Partner houdt financiële problemen achter

25-09-2017 13:42 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee of er mensen zijn die dit herkennen, of raad hebben voor me. Maar ik zit met een heel vervelend probleem.
Ik ben er achter gekomen dat mijn partner geld van de spaarrekening van onze dochters heeft gehaald, ook heeft hij de afgelopen jaren tablets aangeschaft, die zogenaamd van zijn werk waren en niet meer gebruikt werden. Hij heeft een nieuwe tv gekocht, zogenaamd een aanbieding. En zo zijn er wel meer dingen voorgevallen. Er hebben meerdere malen deurwaarders aan de deur gestaan, omdat hij bijvoorbeeld gemeentebelastingen niet betaald had, en de aanmaningen weggegooid heeft.
Dit heb ik dan betaald van mijn spaargeld. Zelf heeft hij niet eens een spaarrekening.
Gisteren zag ik dus dat er een fors bedrag van de rekening van mijn dochtertjes gehaald is, daardoor ben ik erg van slag. Ik heb hem geconfronteerd hiermee , em hij zegt dat hij het terug gaat storten als hij zijn dertiende maand uitbetaald krijgt. Ik geloof wel dat hij dat echt van plan is, en ik merk dat hij zich hiervoor schaamt en hoe erg hij het vind.
Maar ik ben erg boos, verdrietig en in de war. Ik weet niet of ik nog wel door wil gaan met onze relatie. Echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou woest zijn. Wat is de reden waarom hij deze dingen doet?
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wow, dus hij haalt geld van de spaarrekening van de kinderen om luxe, onnodige artikelen te kopen, liegt daarover tegen jou en betaalt vervolgens de verplichte dingen niet? Waarom in hemelsnaam?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft zo'n looser gehad die ook de spaarrekeningen van de kinderen plunderde. O hij had nog veel meer op zijn kerfstok. En ze werd ook steeds geconfronteerd met mensen aan wie hij geld schuldig was. En als de nood te hoog was bij hem was het janken en beloftes dat hij het nooit weer zou doen. Op een gegeven moment was ze zijn leugens zat en is ze bij hem weggegaan. Beste wat ze ooit kon doen
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, ben jij met mijn ex?
Hopelijk ben je niet getrouwd want er zullen nog veel meer lijken in de kast liggen.
Ik zou de financiën heel snel scheiden.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Ik wil je niet bang maken....
verslavingsprobleem?
vraag uitleg!
Alle reacties Link kopieren
Mocht je wel met de relatie verder gaan, zou ik de financiën gaan beheren.

Je zegt dat je hem heb geconfronteerd met het feit dat de spaarrekening van jouw (niet jullie?) dochtertje is geplunderd. Heb je oo meteen de financiën met hem doorgenomen? Besproken waarom hij dit heeft gedaan?
Mooie woorden zijn niet altijd eerlijk, eerlijke woorden zijn niet altijd mooi.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso eerst de spaarrekeningen van je dochters bevriezen voor 5 jaar, voor er nog meer vanaf wordt gehaald.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat hij niets betaald, maar het is een paar keer mis gegaan inderdaad helaas. Hij zei dat hij jet gevoel heeft dat hij niet goed voor ons zou zijn als hij het niet zou kopen (tv, tablets en dergelijke)..
Ik ben zo boos, zacht uitgedrukt, voel stom dat ik erin getrapt ben, had altijd al het gevoel dat het niet klopte. Maar tegen beter weten in toch maar aangenomen.
Ik weet niet meer of ik nog verder met hem ga. Eis dat hij zijn betaalpas aan mij geeft. En dat hij hulp gaat zoeken.
Wat een ellende. Per direct alle financiële touwtjes in handen nemen. Laat hem zijn pasjes (en paspoort vanwege opnemen bij de bank) maar inleveren en op contant weekgeld leven. Vervolgens langs de psycholoog want dit is waarschijnlijk een langerbestaand en serieus probleem.
rotterdammert23 schreef:
25-09-2017 13:53
Sowieso eerst de spaarrekeningen van je dochters bevriezen voor 5 jaar, voor er nog meer vanaf wordt gehaald.
Goede tip!
In het spaargeld van de kinderen graaien vind ik onvergeeflijk. Wat een f*cking low-life ben je dan.
Ik had ook zo'n ex, kan er bij het terugdenken daaraan gewoon weer opnieuw razend van worden.
Ja, financieel scheiden alles! En alles open en bloot. En geloof hem niet, ook niet na prachtige beloftes en krokodillentranen.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem hulp zoeken anders gaat het niet over, dit gaat waarschijnlijk over een dieperliggend probleem.
Dat zich op deze manier uit.

Verder alle financiële zaken in handen nemen.
Het bevriezen van de rekening is ook een hele goede tip.

Verder moet je heel goed met elkaar praten. Of je nog verder met hem wilt is iets wat je zelf moet bepalen. Maar onthou wel dat je de beslissing niet alleen voor jezelf maakt maar ook voor je kind..
Is dit probleem zo groot dat je je kind liever in een gebroken gezin laat opgroeien?
Of wil je je man nog een kans geven om het probleem op te lossen en zich te bewijzen?
Alle reacties Link kopieren
Heftig, spaargeld halen van de rekening van jullie dochters.
Ga hulp zoeken. Niet alleen maar voor hem. Ook jij hebt hulp nodig om hem bij te staan en overzicht te houden betreft jullie geldzaken en de diepliggende problemen.
Want je komt niet zomaar in deze situatie terecht. Waar zit de wortel en wat is er gebeurd voorafgaand deze situatie?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Heb je een eigen rekening waar hij sowieso niet bij kan? Dan al het geld NU overzetten op die rekening.
Tjee to, heftig zeg. Geld meteen scheiden hoop niet dat je in gvg getrouwd bent. Je dochters spaarrekening bevriezen. Wat een loser.
Alle reacties Link kopieren
Enora schreef:
25-09-2017 14:19
Heb je een eigen rekening waar hij sowieso niet bij kan? Dan al het geld NU overzetten op die rekening.
Ja ik heb sowieso een eigen betaal- en eigen spaarrekening. We hebben allebei een goed inkomen dus ik snap het echt niet. Ik dacht dat we het zo goed hadden.
Alle reacties Link kopieren
Jouw dochters of jullie dochters?
Ik zou toch écht willen weten vanwaar dit gedrag komt.
En of er diepere oorzaken zijn. Drugs, gokproblemen, zware koopdrang, ...

Hebben jullie beiden werk?
Is er een gemeenschappelijke rekening waar alles toekomt?
Of afspraken over wie wat (normaal gezien) betaalt?

Ik zou op dit moment zelfs liever alles op 1 hoop hebben, zodat je tenminste zicht hebt op wat er uitgegeven wordt en waaraan.
Of dat je gewoon zijn bankkaart van de gemeenschappelijke rekening kan afnemen zodat er alleen nog geld buiten stroomt langs jou.
Alle reacties Link kopieren
Ttass schreef:
25-09-2017 14:20
Tjee to, heftig zeg. Geld meteen scheiden hoop niet dat je in gvg getrouwd bent. Je dochters spaarrekening bevriezen. Wat een loser.
We hebben geregistreerd partnerschap maar geen gezamenlijke rekening. Gelukkig. Hij heeft zelf al geregeld dat hij niet bij de rekeningen van de meiden kan komen. Hij gaat het allemaal terugstorten zegt hij, en ik geloof in zijn goede wil, maar niet in zijn handelen. Voel me zo stom.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
25-09-2017 14:23
Jouw dochters of jullie dochters?
Onze dochters.
Leen87M schreef:
25-09-2017 14:22
Ja ik heb sowieso een eigen betaal- en eigen spaarrekening. We hebben allebei een goed inkomen dus ik snap het echt niet. Ik dacht dat we het zo goed hadden.
Gelukkig Ik zou direct alles overzetten en van hem eisen dat hij zijn loon bij jou inlevert m.u.v. weekgeld. Ter bescherming voor hem en jou én voor eventuele problemen die zich nu pas zullen tonen. Eerst dit tot op de bodem uitzoeken mét psychologische hulp. Het alternatief zou voor mij een scheiding zijn. Jullie kinderen hun geld, vreselijk..
Leen87M schreef:
25-09-2017 14:26
We hebben geregistreerd partnerschap maar geen gezamenlijke rekening. Gelukkig. Hij heeft zelf al geregeld dat hij niet bij de rekeningen van de meiden kan komen. Hij gaat het allemaal terugstorten zegt hij, en ik geloof in zijn goede wil, maar niet in zijn handelen. Voel me zo stom.
Maar schulden die hij heeft gemaakt zijn nu wel ook volledig opeisbaar bij jou. Ik zou dat toch wel eens gaan uitzoeken en toch de boel financieel gaan scheiden officieel vanaf nu.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex deed ook zo'n dingen, gebruikte mijn zwangerschap om geld los te peuteren bij anderen, vervalste mijn handtekening,...

Er was verder wel meer verslavingsproblematiek, boven zijn stand leven, vriendschap afkopen, geen onderscheid meer kunnen maken tussen zijn eigen fantasie en de werkelijkheid, vreemdgaan - uiteraard zonder bescherming,...
Ik was op den duur vooral zijn therapeut - want uiteraard zou alles wel goed komen, als ik maar genoeg van hem hield :blabla: - na elke schone lei vielen er weer 10 nieuwe lijken uit de kast, het hield gewoon niet op.
Tegen het einde van dat huwelijk was ik totaal uitgeput.

Moraal van het verhaal: hij is niet voor niets mijn ex.

Sorry maar mooier kan ik het echt niet maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven