Hij krijgt die lach niet van mijn gezicht...

18-08-2017 07:17 164 berichten
Hoi viva forummers,

Even onder een nieuw account ivm herkenning.

Ik heb ruim 6 jaar een relatie gehad met een man. In het begin van onze relatie heeft hij een misstap begaan. Hij heeft toen eenmalig gedate met een collega van zijn werk. Dit naar eigen zeggen uit nieuwsgierigheid en omdat hij twijfels had over onze relatie. Ik ben daar toen achtergekomen omdat hij zich, heel sneu, versprak. Na een bezinningsperiode besloot ik hem te vergeven en gaf onze relatie een nieuwe kans. En hoe ik ook probeerde t vertrouwen terug te krijgen, ergens diep van binnen was t sein toch echt rood.

Dit sprak ik ook uit naar hem, wat hij benoemde als jaloezie, achterdocht en ongezond gedrag. Ik moest hem vertrouwen. Hij was met niets anders bezig en was serieus in onze relatie.
We wonen niet samen en vorige week kwam hij een avond bij mij. Ik merkte een gekke focus op zijn telefoon, wat mij alert maakte. Zenuwachtig zoeken als hij even geen oogcontact had met zijn telefoon en hij kwam speciaal uit de douche omdat zijn telefoon op tafel lag. Afgelopen maandag vergat hij zijn telefoon mee te nemen toen hij ging sporten en kon ik me niet beheersen.
In zijn whatsapp zag ik niets bijzonders (wel oude chatgesprekken met scharrels maar dat was voor onze tijd) dus ik voelde me al schuldig dat ik in zijn telefoon had gekeken. Was ook best opgelucht. Totdat ik zijn messenger functie zag en daarin keek.
Tientallen berichtjes naar vrouwen; van zijn werk, uit de buurt, via Lexa (blijkbaar een account) ik weet niet waar hij ze vandaan trok maar hij heeft de afgelopen 6 jaar zeer geregeld contact gehad met vrouwen. En een paar keer gedate. Deze waren eenmalig, vaak vanuit de vrouwen. Als t aan hem lag, zag hij ze nog een keer. Het waren soms ook gênante berichtjes. Dat de vrouwen niet reageerden en dat hij t maar bleef proberen. Of van die gekke flirtberichtjes waardoor ik me plaatsvervangend ging schamen. Ook een bericht na een "first date" met een vrouw waarbij zij aangaf dat ze het vervelend vond dat hij zo hard van stapel ging ondanks haar signalen dat ze t wat rustiger aan wilde doen. Hij bood daarop zijn excuses en gaf als reden dat hij haar zo aantrekkelijk vond.
Als klap op de vuurpijl vond ik een sms van flitsdate dat de speeddate van 12-7 niet doorging ivm weinig deelnemers.

Ik ben geeneens boos geworden. Ik was bij hem thuis en ben toen hij terug kwam, vertrokken. Uiteraard nadat ik hem de groeten had gedaan van de vrouwen uit zijn messenger. Hij gooide t nog op t excuus dat elke man wel flirt en dat ik te gevoelig reageerde en dat ik t uit zijn verband haalde. Daarna waren t maar dates joh, en faalden de vrouwen direct omdat ze het niet haalde bij mij. Toen ik mijn middelvinger opstak en de deur uit liep, gooide hij er achter aan dat ik dan maar moest beseffen dat ik het gewoon nooit voor hem ben geweest. Beetje "gooi je oude schoenen niet weg voor je nieuwe hebt". En dat ik een ziek ben. Sure.

Geen traan gelaten hoor. Ik ben ergens opgelucht. Mijn gevoel had t altijd goed; hij is niet te vertrouwen. Ik ben geen jaloers achterdochtig naar mens, ik had t aan t rechte eind. Ik ben wel heel boos dat hij mij al die tijd niet alleen heeft voorgelogen maar ook het gevoel gaf onterecht jaloers of achterdochtig te zijn.

Zondag komt hij zijn spullen halen. Ik voel ergens de behoefte om hem te vragen naar t waarom? Maar ik denk dat ik nooit antwoord ga krijgen. In ieder geval niet t antwoord wat ik wil horen.

Ik ga niet terug naar dit onbetrouwbare sujet, hij zal mij niet verdrietig zien.

Dat opgeluchte gevoel is er nog steeds als basis, afgewisseld door wat verdriet en daarna het intense geluk dat ik nooit meer naast hem wakker hoef te worden. En uiteraard t kutgevoel dat ik niet goed genoeg was en ik voorgelogen ben.

Zondag krijgt hij de lach niet van mijn gezicht (naar t bekende liedje) maar ik wilde t toch van me af schrijven. Omdat ik hoop op herkenning.

Na een doorwaakte nacht sleur ik mezelf nu uit bed en ga wat van de dag proberen te maken!

Dank jullie wel voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een zak hooi zeg mooi dat je daar vanaf ben...! En mooi dat je het al afgerond heb..ik zou geen woord er meer vuil aan maken.
Alle reacties Link kopieren
:hug: :cheer2: :daisy: :smooch: :thumbsup:
Ik heb bewondering voor je dat je inziet dat deze man niet fijn is voor jou in plaats van hem aan het lijntje te houden omdat je niet alleen zou durven zijn.
Hoed dat je het even van je afschrijft, en nog beter dat je goed voor jezelf zorgt!!
Hou je taai wijffie!! :rose:
Goed dat je voor jezelf kiest!
Klote voor je, TO. Je hebt wel heel lang een relatie met hem gehad. En wat een lul, om jou die sneer na te geven. Hou het heel kort zondag, Pak al zijn spullen alvast in en zet ze in de gang, dan kun je ze aan hem overhandigen bij de voordeur en hoeft hij niet binnen te komen. Spreek ook iets af met een vriendin zondag, zodat je na zijn flitsbezoekje niet alleen zit. Blokkeer hem op alle social media en ga verder met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Respect dat je hier zo koel onder blijft. Hopelijk is het geen façade en voel je je echt zo. Veel sterkte gewenst. 6 jaar is niet niks en je zou er best even verdrietig om mogen zijn.
Alle reacties Link kopieren
:hug: vermijd een gesprek/uitleg inderdaad. Als hij zo kinderachtig was om je nog sneren na te geven zal hij dat zondag misschien weer doen en dat kan jou onnodig kwetsen. Blijf niet te lang stil staan bij de waarom-vraag. Tuurlijk mag je verdrietig en boos zijn, blijf er niet in hangen. Tijd voor een nieuw hoofdstuk in je leven.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zijn spullen in vuilniszakken voor de deur zetten en geen toelichting meer vragen. Hij is het niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tenar
Goed dat je je tov hem groot houdt. Maar laat je jezelf wel gaan bij jezelf. Of vriendinnen? Of hier van je af praten. Wat een domper. Wellicht ben je een beetje in shock. Maar je klinkt sterk. En ziet het goed in dat je beter af bent zonder hem. Wat een eikel.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Wat een lul. Jou aanpraten dat je jaloers bent.. eikel!
Volgende man wel je intuïtie volgen. Hij doet het prima!
Mijn hemel, wat een volslagen idioot heb je getroffen. En wat schrijf je er volwassen over. Je verdient eindeloos veel beter dan deze eikel. Het is erg aardig van je dat hij zijn spullen mag komen halen. Ik zou alles inpakken en alvast buiten zetten, zodat je hem verder niet of in ieder geval zo kort mogelijk hoeft te zien. Hij is gewoon een hersenloos stuk vreten, dat is de enige verklaring die er is. Al die vrouwen stonden blijkbaar bij nader inzien ook niet bepaald om hem te trappelen.

En buiten zijn zicht mag je natuurlijk best een jankfilm kijken en een kilo chocola eten. Het is niet niks wat er gebeurd is, zes jaar van je leven heb je met hem doorgebracht. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Verwacht niet dat hij een eerlijke reden voor zijn gedrag geeft. Het zal een manipulatieve reden zijn als je hem naar het waarom vraagt. Hij weet misschien niet eens werkelijk wat de werkelijke reden is, maar zal (naar mijn idee, na t lezen van je stuk) de reden buiten zichzelf leggen, en het liefst bij jou....
Misschien geef je hem daarmee (onbedoeld) zelfs t idee dat hij nog kansen heeft als je hem ernaar vraagt, gespreksstof. Zo sterk als jij voor jezelf hebt kunnen kiezen, is misschien ook goed om af te zwaaien. Als je een tijd hebt afgesproken, zet zijn spullen dan buiten. Misschien wil je nog even wachten tot hij er is (of niet, dan niet ) en neem je afscheid met een mooie one-liner. Succes TO!
namensgebruikersnaam wijzigde dit bericht op 18-08-2017 08:53
Reden: grrrr auto-correct
0.28% gewijzigd
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
ieneminnie schreef:
18-08-2017 07:38
Ik zou zijn spullen in vuilniszakken voor de deur zetten en geen toelichting meer vragen. Hij is het niet waard.

Dit zou ik ook doen.
Hij is het niet waard om nog binnen te laten komen.

Wat een ongelofelijke en respectloze klootzak!
Die zielige sneer ook naar jou op het einde... kots kots kots.
Blijf de opluchting voelen dat je hier vanaf bent!
Kan je niet onverwachts je broer of een goede vriend laten open doen als hij zijn spullen komt halen en zelf afwezig zijn. Of er zelf wel bij zijn, maar hem op die manier duidelijk maken dat je geen behoefte hebt aan een gesprek.
Hij zal je mogelijk nog proberen te kwetsen. Ik zou hem eigenlijk mijn huis niet meer in laten.

Ik zou je laten testen op soa's en je huissleutels vervangen. Ook als je denkt dat hij ze niet heeft.

Wat een ontzettend sneue gast. Hij lijkt mij extreem onzeker, zoekt constant bevestiging bij vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Opgeruimd staat netjes.
Ik was alsnog in slaap gevallen.

Volgens mij heb ik een muur op getrokken en laat ik geen emoties binnen. Ik ben er stiekem ook wel bang voor.
Heel af en toe voel ik iets. Dan druk ik t weg.

Ik weet ook niet wat nu de waarheid is; hetgeen wat hij vorige week zei ("ik ben zo gek op je, met jou wil ik oud worden" oid) of de "besef maar dat je t gewoon niet voor me bent.
Alle reacties Link kopieren
Idd TO, spullen in vuilniszakken doen en bij de deur zetten.
Maarre..las je nou whats app berichtjes van scharrels die voor je tijd in beeld waren, van meer dan 6jr geleden?
Huissleutels heb ik direct meegepakt, die mocht ie inleveren.
Alle reacties Link kopieren
Wauw meid, wat klink jij sterk. Houd dat zo vast! Prachtig om te lezen hoeveel eigenwaarde en zelfvertrouwen jij hebt. Jij verdient echt beter.
Alle reacties Link kopieren
Tenar schreef:
18-08-2017 09:04
Ik was alsnog in slaap gevallen.

Volgens mij heb ik een muur op getrokken en laat ik geen emoties binnen. Ik ben er stiekem ook wel bang voor.
Heel af en toe voel ik iets. Dan druk ik t weg.

Ik weet ook niet wat nu de waarheid is; hetgeen wat hij vorige week zei ("ik ben zo gek op je, met jou wil ik oud worden" oid) of de "besef maar dat je t gewoon niet voor me bent.

Serieus? Jij twijfelt daar over? Het kan overigens beide waar zijn hè :lightbulb: . Dat hij wel gek is op je, ook met jou oud wil worden maar dat jij het tegelijkertijd niet (helemaal) voor hem bent en hij naast jou áltijd nog de spanning van andere vrouwen op zal zoeken. Tot in de lengte der dagen. Dat laatste is sowieso waar, daar hoef je na 6 jaar van dit gedrag echt niet meer aan te twijfelen. Dus waarom twijfel jij dan toch nog? Niet naar zijn redenen vragen meis, daar ga je jezelf alleen maar pijn mee doen :hug: .
Die appjes heeft hij blijkbaar nog altijd bewaard ofzo. De messenger gesprekken waren door de jaren heen, vanaf 2013. Misschien nog eerder. Ik wilde alles goed lezen (had ik ook de tijd voor :mrgreen: )zodat ik wist wat ik hem kon zeggen en voor kon houden.
Dat waren er een stuk of 20/25?

Zoals ik al zei, soms te sneu en zo amicaal. Of met "als jij nou een jurkje en hakken had aangedaan had ik t wel geweten!"

Hij beweerde dat elke man in zijn telefoon wel een flirtend gesprek heeft staan en dat ik nooit krijg wat ik zoek; iemand die volledig voor me gaat.

Maar dat wil ik wel en mag ik ook best eisen.

We waren echt maatjes en ik stond op t punt hulp te zoeken voor mijn achterdocht en onzekerheid. Wat heb ik me voor de gek laten houden. Bijna was ik er in getrapt, tot ik op mezelf vetrouwde.
S-Groot schreef:
18-08-2017 09:13
Serieus? Jij twijfelt daar over? Het kan overigens beide waar zijn hè :lightbulb: . Dat hij wel gek is op je, ook met jou oud wil worden maar dat jij het tegelijkertijd niet (helemaal) voor hem bent en hij naast jou áltijd nog de spanning van andere vrouwen op zal zoeken. Tot in de lengte der dagen. Dat laatste is sowieso waar, daar hoef je na 6 jaar van dit gedrag echt niet meer aan te twijfelen. Dus waarom twijfel jij dan toch nog? Niet naar zijn redenen vragen meis, daar ga je jezelf alleen maar pijn mee doen :hug: .
Dit zal t ook best zijn. Ik vind dit best logisch klinken. T zou ook niet meer uit moeten maken, hij is t niet voor mij.

Ik doe echt mijn best om niet in te storten; ik ga vanmiddag werken (terwijl ik liever in bed wil liggen) heb dingen gepland voor t weekend (terwijl ik liever in bed wil liggen) fake it till you make it. Ik ben opgelucht maar ook zo boos. Ik vind niet dat hij het recht heeft op maar 1 traan
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je heel sterk over komen TO. Houdt dit gevoel tot hij zijn spullen heeft opgehaald in ieder geval vast.
Daarna mag je best even verdrietig zijn hoor. 6 jaar is niet niks.
EN...
Hij heeft ongelijk. Er zijn wel mannen die dat niet doen!
Sterkte de komende tijd TO!
Buiten zetten die spullen!
Alle reacties Link kopieren
Tenar schreef:
18-08-2017 09:26
Dit zal t ook best zijn. Ik vind dit best logisch klinken. T zou ook niet meer uit moeten maken, hij is t niet voor mij.

Ik doe echt mijn best om niet in te storten; ik ga vanmiddag werken (terwijl ik liever in bed wil liggen) heb dingen gepland voor t weekend (terwijl ik liever in bed wil liggen) fake it till you make it. Ik ben opgelucht maar ook zo boos. Ik vind niet dat hij het recht heeft op maar 1 traan

Ja dát! Hij is het niet voor jóu, jij bent meer waard dan dit!

Goed dat je wat dingen gaat doen (werken en plannen (met andere mensen?) in het weekend), maar tussendoor mag je best even instorten hoor :hug: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven