loslaten of niet?

09-10-2017 23:00 80 berichten
Lang getwijfeld of ik het hier wel of niet moet opschrijven, maar nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Ik lees al een tijdje mee op verschillende fora en denk ook dat mijn verhaal vele gelijkenissen heeft met andere verhalen, maar toch... het is net weer anders en ben op zoek naar de mening van jullie.

Het verhaal.....
In de periode dat ik echt de knoop wilde doorhakken om mijn relatie te verbreken kwam er een man (collega) op mijn pad. Het contact hielden we in eerste instantie collegiaal/vriendschappelijk. Er was een klik en binnen een paar weken sprongen de vonken ervan af. Ik had inmiddels mijn relatie verbroken en hij was juist net een andere weg aan het bewandelen, en stond aan de vooravond samen te gaan wonen met zijn vriendin.
Op basis van wat hij mij vertelde over zijn relatie kreeg ik nu niet echt het gevoel dat dit een relatie is waar hij erg gelukkig van wordt, maar het is zijn keuze om het door te zetten en met haar samen te gaan wonen. Zijn vriendin heeft alles achter zich gelaten om met hem samen te gaan wonen (werk, vrienden en familie) en het is nogal een onomkeerbare beslissing geweest dat zij zijn gaan samenwonen.

De timing kon dus niet slechter zijn dan op het moment dat we elkaar tegen kwamen. Al vrij snel hebben we uitgesproken dat er veel meer dan een vriendschap tussen ons bestond, en direct heb ik aangegeven dat er wat mij betreft niets tussen ons kon en mocht gebeuren, ik heb geen ambitie om als tweede / minnares door het leven te gaan, en daar houd ik me na een klein jaar nog steeds aan.

De afgelopen maanden hebben we een heel intens contact opgebouwd. Vlak voor dat zijn vriendin bij hem introk heeft hij duidelijk aangegeven dat hij ervoor kiest om zijn leven in te vullen zoals hij en zijn vriendin hadden gepland. Ondanks het feit dat me dat pijn deed weet ik ook dat dit de beste beslissing is geweest. Alleen bleven we veel contact houden, zochten we elkaar tijdens en na het werk heel veel op, bleef het "broeien" tussen ons en legde hij zijn " problemen" nog steeds aan mij voor en merkte ik zelfs dat ik hem adviezen zat te geven om zijn relatie te verbeteren. Ik ben daarna weer het gesprek met hem aangegaan dat ik dat niet echt fijn vind. Hij heeft gekozen voor haar en zal zelf zijn weg erin moeten vinden. En dat ik het contact met hem eigenlijk wil verbreken maar dat dat vanwege het werk nogal lastig is.

zo is het nu een tijdje aan de gang. 2 maanden geleden weer een gesprek gehad waarom ik had gevraagd. Duidelijkheid gevraagd aan hem wat er nu volgens hem tussen ons bestaat en hoe we dit in goede banen kunnen leiden.
Hij gaf aan nog steeds dezelfde gevoelens te hebben, maar er nu echt voor de derde keer duidelijk in wilde zijn dat hij het vervelend vindt dat ik nog steeds het gevoel heb dat er ook maar enige hoop is dat hij mijn kant uit zal komen. Voor de derde keer dit gesprek, hoe stom kan ik zijn dat ik dit 3 keer moet horen.

en nu.... 2 maanden verder. Vorige week weer uit eten geweest met zn tweeën. Supergezellig, weer mooie gesprekken, en ja hoor, de eerste grote ruzie tussen die twee is geweest. Een ruzie zoals ze al eerder hebben gehad, en waar ik weer hoop uit put dat het echt niet goed gaat komen tussen die twee..... maar..... hij gaat haar er niet uitzetten. Zij heeft alles opgegeven voor hem. En zij gaat ook niet weg, want ze heeft niets om naar terug te keren.... dus waarom zou ik die hoop hebben.
De dag erna zat ik weer helemaal stuk. Weer lang met hem gesproken hierover, en hem "verweten" dat hij wel heel makkelijk afstand neemt en verder gaat. De reactie die erop volgde was ook duidelijk, hij wil op geen enkele manier mij het gevoel geven dat er hoop is, maar dat het voor hem niet zo makkelijk gaat als het lijkt.

Al bijna een jaar hebben we buiten het werk heel veel contact telefonisch en via app. Toen zijn vriendin net bij hem ingetrokken was vond hij dat hij het niet kon maken om " de hele avond te gaan zitten appen". Inmiddels is dit nu ook al weken niet meer het geval en zitten we hele avonden te appen echt over van alles en nog wat, behalve wat er tussen ons is. Alles wat met gevoel of een toekomst van ons samen te maken heeft wordt niet besproken. Dat is zeg maar de olifant in de kamer. En als je het niet benoemt dan is het er niet... toch?

ik word er niet goed van, vind mezelf echt mega zwak. Waarom heb ik zijn aandacht nodig? Wat maakt hem nou zo speciaal? Geen hand vol maar een land vol toch? Ik vind echt dat ik hem los moet laten. Ik vind dat ik door moet gaan, ik vind dat ik mezelf nu de kans ontneem om iemand te ontmoeten, en ik weet echt dat ik verder moet.... maar iets in me zegt dat ik nog even geduld moet hebben, dat hij de ware is en dat ik dat niet zomaar op moet geven .....

nou.... graag jullie mening, ga je gang.... ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft diverse malen gezegd dat je geen hoop moet hebben en voor zijn vriendin kiest. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Alle reacties Link kopieren
Heel gauw loslaten! Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn dan komen jullie elkaar wel weer tegen als de tijd daar rijp voor is. Nu maak jij jezelf gek, ga door met je leven. Neem afscheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij duidelijk is geweest en dat je echt een manier moet vinden om hem los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Deze man is bezet en jij wil geen bezette man. Misschien gaan ze ooit nog uit elkaar, maar wil je echt gaan zitten wachten daarop? Nee hoop ik.

En om verder te kunnen moet je deze man loslaten. Als het echt meant to be is dan weer hij waar je bent en weet jij waar hij is. Maar het enige wat nu gezond is is hem helemaal loslaten en iemand vinden die wél van jou is.
Alle reacties Link kopieren
Ja, doe maar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Neem afstand, hou het contact alleen zakelijk. Hij is duidelijk en kiest voor zijn vriendin. Uit respect naar haar zou ik dan ook zeker niet meer met hem afspreken, hij is bezet en duidelijk naar jou dat het tussen jullie niks wordt.

Je kunt nu niet verder omdat hij nog in je hoofd zit. Pas als je los van hem bent sta je weer open voor anderen.

Misschien horen jullie wel bij elkaar, maar als dat zo is, komt dat vanzelf. Hij mist het pas als het er niet meer is. Komt hij niet, dan zul je dat moeten accepteren.

Zet jezelf niet verder voor schut en neem afstand.
Je leven is geen romantische komedie waarbij de twee hoofdpersonen elkaar uiteindelijk toch vinden. Misschien was het op een ander moment anders gelopen, maar het is nu niet anders.

Bovendien ben je in dit soort situaties nogal geneigd te focussen op wat er minder gaat tussen die twee. Dat kan hij natuurlijk goed bij je kwijt. Maar hij vertelt je waarschijnlijk minder over de momenten dat ze het superfijn hebben samen. Die zijn zeker ook.

Laat het los. Er komt wel weer iemand voorbij. Er is niet zoiets als één ware liefde.
Alle reacties Link kopieren
De olifant in de kamer is wat mij betreft het gegeven dat een man die een ander aan een lijntje houdt en de ruzies met zijn vriendin die alles heeft opgegeven voor hem bespreekt met de aangelijnde ander GEEN leuke man is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
09-10-2017 23:31
De olifant in de kamer is wat mij betreft het gegeven dat een man die een ander aan een lijntje houdt en de ruzies met zijn vriendin die alles heeft opgegeven voor hem bespreekt met de aangelijnde ander GEEN leuke man is.
Ja! Dat ook ja.
Echt bijzonder smakeloos om samen uit eten te gaan en relatieproblemen te bespreken.
En jij maar stiekem hopen, dat de problemen zo groot zullen zijn, dat hij er een eind aan gaat breien.
Schunnig gewoon.
Hij is duidelijk toch, dus stop met hoop koesteren en vragen naar de bekende weg. Contact beperken tot strikt noodzakelijk tijdens werk. Verder alle contact verbreken; dus niet samen pauzeren, dineren, appen e.d. Gesprekken over zijn relatieproblemen al helemaal niet aangaan. Verwijder zijn contactgegevens. Maar iets zegt me dat je dat niet gaat doen.
Het gaat niet gebeuren. Hij heeft voor haar gekozen en geniet van jouw (vriendschappelijke) aandacht.
feow schreef:
09-10-2017 23:31
De olifant in de kamer is wat mij betreft het gegeven dat een man die een ander aan een lijntje houdt en de ruzies met zijn vriendin die alles heeft opgegeven voor hem bespreekt met de aangelijnde ander GEEN leuke man is.
en dit is nu precies waar het bij mijn om draait. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn partner dit met iemand zou doen, ik zou het verschrikkelijk vinden als ik er ooit achter zou komen welke gesprekken mijn partner had op het moment dat ik mn spullen aan het pakken was om naar hem toe te gaan.... dat hij gevoelens zou hebben voor iemand anders, nog voordat we ook maar 1 dag samenwoonden.

en ja..... ik weet ook echt heel goed dat je ze verliest hoe dat je ze gekregen hebt....

ik vraag niet om de relatieproblemen te horen. Ik was juist op zoek naar de bevestiging dat het goed tussen hun gaat en dat zij gelukkig zijn met elkaar. Ik gun het ze echt, waarschijnlijk omdat ik dan pas echt me kan omdraaien en weglopen. Dat is wat me irriteert. Het lukt me niet om weg te lopen.
Je wil geen minares zijn?
Ogen open: dat ben je allang.
Tijdschriftenverslindster schreef:
09-10-2017 23:54
Verwijder zijn contactgegevens. Maar iets zegt me dat je dat niet gaat doen.
klopt... zou voor 1 uur kunnen, daarna detecteert het systeem dat ik contacten mis.... en wordt het terug gezet helaas
karin12345 schreef:
09-10-2017 23:39
Echt bijzonder smakeloos om samen uit eten te gaan en relatieproblemen te bespreken.
En jij maar stiekem hopen, dat de problemen zo groot zullen zijn, dat hij er een eind aan gaat breien.
Schunnig gewoon.
Precies dit, waar is je zelfrespect. Kom op, je ziet hopelijk toch wel in dat je meer waard bent dan dit?? Hoe erg je hem ook romantiseert, hij gebruikt je voor je aandacht / gezelschap wanneer hij daar zin in heeft.
proudmum71 schreef:
09-10-2017 23:56


ik vraag niet om de relatieproblemen te horen. Ik was juist op zoek naar de bevestiging dat het goed tussen hun gaat en dat zij gelukkig zijn met elkaar. Ik gun het ze echt, waarschijnlijk omdat ik dan pas echt me kan omdraaien en weglopen. Dat is wat me irriteert. Het lukt me niet om weg te lopen.

Je bent nog arrogant op de koop toe!
Het gaat jou geen bal aan hoe hun relatie is, je hebt er niets, maar dan ook niets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een flauwekul. Wat jullie nu doen vind ik vele malen erger dan een dronken slippertje. Als jij ze echt gunt dat het goed gaat, zorg je dat hij zich op die relatie kan focussen.

Stop met jammeren en jezelf wijsmaken dat dit je overkomt. Je bent geen slachtoffer, je doet het zelf. Elk berichtje. Elk gesprek. Elke afspraak. Dus jij bent ook zelf degene die kan besluiten het niet meer te doen. Waar is je zelfrespect?
proudmum71 schreef:
09-10-2017 23:56
en dit is nu precies waar het bij mijn om draait. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn partner dit met iemand zou doen, ik zou het verschrikkelijk vinden als ik er ooit achter zou komen welke gesprekken mijn partner had op het moment dat ik mn spullen aan het pakken was om naar hem toe te gaan.... dat hij gevoelens zou hebben voor iemand anders, nog voordat we ook maar 1 dag samenwoonden
Waarom heb je er dan geen moeite mee een ander dit aan te doen?
proudmum71 schreef:
09-10-2017 23:59
klopt... zou voor 1 uur kunnen, daarna detecteert het systeem dat ik contacten mis.... en wordt het terug gezet helaas

Je bent natuurlijk zelf altijd sterker dan een telefoonsysteem, mailsysteem e.d. Je moet het alleen willen...
Begrijp ik het nu goed dat je werktelefoon voor deze appjes e.d. gebruikt? Ik ben vast heel ouderwets, maar als dat het geval is, dat vind ik dat al helemaal niet oké.
Tijdschriftenverslindster schreef:
10-10-2017 00:56
Waarom heb je er dan geen moeite mee een ander dit aan te doen?
Egoisme ten top!
TO verveelde zich en dacht, hoe zal ik vandaag de vivavrouwen weer eens even op stang jagen.
proudmum71 schreef:
09-10-2017 23:56

ik vraag niet om de relatieproblemen te horen. Ik was juist op zoek naar de bevestiging dat het goed tussen hun gaat en dat zij gelukkig zijn met elkaar. Ik gun het ze echt, waarschijnlijk omdat ik dan pas echt me kan omdraaien en weglopen. Dat is wat me irriteert. Het lukt me niet om weg te lopen.
Hahaha. Je neus groeit!
Je gunt jezelf deze man, niets meer en niets minder. De rest interesseert je geen bal, zeker de gevoelens van zijn vriendin niet.
Alle reacties Link kopieren
TO,
Ik vind jou echt sneaky bezig. Je zit achter de zijlijn te wachten tot je kunt toeslaan. En constant appen met hem. Dat is echt een soort stoken in de relatie vind ik. Laat die mensen met rust! Hij wil jou niet. Dan was hij met jou geweest. En je houd jezelf alleen maar voor de gek, omdat je jezelf wijsmaakt dat hij de relatie niet verbreekt omdat zij alles voor hem heeft achtergelaten. Dat is echt een lulsmoes. En je likt je vingers af bij hun ruzie. Nou iedereen heeft wel eens ruzie dus ik zou maar geen hoop koesteren.

En is 71 jou geboortejaar? Zo ja, word volwassen alsjeblieft. Zo proud ben je ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven