Partner oververmoeid. Plotseling uit.

24-07-2017 19:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een hele tijd mee maar (helaas) heb ik nu iets wat ik met jullie wil delen..

Ik heb een jaar een vriend en sinds kort is hij oververmoeid.
Hij heeft een eigen bedrijf en werkt ongelooflijk veel. Dit bedrijf heeft hij sinds kort, sinds hij dit bedrijf heeft is hij vaak van huis en dat is logisch.
Ik merkte aan hem dat het hem toch wel teveel werd en dat hij moe/lusteloos werd.

Ik heb hem gesteund, ruimte gegeven en hem gemotiveerd.

Hij is een binnenvetter en praat niet over zijn gevoelens. Ik heb geprobeerd om met hem in contact te komen en te communiceren maar hij gaf weinig/geen reactie daarop, enkel dat het hem veel energie kost en dat hij moe is.

Plotseling heeft hij het vorige week uitgemaakt, als donderslag bij heldere hemel.
Zijn reden: hij dacht dat hij me niet meer gelukkig kon maken en dat hij twijfelt aan zijn gevoelens voor mij.
Hij zei dat hij vond dat ik iemand verdien die meer tijd heeft voor me..

Ik ben verward, boos, teleurgesteld en verdrietig. Dit komt echt uit het niets en ik snap er niets van.

Donderdag hebben we afgesproken om met elkaar te praten, ik heb meer antwoorden nodig van hem want de manier hoe hij dit aangepakt heeft is moeilijk voor me. Zelf wil hij ook graag praten, hij voelt zich schuldig over de manier waarop hij het aangepakt heeft. Hij is nu ook minder gaan werken (neemt minder klussen aan) omdat hij rust nodig heeft..

Hebben jullie tips? Is dit ( misschien) nog te redden of moet ik hem vergeten? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd zou ik hem vergeten. Je bent al een jaar bezig geweest te trekken aan een dood paard, het bleef problematisch steeds en nu heeft hij de knoop, om welke reden dan ook, doorgehakt.

Een relatie, en zeker een beginnende relatie, hoort gewoon leuk te zijn, en jullie relatie was vanaf het begin aan al niet leuk, vind ik dan, want jij bent alleen maar een jaar lang bezig geweest met zijn shitbuien opvangen, te motiveren, te relativeren, ruimte te geven, zijn steuntje te willen zijn, enz. Klinkt meer alsof je een sociaal werker was dan een partner.

En nogmaals, zeker een beginnende relatie hoort wat mij betreft fun te zijn, leuke dingen doen samen, elkaar ontdekken, de wereld sámen ontdekken, plezier hebben, maar niet zijn sociaal werkster te moeten uithangen.

Dus als je voor de rest van je leven een "project" zoekt waarin je keer op keer zijn ellende kunt opvangen: vooral doorgaan.

En anders zou ik hem nu gewoon het allerbeste wensen met zijn leven en er een punt achter zetten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Pejeka:
Het is niet een jaar lang zo, hoor.
Sinds 2 maanden is het zo.
Daarvoor ging het echt fantastisch en waren we zielsgelukkig met elkaar.

Daarom vind ik het zo erg, ik snap het. Ik snap het helemaal, je moet investeren in je bedrijf om succesvol te worden.

Echter vind ik ook dat je moet blijven investeren in je relatie en op zijn minst moet communiceren met elkaar.

Dan hadden we kunnen kijken waar zijn gevoel vandaan kwam en of we elkaar terug konden vinden dmv leuke dingen doen etc.

Ik weet zeker dat onze liefde niet voorbij is maar dat hij het er nu niet bij kan hebben, dat het teveel is.
Alle reacties Link kopieren
SummerAir schreef:
24-07-2017 20:02
Pejeka:
Het is niet een jaar lang zo, hoor.
Sinds 2 maanden is het zo.
Daarvoor ging het echt fantastisch en waren we zielsgelukkig met elkaar.

Daarom vind ik het zo erg, ik snap het. Ik snap het helemaal, je moet investeren in je bedrijf om succesvol te worden.

Echter vind ik ook dat je moet blijven investeren in je relatie en op zijn minst moet communiceren met elkaar.

Dan hadden we kunnen kijken waar zijn gevoel vandaan kwam en of we elkaar terug konden vinden dmv leuke dingen doen etc.

Ik weet zeker dat onze liefde niet voorbij is maar dat hij het er nu niet bij kan hebben, dat het teveel is.
Ik zou me kunnen voorstellen dat mijn partner van alles "te veel" zou kunnen vinden: werk, druk vanwege de eigen zaak, persoonlijke issues, enz.

Maar zodra hij dan zou vinden dat IK te veel ben, en die andere dingen niet, dan zou ik zomaar vinden dat er iets niet klopt.

Ik zou niet gaan investeren in een relatie met iemand die vind dat IK te veel ben.

Maar goed, dat ben ik.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk in.. dat is ook zo.
Tweestrijd in mijn hoofd. Wil ik dit wel? Als we verder gaan zal ik me altijd blijven afvragen wanneer hij weer weggaat.. maar ik ken hem helemaal niet op deze manier en dat maakt het zo lastig. Bleh. Waarom doet hij ons dit toch aan..
Hij twijfelt aan zijn gevoelens voor jou. Dat is al genoeg om gewoon te geloven dat het over is.
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet wil, wil hij niet. Punt.

Ik vind het raar dat hij al binnen een jaar ' overwerkt' is binnen een eigen bedrijf.
Als je daar geen energie voor hebt, moet je geen ondernemer worden.

Kortom, hij klinkt als een moeilijke man. Laat het/hem los, als het voorbestemd is kom je elkaar misschien weer tegen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
SummerAir schreef:
24-07-2017 20:02
Pejeka:
Het is niet een jaar lang zo, hoor.
Sinds 2 maanden is het zo.
Daarvoor ging het echt fantastisch en waren we zielsgelukkig met elkaar.

Daarom vind ik het zo erg, ik snap het. Ik snap het helemaal, je moet investeren in je bedrijf om succesvol te worden.

Echter vind ik ook dat je moet blijven investeren in je relatie en op zijn minst moet communiceren met elkaar.

Dan hadden we kunnen kijken waar zijn gevoel vandaan kwam en of we elkaar terug konden vinden dmv leuke dingen doen etc.

Ik weet zeker dat onze liefde niet voorbij is maar dat hij het er nu niet bij kan hebben, dat het teveel is.
Als het echt allemaal zo fantastisch was, lijkt het me sterk dat dat ineens weg is. Als je een goede basis hebt, kun je samen wel wat hebben. Hoewel
je na tien maanden misschien niet echt kunt spreken van een basis.

Idealiseer je het niet een beetje te veel, die tien zielsgelukkige maanden?
Was alles pais en vree en communiceerde hij toen wel constructief?

Verder geloof ik dat je iemand altijd serieus moet nemen als hij zegt dat zijn gevoel minder of weg is. Waarom zou hij daarover liegen?
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 24-07-2017 20:26
6.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was niet te veel hoop houden voor iemand die aangegeven heeft dat hij twijfelt minder gevoelens voor je heeft. Op het moment dat iemand dat zegt is hij/zij al een stap verder dan alleen maar oververmoeid zijn
Ik vind dat Pejeka alles wel gezegd heeft wat vab belang is
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-07-2017 20:05
Ik zou me kunnen voorstellen dat mijn partner van alles "te veel" zou kunnen vinden: werk, druk vanwege de eigen zaak, persoonlijke issues, enz.

Maar zodra hij dan zou vinden dat IK te veel ben, en die andere dingen niet, dan zou ik zomaar vinden dat er iets niet klopt.

Ik zou niet gaan investeren in een relatie met iemand die vind dat IK te veel ben.

Maar goed, dat ben ik.
Helemaal eens. Kunnen van allelei omstandigheden zijn, werk, oververmoeid, maar als JIJ teveel bent, echt, dan is zou ik in ieder geval meteen kappen. Dikke doei.
Waarom zou je trouwens een relatie opbouwen/hebben met iemand die nooit tijd voor je heeft? Wat is jou "verlanglijstje" in een relatie? Ik neem aan dat tijd voor elkaar daarin een zeer belangrijke rol speelt?
Alle reacties Link kopieren
Vandale:
Ja, mee eens.. maar hij heeft het een en ander meegemaakt wat hij overduidelijk nog niet verwerkt heeft.. traumatische ervaringen. Tel daarbij hard werken en weinig ontspanning bij op en dan loopt de emmer al snel over..

Vivautrecht85:

Ja, mee eens. Daarom kan ik het ook moeilijk geloven dat het 'ineens' over is.
We hebben wel regelmatig met elkaar gepraat over hoe onze relatie ging en toen heeft hij nooit gezegd te twijfelen of ergens mee te zitten. Het kwam dus echt out of the blue.

Ginerva:
Ja, je hebt ook wel gelijk. Maar het is lastig met elkaar te rijmen.. ik zal vast in de ontkenningsfase zitten dan... maar mijn gevoel zegt heel sterk dat hij het niet aan kan en dat het niet met zijn gevoel voor mij te maken heeft, geen idee waarom ik dat zo sterk voel. Kan er niets aan doen dat ik dat zo voel helaas.
Oh ik vind mensen die ergen niet over kunnen praten zo vermoeiend....

Je mag alles mankeren van me, maar probeer een beetje te communiceren met me en ga niet voor me denken.
Alle reacties Link kopieren
SummerAir; wat had je willen lezen hier?
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
24-07-2017 20:37
Oh ik vind mensen die ergen niet over kunnen praten zo vermoeiend....

Je mag alles mankeren van me, maar probeer een beetje te communiceren met me en ga niet voor me denken.
Zo eens, als iets irritant is is dat het wel.
Alle reacties Link kopieren
Skull:

Ervaringen van anderen, tips.
Ik kan zelf (nog) niet objectief kijken dus dan is het prettig om van andere te horen wat zij zouden doen in deze situatie.

Badmeester:
Ja, communicatie is wel heel belangrijk in een relatie dus dat is ook wel iets wat me heel erg tegenvalt.. als je dat niet goed kan en weet, prima. Maar zoek dan samen naar een oplossing denk ik dan. Het is een volwassen man van midden 30 dus dan mag je dat wel verwachten toch?

BeenThereTrice:

Mee eens, maar ik vind ook dat je je partner moet steunen.. hij wilde graag een eigen bedrijf dus ik was juist super trots dat hem dat gelukt was en dat het goed loopt. Dan wil ik mezelf gerust even op de 2e plek zetten, zou het ook fijn vinden als iemand dat voor mij over zou hebben.
Voornamelijk de zomer periode is erg druk, daarna zal het wat minder worden en zal hij vaker vrije tijd hebben was de verwachting.
Alle reacties Link kopieren
Zoveel opofferingsgezindheid, nadat hij jou gedumpt heeft, vind ik in ieder geval heeeel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
SummerAir schreef:
24-07-2017 20:45
Skull:

Ervaringen van anderen, tips.
Ik kan zelf (nog) niet objectief kijken dus dan is het prettig om van andere te horen wat zij zouden doen in deze situatie.
Er worden goede antwoorden gegeven maar je wuift ze weg. De mensen hier geven namelijk wel het objectieve oordeel waar je naar op zoek bent.
Alle reacties Link kopieren
Kan je het gesprek niet naar voren halen? Nu zit je maar in de zenuwen over de afloop.
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
24-07-2017 20:53
Er worden goede antwoorden gegeven maar je wuift ze weg. De mensen hier geven namelijk wel het objectieve oordeel waar je naar op zoek bent.
Ik wuif ze niet weg, waaruit krijg je dat gevoel? Ik neem het allemaal in me op, hoor. Maar ik geef alleen aanvullende informatie en hoe mijn gedachten gaan.. ik ben juist "blij" met alle reacties. Dan kan je er vanaf een andere kant naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
BeenThereTrice schreef:
24-07-2017 20:53
Zoveel opofferingsgezindheid, nadat hij jou gedumpt heeft, vind ik in ieder geval heeeel bijzonder.
Hoe bedoel je? Ik leg alleen uit hoe ik dacht..ik ben niet iemand die zomaar de handdoek in de ring gooit omdat iemand voor zijn dromen en carrière gaat..
Alle reacties Link kopieren
Ginerva:

Nee, ik kan niet eerder, ik heb andere (leuke) plannen gemaakt.
Ik ben niet zenuwachtig over te uitkomst, het is al uit dus ik heb niks meer te verliezen.
Ik heb ook door jullie reacties gezien dat ik absoluut niet moet hopen of hem überhaupt terug moet wíllen.

Gevoel vs verstand. :(
Alle reacties Link kopieren
SummerAir schreef:
24-07-2017 20:57
Hoe bedoel je? Ik leg alleen uit hoe ik dacht..ik ben niet iemand die zomaar de handdoek in de ring gooit omdat iemand voor zijn dromen en carrière gaat..
Je gooit de handdoek niet in de ring, je kies naar mijn mening juist voor jezelf als je de relatie beeïndigd
Alle reacties Link kopieren
SummerAir schreef:
24-07-2017 20:56
Ik wuif ze niet weg, waaruit krijg je dat gevoel? Ik neem het allemaal in me op, hoor. Maar ik geef alleen aanvullende informatie en hoe mijn gedachten gaan.. ik ben juist "blij" met alle reacties. Dan kan je er vanaf een andere kant naar kijken.
Je verdedigt zijn gedrag in elke post.
Alle reacties Link kopieren
SummerAir schreef:
24-07-2017 20:59
Ginerva:

Nee, ik kan niet eerder, ik heb andere (leuke) plannen gemaakt.
Ik ben niet zenuwachtig over te uitkomst, het is al uit dus ik heb niks meer te verliezen.
Ik heb ook door jullie reacties gezien dat ik absoluut niet moet hopen of hem überhaupt terug moet wíllen.

Gevoel vs verstand. :(
Ja dat is lastig, gevoel zet je niet zomaar uit.

Wel goed dat je leuke dingen gaat doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven