Advies gevraagd

25-07-2017 21:35 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was op internet aan het zoeken naar vergelijkbare verhalen voor advies maar kon niet veel vinden en kwam hier terecht en daarom mijn situatie maar rechtstreeks.

Ik ben man, getrouwd en vader van 2 beginnende pubers. Ruim 4 jaar geleden heb ik een affaire gehad van een paar maanden en hier zelf een einde aan gemaakt. Mijn vrouw begon daarna vragen te stellen omdat ze vermoedens had, ik ben eerlijk geweest en heb haar de ruimte gelaten om haar eigen keuzes te maken. Zij en ik hebben besloten om voor o.a. de kinderen voor onze relatie te vechten. Het zijn een paar moeilijke jaren geweest maar nu is onze relatie fijner dan ooit, we kijken er soms met humor op terug. Mijn vrouw zegt nu wel eens gekscherend dat zij nog krediet heeft als ze een leuke of mooie man ziet of ik doe dat zelf. Ik ben dom, slecht enz. geweest maar het is gebeurd, verleden en zal niet zomaar weer gebeuren.

Mijn minnares en ik hebben elkaar nooit meer gezien of contact gehad maar een paar weken terug nam ze contact met mij op wat ik afgewezen heb. Van het weekend kreeg ik een mail van haar met de boodschap dat ze een dochter heeft van 4 en dat ze 100% zeker weet dat ik de vader ben en zoals ik haar ken zal ze dit niet zomaar zeggen. Ze heeft mijn keuze om voor mijn vrouw te kiezen gerespecteerd en het me daarom nooit eerder willen melden, nu is ze toch gaan twijfelen omdat ze verwacht dat haar dochter ooit vragen gaat stellen en wil ze mij toch zelf de keuze laten maken hoe ik er mee om wil gaan. Het gaat haar niet om geld o.i.d. maar zelf zou ze het toch wel fijn vinden als haar dochter van jongs af aan weet wie haar vader is.

Bij mij gaan er een paar scenario's door mijn hoofd:
- Negeren maar ik ben bang dat ik toch altijd met onrust en een schuldgevoel blijf lopen. Daarnaast gun ik het kleine meisje niet dat ze er ooit achter komt dat zowel haar moeder en vader wisten hoe het zat maar dat dit voor haar geheim gehouden werd.
- Eerlijk zijn naar mijn vrouw maar ik ben bang dat het haar en de kinderen weer teruggooit in oude pijn en ellende.
- Thuis niets zeggen en zo nu en dan contact houden met het meisje maar ik kan en wil nooit meer liegen.

Heeft iemand nog andere tips? Ik zelf ben redelijk wanhopig omdat ik in mijn eigen scenario's weinig mogelijkheden zie.
Alle reacties Link kopieren
Eerst uitzoeken of het meisje echt je dochter is zo ja eerlijk vertellen aan je vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Brrrr... dit is een horrorscenario voor elke vrouw denk ik. Tsja het gaat ooit uitkomen. Als je niks doet gaat het meisje straks naar je opzoek als ze 18 wordt en dan komt je familie er alsnog achter. Stiekem doen ga je ook niet je leven lang volhouden. Eerlijk zeggen is de enige optie maar ik zou er zelf nooit mee kunnen leven als mijn man met dit soort nieuws komt. Bij mij zou het dus betekenen einde relatie.
Fijn ook voor je vrouw dat je onveilige seks had. Het is je eigen stomme schuld en nu moet je de gevolgen ervan ervaren. Wees mans genoeg om je verantwoordelijkheid te nemen.
If you can dream it you can do it
Ginerva schreef:
25-07-2017 21:38
Eerst uitzoeken of het meisje echt je dochter is zo ja eerlijk vertellen aan je vrouw.

Ja, en eerst een dna test doen.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
25-07-2017 21:38
Eerst uitzoeken of het meisje echt je dochter is zo ja eerlijk vertellen aan je vrouw.
Dit. Gevolgen zijn voor jezelf. Net als toen. Maar laat het kindje er niet de dupe van zijn als zij wel jouw dochter blijkt te zijn. Daar ben je toch volwassen genoeg voor?
Alle reacties Link kopieren
Eerst een vaderschapstest, daarna optie twee, hoe moeilijk ook.

Veel sterkte, vreselijk rot voor jullie allemaal.
Het is zoals het is
Ik zou een dna test doen en als het kind inderdaad van jou is het eerlijk vertellen. Niet om jezelf te beschermen maar om je gezin te beschermen, doe ze alsjeblieft die ellende nog niet aan voordat je er zeker van bent.

Maar het kind verzwijgen en doen alsof het er niet is vind ik echt onvergeeflijk. Dat is tegenover niemand eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je komt er niet onder uit om contact te krijgen, want het kan inderdaad jouw dochter zijn.
En dan kom je er weer niet onderuit dat op te biechten aan je vrouw. En die zal dat moeten verwerken en dat heeft tijd nodig. Moeilijk allemaal. Wie z'n kont brandt, moet op de blaren zitten, jij ook. Daar kom je niet onder uit.

Ik kan me echter voorstellen dat je vrouw bang is, dat wanneer het echt je dochter blijkt te zijn, dat je weer gevoelens voor die andere vrouw gaat ontwikkelen. Bereid je daarop voor en ken daarop ook het antwoord. Ken jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het als jouw vrouw zijnde het ergste vinden als je weer tegen me zou liegen en dit zou verbergen. Ik zou haar de mails dan ook laten lezen en haar erin betrekken en wellicht ook mee laten beslissen over de reactie richting de ex-minnares.

Persoonlijk vind ik dat het meisje geen leed hiervan mag hebben. Een DNA test lijkt me hoe dan ook onontkoombaar. Overigens kan dit altijd nog gerechtelijk gevorderd worden door de moeder namens haar dochter. Dan sta je er helemaal mooi gekleurd op.

Ik zou aldus als echtpaar zijnde reageren en meewerken. Daarna afhankelijk van de uitkomst.. nadenken over de toekomst. Vind het wel enorm heftig voor jullie, veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zo.
Eerst uitzoeken of het echt je dochter is. En dan opbiechten thuis. Daarna weer contact met voormalige minnares en bespreken hoe en wat.
Eerst maar es zekerheid of het wel je dochter is.

Vervolgens aan je partner opbiechten.
En er rekening mee houden dat de kans bestaat dat zij hier niet mee kan leven en dat het alsnog gedaan is.
Of dat het terug een stevige knauw geeft aan jullie relatie.

En dan kan je gaan kijken hoe en wat qua contact.
Of dat je voormalige vlam gewoon je naam en telefoonnummer bijhoudt voor als kind ooit vragen stelt.
Alle reacties Link kopieren
Vaderschapstest had ik al wel over nagedacht maar zoals ik de moeder ken staat de uitslag al vrijwel vast. Kwaad kan het sowieso niet en gezien het merendeel van de reacties kan ik dit beter eerst doen zonder mijn vrouw in te lichten maar anderzijds wil ik niet meer liegen en weet ook niet of het me zal lukken, hier zal ik nog even over na moeten denken.

Voor het meisje en mijzelf vind ik het 2e scenario ook de beste maar voor mijn vrouw en de kinderen op korte termijn de slechtste maar dit zal op lange termijn inderdaad waarschijnlijk ernstiger zijn. In ieder geval bedankt voor jullie bevestiging. Een vriend raadde mij de 1e aan maar daar kan ik niet mee leven.

De consequenties van de 2e zal ik zeker willen dragen, vier jaar geleden ben ik daar ook heel duidelijk in geweest en heb mijn vrouw volledig vrij gelaten in haar keuzes en bijna altijd begrip gehad als het haar teveel was.
Niks eerst uitzoeken.....je vrouw roepen en haar vertellen dat je een mail hebt gehad en die laten lezen. SAMEN reageren en SAMEN delen zou voor mij de enige optie zijn want als mijn man weer iets stiekem zou doen met een ex-minnares....wat dan ook.....zou het voor mij exit zijn maar als hij vanaf stap 1 aangeeft wat te doen en samen met mij als koppel te willen delen en reageren naar die vrouw en het kindje dan sta je sterk.
Cherke schreef:
25-07-2017 22:16
Niks eerst uitzoeken.....je vrouw roepen en haar vertellen dat je een mail hebt gehad en die laten lezen. SAMEN reageren en SAMEN delen zou voor mij de enige optie zijn want als mijn man weer iets stiekem zou doen met een ex-minnares....wat dan ook.....zou het voor mij exit zijn maar als hij vanaf stap 1 aangeeft wat te doen en samen met mij als koppel te willen delen en reageren naar die vrouw en het kindje dan sta je sterk.
Dit dus !!
Zo snel mogelijk je vrouw inlichten voor zij er zelf achter komt.
Alle reacties Link kopieren
Cherke schreef:
25-07-2017 22:16
Niks eerst uitzoeken.....je vrouw roepen en haar vertellen dat je een mail hebt gehad en die laten lezen. SAMEN reageren en SAMEN delen zou voor mij de enige optie zijn want als mijn man weer iets stiekem zou doen met een ex-minnares....wat dan ook.....zou het voor mij exit zijn maar als hij vanaf stap 1 aangeeft wat te doen en samen met mij als koppel te willen delen en reageren naar die vrouw en het kindje dan sta je sterk.
Hier ben ik het ook mee eens.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Cherke schreef:
25-07-2017 22:16
Niks eerst uitzoeken.....je vrouw roepen en haar vertellen dat je een mail hebt gehad en die laten lezen. SAMEN reageren en SAMEN delen zou voor mij de enige optie zijn want als mijn man weer iets stiekem zou doen met een ex-minnares....wat dan ook.....zou het voor mij exit zijn maar als hij vanaf stap 1 aangeeft wat te doen en samen met mij als koppel te willen delen en reageren naar die vrouw en het kindje dan sta je sterk.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
Eens met cherke. Ondanks je slaapde honden niet hoeft wakker te maken. Maargoed wij weten niet hoe je vrouw is.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Echt vertellen aan je vrouw... eens met de vorige post! Sluit haar niet buiten jullie zijn samen doorgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Cherke schreef:
25-07-2017 22:16
Niks eerst uitzoeken.....je vrouw roepen en haar vertellen dat je een mail hebt gehad en die laten lezen. SAMEN reageren en SAMEN delen zou voor mij de enige optie zijn want als mijn man weer iets stiekem zou doen met een ex-minnares....wat dan ook.....zou het voor mij exit zijn maar als hij vanaf stap 1 aangeeft wat te doen en samen met mij als koppel te willen delen en reageren naar die vrouw en het kindje dan sta je sterk.


Eens hiermee, lijkt mij ook de meest reële optie om er samen uiteindelijk wel uit te komen.. (jij en je vrouw dan)
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cherke schreef:
25-07-2017 22:16
Niks eerst uitzoeken.....je vrouw roepen en haar vertellen dat je een mail hebt gehad en die laten lezen. SAMEN reageren en SAMEN delen zou voor mij de enige optie zijn want als mijn man weer iets stiekem zou doen met een ex-minnares....wat dan ook.....zou het voor mij exit zijn maar als hij vanaf stap 1 aangeeft wat te doen en samen met mij als koppel te willen delen en reageren naar die vrouw en het kindje dan sta je sterk.
Dit dus!!!!!!!

Niet stiekem achter je vrouws rug een vaderschapstest.... no way!!!!!

En iedere vrouw die beweert dat dat wel de beste optie is.. ?!?! Waar zitten jullie met je hoofd.

Eerlijkheid duurt het langst..
Natuurlijk nu direct je vrouw inlichten. Dat is het aller eerste wat je moet doen. Tenminste, als je nog wil dat er een kans is dat je relatie dit overleeft.

In overleg met je vrouw verdere stappen ondernemen. Een vaderschapstest vind ik persoonlijk een logische tweede stap.

Als het meisje inderdaad jouw dochter is, vind ik dat je je verantwoordelijkheid moet nemen. Ook als dat negatief uitpakt voor jou. Het zijn namelijk allemaal consequenties van je eigen gedrag. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Cherke schreef:
25-07-2017 22:16
Niks eerst uitzoeken.....je vrouw roepen en haar vertellen dat je een mail hebt gehad en die laten lezen. SAMEN reageren en SAMEN delen zou voor mij de enige optie zijn want als mijn man weer iets stiekem zou doen met een ex-minnares....wat dan ook.....zou het voor mij exit zijn maar als hij vanaf stap 1 aangeeft wat te doen en samen met mij als koppel te willen delen en reageren naar die vrouw en het kindje dan sta je sterk.

Dank je, heel duidelijk. Ze heeft het gelezen, twee reacties:
- Dat meisje heeft recht om haar vader te kennen als ik het echt ben.
- Dan ontmoet ik je vlam waarschijnlijk toch eens.

Verder wil ze er nu niet over praten maar moet ze het zelf laten bezinken.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo.
Ik hoop dat je alles uit je kast gaat halen om je vrouw hierin te steunen. Blijf praten en zorg goed voor haar.
Bam!!!!
Cherke schreef:
25-07-2017 22:16
Niks eerst uitzoeken.....je vrouw roepen en haar vertellen dat je een mail hebt gehad en die laten lezen. SAMEN reageren en SAMEN delen zou voor mij de enige optie zijn want als mijn man weer iets stiekem zou doen met een ex-minnares....wat dan ook.....zou het voor mij exit zijn maar als hij vanaf stap 1 aangeeft wat te doen en samen met mij als koppel te willen delen en reageren naar die vrouw en het kindje dan sta je sterk.

Precies. Juist als je je vrouw al eens zo belazerd hebt is openheid belangrijk als je opeens weer contact met je toenmalige minnares hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven