Ex partner is moeder met borderline

22-08-2017 19:14 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn ex partner en moeder van ons 2 jarige zoontje heeft het onlangs uitgemaakt omdat zij "ongelukkig" was. Dat kan en ik vond dit wel moeilijk maar je kan iemand niet dwingen om te blijven. Gelukkig heb ik gezamenlijk gezag dus wist ik dat ik het recht had om hem te blijven zien. Dit gezag heb ik op een goed moment bij haar neergelegd onder het mom "stel dat er iets met jou gebeurt" vanwege haar borderline. En nou zullen sommige van jullie denken daar heb je weer zo'n iemand die van labels houd, maar deze keer is het echt zo. Ik ben zelfs mee gegaan naar therapie sessies in het verleden en ze slikte risperidon vanwege haar woede aanvallen. Nu zijn we iets meer als een maand verder en ben ik er twee weken geleden achter gekomen dat ze mij heeft verlaten voor een jongen die ze net een weekje kende. Dit deed heel zeer, een relatie weggooien van 5 jaar, met een kind van 2 ertussen.

Nu zijn er inmiddels gesprekken geweest bij de advocaten en er is een co-ouderschap voorgesteld door haar en daar hebben we samen regels voor opgesteld met de advocaten. Er is nog niets getekend maar het concept staat wel op papier, ze heeft in net iets over 1 week, ALLE regels die er zijn opgesteld al overtreden! Puur om te treiteren en een reactie uit te lokken natuurlijk, die ze overigens nooit gaat krijgen. Nu ben ik voornemens om haar uit het ouderlijk gezag te plaatsen vanwege haar psychische gesteldheid, wie is hier bekend mee en ik weet dat dit niet zo een twee drie gaat lukken, maar tips zijn ook welkom. Moeder wilt overigens geen hulp zoeken omdat zij dit niet nodig acht...
Alle reacties Link kopieren
Gezellig
Frankly my dear, I don"t give a damn
Is ze een goede moeder?
Hoe is ze voor jullie kindje?
Alle reacties Link kopieren
In het belang van jezelf of het kind?
Alle reacties Link kopieren
En is dit in het belang van het kind?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring van dichtbij, wel van wat verder weg.
Eerste vraag , die een rechter misschien ook zal stellen : haar psychische gesteldheid was twee jaar geleden blijkbaar nog oké genoeg om samen een kind te krijgen. Wat is er nu anders? In welk opzicht is zij ongeschikt als moeder? Want dat zeg je daarmee, dat zij ongeschikt is als moeder. Dat zul je moeten onderbouwen.
dus het kind is in gevaar?
Heeft het feit dat jij gekwetst ben door de pas verkregen informatie over de nieuwe liefde van je ex ook invloed gehad op de omgangsregeling m.a.w. zijn er toen emoties gaan opspelen.
Alle reacties Link kopieren
En nu wil je haar terugpakken? Gezellig hoor. Goed voor jullie kind ook. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Goed idee om wraak te nemen over rug van jullie kind.
Zet jouw emoties nu even opzij. Het wennen aan deze vorm van ouderschap kost gewoon tijd. Zij houdt zich een week niet aan de regels? Geef geen reactie en laat zien dat jij dit wel doet. Zij heeft de relatie verbroken...zij heeft een ander. Maar tot voor kort was jij nog blij met haar. Dus laat niet jouw emoties de overhand nemen. Even doorbijten. Maar dat jullie goed met elkaar om kunnen blijven gaan is in het belang van het kind.
Alle reacties Link kopieren
Ze dient zich wel aan de regels te houden.

Sowieso niet slim om kinderen te maken met dit soort types, trouwens.
Welke regels heeft ze overtreden dan?
Is ze in die enkele jaren zo veranderd dat ze eerst een geschikte moeder leek en nu niet meer?
Regels?
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik voornemens om haar uit het ouderlijk gezag te plaatsen vanwege haar psychische gesteldheid

Maar je vond het wel verstandig om een kind met haar te maken?
Als ze medicatie tegen woede-aanvallen slikt en die nieuwe vriend die ze nog maar kort kent in huis neemt bij een 2jarig kind, vind ik dat niet verantwoord.

Ik begrijp TO dan wel.

Wat ik niet begrijp is dat je een kind krijgt bij een vrouw met zulke heftige issues.
anoniem_203788 wijzigde dit bericht op 22-08-2017 20:46
Reden: Niet zo aardig van mij
5.63% gewijzigd
Jufjoke schreef:
22-08-2017 19:35
Geen ervaring van dichtbij, wel van wat verder weg.
Eerste vraag , die een rechter misschien ook zal stellen : haar psychische gesteldheid was twee jaar geleden blijkbaar nog oké genoeg om samen een kind te krijgen. Wat is er nu anders? In welk opzicht is zij ongeschikt als moeder? Want dat zeg je daarmee, dat zij ongeschikt is als moeder. Dat zul je moeten onderbouwen.
Ja dat dus. Zou zeer terechte vraag zijn.
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 20:44
Als ze medicatie tegen woede-aanvallen slikt en die nieuwe vriend die ze nog maar kort kent in huis neemt bij een 2jarig kind, vind ik dat niet verantwoord.

Ik begrijp TO dan wel.

Wat ik niet begrijp is dat je een kind krijgt bij een vrouw met zulke heftige issues.
Als ze die pillen slikt is er geen enkel probleem en ik zie om me heen niet anders dan vrouwen die binnen een zucht samenwonen met een nieuwe man, dus dat is schijnbaar ook normaal.
anoniem_338027 wijzigde dit bericht op 22-08-2017 20:48
2.84% gewijzigd
MoirenPhae schreef:
22-08-2017 20:45
Als ze die pillen slikt is er geen enkel probleem en ik zie om me heen niet anders dan vrouwen die binnen een zucht samenwonen met een nieuwe man, dus dat is schijnbaar ook normaal.
Je piept wel anders als het je eigen kind is. Kan je die ene opmerking van mij deleten. Vind ik eigenlijk te lomp. Thnks
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 20:46
Je piept wel anders als het je eigen kind is. Kan je die ene opmerking van mij deleten. Vind ik eigenlijk te lomp. Thnks
Tot onlangs was ze nog een prima moeder!

Opmerking weggehaald.
MoirenPhae schreef:
22-08-2017 20:48
Tot onlangs was ze nog een prima moeder!

Opmerking weggehaald.
Thanks!

Toen woonde hij toch nog samen met haar. Dan weet je wat er thuis gebeurt. Of ze haar medicijnen inneemt, wie er bij je kind is enzovoort.
tampontouwtje schreef:
22-08-2017 21:07
Thanks!

Toen woonde hij toch nog samen met haar. Dan weet je wat er thuis gebeurt. Of ze haar medicijnen inneemt, wie er bij je kind is enzovoort.
Zou jij een kind nemen en het gezag delen met een man die voortdurend toezicht nodig heeft om het veilig te laten blijven voor het kind?
Ik niet.
Is Risperidon een medicijn wat je je hele leven moet slikken of kun je dat afbouwen na een aantal geslaagde therapie-sessies?

Die therapiesessies zullen er toch ook zijn geweest om haar woede aanvallen te leren beheersen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven