Hoe gaan we dit het beste aanpakken?

25-09-2017 15:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo..

Mijn eerste post op dit forum en wie weet kan ik hier wat handige tips krijgen.

Ik heb sinds vorige week een leuke meid leren kennen. Afgelopen zaterdag samen afgesproken, wat gedronken en vervolgens vroeg ik of ze nog even mee de stad in wilde langs wat vrienden van mij (zij kent hen ook).

Prima avond gehad, erg naar ons zin gehad. Op het terras schoof ze bijvoorbeeld heel "subtiel" haar stoel steeds dichter naar mij en tijdens het praten draait ze zich volledig naar mij toe. Eenmaal in de stad ook gezoend uiteindelijk, meerdere keren. Na de eerste paar keer nam zij zelfs het initiatief ervoor. Klinkt allemaal goed en lijkt wel goed te gaan, lijkt me.

Maar, ik ben erg goed in lekker veel piekeren over de meest kleine dingen. We hebben nu contact via Whatsapp, niet te veel natuurlijk. Nu is het echter zo dat ze nog niet echt uit zichzelf heeft gestuurd. Het is natuurlijk niet goed om elke dag constant te praten, want anders heb je geen gespreksstof voor de tweede date (ja, ze wil nog een keer afspreken). Dit wil ik vandaag gaan vragen om een datum af te spreken.

Maar, op Whatsapp komt ze soms misschien een beetje "kortaf" over voor mijn gevoel en dan ben ik al meteen bang dat er wellicht wat interesse is verloren, of omdat ze dus niet uit zichzelf iets stuurt. Het kan natuurlijk zijn dat ze gewoon druk bezig is bijvoorbeeld.

Het probleem van mijn "overthinking" is gekomen door voorgaande relaties.. maar daar hoeven we het nu niet over te hebben. Er spoken dus constant gedachtes rond van.. "wat nou als?" of "stel dit..", noem het maar op.

Zijn er hier toevallig mensen die tips kunnen geven, advies, ervaringen met soortgelijke situaties of wat dan ook? Want ik vind haar zeker wel interessant en begin haar misschien langzaam wel leuk te vinden. De vraag is altijd; is dit ook wederzijds? Ik ben bang om weer gekwetst te worden en alles erop en eraan.

Hoe gaan jullie met deze situaties om? Wat zouden de beste dingen zijn om te doen? etc. etc.

Ik ben benieuwd hoe het gezien wordt vanuit het vrouwelijke perspectief, maar ook wel hoe ik het vanuit mijn kant het beste zou kunnen aanpakken. (Ja, ben een tijd "uit de game" geweest)

En nog een vraag.. qua Whatsapp contact onderhouden tussen de volgende date.. hoe doen jullie dat of wat zou het beste zijn? Elke dag praten sowieso niet.. maar wat is goed?

Thanks..
anoniem_355316 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 15:39
6.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze het gewoon rustig aan wil doen
Alle reacties Link kopieren
Je beeld je nu van alles in terwijl ze gezegd heeft dat ze je graag nog eens wil zien. Plan gewoon die tweede date en kijk hoe het gaat. Dingen op WhatsApp kunnen nog weleens verkeerd geïnterpreteerd worden, dus laat je daar niet teveel door leiden.

In het begin heb ik ook weleens het initiatief bij de ander laten liggen om te kijken of hij echt interesse had, dat kan het ook gewoon zijn.
Alle reacties Link kopieren
** reactie in verkeerde topic ^^
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Stuur haar een app of bel haar. En vraag om de 2e date, heeft ze zin en wanneer?

Is het ja weet je genoeg en is het nee ook.

En ik hoop dat je in RL niet zo onzeker overkomt. Wat een relaas over een non probleem.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 16:14
Stuur haar een app of bel haar. En vraag om de 2e date, heeft ze zin en wanneer?

Is het ja weet je genoeg en is het nee ook.

En ik hoop dat je in RL niet zo onzeker overkomt. Wat een relaas over een non probleem.
Neen in het echt kom ik zo niet over. En inderdaad, wat een relaas over een non probleem. Dat is ook exact wat ik probeer duidelijk te maken in mijn post met het "overthinken".. :)
Eens met anderen,
Niet alles laten afhangen van what-sappen, niet iedereen is een app-liefhebber...
Weer normaal gaan bellen, elkaars stem horen, en gewoon mee uit vragen, het beste is nog altijd contact in real life, want dan zie je ook de non verbale communicatie,
Met appen ben je afhankelijk van woordkeuze en smiley's, en dat kan nogal gauw anders geïnterpreteerd worden.
Zelf app ik bijna nooit, of ook heel kortaf, ik vind het gewoon onzin, en zelfs goede vrienden/familie en bekenden worden daar een beetje onzeker van, en zeuren er soms over, dan heb ik op mijn beurt helemaal geen zin meer om te appen,
mijn motto is: als het echt belangrijk is kan iemand bellen, of afspreken.
Misschien is zij ook wel een beetje zo, en hoeft er dus helemaal niks aan de hand te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Joh, wie weet heeft ze gewoon wel het schurft aan app-en. Kan ook he?

Vraag haar gewoon of ze zin heeft in een date. Biosje pakken, hapje eten, zoiets.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven