Goede keuze?

11-08-2017 12:18 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil even mijn verhaal doen, want ben de laatste weken in een woelige storm terecht gekomen.
Om kort de situatie te schetsen , ik ben 5 jaar samen met mijn partner en samen hebben we een zoontje van 2,5 jaar.
Onze relatie liep in het begin zeer goed , een spannende en boeiende relatie. Hij maakte eenmaal een misstap na 2 jaar en toen twijfelde ik heel erg , maar ik bleek onverwacht zwanger te zijn. Ik stelde hem voor de keuze en hij wilde er samen voor gaan.
We gingen pas samenwonen op het moment dat onze zoon werd geboren. Hij ziet zijn kind graag , maar is niet altijd een aanwezige vader geweest. Hij werkt veel , is best lui in het huishouden enz...

Een aantal weken terug kwam uit dat hij een affaire had. Hij vertelde me dit niet zelf , maar moest het wel opbiechten. Dit is minstens 9 maanden aan de gang en er is volgens mij echt sprake van verliefdheid en gevoelens langs beide kanten.
Ik besloot de dame in kwestie op te zoeken , er op dat moment van overtuigd dat ik bij hem zou weg gaan. Ze bleek een leuk mens te zijn die , naar eigen zeggen , echt hoopte dat hij een keuze zou maken voor haar.
Hij was de laatste weken ineens een ander mens , doet plots wel zijn best en zegt voor mij te willen kiezen.
We beslisten samen om het komende jaar te kijken als onze relatie te redden valt.
Hij werkt samen met de vrouw in kwestie en is ook niet van plan om die samenwerking te stoppen ( terwijl hij dat makkelijk zou kunnen )
Ik wil hem dat niet verplichten , maar eigenlijk voel ik me daar toch niet zo goed bij. Hij geeft ook aan dat hij het contact met haar niet helemaal wil verbreken , omdat zij belangrijk is voor hem. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken. De twijfels blijven , hoewel hij echt zegt ervoor te willen gaan en dat hij een gezin wil samen met mij.
Ik wil gewoon het beste voor mij en mijn zoon.
Hebben jullie ervaringen met dit soort situaties?
Je laat echt enorm over je heen lopen. Het is of zijn gezin, of zij, maar niet allebei. Hij gaat niet echt voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Zolang jij niet kiest zal hij heen en weer gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij wil er voor gaan met jou en zijn gezinnetje, maar is niet bereid om datgene op te geven wat het grootste gevaar is voor jullie gezin. Dat klinkt voor mij niet alsof hij er echt voor wil gaan, meer alsof hij van twee walletjes wil eten.

Waarom wil je hem dat niet verplichten? Of misschien anders geformuleerd: waarom wil je hem niet verplichten om echt volledig voor jullie te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dat niet , omdat ik vind dat hij dat zelf zou moeten inzien. En hem verplichten werkt dat tegen.
Het hangt nu continue boven je hoofd. Gaat hij niet voor haar kiezen. Hij hoeft nu niet te kiezen, want hij vind deze situatie prima.

Waarom ook zou hij dingen in huis doen die hij niet leuk vindt. Als je kritiek hebt gaat hij lekker naar haar toe.
Treesje26 schreef:
11-08-2017 12:23
Ik wil dat niet , omdat ik vind dat hij dat zelf zou moeten inzien. En hem verplichten werkt dat tegen.
Er zijn geen consequenties als hij niet kiest, dus waarom zou hij? Jullie blijven allebei aanwezig in zijn leven.
Wat lees ik toch weer vaak dat vrouwen ongelooflijk over zich heen laten lopen.
Deze vent heeft nu al twee keer een affaire gehad en is niet van plan de laatste af te kappen. En jij laat het gebeuren. Ga weg bij deze vent! Kies voor jezelf en je kind.
Alle reacties Link kopieren
Dus in het verleden heeft hij je ook al eens bedonderd en nu je een klein kindje hebt weer. Wel 9 maanden lang. En als jij er niet achter was gekomen, was hij er nu nog steeds mee door gegaan. En hij weigert haar op te geven 'omdat ze belangrijk voor hem is'
Dus.... ik zeg het niet snel, maar ik snap serieus niet waarom je de beslissing bij hem laat. Ik was al weggeweest. Samen met m'n eigenwaarde.
Treesje26 schreef:
11-08-2017 12:23
Ik wil dat niet , omdat ik vind dat hij dat zelf zou moeten inzien. En hem verplichten werkt dat tegen.

Maar hij ziet dat zelf niet in, hij vindt het wel lekker makkelijk zo. En gelijk heeft hij. Hij weet wat hij wil en krijgt dat op een presenteerblaadje aangeboden.

Wil jij dit? Vind je dit wel ok? Je zegt van niet. Als je dit echt niet wil, dan kun je maar 1 ding doen: een ultimatum stellen en de consequenties aanvaarden, hoe die ook zijn.
Maar ja, dat kan alleen als je ook echt bereid bent die consequenties te aanvaarden en ik heb de indruk dat je dat niet bent. Jij wil het liefst dat hij zelf beslist dat hij haar niet meer wil zien en alleen nog voor jullie wil gaan. En ik snap best dat je dat wil, dat is immers het makkelijkste, je hoeft zelf dan geen moeilijke beslissingen te nemen. Maar ik denk dat je je er dan wel op voor moet bereiden dat je niet gaat krijgen wat je wil. Aan jou de keuze wat belangrijker is.
Zo dan... Zijn minnares bestempel je als een leuke meid, je vind het prima dat hij nog gewoon haar neukt en met haar samenwerkt en jij doet het huishouden en waarschijnlijk kook je ook voor hem, doe je zijn was etc.

Ik zou geen respect voor je hebben als dit in mijn relatie afspeelt. Hij heeft het makkelijk kan gezinnetje spelen, woont gewoon nog samen met zijn kind, heeft een gratis huishoudster waarbij hij waarschijnlijk ook nog wel eens z'n kwakkie kan lozen en een kan lekker doen en laten wat hij wil.

Natuurlijk wil die kerel niets veranderen. Als er iets gaat veranderen dan zal jij die stap moeten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil haar nu ook nog een keer in het echt zien , om alles uit te klaren en te kijken hoe zij tegenover elkaar staan.
Hij heeft me bijna gesmeekt om hem niet te verlaten de voorbije week , dat hij er niet aan denkt om met haar echt verder te gaan. Maar inderdaad , gemengde signalen...
En waar is de vraag 'goede keuze' in je titel op gebaseerd? Dat jij het toestaat dat je tot 2 keer toe bedrogen wordt. Dat je het zelfs faciliteert? Dat dit het voorbeeld wordt voor je zoon; vrouwen mogen behandeld worden als deurmat want dat willen ze zelf?
Ik zou zeggen; nee, geen goede keuze.
Wat is je eigen antwoord op je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Hij kiest voor allebei een beetje.

Wat kies jij?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Treesje26 schreef:
11-08-2017 12:32
Maar inderdaad , gemengde signalen...
Ik vind er weinig gemengd aan. Hij is heel duidelijk. Hij heeft absoluut en ongekend totaal geen respect voor je!

Waar is je zelfrespect? Waarom ben je niet boos? Hij liegt al 9 maanden en hangt hem vrolijk in een ander, terwijl jij thuis zn kind verzorgt en zn sokken wast.
Treesje26 schreef:
11-08-2017 12:32
Hij wil haar nu ook nog een keer in het echt zien , om alles uit te klaren en te kijken hoe zij tegenover elkaar staan.
Hij heeft me bijna gesmeekt om hem niet te verlaten de voorbije week , dat hij er niet aan denkt om met haar echt verder te gaan. Maar inderdaad , gemengde signalen...
Gemengde signalen?? Hoe naïef en dom kan je zijn?
Waarom sta jij dit toe? Heb je dan echt totaal geen eigenwaarde?
Ik had hem allang het huis uitgeflikkerd. Hij durft je nog te vragen om het uit te mogen zoeken hoe ze tegenover elkaar staan en jij staat dat toe??
Ik zou bijna zeggen dat je het aan jezelf te danken hebt...
Alle reacties Link kopieren
Hij is nog nooit voor jou gegaan, dat weet je wel toch?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Als hij niet kiest zul je dat zelf moeten doen. Vrouw, kies voor jezelf. Wat een oetlul die vent van jou/haar.
Alle reacties Link kopieren
Treesje26 schreef:
11-08-2017 12:23
Ik wil dat niet , omdat ik vind dat hij dat zelf zou moeten inzien. En hem verplichten werkt dat tegen.
Natuurlijk verplicht je iemand niet.
Je kunt alleen jezelf verplichten om niet zo over je heen te laten lopen.
Ik snap niet dat er vrouwen zijn die dit pikken.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Rijk of een gouden lul?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lastig ook en hoe pijnlijk want je hebt gevoelens voor hem en een kind met hem: je weet dat de forummers gelijk hebben. Diep in jezelf weet je dit.

Houd de eer aan jezelf. Zet hem uit het huis (want hij kan bij haar terecht) onder het mom dat je dit weekend wilt nadenken zonder hem in de buurt.

Licht dan je meest praktische en zakelijke vriend(in) in, ms je ouders ook (opvang zoon), en maak een plan de campagne.

Want dit soort zaken zijn afschuwelijk pijnlijk, en je komt er wat dat betreft al minder uit dan hij; zorg ervoor dat je materieel en financieel er wel beter uitkomt. Manipuleer indien nodig.
Alle reacties Link kopieren
Kies voor jezelf en je kind, hij gebruikt je als n deurmat. Als je dat fijn vind moet je blijven hoor, volgens mij ben je meer waard dan dat!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je veel te lief voor hem bent en veel te onlief voor jezelf. :hug:
Je hebt alle recht om boos te mogen zijn, ultimatums te stellen en op je strepen te staan. Waarom je dat niet doet is geen liefde voor hem of voor je zoontje, maar gebrek aan liefde voor jezelf. Echt! Je verdient zoveel meer dan dit!
Waar hij nu op aanstuurt is een seksuele relatie mogen behouden met haar. Wil jij dat? Zie je dat zitten? Uit je post maak ik op van niet dus zeg dat en zeg dat nu!
Treesje26 schreef:
11-08-2017 12:23
Ik wil dat niet , omdat ik vind dat hij dat zelf zou moeten inzien. En hem verplichten werkt dat tegen.
Als jij graag zo in het leven staat en jouw behoeftes zo makkelijk al meerdere keren opzij schuift en het prima vind dat een vent die zo met je omgaat... Lekker bij hem blijven. Maar niet zeuren dan.

Hij gaat dit heus niet ineens zelf beslissen. Waarom zou hij?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk voelt dit niet goed. kan je nog zo ruimdenkend zijn,dit moet je niet pikken. hij komt overal mee weg.waar sta jij?
hij heeft voor de 2e keer een geheime affaire,kiest als het uitkomt wel voor zijn gezin,maar wil wel aan haar blijven hangen?
of hij is vreselijk naief,of hij neemt je vreselijk in de maling.
in beide gevallen zou ik hem ergens anders laten wonen tot hij het contact met haar verbroken heeft en ergens anders is gaan werken.Al is het maar om te laten zien hoe hij voor jullie wil gaan en je vertrouwen terug te winnen.
of niet. maar dan moet je hem toch ook niet meer willen,ook niet omwille van je kind. fraai voorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven