Vriend appt met andere vrouw

22-09-2017 20:43 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Mijn vriend is op zijn studie een oud bekende tegen gekomen van vakantie, blijkt ook nog dat ze dezelfde studie doen. Deze vrouw in kwestie vond het echter zo leuk om hem meteen een berichtje te sturen. Sindsdien hebben ze elke dag contact. En in weet niet wat ik moet. Het doet pijn om hem leuk te zien doen tegen een andere vrouw (hoe jaloers klinkt dit). Maar het feit dat ze elke dag contact hebben en elkaar elke dag kunnen zien, maakt me bang en verdrietig. En het voelt gewoon niet goed, ik vertrouw hem wel maar wat zijn haar bedoelingen? Aan de andere kant vind ik mezelf een zeurder en een jaloerse trut. Maar ik maak mezelf gek... Ik heb hem gevraagd waarom ze nog appen en hij reageerde meteen in verdediging dat het niks betekend etc etc. Maar het idee dat ze nu elke dag contact blijven houden maakt me gek. Ik weet niet wat ik moet doen, er niet over nadenken? Hem comfronteren? Of ben ik te jaloers?
"ik vertrouw hem wel" zeg je. Nee, dat doe je dus niet.
ik vertrouw hem wel maar wat zijn haar bedoelingen?

Ben je bang dat ze hem tot seks gaat dwingen?
Lastig :-( Je wil niet te jaloers zijn maar tegelijkertijd is het niet normaal dagelijks te appen.
Enig idee waar de apps over gaan?
anoniem_72944 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 20:54
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je hem vertrouwt is er niks aan de hand. Het is echt onzinnig om te denken dat je hem wel vertrouwt maar haar niet, zij kan namelijk niks met hem aanvangen als hij 100% betrouwbaar is.
Verder mag je best jaloers zijn en dat ook gerust tegen hem zeggen, vertel hem gewoon dat je bang bent hem te verliezen. Meer kan je niet doen. Niet teveel over zeuren maar, ga ervan uit dat hij een vrouwvriend heeft.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet van gediend zijn en niet vanwege het vertrouwen. Waarom moet hij elke dag met haar appen.
Hhhhhhhhhh
Wat bedoel je met elke dag contact? Wat voor contact is dat? Ze zitten bij elkaar op de studie, dan hebben ze daar ook contact, toch?

Blijkbaar vinden ze elkaar op zijn minst vriendschappelijk leuk. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet helemaal lekker vinden als mijn vriend opeens elke dag met een nieuwe vrouw ging appen.

Dat hij gelijk in de verdediging gaat als je het erover hebt vind ik ook apart, maar dat kan ook komen door hoe jij het bespreekbaar maakt. En eigenlijk vertrouw je hem niet. Een man die te vertrouwen is laat zich niet verleiden door een andere vrouw. Die weet zich op te stellen zodat hij een vrouw niet uitnodigt en wanneer een vrouw initiatief neemt, weet hij daarin grenzen te stellen.
Lujane schreef:
22-09-2017 20:51
Ik zou er niet van gediend zijn en niet vanwege het vertrouwen. Waarom moet hij elke dag met haar appen.
Precies, het gaat om respect.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je nog mee mag lezen is er niks aan de hand, als jij absoluut niks mee mag lezen zou ik me zorgen maken.. Dat is tenminste mijn grens
anoniem_355118 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 21:00
12.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lastig.. ik vertrouw mijn vriend in de zin van dat hij niet vreemd zal gaan en mij bedonderd en liegt. Maar er is altijd een kans dat er bepaalde gevoelens ontstaan.
We zijn al lang samen en houden van elkaar maar het is minder spannend als voorheen. Het leven is ook werken, huishouden en zorgen voor ons kind.

Dus in die zin zou ik me er ook niet fijn bij voelen en jaloers of onzeker zijn.
Ik vraag me af waarom hij elke dag moet appen. Elkaar tegenkomen en denken he leuk een keer afspreken en bijkletsen vind ik wat anders. Maar wat heb je nu dagelijks te bespreken?
In mijn beleving vind je iemamd dan op zn minst heel interessant, je krijgt aandacht waar je je gevleid door voelt ofzo.
Ik zou het open bespreken, vanuit jouw gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou hij het vinden als jij opeens iedere dag leuk met een man ging appen?
Lujane schreef:
22-09-2017 20:51
Ik zou er niet van gediend zijn en niet vanwege het vertrouwen. Waarom moet hij elke dag met haar appen.
Maak jezelf niks wijs, als mensen zo denken gaat het altijd over vertrouwen. (of eigenlijk het gebrek aan vertrouwen, want anders zou je er niet eens over nadenken).
Alle reacties Link kopieren
Moonshine1984 schreef:
22-09-2017 20:54
Precies, het gaat om respect.
Dat vind ik ook, ik app degenen die het dichtst bij me staan zelfs niet eens dagelijks.
Kan je gevoelens goed begrijpen. Je wilt je relatie graag beschermen omdat je zoveel van hem houdt en die vrouw kan een eventuele bedreiging zijn, dus voelt dat niet fijn.
Zou hij het wel oké vinden wanneer het omgedraaid was en jij appte iedere dag met een "vriend" die hij niet kent?
Ik had ook dagelijks contact met studiegenoten.
Ik heb ook een tijdje dagelijks contact gehad met een leidinggevende.
Soms is dat even zo.
Als je man zo afwerend reageert vind ik dat echter ook wel raar.
Is hij wel.open over waar het contact over gaat?
Aan de andere kant heeft mijn man me weleens gemeld dat hoe leuk ik het ook vond en hoe hard ik er zelf ook om moest gieren, hij het niet zo fantastisch vond om hele mailwisselingen voorgelezen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het dat je het niet vertrouwt?
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens met hem besproken wat dit met je doet?
Ik zou dit ook niet erg waarderen, ik snap je wel. Praat er eens met hem over. Daar worden jullie allebei wijzer van
Alle reacties Link kopieren
Van de andere kant. Jij kunt hem laten weten dat dit je onzeker maakt. En dan kun je niets meer sturen.
Of hij mindert omdat hij daarin rekening wil houden met jouw gevoelens.
Of hij gaat het stiekem doen.
Of een van hen heeft geen zin meer in appen.
Of ze gaan volop door zonder dat ze een verhouding hebben.
Of ze gaan volop door en starten een verhouding.
Maar voor jou is het afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn gecharmeerd van elkaar, dat is duidelijk. Anders app je niet elke dag. Daar kan hij echt niet omheen lullen. En het is respectloos naar jou om haar al die aandacht te geven.
Hij zou "wakker" moeten worden en zich realiseren wat hij doet en hoe het voor jou is. Confronteer hem daarmee.
Als hij daar ongevoelig voor is en doorgaat dan heb je alle reden om te twijfelen en dan zou ik echt een punt gaan maken.
Ik snap wel dat het niet fijn voelt,
Puur rationeel bekeken, ben ik het met de meeste hier wel eens, want, er is nu nog niks aan de hand, en waarschijnlijk gaat er ook helemaal niks aan de hand zijn, en als jij je verplaatst in je vriend, en je zou een leuke studiegenoot hebben, waar je totaal geen bedoelingen bij hebt en dagelijks leuk contact hebt, wat zou daar mis mee zijn? helemaal niks waarschijnlijk, ik kan dat ook hebben, ik heb ook leuke vrienden, zelfs leuke exen, waar ik het goed mee kan vinden, en daar gaat echt niks mee gebeuren, totaal geen bedreiging voor m'n relatie.
jij kan dat waarschijnlijk ook hebben, dus waarom zou je vriend dat niet kunnen hebben?

Maar gevoelsmatig, en compleet irrationeel, zou ik het niet kunnen, maar ik heb al het een en ander wb bedrog op m'n dak gehad, dus echt objectief kan ik hier niet echt meer over nadenken.
Ik zou het zelf dus niet leuk vinden, en ik zou er zeker een gesprek over beginnen, dat ik me echt niet fijn voel bij hun app-contact.
Wat hij daar vervolgens dan mee doet , en hoe hij erop reageert, zou voor mij meer bepalen hoe ik me verder voel over dat contact, dus hoe reageert hij erop? zou hij het kunnen laten gaan als jij het niet meer wil? etc....
probeer eerst eens rustig de situatie te peilen, en kijk hoe hij reageert, als hij heel stellig is in het contact behouden, ook al voel jij de daar klote bij, en hij is zich daar van bewust, zou ik wel wat meer alarmbellen gaan zien, iemand die willens en wetens contacten in stand houdt (zogenaamd niet belangrijke contacten) terwijl jij daar echt ongerust van bent, houdt misschien wel minder rekening met je, dan je wenst in een relatie, en daar zou ik persoonlijk niet erg blij van worden.
maar als hij redelijk rustig blijft en begrip toont, is er al veel minder sprake van alarmbellen.
eigenlijk komt het dus neer op de bereidwilligheid van de ander om je gerust te stellen, en dingen voor je over te hebben.
zit er teveel egoistme? dan kun je vanalles verwachten wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Het appen an sich zou niet per se zorgwekkend hoeven zijn. Zijn reactie is dat echter wel.

En, mijn intuitie heeft me nog nooit in de steek gelaten vwb dit soort dingen. Dat heeft niets met vertrouwen te maken. Vertrouwen werkt tot het tegendeel wordt bewezen.
Alle reacties Link kopieren
Mag jij de appjes lezen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet jij dat ze elke dag appen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag met haar appen gebeurt echt niet zomaar, het is natuurlijk wel erg vaak, zo buiten je relatie. En met iemand van de andere sekse die hij op school ook al iedere dag ziet. Ja laten we gewoon eerlijk zijn, het klopt niet, Ik denk echt dat ze nieuwsgierig naar elkaar zijn, blijkt uit het gedrag.
Ten eerste zou ik het ook niet fijn vinden als mijn man met een andere vrouw elke dag zit te appen ongeacht dat ze mekaar al kennen van een vakantie en ken je haar ook daarvan? En heeft ze een relatie of is ze vrijgezel? Als ze al een relatie heeft dan zal het wel vriendschappelijk iets zijn en dan zal ik het maar zo laten dan gaat het wel op den duur over, maar als ze vrijgezel is dan zou ik er ook ???? bij hebben.Ik zou ik er toch iets van zeggen tegen je vriend, als ie echt van je houd begrijpt ie het wel en dan zal die afstand houden en laten blijken aan haar dat ie niet geïnteresseerd is verder. Als ie toch raar reageert dan zou ik het mooi verder onderzoeken en op den duur haar ermee confronteren dat ze gewoon hem met rust moet laten laat zien dat je als vriendin het niet pikt en dat ze maar een andere kerel moet gaan zoeken die geen relatie heeft.Laat niet met je sollen meid en anders ga je toch ook appen misschien heb je nog een leuke schoolvriend van vroeger? Als hij het kan kan jij beter toch haha.
sorry ik wil je eigenlijk geen rare tips geven maar dit zou je kunnen doen als hij jou niet respecteert hoe jij het ziet.
anoniem_63752fae0267d wijzigde dit bericht op 22-09-2017 22:42
Reden: stond 2 keer hetzelfde getypt
1.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vivavivi schreef:
22-09-2017 21:48
Mag jij de appjes lezen?

Dat zegt ook niks, appjes kun je per stuk verwijderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven