Moeite met de vele ego's om mij heen.

23-09-2017 22:08 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ibericht verwijderd
anoniem_323349 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:46
98.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee want zulke vriendinnen wil ik niet
Die ratrace stipt vanzelf. Rustig de eerste vechtscheidingen afwachten en gedwongen verkoop van de woning. Dan bedaard de boel vanzelf.

Ik doe er ook niet aan mee. Eerst niet omdat het bij mij niet vlekkeloos verliep en nu ik alle schaapjes op het droge heb is het niet meer nodig om te pochen ( ben halverwege de dertig).

Gewoon uitzitten dus. Succes.
Ergo je bent dus eigenlijk gewoon best een leuk mens.
Alle reacties Link kopieren
Is overal zo.
Ik houd me er totaal niet mee bezig.
ik heb me er dus werkelijk van gedistancieerd, maar jij lijkt je toch nog ergens in die strijd te begeven.
Soms ontkom je er niet aan dat een hele meut hier inderdaad aan meedoet door de vele roddels en praatjes maar dat kun je dan toch alleen maar van je aflachen? Mijn kennissen weten dat ik daar niet van houd en daarom vallen zij dus ook niet onder de categorie vrienden. Al wat bij me past blijft en wat mag gaan vind zijn weg vanzelf wel richting de deur.
Alle reacties Link kopieren
En je bent met deze mensen bevriend omdat?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
23-09-2017 22:12
Die ratrace stipt vanzelf. Rustig de eerste vechtscheidingen afwachten en gedwongen verkoop van de woning. Dan bedaard de boel vanzelf.

Ik doe er ook niet aan mee. Eerst niet omdat het bij mij niet vlekkeloos verliep en nu ik alle schaapjes op het droge heb is het niet meer nodig om te pochen ( ben halverwege de dertig).

Gewoon uitzitten dus. Succes.
Hmm, wat mij nu juist opvalt is dat de geschiedenis zich begint te herhalen.

Veel van mijn sociale contacten ken ik al bijna mijn hele leven (ben opgegroeid in een dorp). Het valt me op dat vaak geldt : Zo ouders, zo kind.

Kinderen van 'nuchtere' ouders die niet veel gaven om status / dure kleding en die gewoon ' normaal ' waren in de omgang, zijn nu zelf ook zo gemiddeld genomen. Kinderen van ouders die vroeger hun kroost al in Ralph Lauren kleding lieten lopen, die in echtscheidingen terecht kwamen omdat de man geen BMW kon betalen, die op een gegeven moment geen wintersport meer konden betalen maar om dit te maskeren dan een heel ingewikkeld kul - verhaal hadden verzonnen om dat te verhullen, die kinderen zijn nu ook net zo status gevoelig, en misschien dus wel erger.

Vooralsnog voorzie ik niet echt dat dit zal gaan veranderen, maar hoop het wel.
Yongpeople schreef:
23-09-2017 22:11
Nee want zulke vriendinnen wil ik niet
Ik ook niet. Ken zulke mensen ook helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
silversky schreef:
23-09-2017 22:15
Is overal zo.
Ik houd me er totaal niet mee bezig.
ik heb me er dus werkelijk van gedistancieerd, maar jij lijkt je toch nog ergens in die strijd te begeven.
Soms ontkom je er niet aan dat een hele meut hier inderdaad aan meedoet door de vele roddels en praatjes maar dat kun je dan toch alleen maar van je aflachen? Mijn kennissen weten dat ik daar niet van houd en daarom vallen zij dus ook niet onder de categorie vrienden. Al wat bij me past blijft en wat mag gaan vind zijn weg vanzelf wel richting de deur.
Dit doe ik ook, maar toch heb ik er last van merk ik soms.

Ik ga bijvoorbeeld soms uit met twee vriendinnen die niet ''hoog opgeleid'' zijn en altijd in het dorp van geboorte zijn blijven wonen. Mijn andere vriendinnen die zichzelf wel heel wat vinden (sommigen) vinden dat allemaal maar niks, maken het soms zelfs belachelijk.

Ik snap dat je dan kunt zeggen : Laat dan die vriendinnen die zich heel wat voelen lekker links liggen, en dat is ergens ook wel zo. Alleen wat mij frustreert is gewoon dat dit soort mensen het leven voor zichzelf en elkaar heel erg moeilijk maken. Waarom kunnen dat soort mensen anderen niet gewoon lekker hun ding laten doen? Ze moeten overal iets van vinden, kijken op mensen neer, etcetera. Terwijl ik dan denk :Wat denk je daar nu eigenlijk mee te bereiken?
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
23-09-2017 22:18
En je bent met deze mensen bevriend omdat?
Tja als ik iedereen met een groot ego als vriend moet dumpen, wordt mijn sociale leven wel héél leeg.
Toch doe je hierin iets waardoor mensen die ruimte voelen denk ik.
Ik zou zelf dit gedrag in een eerder stadium wat afkappen.
Je klinkt aan de ene kant alsof je er niet mee bezig bent, maar aan de andere kant zit je aan de 'goede' kant van de tafel in dat soort gesprekken en geef je mensen om de een of andere reden de ruimte zich zo op te stellen.
Dat klinkt dubbel. Of je bent er echt niet mee bezig en dan interesseren die gesprekken over anderen je echt niet, of je bent veel te beleefd en laat mensen maar aanratelen.
Of.... Je vindt het toch allemaal wel interessant omdat je niet slecht uit die vergelijkingen komt.
Aangeven dat je het echt niet boeiend vind, en dan ook niet jezelf expres ergeren als het er toch over gaat, maar gewoon afkappen zal helpen.
Zeg jij er wat van als iemand denigrerend over je vriendinnen praat? En wat denk ie dat die twee over jou zeggen als je er niet bij bent?
Alle reacties Link kopieren
RedCorvette schreef:
23-09-2017 22:23
Tja als ik iedereen met een groot ego als vriend moet dumpen, wordt mijn sociale leven wel héél leeg.
Vrienden die anderen neerhalen en zichzelf veel beter vinden zijn jouw vrienden? Tja, dan snap ik je vraag niet.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Ik lees eigenlijk vooral dat jij jezelf helemaal de bom vind en zij zijn aanstellers, opscheppers en nep.

Maar als je heel eerlijk bent, jij doet ook aan een ratrace mee, misschien eentje qua 'ontwikkeling' maar jij vergelijkt ook.
En je maakt je toch vreselijk druk om hoe mensen jou zien. En waarom is dat zo belangrijk voor je? Waarom ben je bevriend met mensen die jij helemaal niet leuk vind?

Dus je hebt het ook nog niet op 'orde'.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
23-09-2017 22:24
Toch doe je hierin iets waardoor mensen die ruimte voelen denk ik.
Ik zou zelf dit gedrag in een eerder stadium wat afkappen.
Je klinkt aan de ene kant alsof je er niet mee bezig bent, maar aan de andere kant zit je aan de 'goede' kant van de tafel in dat soort gesprekken en geef je mensen om de een of andere reden de ruimte zich zo op te stellen.
Dat klinkt dubbel. Of je bent er echt niet mee bezig en dan interesseren die gesprekken over anderen je echt niet, of je bent veel te beleefd en laat mensen maar aanratelen.
Of.... Je vindt het toch allemaal wel interessant omdat je niet slecht uit die vergelijkingen komt.
Aangeven dat je het echt niet boeiend vind, en dan ook niet jezelf expres ergeren als het er toch over gaat, maar gewoon afkappen zal helpen.
Ik vind het af en toe wel irritant, maar heb zelf voor de 'tactiek' gekozen van : Ik reageer er gewoon niet op. Ik bedoel, ik heb geen zin om me mee te laten slepen door dat gedrag van anderen, en heb ook geen zin om daardoor in conflicten verzeild te raken.

Daarom kies ik er gewoon voor om dus niet te reageren.

Zo hebben mijn vriendinnen er een neiging van om soms een foto van twee meiden in onze groeps app te plaatsen, en hen dan belachelijk te maken. Terwijl ik individueel met die twee meiden om ga.

Dan denk ik : Tsja, ik zou dat niet doen, de vriendinnen van een vriendin van mij belachelijk maken waar ze bij zit. Ook al mag ik die meiden misschien zelf niet, ik heb er respect voor dat die vriendin van mij wel bevriend is met hen en dus houd ik me gedeist. Dat hebben zij kennelijk niet, omdat ze er op neer kijken.

Tsja, ik reageer er dan gewoon niet op, want het is me ook gewoon geen conflict waard. Ik heb er wel indirect op gereageerd doordat ik de laatste tijd meer afstand heb genomen en weinig meer aanwezig ben bij vriendinnenavondjes met dit groepje, maar ik ga er niet een discussie over beginnen ofzo. Als zij zich zo kinderachtig willen gedragen, is dat hun probleem.
Alle reacties Link kopieren
RedCorvette schreef:
23-09-2017 22:23
Tja als ik iedereen met een groot ego als vriend moet dumpen, wordt mijn sociale leven wel héél leeg.
Tja, het is maar waar je zin in hebt.
In "vrienden" die anderen belachelijk maken en ook jouw keuzes belachelijk maken of in een minder druk sociaal leven. Ik zou kiezen voor echte vrienden die respect hebben voor jou en je netwerk. Als dat betekent ipv tien maar drie vrienden het zij zo.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
23-09-2017 22:30
Ik lees eigenlijk vooral dat jij jezelf helemaal de bom vind en zij zijn aanstellers, opscheppers en nep.

Maar als je heel eerlijk bent, jij doet ook aan een ratrace mee, misschien eentje qua 'ontwikkeling' maar jij vergelijkt ook.
En je maakt je toch vreselijk druk om hoe mensen jou zien. En waarom is dat zo belangrijk voor je? Waarom ben je bevriend met mensen die jij helemaal niet leuk vind?

Dus je hebt het ook nog niet op 'orde'.
Ik lees dit soort dingen niet terug in mijn post. Ik denk dat je dingen invult die er niets staan.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
23-09-2017 22:33
Tja, het is maar waar je zin in hebt.
In "vrienden" die anderen belachelijk maken en ook jouw keuzes belachelijk maken of in een minder druk sociaal leven. Ik zou kiezen voor echte vrienden die respect hebben voor jou en je netwerk. Als dat betekent ipv tien maar drie vrienden het zij zo.
indirect klopt het overigens wel hoor, dat ik ze minder als vriendinnen ben gaan zien hierdoor.

Maar dat houd ik meer bij mijzelf : Ik ben veel minder betrokken, lees de groeps app minder, omdat het me allemaal minder interesseert door dit gedrag. Maar ik ga niet actief mijn mening hierover geven of een discussie uitlokken ofzo.
RedCorvette schreef:
23-09-2017 22:34
Ik lees dit soort dingen niet terug in mijn post. Ik denk dat je dingen invult die er niets staan.
Nee, ik denk dat jij je eigen ratrace niet wil zien.
En wat meerderen al zeggen. Waarom zijn dat je vrienden?
RedCorvette schreef:
23-09-2017 22:34
Ik lees dit soort dingen niet terug in mijn post. Ik denk dat je dingen invult die er niets staan.

Ik lees het ook wel een beetje, maar dat is natuurlijk mijn eigen interpretatie. In een paar zinnen vertel je dat je een goede baan hebt, een luxe appartement en dat je zo gewoon gebleven bent dat je nog omgaat met mensen die niet gestudeerd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch concluderen dat een beperkte maar leuke vriendengroep fijner is? Waarom vrienden zijn die anderen belachelijk maken in een groepsapp? Je lijkt bepaalde mensen gewoon te ontgroeien.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
23-09-2017 22:37
Nee, ik denk dat jij je eigen ratrace niet wil zien.
En wat meerderen al zeggen. Waarom zijn dat je vrienden?
Het is gewoon hoe ik ben, wat ik ook meerdere malen heb teruggekoppeld gekregen van anderen.

Dat is ook de reden waarom ik mij zo stoor aan gedrag dat anderen vertonen dat soms tegenovergesteld is hieraan.

Mijn gedrag/houding op dit punt is inderdaad een goede eigenschap van mij, waar ik trots op ben. Het is ook een van de voornaamste punten waarom anderen mij waarderen.

Een positief punt van jezelf onderschrijven is helemaal niet fout, het heeft ook helemaal niets te maken met een competitiestrijd, het is (in mijn ogen) juist iets heel anders dan dat.

Wil overigens helemaal niet zeggen dat ik alleen maar goede eigenschappen heb, heb net zo veel slechte kanten als anderen, alleen dit is er naar mijn idee niet één van.
Alle reacties Link kopieren
lisannez schreef:
23-09-2017 22:40
Misschien toch concluderen dat een beperkte maar leuke vriendengroep fijner is? Waarom vrienden zijn die anderen belachelijk maken in een groepsapp? Je lijkt bepaalde mensen gewoon te ontgroeien.
Je hebt helemaal gelijk hoor,

maar dan nog blijft het frusterend. Ik denk dan altijd : Als mensen gewoon hun ego opzij zouden zetten, en gewoon 'normaal' zouden doen, dan zou het er zo veel leuker op worden.

Het is zo makkelijk en zo onnodig, en toch lijken heel veel mensen het enorm moeilijk te vinden (althans in mijn omgeving). Zoals ik al een paar keer zij : Ik merk ook dat ik het hierdoor minder leuk vind om met hen om te gaan. Terwijl ik dat hartstikke zonde vind, want het zijn wel degelijk intelligente meiden die ook veel verstandige / leuke teksten kunnen uitslaan. Als ze dus niet zo'n groot ego hadden en niet zo dachten in ''rangen'' en ''standen'' en een wat meer open wereldbeeld hadden, was het hartstikke leuk om met ze om te gaan.

Dat vind ik het jammere er aan : Het is zo onnodig en het kan zo makkelijk anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je zorgt zelf voor frustratie door te verlangen dan anderen "gewoon" doen. Maar jouw "gewoon" is niet voor iedereen hetzelfde. Je verandert mensen en hun gedrag niet, dat kunnen ze alleen zelf (als ze dat heel graag zouden willen)
RedCorvette schreef:
23-09-2017 22:33
Ik vind het af en toe wel irritant, maar heb zelf voor de 'tactiek' gekozen van : Ik reageer er gewoon niet op. Ik bedoel, ik heb geen zin om me mee te laten slepen door dat gedrag van anderen, en heb ook geen zin om daardoor in conflicten verzeild te raken.

Daarom kies ik er gewoon voor om dus niet te reageren.

Zo hebben mijn vriendinnen er een neiging van om soms een foto van twee meiden in onze groeps app te plaatsen, en hen dan belachelijk te maken. Terwijl ik individueel met die twee meiden om ga.

Dan denk ik : Tsja, ik zou dat niet doen, de vriendinnen van een vriendin van mij belachelijk maken waar ze bij zit. Ook al mag ik die meiden misschien zelf niet, ik heb er respect voor dat die vriendin van mij wel bevriend is met hen en dus houd ik me gedeist. Dat hebben zij kennelijk niet, omdat ze er op neer kijken.

Tsja, ik reageer er dan gewoon niet op, want het is me ook gewoon geen conflict waard. Ik heb er wel indirect op gereageerd doordat ik de laatste tijd meer afstand heb genomen en weinig meer aanwezig ben bij vriendinnenavondjes met dit groepje, maar ik ga er niet een discussie over beginnen ofzo. Als zij zich zo kinderachtig willen gedragen, is dat hun probleem.
Nee, het is nu jouw probleem ook.
Ik zou er zeker geen discussie over beginnen maar wel mijn mening geven.
Niemand praat lelijk over mijn vriendinnen en ik ga er zeker niet als een zoutzak bijzitten als dat wel gebeurd.
Je geeft echt teveel ruimte denk ik.
En jij zit met de ergernis.
Diegene is fijn haar gif bij jou kwijt, diegene over wie het gaat heeft er geen last van want die hoort het waarschijnlijk niet, en jij zit netjes te wezen en met de shit.
Ik zou er geen zin in hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven