Relatie-'druk'

18-09-2017 10:43 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin houd totaal niet van WhatsApp.
Ik daarentegen wel, maar that's not the thing;

Het punt is dat ik mezelf mentaal kan slopen ('ze wil me niet meer' denken etc.) over dingetjes als;
Geen goeiemorgen (terug)krijgen / Lang geen antwoord krijgen / Lange tijd geen enkel berichtje ontvangen

Dat ligt aan mijn eige nzelfverzekerdheid, dat weet ik.
Maar ik heb er bij niemand anders last van: bij mijn vrienden niet, bij klasgenoten niet, bij mijn baas niet, bij mijn ouders niet.
Noem maar op.

Ik ben 20, en ik ken mijn vriendin nu een jaar (en een paar maand).
Wat kan ik ertegen doen, vind het nu wel vervelend worden van mezelf
anoniem_354866 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 20:29
1.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met geen Engels gebruiken als je toch niet echt weet hoe je het moet gebruiken. Daar kan ze via Whatsapp wel eens enorm op afknappen.

Is ze wel gewoon enthousiast als julle samen zijn? Dan zou ik het toch echt los proberen te laten, en haar zelf ook gewoon minder appen. Dan hoef je dus ook geen reactie terug te krijgen. Is ze als jullie samen zijn ook niet heel enthousiast, zou ik haar toch eens vragen of ze je nog wel ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet helemaal. Reageren die andere mensen wel meteen op je appjes, of heb je er bij hen minder moeite mee als ze niet reageren?
Stop met appen, als t echt belangrijk is bel je elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
18-09-2017 10:47
Ik zou beginnen met geen Engels gebruiken als je toch niet echt weet hoe je het moet gebruiken. Daar kan ze via Whatsapp wel eens enorm op afknappen.

Is ze wel gewoon enthousiast als julle samen zijn? Dan zou ik het toch echt los proberen te laten, en haar zelf ook gewoon minder appen. Dan hoef je dus ook geen reactie terug te krijgen. Is ze als jullie samen zijn ook niet heel enthousiast, zou ik haar toch eens vragen of ze je nog wel ziet zitten.
Ik kan geen incorrecte Engelse zin in mijn topic vinden?

En ja, als we samen zijn is ze gewoon enthousiast. Ze heeft wel eens haar momentjes maar die heeft iedereen wel, lijkt me
Loslaten moet ik idd wel doen, maar dat lukt me niet zo goed (anders had ik dit topic niet gestart toch?)
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
18-09-2017 10:49
Ik begrijp het niet helemaal. Reageren die andere mensen wel meteen op je appjes, of heb je er bij hen minder moeite mee als ze niet reageren?
Mijn ouders reageren meestal wel snel, maar mijn vrienden soms een dag lang niet idd
Ik heb er bij hen gewoon 0,0 moeite mee. Daarom vind ik het dus ook zo stom van me dat ik het alleen bij mijn vriendin heb

Ik zeg mijn beste vriend bijvoorbeedl toch ook geen 'goeiemorgen' elke ochtend - en hij mag me ook nog steeds lol
Ik heb soms een idee van; als ik haar geen lief appje stuur ze me niet meer ziet zitten
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met jezelf op te vreten. Die onzekerheid is nergens op gebaseerd en erg onaantrekkelijk.
Ze is niet zo'n apper. Nou en?

Mijn man appt ook minder dan ik. Die is dan druk bezig, ziet de notificatie wel maar vergeet door de drukte te reageren. Tja. Als het echt belangrijk is bellen we.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ze houdt niet van whatsapp zeg je. Dan is het heel irritant als iemand iedere ochtend een goeiemorgenappje verwacht. Stop met die dagelijkse flauwekulappjes.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
18-09-2017 11:09
Stoppen met jezelf op te vreten. Die onzekerheid is nergens op gebaseerd en erg onaantrekkelijk.
Ze is niet zo'n apper. Nou en?

Mijn man appt ook minder dan ik. Die is dan druk bezig, ziet de notificatie wel maar vergeet door de drukte te reageren. Tja. Als het echt belangrijk is bellen we.
Heb je miss. iets voor me om aan te denken als ik me druk maak?
gewoon 'stoppen met jezelf op te vreten' is wel erg makkelijk getypt
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-09-2017 11:13
Ze houdt niet van whatsapp zeg je. Dan is het heel irritant als iemand iedere ochtend een goeiemorgenappje verwacht. Stop met die dagelijkse flauwekulappjes.
Maar hoe kan het dan dat zij me soms ook wel gewoon een 'goeiemorgen' berichtje stuurt?
Bijna nooit hoor, maar soms wel. Slaaplekker doet ze bijvoorbeeld ook wel eens niet

Ik ben gewoon bang dat ze me vergeet of zo
Alle reacties Link kopieren
en toch is er niet mee bezig zijn en stoppen met opvreten het enige dat werkt. ik woon niet samen en wij appen amper. Alleen spontaan als we aan elkaar denken ergens bij of praktisch, verder bellen we. Bellen is een machtig mooie uitvinding ;) Gewoon s avonds even bijpraten. Ik herken het wel hoor maar je gedrag maakt meer kapot dan je denkt. Goed dat je je realiseert er wat aan te moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier zoveel topics verschijnen van mensen die in een relatie zitten en een beetje gek worden omdat hun partner niet meteen reageert.
'Oh, en ze is nochtans wel online geweest, én ze heeft het bericht gelezen!'
Waar zijn we mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Driekeer schreef:
18-09-2017 11:16
Maar hoe kan het dan dat zij me soms ook wel gewoon een 'goeiemorgen' berichtje stuurt?
Bijna nooit hoor, maar soms wel. Slaaplekker doet ze bijvoorbeeld ook wel eens niet

Ik ben gewoon bang dat ze me vergeet of zo
Wel eens goedemorgen of slaap lekker is gemeend, en fijn. Iedere dag is een verplichting. Dan meen je er niets van maar doe je het omdat er anders gezeur volgt. Wil je dat zij je gemeend goedemorgen zegt of dat ze het doet omdat ze geen gezeur wil?

Waarom zou ze je vergeten?
'Vroeger', toen ik 20 was, belde ik op woensdag met mijn vriendje, ik vanaf mijn studentenkamer en hij gewoon in de woonkamer, waar zijn familie bij zat (want een mobieltje hadden we toen niet). We zagen elkaar alleen in het weekend. En toch vergaten we elkaar niet.

Twee jaar geleden, toen ik een jaar samen was met mijn huidige vriend, en we nog niet samenwoonden, stuurden we elkaar vaak maar niet iedere dag welterusten (en nooit goedemorgen). Als hij het niet stuurde dacht ik dat hij al in slaap gevallen was, ook prima. Ik dacht geen moment dat hij mij vergeten zou. Waarom ben je zo onzeker daarover? Als je relatie goed zit hoef je hier toch niet onzeker over te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Driekeer schreef:
18-09-2017 11:15
Heb je miss. iets voor me om aan te denken als ik me druk maak?
gewoon 'stoppen met jezelf op te vreten' is wel erg makkelijk getypt
Het is makkelijk getypt, en evenzo makkelijk gedaan
Je stopt er gewoon mee, je neemt jezelf voor, vanaf nu ga ik niet meer zo achterlijk doen

Want geef toe, het is best achterlijk als je de waarde van je relatie laat afhangen van een app
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Driekeer schreef:
18-09-2017 11:06
Ik kan geen incorrecte Engelse zin in mijn topic vinden?

En ja, als we samen zijn is ze gewoon enthousiast. Ze heeft wel eens haar momentjes maar die heeft iedereen wel, lijkt me
Loslaten moet ik idd wel doen, maar dat lukt me niet zo goed (anders had ik dit topic niet gestart toch?)
"Maar that's not the thing" zou het goed doen op "make that the cat wise", je woorden zelf zijn prima gespeld, maar de zin is qua opbouw zeer slecht Engels, dat bedoel ik er mee.

Als ze toch verder gewoon enthousiast is, wat maken die paar appjes dan uit? Het is toch veel belangrijker dat jullie het samen leuk hebben? Zoals ik al zei, app haar ook eens wat minder, dan zit je sowieso minder op reactie te wachten. En als dat niet werkt, praat met haar. Geef bij haar aan dat je het toch wel erg fijn zou vinden als ze iets vaker een appje naar je zou sturen. Misschien heeft ze het helemaal niet in de gaten dat jij er wel echt behoefte aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
eefje1980 schreef:
18-09-2017 11:19
en toch is er niet mee bezig zijn en stoppen met opvreten het enige dat werkt. ik woon niet samen en wij appen amper. Alleen spontaan als we aan elkaar denken ergens bij of praktisch, verder bellen we. Bellen is een machtig mooie uitvinding ;) Gewoon s avonds even bijpraten. Ik herken het wel hoor maar je gedrag maakt meer kapot dan je denkt. Goed dat je je realiseert er wat aan te moeten doen.
Ja bellen kan bij ons ook haast niet omdat ze echt supervaak in de week tot half 11 moet werken (ze heeft veel lesdagen waar ze sochtends later begint, dus dat komt haar goed uit). ik heb zelf geen zin om dan tot na half 11 te 'wachten' om nog te bellen...
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-09-2017 11:26
Wel eens goedemorgen of slaap lekker is gemeend, en fijn. Iedere dag is een verplichting. Dan meen je er niets van maar doe je het omdat er anders gezeur volgt. Wil je dat zij je gemeend goedemorgen zegt of dat ze het doet omdat ze geen gezeur wil?

Waarom zou ze je vergeten?
'Vroeger', toen ik 20 was, belde ik op woensdag met mijn vriendje, ik vanaf mijn studentenkamer en hij gewoon in de woonkamer, waar zijn familie bij zat (want een mobieltje hadden we toen niet). We zagen elkaar alleen in het weekend. En toch vergaten we elkaar niet.

Twee jaar geleden, toen ik een jaar samen was met mijn huidige vriend, en we nog niet samenwoonden, stuurden we elkaar vaak maar niet iedere dag welterusten (en nooit goedemorgen). Als hij het niet stuurde dacht ik dat hij al in slaap gevallen was, ook prima. Ik dacht geen moment dat hij mij vergeten zou. Waarom ben je zo onzeker daarover? Als je relatie goed zit hoef je hier toch niet onzeker over te zijn?
Weet niet waarom ik er zo onzeker over ben... denk dat het wegkomt bij mijn vorige verkering.. die ging hierom uit, ik ben gewoon zoveel meer op mijn hoede erover nu. Dat ik vergeet dat ik het misschien juist verpest
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
18-09-2017 11:27
Het is makkelijk getypt, en evenzo makkelijk gedaan
Je stopt er gewoon mee, je neemt jezelf voor, vanaf nu ga ik niet meer zo achterlijk doen

Want geef toe, het is best achterlijk als je de waarde van je relatie laat afhangen van een app
Ja is t ook, dat weet ik ook wel

dat vind mijn vriendin dus ook, die zegt vaak zat;
niet onze relatie samen te voegen met onze whatsapp gesprekken
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
18-09-2017 11:27
Het is makkelijk getypt, en evenzo makkelijk gedaan
Je stopt er gewoon mee, je neemt jezelf voor, vanaf nu ga ik niet meer zo achterlijk doen

Want geef toe, het is best achterlijk als je de waarde van je relatie laat afhangen van een app
Precies dit. Ja, het kost misschien even tijd en oefenen, dat is niet anders.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Driekeer schreef:
18-09-2017 11:37
Weet niet waarom ik er zo onzeker over ben... denk dat het wegkomt bij mijn vorige verkering.. die ging hierom uit, ik ben gewoon zoveel meer op mijn hoede erover nu. Dat ik vergeet dat ik het misschien juist verpest
Je huidige vriendin is niet je vorige. En als je vorige het uitmaakte omdat je teveel of te weinig appte, is ze je niet waard. Het gaat toch om wie je bent? Wees jezelf, doe je niet anders voor. Je wilt in principe levenslang met haar zijn, je kunt jezelf toch niet levenslang anders voordoen dan hoe je bent?
Alle reacties Link kopieren
De kans dat jij háár "vergeet" is even groot als zij jou.
"Vergeet" jij haar wanneer je haar even niet appt?
Tiswa schreef:
18-09-2017 10:47
Is ze als jullie samen zijn ook niet heel enthousiast, zou ik haar toch eens vragen of ze je nog wel ziet zitten.
...of moe is ...druk gehad op school/werk ...geen zin heeft om te kletsen ...spierpijn van het sporten ...zorgen over moeder/vriendin/huisdier ...geen zin heeft om naar de Appie te gaan ...een broek draagt die wat te strak zit

Je snapt het wel. Niet altijd alles op de relatie betrekken.
Ik vind het ergens wel logisch.

Een vriend van mij heeft er expres voor gekozen om niet aan Facebook te doen en om de notificaties bij WhatsApp uit te zetten zodat hij niet kan zien wie wanneer online was.
Of in elk geval kunnen anderen nu niet zien wanneer hij online was.

Vroeger droegen mensen elkaars ring om zichzelf en elkaar er door de dagen en de afstand heen aan te helpen herinneren dat ze bij elkaar hoorden.

Misschien helpt het om een kledingstuk met haar geur in je huis te bewaren.

Mijn vriend reageert bijna altijd meteen op een berichtje en ik doe dat omgekeerd ook.
Dat vinden we allebei prettig.
Als het een keer niet zo is dan komt dat omdat de ander druk bezig is met iets.

Het komt wel eens voor dat hij na 3 uur nog steeds niet gereageerd heeft, maar dat is dan meestal omdat hij ergens op locatie aan het werk is en even geen internet bereik heeft.

Deze ochtend bijvoorbeeld heb ik hem geen bericht gestuurd en hij mij ook niet, ik doe dat soms soort van expres een dagje gewoon niet, zodat het niet te klef wordt. Moet kunnen en ik heb er ook lang niet altijd behoefte aan.
Maar als ik merk dat hij daar wel behoefte aan heeft, doordat hij een berichtje stuurt, dan stuur ik zo snel mogelijk iets terug.
Al was het maar: hoi, ik ben even druk nu xxx

Ik heb een vriendin die ook bijna nooit meteen reageert, ik vind dat niet prettig.
Soms duurt het dagen voor ze eens een keer terugbelt.
Ik heb dan het idee dat ze heen behoefte heeft aan contact met mij.
En ja, eerlijk gezegd, dat zal dan ook wel zo zijn toch?
Wat moet ik anders denken?
Maar vaak zegt ze achteraf dat ze zo druk was en verstrooid, of niet goed in haar vel zat.
Al met al maakt het voor mij toch de vriendschap een stuk minder hecht.

Misschien ben jij gewoon wat aanhankelijke en communicatiever dan dat zij is?

Tja, voor de 1 is dit belangrijk en voor de ander dat, maar je moet ergens soms bevestiging uit halen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-09-2017 11:40
Je huidige vriendin is niet je vorige. En als je vorige het uitmaakte omdat je teveel of te weinig appte, is ze je niet waard. Het gaat toch om wie je bent? Wees jezelf, doe je niet anders voor. Je wilt in principe levenslang met haar zijn, je kunt jezelf toch niet levenslang anders voordoen dan hoe je bent?
Ja heb je gelijk in

Snap mezelf soms ook niet.
ik merk ook dat ik niet aan mijn rust kom, omdat ik me gewoon kapot maak met deze gedachtes
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
18-09-2017 11:42
De kans dat jij háár "vergeet" is even groot als zij jou.
"Vergeet" jij haar wanneer je haar even niet appt?
nee... maar soms denk ik als ze mij niet appt van: ja ze denkt niet aan me etc etc etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven