Minnares van een duivel

23-08-2017 01:17 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erin getrapt. Een jaar werd ik voorgelogen en aan het lijntje gehouden toen ik het ontdekte. Hij is getrouwd. Mijn gevoel zei vanaf het begin dat er iets niet klopte, maar ik was te verliefd. Blind. Alsof mijn verstand niet meer werkte. Ik hing aan zijn lippen en dacht werkelijk dat hij de ware was. Hij schilderde het allemaal zo mooi. Ik was net een jaar alleen na een moeizaam huwelijk...toen ik hem leerde kennen. Hij zei dat hij ook was gescheiden en vertelde in geur en kleur hoe zijn scheiding was gelopen en hoeveel verdriet hij had gehad. Ik geloofde hem en had geen reden hem te wantrouwen. Ik voelde me veilig bij hem. En ik was zo blij dat ik mijn hart had geopend, want na alle ellende daarvoor was dit een wonder.

Ik vond het raar dat ik s'avonds niet vaak kon bellen elke keer was er wat. Afspreken kon ook niet zomaar. Ik snapte het niet,maar hij verzon altijd smoesjes. Mijn hart volgde hem blindelings, maar mijn verstand bleef aan mij knagen. Ik kon aan mijn water voelen dat er iets niet klopte. Het toppunt was dat hij zei:" ik ben allergisch voor parfum" ik mocht dus geen parfum gebruiken. Ik was zo verliefd dat ik alles voor hem deed, hij hoefde het maar te zeggen. Ik voel me nu achteraf zo dom. Uiteindelijk heb ik hem geconfronteerd met mijn twijfels. Hij wuifde alles weg en begon te lachen.

Toen ik op social media zag via een familielid van hem dat hij vader was geworden ben ik innerlijk denk ik gestorven. Ik verzamelde de moed en vroeg om tekst en uitleg. Eerst via whatsapp, hier kreeg ik geen antwoord op. Toen hebben we afgesproken en hoorde ik voor het eerst over zijn vrouw. Hij was dus ooit inderdaad gescheiden en inmiddels hertrouwd. Hij vergat dus te vertellen dat hij een wettige echtgenote heeft en inmiddels ook een kind.

Ik kan niet in woorden omschrijven hoe ik me heb gevoeld en nog steeds. Dit was iemand die ik vertrouwde en waarvan ik zielsveel hield. Opeens was alles een leugen. Was ik dan niet de waarheid waardig? Waarom heeft hij mij zoveel verdriet gedaan? Ik bespaar jullie wat er daarna allemaal is gebeurd. Ik ben er niet trots op. Maar geheel loslaten is mij nooit gelukt. Vanwege mijn blinde hart.

Ik schrijf dit om kort samengevat te zeggen: luister altijd naar je gevoel het klopt. Dit is je ziel die je waarschuwt.
anoniem_353328 wijzigde dit bericht op 23-08-2017 01:20
2.53% gewijzigd
'Ik schrijf dit om kort samengevat te zeggen: luister altijd naar je gevoel het klopt. Dit is je ziel die je waarschuwt'

Ook kort samengevat: waarvan akte.

Ik ben eigenlijk juist wel benieuwd naar wat je ons lezers bespaard; ik denk dat dat nou juist het meest interessant is.

De verhalen over getrouwde mannen - ik wist het eigenlijk al - ik ging er toch mee door - hij was zoooo geweldig ken ik nou wel.
Het waarom: zie de duizenden andere topics over dit onderwerp.
Desalniettemin: sterkte.
Sja dan moet je hart haar ogen maar openen kan ze die mafklapper wel laten gaan he, je kiest er zelf voor om een "blind hart " te hebben.
Les geleerd. Gebeurd je niet weer. Toch?
Alsof mijn verstand niet meer werkte
maar mijn verstand bleef aan mij knagen
huh, je verstand staakte toch?
ben ik innerlijk denk ik gestorven
Dit was iemand die ik vertrouwde
Opeens was alles een leugen.
Tsja, die zag je niet aankomen, duidelijk..
Maar geheel loslaten is mij nooit gelukt
Vertel!!
Vanwege mijn blinde hart.
Whatever... vertel nou maar, lucht vast hartstikke op :there:

Waar ben je niet trots op? Je mag toch best trots zijn op jezelf en als je op een passende manier wraak hebt genomen hebben andere bedrogen vrouwen die innerlijk wellicht ook zo goed als gestorven zijn er nog wat aan :idee:
Zo komt er toch nog iets moois uit.

Wacht... over iets moois gesproken (behalve je taalgebruik, héél mooi, poezie bijna!) je bent toch niet over tijd of zo? O_o
Alle reacties Link kopieren
Duivel vind ik wel wat te dramatisch uitgedrukt. Gezien je emotie erover snap ik het wel. Been there.

Als je zelf zo niet met mensen omgaat, of het niet direct/snel herkent als iemand het niet zo goed met je voorheeft/voor puur eigen gewin gaat en verder maakt het niet uit, plus ook niet eens goed weet hoe sommigen op dit gebied vanalles flikken, is dat moeilijk te bevatten. En niet zozeer het liegen dan, hoewel dat meespeelt, maar het besef dat er een compleet ander leven wordt verzonnen. Met smoezen die redelijk plausibel overkomen ook nog. Het contact hoeft dan ook zeker niet alleen maar online te zijn, voordat dat argument gaat komen.

Zulke types spreken ook gewoon irl af alleen zorgen ervoor dat ze niet te traceren zijn. Althans, denken/hopen ze vaak.

Jaren later bedacht ik me, wat sneu dat je zo enorm veel tijd en energie in het liegen 'moest' steken. Ook dat ging/gaat mijn pet al te boven: een compleet ander persoon te verzinnen met bijbehorende verhalen. Deels waarheid, deels leugen.

In mijn geval is dit alweer bijna 10 jaar geleden maar heb er wel een tijd goed last van gehad. Vergeten zal ik het ook niet en geleerd heb ik er zeker van. Waarmee ik bedoel: dat was eenmalig.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind duivels echt ongezellige lui; waarom zou je daar in de buurt willen zijn? Hebben ze iets beloofd waarvan jij dacht dat je het ook kon krijgen en zit je nu met de gebakken peren? Hup hup weg daar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen Is het nog gaande..
Alle reacties Link kopieren
Opeens was alles een leugen. Was ik dan niet de waarheid waardig?
Hij denkt niet na over jouw waardigheid. Zover gaat zijn belangstelling niet. Hij ziet een leuke vrouw, een lekker stuk en zolang hij zijn mond houdt over de rest van zijn leven is dat wat jij biedt mooi meegenomen. Zo denkt hij ongeveer vermoed ik. Hij is niet willens en wetens bezig om jou te beliegen uit een soort hobby. Als hij ziet dat jij graag in dromen leeft wie is hij om jou dat te ontnemen?

Je kan beter van tevoren onderzoeken waar je je mee inlaat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bestaardigopzich schreef:
23-08-2017 02:09
Alsof mijn verstand niet meer werkte
maar mijn verstand bleef aan mij knagen
huh, je verstand staakte toch?
ben ik innerlijk denk ik gestorven
Dit was iemand die ik vertrouwde
Opeens was alles een leugen.
Tsja, die zag je niet aankomen, duidelijk..
Maar geheel loslaten is mij nooit gelukt
Vertel!!
Vanwege mijn blinde hart.
Whatever... vertel nou maar, lucht vast hartstikke op :there:

Waar ben je niet trots op? Je mag toch best trots zijn op jezelf en als je op een passende manier wraak hebt genomen hebben andere bedrogen vrouwen die innerlijk wellicht ook zo goed als gestorven zijn er nog wat aan :idee:
Zo komt er toch nog iets moois uit.

Wacht... over iets moois gesproken (behalve je taalgebruik, héél mooi, poezie bijna!) je bent toch niet over tijd of zo? O_o
Nou er zijn genoeg manieren van wraak waarop je niet trots kunt zijn hoor...En waarmee anderen dan die duivel ook benadeeld worden, voor zover dat al niet het geval is natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hij vergat te zeggen dat hij getrouwd was en een kind had.. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bij deze
anoniem_353328 wijzigde dit bericht op 23-08-2017 17:21
98.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saz schreef:
23-08-2017 02:04
Les geleerd. Gebeurd je niet weer. Toch?
De les snap ik nog niet volledig. Maar dit gebeurt mij zeker niet nog eens.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
23-08-2017 02:21
Duivel vind ik wel wat te dramatisch uitgedrukt. Gezien je emotie erover snap ik het wel. Been there.

Als je zelf zo niet met mensen omgaat, of het niet direct/snel herkent als iemand het niet zo goed met je voorheeft/voor puur eigen gewin gaat en verder maakt het niet uit, plus ook niet eens goed weet hoe sommigen op dit gebied vanalles flikken, is dat moeilijk te bevatten. En niet zozeer het liegen dan, hoewel dat meespeelt, maar het besef dat er een compleet ander leven wordt verzonnen. Met smoezen die redelijk plausibel overkomen ook nog. Het contact hoeft dan ook zeker niet alleen maar online te zijn, voordat dat argument gaat komen.

Zulke types spreken ook gewoon irl af alleen zorgen ervoor dat ze niet te traceren zijn. Althans, denken/hopen ze vaak.

Jaren later bedacht ik me, wat sneu dat je zo enorm veel tijd en energie in het liegen 'moest' steken. Ook dat ging/gaat mijn pet al te boven: een compleet ander persoon te verzinnen met bijbehorende verhalen. Deels waarheid, deels leugen.

In mijn geval is dit alweer bijna 10 jaar geleden maar heb er wel een tijd goed last van gehad. Vergeten zal ik het ook niet en geleerd heb ik er zeker van. Waarmee ik bedoel: dat was eenmalig.
Ik noem hem duivel, hij heeft van mijn leven een hel gemaakt op aarde.

Vervelend dat jij ook zo iets soortgelijks hebt meegemaakt en ook lang last van hebt gehad. Zoiets hakt erin. Het vertrouwen gaat stuk. Om maar niet te spreken over de gevoelens die niet zomaar overgaan.
Alle reacties Link kopieren
Maak het niet groter dan het is. Door zo dramatisch te denken en te schrijven maak je hem veel te belangrijk. Hij is een liegende lul, gelukkig weet je dat nu, hij is die dramatiek niet waard. En door!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Heb ook zoiets meegemaakt. Verhaal zat iets anders in elkaar, er was bij hem ook sprake van agressief gedrag bijvoorbeeld. Maar het vele liegen, het gedraai..ik weet hoe je je voelt.
Ik geef vooral mezelf de schuld, want ik heb het zover laten komen terwijl mijn onderbuikgevoel klopte.
Ben er inmiddels overheen, maar heeft wel even geduurd. Wraakgevoelens heb ik ook heel sterk gehad, niks mee gedaan want het lost niets op.
Probeer jezelf niet te verliezen en zoek afleiding. Het gaat over.
Soraya11 schreef:
23-08-2017 08:11
Ik las ooit een quote: verliefdheid is tijdelijke krankzinnigheid. Dus dat. En als je dan ook nog eens je hart op een presenteerblaadje presenteert aan een leugenaar, dan is er niet 1,2,3 een weg terug. Hart en verstand werken niet samen. Misschien moet ik maar vertellen inderdaad... Opluchten zal het niet. Het heeft er flink in gehakt. Zoiets kom je nooit te boven. Mijn vertrouwen die als brokstukken op een hoop liggen met de scherven van mijn hart getuigen van al het leed.
Draaf je nou niet een beetje door? Zoiets kom je nooit te boven? Nooit? Kom op hé, er zijn mensen die familieleden, kinderen, meerdere kinderen verliezen door ziekte en ongeluk. Mensen die misbruikt en gemarteld worden. Jij bent een tijd bedrogen door een lul van een vent. Het is aan JOU om te beslissen welke keuzes je hierin maakt zodat je wel of niet verder kan met je eigen leven.

Ik snap echt wel dat je vertrouwen ernstig geschaad is. Of verliefdheid een tijdelijke 'krankzinnigheid' is...tsja, het is heel sterk, maar door het zo te benoemen lijk je jezelf ook volledig machteloos te maken en kan je geen verantwoordelijkheid nemen, en dus ook geen macht of invloed, over je eigen leven. Dat is wel lastig, als iets of iemand anders altijd jouw leven beheerst.

Gelukkig heb je geen kind van die vent. Zoals zijn vrouw.

Sterkte en wees blij dat je van zo'n man af bent. Althans, ik hoop dat je ervan af bent!
Alle reacties Link kopieren
Christus, wat een drama. Beetje relativering kan geen kwaad hoor. Een jaar lang kun je nauwelijks verkering noemen. En met alle rode vlaggen had je dit toch wel aan kunnen zien komen.

Meer kerels dan vissen in de zee. Hij is echt niet zo speciaal als dat je hem in gedachten maakt.

Next!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je uitgehuild bent wordt het eens tijd om in de spiegel te kijken: hoe kan het zijn dat je zoveel signalen dat hij een leugenaar is gemist hebt? Een jaar hè. Een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien had ik het iets beter moeten uitleggen. Mijn ex-man ging vreemd terwijl ik zwanger was. Hierdoor was mijn vertrouwen al op een nulpunt. Toen ik "duivel" leerde kennen heb ik dit verteld. We waren open over wat er misging in onze "huwelijken". Later heeft hij dus hetzelfde geflikt bij zijn eigen vrouw. Ik maakte het dus twee keer mee van twee verschillende kanten. Daarom weet ik ook niet wat in hier nou van moet leren, behalve dat mannen niet te vertrouwen zijn. Nou ja mijn vader wel dan en mijn broers en een paar vrienden. Kortom ik ben op mijn hoede.

En ja er zijn ergere dingen, maar mijn leed is ook leed. Mijn tranen hebben ook gestroomd. Niet dat ik me in een slachtofferrol wentel. Ik neem volledig verantwoordelijkheid voor mijn eigen levenslessen en mijn pad. Ik neem hem niets kwalijk, want ik was er zelf bij. Ik had niet zo in de wolken moeten hangen en meer naar mijn gevoel luisteren.

Ik denk dat vrouwen die dit hebben meegemaakt weten hoe lang je met zoiets kan zitten. Ik heb hem geblokkeerd en verwijderd. Dit heeft heel kang geduurd voordat ik dit kon doen. Ik heb geen wraak genomen, wil dat absoluut niet doen. Ik zou hem geen haar kunnen krenken. Ik wil hem alleen nooit meer spreken of zien. En dat voelt als rouwen.


Ik heb mijn pijn, nachtenlange krepeersessie's omgezet naar boosheid en dat geeft me kracht. Ik wil dit ooit geheel te boven komen, maar het zit nog in me. De barsten zeg maar. Het zal vast helen...ooit
Alle reacties Link kopieren
keeperswissel krepeersessie en boos worden. Dat kan je doen. Kunt ook gewoon kijken naar jezelf. Je negeert rode vlaggen. Wilt liever je kop in t zand steken dan de waarheid en inzien dat iemand je als stront behandeld. Want dat deed hij. Ik heb dit ook gehad. Ook maar doorgaan en niet willen inzien dat er wat niet goed zat. Bij mij kwam t voort uit angst om te verliezen. En nog wat mentale shit. Ik ben bezig met "leren" hoe t anders moet. Oude manier loslaten. Nieuwe manier uitvoeren.
wc-pot wijzigde dit bericht op 23-08-2017 08:58
2.36% gewijzigd
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet snap is dat je er niet eerder mee gekapt bent. Je voelde zelf al aan dat het niet klopte. Ik vind je ongelofelijk naïef, zeker als je het al eerder hebt meegemaakt.

Wat je ex-man je geflikt heeft, vind ik heel naar voor je. Ik kan me goed voorstellen dat je daar last van hebt. Maar deze vent is je tranen echt niet waard.
Ik zou hulp zoeken voor jezelf. Nachtenlange crepeersessies klinkt echt niet gezond. Je hebt blijkbaar ook nog een kind(?). Je zult echt steviger in je schoenen moeten gaan staan. En niet zo snel over de top verliefd worden op iemand.
Alle reacties Link kopieren
Nou, je ligt nogal in de kreukels geloof ik; in één post neem je hem niks kwalijk (waarom niet???), maar ben je boos (op jezelf dan hoop ik, anders spreek je jezelf tegen) en je zegt dat je beter naar je gevoel moet luisteren, wat je juist helemaal niet moet doen; je moet juist naar de feiten kijken.
Soraya11 schreef:
23-08-2017 08:52
Misschien had ik het iets beter moeten uitleggen. Mijn ex-man ging vreemd terwijl ik zwanger was. Hierdoor was mijn vertrouwen al op een nulpunt. Toen ik "duivel" leerde kennen heb ik dit verteld. We waren open over wat er misging in onze "huwelijken". Later heeft hij dus hetzelfde geflikt bij zijn eigen vrouw. Ik maakte het dus twee keer mee van twee verschillende kanten. Daarom weet ik ook niet wat in hier nou van moet leren, behalve dat mannen niet te vertrouwen zijn. Nou ja mijn vader wel dan en mijn broers en een paar vrienden. Kortom ik ben op mijn hoede.

En ja er zijn ergere dingen, maar mijn leed is ook leed. Mijn tranen hebben ook gestroomd. Niet dat ik me in een slachtofferrol wentel. Ik neem volledig verantwoordelijkheid voor mijn eigen levenslessen en mijn pad. Ik neem hem niets kwalijk, want ik was er zelf bij. Ik had niet zo in de wolken moeten hangen en meer naar mijn gevoel luisteren.

Ik denk dat vrouwen die dit hebben meegemaakt weten hoe lang je met zoiets kan zitten. Ik heb hem geblokkeerd en verwijderd. Dit heeft heel kang geduurd voordat ik dit kon doen. Ik heb geen wraak genomen, wil dat absoluut niet doen. Ik zou hem geen haar kunnen krenken. Ik wil hem alleen nooit meer spreken of zien. En dat voelt als rouwen.


Ik heb mijn pijn, nachtenlange krepeersessie's omgezet naar boosheid en dat geeft me kracht. Ik wil dit ooit geheel te boven komen, maar het zit nog in me. De barsten zeg maar. Het zal vast helen...ooit
Je neemt verantwoordelijkheid voor je eigen levenslessen, wat bedoel je daar precies mee?
Want ergens anders zeg je dat je niet weet wat je hiervan zou moeten leren. Ik denk dat jouw les zit in het gegeven dat je willens en wetens hierin bent blijven hangen. Terwijl de feiten voor zich spraken. Ik ben niet zo van de intuïtie en hoogdravend gedoe maar de feiten waren ook duidelijk; hij verzon smoesjes en was raar met afspraken. Je wist dat de feiten waren maar iets in jou wilde nog liever blijven dan dat onder ogen zien. Zoals iets in jou er nu voor kiest om hier ontzettend in te blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
23-08-2017 08:58
Nou, je ligt nogal in de kreukels geloof ik; in één post neem je hem niks kwalijk (waarom niet???), maar ben je boos (op jezelf dan hoop ik, anders spreek je jezelf tegen) en je zegt dat je beter naar je gevoel moet luisteren, wat je juist helemaal niet moet doen; je moet juist naar de feiten kijken.
Hij heeft een jaar lang tegen mij gelogen en achteraf vind ik dat zielig voor hem. Dat hij zo is en leeft. Ik heb er last van daar niet van. Maar ik wil zelf de verantwoordelijkheid nemen voor mijn keuze's. Dat moet ook wel anders kan zoiets nog eens gebeuren. Het eerste jaar had ik niets anders dan mijn gevoel dat mij waarschuwde. Nu kijk ik zeker naar de feiten. Ik heb vaak aan die feiten gedacht. Momenten, fragmenten tot in de treure. Ik ben boos op mezelf dat ik zo naïef ben geweest. Te goed van vertrouwen. Eerlijk, oprecht. Kennelijk kan dat niet zomaar anno 2017. Je moet als mens beter oppassen. Inderdaad beter onderzoek doen wat voor vlees er in de Kuip is. Al met al echt jammer dat mensen zo kunnen liegen om zichzelf prettig te voelen, terwijl ze hiermee zielen kwetsen. Wat dat betreft vergeef ik hem niet. Ik ga dit op den duur hoop ik wel vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven