Ex man heeft relatie met mijn beste vriendin

25-09-2017 19:02 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik ben al enige tijd gescheiden van mijn man. Met hem heb ik een dochter van 8 in co ouderschap. Scheiden an zich is ingrijpend maar wat mij eigenlijk veel meer pijn doet, is dat hij vrijwel meteen na de scheiding, een relatie heeft gekregen met mijjn toenmalige beste vriendin. Ze hebben me hier erg mee gekwetst. Nog steeds eigenlijk. Omwille van mijn dochter, slik ik veel in. Uiteraard heb ik hem laten weten hoeveel pijn hij me ermee doet. Misschien denken jullie, tja hij is vrij te bepalen wat ie doet, en dat klopt ook. Maar hij geeft er niks om toen ik destijds vertelde wat het met me doet. Ik vind dat vrouwen onder elkaar niet met de ex van je eigen vriendin moet gaan. Hoe kijken julle hier tegenaan? Hebben jullie ook misschien zoiets meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Toenmalige ex vriendin? Is dat voor de tijd met je ex of was de vriendschap er toen je met je ex ging.

Ik mis informatie.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens dat het een kutstreek is maar wat doe je eraan anders dan proberen erboven te staan.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Nee ze was mijn beste vriendin tijdens ons huwelijk
Alle reacties Link kopieren
Tsja kort door de bocht: hij is vrij, zij is vrij dus het mág!
Echter, zullen het er veel met je eens zijn dat dit gewoon niet kán!
Sommigen zullen vooral voorstander zijn van mijn 1e zin. Tsja, tot je het zelf meemaakt. Verraad, verdriet, verwarde kids, gebroken harten.. slik gewoon die vlinders terug in en laat het. Ik vind dit ook écht niet kunnen.

Maar wat doe je eraan? Ik hoop dat je de moed en kracht vind om al je terechte woede en verdriet in te kunnen houden zodat je dochter niet al te veel belast wordt. Hoe oneerlijk en moeilijk is dat? Maar je kunt het!

Sterkte, hang in there.
anoniem_353706 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 19:09
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er ontbreekt inderdaad cruciale informatie. Maar daarnaast; het is idioot om twee mensen hun levensgeluk te ontzeggen omdat jij je misschien gekwetst voelt. Grow up.
Alle reacties Link kopieren
Tja in de praktijk kan het. Ik vind het echter niet kunnen, zeg maar. En ik zou enorm gekwetst zijn. Echter zou ik ook proberen er boven te staan, je doet er immers niks aan, laat hen het lekker samen uitzoeken. Leef je eigen leven en richt je daar op!
timetraveler wijzigde dit bericht op 25-09-2017 19:10
5.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MG2009 schreef:
25-09-2017 19:07
Nee ze was mijn beste vriendin tijdens ons huwelijk
Speelde ze een rol in aanleiding voor de scheiding? Dan is het wel zuur ja.
Alle reacties Link kopieren
Het pittige aan de situatie is, dat ik twee keer per week ermee geconfronteerd wordt door het intensieve co ouderschap.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
25-09-2017 19:08
Er ontbreekt inderdaad cruciale informatie. Maar daarnaast; het is idioot om twee mensen hun levensgeluk te ontzeggen omdat jij je misschien gekwetst voelt. Grow up.
Om.zo te zeggen grow up is ook niet echt volwassen hè.

Eerst is haar vriendin dr steun er toeverlaat. Nu gaat ze er vandoor met haar gezin(plaatje)

Mag ze dat lastig vinden? Bij ons vrouwen is dit inderdaad een overheersende regel: blijf van elkaars exen af! Wij zijn gevoelswezens weet je wel.. overhoppen op bijvoorbeeld jouw beste maat is niet echt ons ding. Voor menig vrouw dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is kut en voelt zeker laag en gemeen. Je kan er niets aan veranderen je moet er dus mee zien om te gaan. De beste wraak is om je leven op orde te hebben en gelukkig te worden. Ja ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
25-09-2017 19:10
Speelde ze een rol in aanleiding voor de scheiding? Dan is het wel zuur ja.
Inderdaad. Wanneer was de vriendschap verbroken.

Het is zeker zuur. Vraag me af of ze elkaar toen niet leuk vonden oid. Mja goed zoals je al zei: je kan er niks mee alleen zelf er mee zitten.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageerde je voormalige beste vriendin? Snapte ze wel dat hoe het voor jou was? Dat zou voor mij uitmaken hoe ik me voelde.
Wat betreft je exman: hoe moeilijk ook, voor jou en je dochter is het uuteindelijk ook fijner als hij weer gelukkig is.
Hij blinkt niet uit in empathie, dus wat dat betreft kun je blij zijn dat jullie niet meer samen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk achteraf dat ik nu begrijp waarom hij zo'n druk op de scheiding zette. Dus tja, het zal indirect een rol hebben gespeeld
Alle reacties Link kopieren
silversky schreef:
25-09-2017 19:12
Om.zo te zeggen grow up is ook niet echt volwassen hè.

Eerst is haar vriendin dr steun er toeverlaat. Nu gaat ze er vandoor met haar gezin(plaatje)

Mag ze dat lastig vinden? Bij ons vrouwen is dit inderdaad een overheersende regel: blijf van elkaars exen af! Wij zijn gevoelswezens weet je wel.. overhoppen op bijvoorbeeld jouw beste maat is niet echt ons ding. Voor menig vrouw dan.
Naast dat niemand er vandoor kan gaan met iemands gezin (het gezin bestaat immers niet meer) is het een blijk van óf verdriet óf dramaqueengedrag wanneer je er zoveel moeite mee hebt dat de wereld zich niet aanpast aan je gekwetste ego.
Alle reacties Link kopieren
MG2009 schreef:
25-09-2017 19:14
Ik denk achteraf dat ik nu begrijp waarom hij zo'n druk op de scheiding zette. Dus tja, het zal indirect een rol hebben gespeeld
Oh, je weet het dus niet. Maak jezelf niet gek. Er is maar één reden waarom mensen uit elkaar gaan en dat is omdat je niet meer bij elkaar past. Iemand daar de schuld van geven dient uitsluitend je eigen ego.
Alle reacties Link kopieren
MG2009 schreef:
25-09-2017 19:12
Het pittige aan de situatie is, dat ik twee keer per week ermee geconfronteerd wordt door het intensieve co ouderschap.
Twee keer per week de kans om te laten zien wat voor leuke sterke vrijgevochten vrouw je bent, die druk op weg is naar een beter leven. Fake it till you make it, laat ze maar een poepie ruiken.

Kijk er naar uit en niet op tegen.(?)

Huilen kan na de overdracht. Gun jezelf en je dochtertje deze eer.
Alle reacties Link kopieren
Moreel is het een fucking super kutstreek. Van hem en van haar. Maar hij was moreel vrij na de break-up, zij had zich met vriendschap op een andere manier aan je verbonden........
Formeel kun je er nergens aangifte van doen of (immaterielle) schadevergoeding voor eisen.

Je beste wraak is inderdaad zelf gelukkig te worden en daar zou ik lekker in gaan investeren. Ga in therapie en/of op super de luxe vakanties, zoek en vind een nieuwe hartsvriendin. Ga daten en rondfladderen (hoe oud ben je? Tip: jonge bloedknappe knullen staan op Tinder in de rij voor vrouwen met levenservaring die wat bedpret willen). Gun je dochter de meest geweldige tijd met haar vader en stiefloeder en sta er boven en verbijt je bitterheid in stilte, dat zal uiteindelijk slijten.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
25-09-2017 19:17
Naast dat niemand er vandoor kan gaan met iemands gezin (het gezin bestaat immers niet meer) is het een blijk van óf verdriet óf dramaqueengedrag wanneer je er zoveel moeite mee hebt dat de wereld zich niet aanpast aan je gekwetste ego.
Feitelijk gezien, waar.
gevoelsmatig? Precies mijn punt.
En dáárom ook doen vriendinnen elkaar zoiets niet aan, tenzij dit gewoon eerlijk verloopt. Ik bedoel, mijn ex en vriendinnen mogen best daten van me.
Dramaqueengedrag? Jeetje, wat bagtaliserend. Ik vind dat jij juist weer heel gevoelloos overkomt zo. Ik vind dat gevoel van verraad heel normaal net zoals velen zoals je leest. Ook adviseren wij TO gewoon vol te houden, acceptatie te vinden. Máár we begrijpen haar heel goed!

Kijk, en dus zeg ik ook grow up. Dat emotieloos overschakelen werkt voor jou wil niet zeggen dat iedereen zo zou moeten zijn. Jeetje, dat zou een wereld zijn :flirting: :facepalm:
silversky schreef:
25-09-2017 19:12
Om.zo te zeggen grow up is ook niet echt volwassen hè.

Eerst is haar vriendin dr steun er toeverlaat. Nu gaat ze er vandoor met haar gezin(plaatje)

Mag ze dat lastig vinden? Bij ons vrouwen is dit inderdaad een overheersende regel: blijf van elkaars exen af! Wij zijn gevoelswezens weet je wel.. overhoppen op bijvoorbeeld jouw beste maat is niet echt ons ding. Voor menig vrouw dan.
Bij genoeg mannen ook hoor. Ik heb het er pas nog met een mannelijke vriend over gehad en binnen zijn mannelijke vriendengroep is het ook echt not done om ooit met een ex van een ander verder te gaan en ook echt einde vriendschap anders.
Ik kan het me overigens zelf ook niet voorstellen. Ik zou het mijn beste vriendin nooit kunnen aandoen om een relatie te krijgen met haar huidige vriend. Het is echt niet dat die vriend niet leuk is, maar het idee haar daar zo mee te kwetsen kan ik echt niet aan hoor.

Dus ja... TO, ik snap dat het heel lastig is maar je kunt er heel weinig aan doen. Het is niet verboden, dus je zult de situatie moeten nemen zoals die is. Wellicht dat je het contact echt kunt beperken tot wat nodig is voor jullie kind? Dan hoef je jouw ex-vriendin in ieder geval al niet meer onder de ogen te komen, want die is verder geen ouder van jullie kind.
Alle reacties Link kopieren
MG2009 schreef:
25-09-2017 19:12
Het pittige aan de situatie is, dat ik twee keer per week ermee geconfronteerd wordt door het intensieve co ouderschap.
Allereerst dat is waardeloos :hug:
Ik vind het ook niet netjes maar het is niet iets wat strafbaar is of waar jij invloed op hebt.

Is overdracht anders te organiseren? Jij naar school brengen en ex ophalen oid. Misschien via (schoon-) ouders overdragen?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
25-09-2017 19:35
Allereerst dat is waardeloos :hug:
Ik vind het ook niet netjes maar het is niet iets wat strafbaar is of waar jij invloed op hebt.

Is overdracht anders te organiseren? Jij naar school brengen en ex ophalen oid. Misschien via (schoon-) ouders overdragen?
Niet TO maar de kinderen zijn belangrijk. Zo werkt dat als je kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
25-09-2017 19:37
Niet TO maar de kinderen zijn belangrijk. Zo werkt dat als je kinderen hebt.
Mag TO zich even uiten? Zich rot voelen en willen praten over deze situatie?

Inderdaad zo werkt het.
Life is simple! But it ain't easy!

Ik gun jou in ieder geval een partner waar je zoveel van houd dat je die never zou willen delen met wie dan ook, voor wat dan ook, verzin het maar! Die éne liefde die blijft plakken. Ook al is het over, zij blijft speciaal. Een inmiddels ex waarbij het slikken wordt zodra zij/hij heel logischerwijs, vooral volgens jou, een ander vind. En wat blijkt, uitgerekend je beste maat tegen wie jij hebt zitten klagen over het gemis en je verdriet gaat ermee vandoor!

Tot dan amand. Bij wijze van spreken hè gun jou natuurlijk gewoon een rijk liefdesleven. Maar heb het zelf nog niet eens meegemaakt, niet eens in mijn directe omgeving en ik kan het me best goed voorstellen.

Dit is toch geen juridische kwestie of vergis ik me nou?
_Amand schreef:
25-09-2017 19:37
Niet TO maar de kinderen zijn belangrijk. Zo werkt dat als je kinderen hebt.
Ben jij een robot ofzo?

Super naaistreek, TO. Niet echt je beste vriendin dus. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn, het gaat weer over mij. Waarom moet dat nou? Waarom kun je het niet gewoon bij TO houden?

Vreemde eigenschap vind ik het, om op onwelgevallige posts meteen maar op de poster te reageren. Je zou je ook kunnen voorstellen dat ik gewoon een positie inneem zonder jou persoonlijk op de hoogte te stellen van hoe ik daar gekomen ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven