relatie verbroken omdat ik niet om kan gaan met kritiek?

22-08-2017 17:09 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
oke, al jaren lang een trouwe lezer en onder n andere naam ook lid geweest, nu echter met mijn handen in het haar..

onlangs is mijn relatie verbroken, niet mijn keus en ik ben er echt oprecht stuk van. Met een dikke ruzie om helemaal niets uit elkaar gegaan, elkaar even niet gesproken op wat domme appjes van mijn kant uit na om vanmorgen een mail te krijgen waarin hij aangeeft niet meer met me verder te willen omdat we te verschillend met ruzie's en kritiek om gaan, en met name de manier waarop ik er mee om ga.. Hij ziet het zo ik schiet in een paniek als me iets overkomt, iets lastig vervelend enz, en sta dan niet open voor suggesties van hem, wimpel ze geïrriteerd weg wordt boos want ik weet t zelf beter..immers ik deed altijd alles alleen.. was niet gewend aan een oplossingsgericht iemand naast mij.
Ik was niet gewend dat andere mensen iets voor mij willen doen.. en vond het moeilijk om dit toe te staan,
ik merkte wel aan mezelf dat het met kleine stapjes beter ging.. maar voor hem dus niet genoeg.

En nu? Nu ben ik gebroken, ik ben de liefde van mijn leven kwijt, weet van verdriet niet meer waar ik het zoeken moet, wil hem terug, wil aan mezelf werken maar weet niet hoe, weet niet waar ik moet beginnen, weet niet of terug bij elkaar komen wel een optie is, want dalijk laat hij me weer in de steek?

Vriendinnen zeggen vanalles, van ga er op uit, ga op stap drink n borrel doe aan reiki(?) enz maar ik weet het echt niet.. wie helpt me hier om mijn hoofd op orde te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even zwelgen in je verdriet en dan weer door gaan.

Zit weinig anders op
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
hij maakt het dus uit omdat je niet naar zijn oplossingen luistert?
wie is hij? God?
Alle reacties Link kopieren
Even door deze klote periode heen bijten. Zit niks anders op. Goed uithuilen en langzaamaan weer opbouwen.
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-08-2017 17:12
wie is hij? God?
kijk.. ook dit helpt... :yes:
Alle reacties Link kopieren
oke en wat is dan zwelgen en hoe doe ik dat?
Alle reacties Link kopieren
dommegans18 schreef:
22-08-2017 17:14
oke en wat is dan zwelgen en hoe doe ik dat?
Ongegeneerd janken, zet je lelijkste gezicht op, kruip onder de dekens, zet keiharde jankmuziek / jankfilms op. Bel vriendinnen als je daar behoefte aan hebt, trek een fles wijn open, eet kilo's chocola. Je kent het wel.
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk niet hoe onmogelijk jij je gedragen hebt, maar ik wil vaak in eerste instantie gewoon gehoord worden en heb dan behoefte aan het uiten van mijn gevoelens, ik heb er helemaal geen zin in dat dat direct afgekapt wordt door oplossingsgericht gedoe :steam: .
s-groot wijzigde dit bericht op 22-08-2017 17:17
2.38% gewijzigd
Ach, wat verdrietig.

Zit er iets van waarheid in zijn opmerkingen?

Toch geloof ik niet dat hij het zomaar besluit uit te maken. Dan zal er bij hem al langer onvrede zijn geweest. Heeft hij daar over gepraat?

was niet gewend aan een oplossingsgericht iemand naast mij.
Dit vind ik een rare opmerking. Je hoeft toch niet gelijk te doen wat hij zegt?

En ik denk dat hij als echt genoeg van je hield, dan maakte hij het niet uit omdat je niet met kritiek om kan gaan. Tenzij dit voor hem grote problemen opleverde, zodat hij er onderdoor ging.

Meid, haal adem, huil uit bij vriendinnen, koop die grote reep chocola en probeer, hoe moeilijk ook, het te accepteren. Van je af schrijven wil ook goed helpen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
De liefde van je leven verlaat je niet om zoiets kleins hoor, tijd voor een leukere/beter bij jou passende vent.

Zwelgen = veel Bridget Jones kijken veel huilen, veel chocola eten en de pijn toelaten..

Hoe oud ben je?
dommegans18 schreef:
22-08-2017 17:14
oke en wat is dan zwelgen en hoe doe ik dat?
1. beginnen met aanvaarden dat hij NIET de liefde van je leven is. De liefde van je leven geeft je namelijk ruimte en vrijheid om op je eigen manier met dingen om te gaan.
2. chocola kopen/ tissues en afspraak maken bij kapper
3. zielige films kijken, chocola eten, veel huilen en een nieuw kapsel laten aanmeten
4. internetshoppen; alles wat je altijd al wilde want je bent zielig
5. je laten verwennen door vriendinnen
6. afleiding organiseren in de vorm van; een puppy, die leuke buurjongen/ collega/ barman, vakantie of iets van gelijke strekking
7. doe dit vier weken
8. daarna is het over
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen wel: als je start met advies geven, stop je met luisteren. Dat deed jouw vriend (en heel veel mensen)

Jammer dat je hem niet duidelijk hebt kunnen maken wat je echt nodig had op zo'n moment.

Mijn vriend komt ook graag met oplossingen voor mijn problemen. Ik zeg hem dan wel eens: ik wil nu graag dat je alleen luistert met een arm om me heen. En dat doet hij dan. Hij vindt dat rust geven, omdat hij anders denkt dat hij het op moet lossen voor me.

Zou zoiets voor jullie ook gewerkt hebben?
dropdrop wijzigde dit bericht op 22-08-2017 17:21
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-08-2017 17:18
1. beginnen met aanvaarden dat hij NIET de liefde van je leven is. De liefde van je leven geeft je namelijk ruimte en vrijheid om op je eigen manier met dingen om te gaan.
2. chocola kopen/ tissues en afspraak maken bij kapper
3. zielige films kijken, chocola eten, veel huilen en een nieuw kapsel laten aanmeten
4. internetshoppen; alles wat je altijd al wilde want je bent zielig
5. je laten verwennen door vriendinnen
6. afleiding organiseren in de vorm van; een puppy, die leuke buurjongen/ collega/ barman, vakantie of iets van gelijke strekking
7. doe dit vier weken
8. daarna is het over
En een borrel, die heb je ook wel nodig
C&C
#Champagne en chocolade.
Alle reacties Link kopieren
lief maar hoe raar t ook klinkt ik lust geen chocolade... ben 45 maar heb nog nooit zoveel verdriet gehad om een vent, ik dacht echt dat ik met hem oud en gerimpeld zou worden zeg maar..

Nee ik hoef niet meteen te doen wat een ander voorstelt maar ik had hem ook niet af hoeven bekken.. en dat is wat ik volgens hem steeds deed, elke keer in eerste instantie van me af bijten als hij iets voorstelde of me wilde helpen zeg maar.. daarom zoek ik hier ook naar antwoorden..waarom deed ik zo...
Alle reacties Link kopieren
Het blijft een rouw-proces, en daar moet je doorheen.
Niet dat je altijd aan je rotgevoel moet toegeven, maar je kunt het beter ook niet wegstoppen.
Ik zou gewoon even je gevoel de ruimte geven (zolang is het niet geleden!), maar vergeet niet om ook leuke dingetjes te blijven ondernemen.
Je hebt niet alleen afscheid moeten nemen van een man (zonder dat je dat wilde). Je moet nu wellicht ook je toekomstdromen en plannen die je rondom deze relatie voor jezelf gecreëerd hebt herschrijven. Dat doet ook pijn.

:hug: Blijft super vervelend!

Overigens vind ik het een stomme reden om een jarenlange relatie aan de kant te zetten, helemaal omdat je schrijft dat je hard aan jezelf werkt en gewend was om alles alleen te doen. Super knap dat je hebt geprobeerd om hem op die manier je te laten bijstaan (ondanks dat dit voor hem niet altijd even duidelijk was).
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
22-08-2017 17:20
Ze zeggen wel: als je start met advies geven, stop je met luisteren. Dat deed jouw vriend (en heel veel mensen)

Jammer dat je hem niet duidelijk hebt kunnen maken wat je echt nodig had op zo'n moment.

Mijn vriend komt ook graag met oplossingen voor mijn problemen. Ik zeg hem dan wel eens: ik wil nu graag dat je alleen luistert met een arm om me heen. En dat doet hij dan. Hij vindt dat rust geven, omdat hij anders denkt dat hij het op moet lossen voor me.

Zou zoiets voor jullie ook gewerkt hebben?
ja dat denk ik wel helaas is het daar nu te laat voor
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
22-08-2017 17:16
Ongegeneerd janken, zet je lelijkste gezicht op, kruip onder de dekens, zet keiharde jankmuziek / jankfilms op. Bel vriendinnen als je daar behoefte aan hebt, trek een fles wijn open, eet kilo's chocola. Je kent het wel.
Yep dat!
Weet je, als 1 van de 2 niet meer wil is een relatie kansloos
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dommegans18 schreef:
22-08-2017 17:21
lief maar hoe raar t ook klinkt ik lust geen chocolade... ben 45 maar heb nog nooit zoveel verdriet gehad om een vent, ik dacht echt dat ik met hem oud en gerimpeld zou worden zeg maar..

Nee ik hoef niet meteen te doen wat een ander voorstelt maar ik had hem ook niet af hoeven bekken.. en dat is wat ik volgens hem steeds deed, elke keer in eerste instantie van me af bijten als hij iets voorstelde of me wilde helpen zeg maar.. daarom zoek ik hier ook naar antwoorden..waarom deed ik zo...
dat is wel een probleem
beter bestel je dan twee puppies
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-08-2017 17:17
Ik weet natuurlijk niet hoe onmogelijk jij je gedragen hebt, maar ik wil vaak in eerste instantie gewoon gehoord worden en heb dan behoefte aan het uiten van mijn gevoelens, ik heb er helemaal geen zin in dat dat direct afgekapt wordt door oplossingsgericht gedoe :steam: .
En dit ja!

Doet me denken aan die tekst van Ralph Roughton.
Als ik je vraag naar me te luisteren en je begint me adviezen te geven, dan doe je niet wat ik vraag.
Als ik je vraag naar me te luisteren en je begint me te vertellen waarom ik het anders zou moeten voelen, dan trap je op mijn gevoelens.
Als ik je vraag naar me te luisteren en je gaat iets doen om mijn probleem op te lossen, dan snap je me niet, hoe gek dat ook klinkt.
Luister!
Het enige dat ik van je vraag, is dat je luistert, niet dat je praat of iets doet.
Hoor me, dat is alles ... Ik kan wel voor mijzelf zorgen, want ik ben niet hulpeloos.
Misschien ontmoedigd of vertwijfeld, maar niet hulpeloos.
Als jij iets doet wat ik zelf moet doen versterk je mijn angst en mijn onzekerheid.
Als je accepteert dat ik voel wat ik voel, hoe onbegrijpelijk ook, dan hoef ik je niet te overtuigen.
Pas dan kan ik zelf begrijpen hoe het komt dat ik mij onbegrepen voel.
En als ik dat begrijp, dan weet ik ook het antwoord en heb ik je advies niet nodig.
Consistency compounds.
dommegans18 schreef:
22-08-2017 17:21
lief maar hoe raar t ook klinkt ik lust geen chocolade... ben 45 maar heb nog nooit zoveel verdriet gehad om een vent, ik dacht echt dat ik met hem oud en gerimpeld zou worden zeg maar..

Nee ik hoef niet meteen te doen wat een ander voorstelt maar ik had hem ook niet af hoeven bekken.. en dat is wat ik volgens hem steeds deed, elke keer in eerste instantie van me af bijten als hij iets voorstelde of me wilde helpen zeg maar.. daarom zoek ik hier ook naar antwoorden..waarom deed ik zo...
je komt niet over als iemand die niet tegen kritiek kan
hij komt over als een betweter die denkt dat zijn manier de enige is
en bovendien kan hij zelf slecht tegen kritiek als hij het uitmaakt als iemand niet open staat voor zijn geweldige oplossingen
Dat is gewoon een van de allerirritantste en meestvoorkomende mannendeuken.

Jij wil gewoon effe je verhaal kwijt, en dan schiet zo'n gast direct in de praktische-oplossingstand. Alsof je zelf geen oplossing kunt verzinnen.

Ik geloof niet dat ik ooit een relatie met een man heb gehad waarbij dit hobbeltje niet voorbij is gekomen. Als ze het snappen nadat je het uitlegt mogen ze blijven, en anders doe ik ze weg.

MIsschien reageer je niet optimaal, maar het is van hem ook een vorm van heerszucht. Sterkte
ja de mannen weten allemaal zo goed wat de vrouwtjes nodig hebben
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-08-2017 17:24
dat is wel een probleem
beter bestel je dan twee puppies
Bedenk jij vast de namen? :A:

To, je gaat geen antwoorden krijgen hier en mogelijk van hem ook niet. Dus idd een potje zwelgen en dan weer verder met je leven.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
puppys... ik heb n hond van 8... die sjouw ik overal mee heen als ik zin heb of laat ik thuis.. net wat ik wil...

oke, volgens jullie kan ik wel tegen kritiek.. maar zit de fout bij hem.. mooi gaan we t zo inprenten, hoe?? Iemand een suggestie?
Daarnaast heb ik ontzettend veel zin in een peuk maar ben in november gestopt.. hij haat roken.... hoe win ik dit van mezelf? Ook door n puppy en chocola?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven