch bij hem brengen had geen zin: hij gaf - letterlijk - niet thuis en daar sta je dan met 2 verdrietige knullen.

Man en ik hebben toen besloten gewoon niks meer te plannen waarbij de kinderen niet mee konden, tenzij we een oppas als achterwacht hadden.
Dat was wat meer geregel maar het gaf wel veel meer rust in ons gezin: we waren niet langer afhankelijk van mijn ex om onze plannen te laten doorgaan of niet.

Andersom pasten we onze plannen trouwens niet aan als hij de kinderen dan weer wilde in 'ons' weekend: hadden we een familiefeestje of iets waar de kinderen bij aanwezig zouden zijn, dan kreeg dat wel voorrang.
anoniem_284075 wijzigde dit bericht op 19-07-2017 12:50
15.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Streepjesjurk schreef:
19-07-2017 12:47
Bedankt voor de reacties.
Ja, ik heb vaker tegen ex gezegd dat ik dit vervelend vind en dat ik ook niet altijd maar kan. En echt, als ik zelf geen plannen heb maakt het me ook niks uit.
Vriend vind het vervelend, maar snapt ook dat ik mijn kind niet wil weigeren. Dan balen we samen en eten een zak chips leeg. :P

En ik heb hem vanmorgen ook gevraagd waarom hij geen oppas zoekt. Daar heeft hij geen antwoord op. Zijn moeder wil hij zelf niet laten oppassen en verder investeert hij niet echt in een sociaal netwerk.
En hier maakt hij misbruik van. App/stuur terug "Het is jouw weekend, jij bent verantwoordelijk voor het regelen van oppas".

Of jij wel of niet kan doet er eigenlijk niet eens toe. Behalve bij uitzonderingen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dan is het zijn probleem.

Het is niet dat jij je kind weigert he? Nogmaals, als je nog samen was had je ook wel eens een oppas nodig, kon je er ook niet altijd zelf (1 van beiden) zijn. Waarom zou dat nu wel nodig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Kersenpitje schreef:
19-07-2017 12:43
Zo goed is relatie al niet, als er iedere keer afspraken niet worden nagekomen, zonder overleg..
En de weekends waarin hij kind zou zien, en afzegt, wordt dat de week erop ingehaald? Of vervalt het bezoek dan gewoon??
Nee, dat vervalt dan ivm zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
het is echt Zijn probleem, zolang jij het jouw probleem maakt, heeft hij het dus lekker makkelijk.
Dus heel kort door de bocht:
JIJ bent dom bezig, hij heeft het goed voor elkaar.
Ophouden dus!!
Alle reacties Link kopieren
jij hebt toch al eerder plannen gemaakt, jammer voor hem... kaarten kunnen op ticketswap
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Streepjesjurk schreef:
19-07-2017 12:47
...
En ik heb hem vanmorgen ook gevraagd waarom hij geen oppas zoekt. Daar heeft hij geen antwoord op. Zijn moeder wil hij zelf niet laten oppassen en verder investeert hij niet echt in een sociaal netwerk.
Waarom vraag je waarom? Zeg hem dat hij een oppas zoekt. Hij weet nu gewoon dat het niet eens een optie hoeft te zijn omdat jij het wel weer oplost. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid niet.

Ik heb overigens boter op mijn hoofd wat dit betreft, mijn ex flikt het ook om de zoveel tijd en daar is echt niet mee te praten in zo'n geval en de oplossing daarvoor heb ik ook nog niet uitgevonden dus ik zit regelmatig in "zijn" tijd met de kinderen. Die zijn inmiddels oud genoeg om te snappen wat er speelt, daar houd ik me dan maar aan vast, dat ik niet ook nog de zwarte piet krijg toebedeeld.
Alle reacties Link kopieren
Amand_ schreef:
19-07-2017 12:44
Waarom stel jij je bij voorbaat al als zijnde beschikbaar op voor wanneer jullie kind volgens schema bij hem is?

Zolang jij je zo opstelt ligt er geen enkele druk bij hem om zich aan het schema te houden.

En verder: je kunt iemand niet dwingen om voor z'n eigen kind te zorgen. En aangezien hij andere prioriteiten heeft, is het enige dat je kunt doen het naar beneden bijstellen van je verwachtingen. Sad but true.
Ja, ik weet het. Ik kan gewoon niet zeggen dat mijn kind me niet uitkomt en dat weet hij en daar maakt hij misbruik van.
Ik vind ook dat hij oppas moet regelen. En tuurlijk, ik kan dat ook doen, als ik vorige maand mijn ouders niet had gevraagd om op te passen omdat hij last minute weer wat had.

Maar idd, misschien is me erbij neerleggen de enige optie.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan zijn kaartjes toch verkopen? Heb je dat al aan hem gestuurd? Jammerdebammer maar feest kan niet doorgaan want hij heeft dan de kinderen. Echt, zó onaantrekkelijk, mensen die zich aan het ouderschap onttrekken.
Alle reacties Link kopieren
Streepjesjurk schreef:
19-07-2017 12:47
. Zijn moeder wil hij zelf niet laten oppassen en verder investeert hij niet echt in een sociaal netwerk.
Hij zet je voor het blok en hij weet dat je geen nee kan zeggen. En hij investeert niet echt in een sociaal netwerk, maar dan nog wil je toch niet hebben dat een vreemde daar straks gaat oppassen vanuit zijn nieuw sociaal netwerk.
Waarom vind hij zijn eigen moeder niet geschikt?
Alle reacties Link kopieren
trouwens dat concert komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
19-07-2017 12:59
Hij kan zijn kaartjes toch verkopen? Heb je dat al aan hem gestuurd? Jammerdebammer maar feest kan niet doorgaan want hij heeft dan de kinderen. Echt, zó onaantrekkelijk, mensen die zich aan het ouderschap onttrekken.
Jep, er is een reden dat we zijn gaan scheiden. ;-) Het ouderschap valt hem meestal zwaar. Blijkt achteraf.
Alle reacties Link kopieren
7102 schreef:
19-07-2017 13:00
Hij zet je voor het blok en hij weet dat je geen nee kan zeggen. En hij investeert niet echt in een sociaal netwerk, maar dan nog wil je toch niet hebben dat een vreemde daar straks gaat oppassen vanuit zijn nieuw sociaal netwerk.
Waarom vind hij zijn eigen moeder niet geschikt?
Omdat ze niet naar haar kleinkind omkijkt. Ze negeert haar vaak, doet niks voor of met kind, toont helemaal geen interesse. Wat dat betreft snap ik hem wel.
Maar zijn moeder is niet de enige hier op aarde die zou kunnen oppassen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven