In ben blijkbaar "De Ex"

24-07-2017 00:52 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het een non-issue, maar stiekem ben ik benieuwd wat de mening van anderen is op het volgende:

Na onze breuk bijna 10 jaar geleden heb ik sinds een poos weer contact met mijn ex. Hij is sindsdien samen met zijn huidige partner met wie hij inmiddels ook een kind heeft.

Het was geen prettige breuk, maar ik wilde gewoon geen wrok meer koesteren. Ons contact bestaat eruit dat wij een keer per half jaar een kop koffie drinken. In een café, we komen niet bij elkaar over de vloer. Aan meer heb ik ook geen behoefte. En hij is heel blij dat we weer "on speaking terms" zijn.

Nu heb ik via een wederzijdse vriend begrepen dat zijn huidige partner het vervelend vind dat wij weer contact hebben. Zelfs dermate dat hij de laatste koffie-date heeft verzwegen. Ik ben mij oprecht van geen kwaad bewust (alhoewel ik wel merk dat hij tijdens onze gesprekken heel erg op zoek is naar mijn bevestiging), maar wil ook niet stoken in andermans relatie.

Wat zouden jullie doen: niet meer afspreken omdat zij er moeite mee heeft of je er niks van aantrekken?
s7rin wijzigde dit bericht op 24-07-2017 11:33
1.69% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Zijn relatie dus dat is aan hem lijkt mij.
Ik vraag me vooral af wat dit contact jou brengt. Jullie zijn 10 jaar uit elkaar en hebben geen kinderen samen (dat denk ik tenminste).
Tot vriendschap zal het niet komen in die 2 ontmoetingen per jaar. Waarom zou je dan contact hebben, zeker als zijn partner daar moeite mee heeft?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie kinderen? Jij en ex?
Zo ja, maling aan hebben, dan is normaal contact gewoon belangrijk.
Zo nee, dan denk ik dat ik het weer dood zou laten bloeden. Wat voegt het voor jou nog toe eigenlijk, na 10 jaar?
Die mening van zijn nieuwe vrouw zou ik nog niet eens zo boeiend vinden, maar dat hij zit te hengelen naar goedkeuring, en een afspraak met jou voor haar verzwijgt zou mij doen twijfelen aan zijn bedoelingen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Dit vind ik een aparte uitspraak:

'Nu heb ik via een wederzijdse vriend begrepen dat zijn huidige partner er nogal problemen mee heeft dat wij weer contact hebben. Zelfs dermate dat hij de laatste koffie-date heeft verzwegen. Ik ben mij oprecht van geen kwaad bewust (alhoewel ik wel merk dat hij tijdens onze gesprekken heel erg op zoek is naar mijn bevestiging), maar wil ook niet stoken in andermans relatie.'

Waarom ging dat zo moeilijk en viavia? Waarom heeft hij je dat niet gewoon zelf verteld? Wat een stiekemerd, vertrouwen komt te voet en gaat te paard zeggen ze wel, als ik een partner had die een kopje koffie drinken met een ex van tien jaar geleden verzwijgd zouden bij mij alle alarmbellen afgaan en alle rode vlaggen uit, als er niets te verzwijgen valt waarom dan liegen denk ik dan heel simpel...

Wat je bedoelt met bevestiging zoeken bij jou snap ik ook niet, sorry en als je niet wil stoken in andermans relatie zou ik geen kopjes koffie meer met hem gaan drinken als je de afgelopen tien jaar ook heb overleefd zonder kopjes koffie met je ex.
Gewoon zeggen: ik hoor dat je moet liegen om die 2 stomme kopjes koffie per jaar, laten we ermee ophouden want dit geeft me een akelig gevoel.
Dan ga ik ervanuit dat je het niet leuk vindt om een 'geheim' te moeten zijn in andermans relatie. Ik zou er om die reden al klaar mee zijn. Het is je ex van lang geleden nogmaals. Laat gáán... hij heeft nu een ander, een kind en hij doet stiekem over je. Moet je niet willen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Kirikou schreef:
24-07-2017 01:02
Ik vraag me vooral af wat dit contact jou brengt. Jullie zijn 10 jaar uit elkaar en hebben geen kinderen samen (dat denk ik tenminste).
Tot vriendschap zal het niet komen in die 2 ontmoetingen per jaar. Waarom zou je dan contact hebben, zeker als zijn partner daar moeite mee heeft?
nou ja dit dus ^
Is dit de vriend die 7 maanden op het cruise ship ging werken?
Zoja: je noemde hem destijds je grote liefde en jullie breakup was inderdaad niet 'clean'.
Weet je zeker dat je los bent van hem?
Inderdaad: wat levert het je op om contact met hem te hebben?
En ook ik ben benieuwd wat voor bevestiging hij bij je zoekt...
Niet meer afspreken met je ex. Is nergens goed voor. Ik zou het als ik zn partner was ook niet willen hebben. Zie er het nut niet van in.
Alle reacties Link kopieren
TO niet helemaal gelezen, maar waarom? Ex is ex. Iets klikte dus niet. En ja de ben je "de ex" Dus?
Alle reacties Link kopieren
Om antwoord te geven op de vraag waarom: ik vind het fijn belangrijk om contact te houden met mensen die een belangrijke rol in mijn leven hebben gespeeld. (Voor onze relatie waren we ook gewoon bevriend) Ik snap dat niet iedereen dat zal begrijpen.

Met alle andere exen heb ik ook goed contact. Bovendien is het niet dat we elkaar anders nooit zullen tegenkomen. We hebben veel gemeenschappelijke kennissen, wonen in dezelfde omgeving en hebben hetzelfde werk. Ik was het beu om op feestjes elkaar te ontwijken, dus leek het mij een volwassen oplossing om weer een beetje normaal contact op te bouwen. Liever zo dan dat we straks opeens weer eens samen moeten werken, wat dan vervolgens weel heel awkward zou zijn. Ik heb zijn partner ook een aantal keer ontmoet, vandaar dat ik zo verrast ben dat zij er blijkbaar moeite mee heeft.

En nee, we hebben geen kinderen samen.

En ja, ik ben zeker los van hem. Ik heb exen waarvan ik denk als ik met ze praat: ik snap heel goed dat ik je destijds leuk vond. Met hem heb ik dit niet.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
S7rin schreef:
24-07-2017 02:00
Met alle andere exen heb ik ook goed contact. Bovendien is het niet dat we elkaar anders nooit zullen tegenkomen. We hebben veel gemeenschappelijke kennissen, wonen in dezelfde omgeving en hebben hetzelfde werk. Ik was het beu om op feestjes elkaar te ontwijken, dus leek het mij een volwassen oplossing om weer een beetje normaal contact op te bouwen. Liever zo dan dat we straks opeens weer eens samen moeten werken, wat dan vervolgens weel heel awkward zou zijn.
Oké, maar inmiddels is het niet raar meer. Je hoeft elkaar niet te ontwijken en kunt elkaar gewoon in de ogen kijken en hallo zeggen.
Daarvoor hoef je niet elke paar maanden samen koffie te drinken.
Jullie zijn 10 jaar (!!) uit elkaar! Laat hem los.
Alle reacties Link kopieren
Maar de algemene tendens hier is in ieder geval duidelijk :)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Om antwoord te geven op de vraag in je OP. Aangezien er geen ruzie meer tussen jullie is en deze gesprekken verder niet heel veel toevoegen zou ik er zelf niet mee doorgaan. De band tussen jullie is wel weer goed genoeg dat elkaar tegenkomen op een feestje niet meer vervelend is en je gewoon een praatje kunt maken. Als hij ervoor gaat liegen tegen zijn vrouw, zou ik dat stom van hem vinden en het zeker niet de gesprekjes die jullie hebben waard vinden.
Toevallig elkaar tegenkomen in de stad? Ja, geen probleem.
Om de zoveel tijd op café en dat verzwijgen voor zijn nieuwe partner? Nope, not with me.

Dood laten bloeden dus en niet meer afspreken.
Tenzij je een scheiding op je geweten wil hebben.
(Vroeg of laat komt nieuwe partner er toch op uit dat jullie nog altijd afspreken.)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
24-07-2017 02:21
Als hij ervoor gaat liegen tegen zijn vrouw, zou ik dat stom van hem vinden en het zeker niet de gesprekjes die jullie hebben waard vinden.
Ja, hiermee verwoord je precies het gevoel wat ik ook had.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Het is zijn relatie. En dus zijn verantwoordelijkheid hoe hij met dit soort dingen omgaat. Ik zou het stom vinden als ie het verzwijgt maar het ook stom vinden van zijn partner dat er zo'n drama om een kop koffie wordt gemaakt.

Maar ja, zijn pakkie aan dus, jij hoeft er helemaal niks mee. Moet ie zelf oplossen. En als je zelf geen zin hebt om koffie te drinken, doe het dan niet, het is niet verplicht ofzo.
Is aan hem.

Ik had een goede platonische vriend en zijn toen 'nieuwe' vriendin bleek er ook moeite mee te hebben. Hij dapper toch afspreken, gezamenlijk pogingen ondernomen haar erbij te betrekken etc.
Zij vond mij dusdanig irritant en hem 'niet voor haar kiezen' dat het heel lastig werd.
Dieptepunt was dat ik met hem had afgesproken, wij gierend (want dat was altijd het ding. Diep ging het contact niet maar wij vonden elkaar mega grappig) in een restaurant voor het raam zaten.
En ik kijk naar buiten en net als een soort horror film stond zij woedend aan de overkant te huilen en eng te staren.
Ik wil niet degene zijn die pret heeft ten koste van een ander, hij wilde met haar trouwen.
Dus dan vind ik het normaal dat je dan maar plaats maakt.
Al vind ik het stiekem erg kinderachtig en raar, en haar hem niet waard, maar dat is niet aan mij.
Op die manier hoef ik geen vriendschap.
Alles leuk voor het ego en belangrijk willen zijn enzo maar nee.
Alle reacties Link kopieren
Het was geen prettige breuk, maar ik wilde gewoon geen wrok meer koesteren.
Je hoeft helemaal geen wrok te koesteren jegens je oude vlammen; daarvoor hoef je iemand echt niet meer te zien.
Tenzij je zó verschrikkelijk labiel bent dat je het voortdurend zeker wil weten hoe een ander denkt/dacht over jou.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik krijg het idee dat je het wel een kekker gevoel vindt om 'de ex' te zijn. Laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp overigens haar reactie wel. Ze wil dat het wij-gevoel exclusief voor hen beiden is en dat hij geen verstandhouding met ook nog een ander moet hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je bent niet blijkbaar de ex. Je bent de ex. Ik zou er ook niet van gediend zijn als mijn vriend met zijn ex zou gaan koffiedrinken. Je kunt elkaar toch groeten op gemeenschappelijke feesten ofzo? Ik zie niet in waarom je dan nog gezellig moet gaan afspreken, zeker niet als zijn partner daar niet blij mee is.
Mijn vriend heeft twee exen waar hij nog bevriend mee is. 1 is een aardige meid, doet ook leuk tegen mij.

Andere ex is een heks. Ze vond het vervelend als ik mee kwam. Ze hield allerlei 'tradities' aan waar ik niet bij mocht want 'traditie', waaronder ook gewoon kopjes koffie. Cadeautjes voor gezamenlijke vrienden wilde zij alleen met hem kopen, want dat deden ze altijd al zo.

Dit is nu geen vriendin meer van hem.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu goed contact hebt met je ex is het toch goed?
Dan maak je een praatje met hem op de feestjes waar je elkaar tegen komt, en dan is het toch ook prima.
Jullie gingen koffie drinken met elkaar om het contact te verbeteren, dat is gelukt.
Of drink je met al je exen 2 keer per jaar een kop koffie?
Alle reacties Link kopieren
Waarom vindt hij jullie afspraakjes zo belangrijk dat hij erover gaat liegen tegen zijn vriendin? Je weet jouw intenties maar heb je de zijn ook helder?
In principe denk ik 'zijn relatie, zijn probleem, niet mee bemoeien', maar ik zou toch bang zijn dat hij meer uit deze afspraakjes haalt dan het is. Het contact is nu niet meer awkward als jullie elkaar tegen komen op werk of een feestje, dus je hoeft ook niet perse weer af te spreken toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven