Bindingsangst of niet leuk genoeg?

11-10-2017 16:27 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 10 dates heb ik nu gehad met een jongen met wie het supergoed klikt. We kennen elkaar vanuit ons vak (media). Hij is zelf een ambitieuze en best drukbezette beginnende presentator die hard op weg is carrière te maken. Daar gaat veel tijd en energie in zitten. Als we elkaar zien is het supergezellig. We hebben lol, praten leuk, de sex is geweldig. We hebben ook diepere gesprekken met elkaar en het veel gehad over ons leven en wat we mee hebben gemaakt. Hij is lief en we appen ook elke dag wel even als we elkaar niet zien. Zien elkaar elke 5 dagen/week ongeveer en nemen daar beiden initiatief in. Hij laat merken me heel leuk te vinden en me graag te zien en uit te kijken naar onze afspraakjes.

Nu zag ik hem vorige week weer en heb ik eerlijk gezegd hem wel meer dan leuk te vinden en eventueel best te willen kijken naar iets meer serieus en exclusiefs met elkaar. Ik had vantevoren sterk het gevoel dat hij er ook zo in stond, gezien zijn gedrag en hoe we met elkaar om gaan. Maar hij schoot totaal in de paniek leek wel. Hij zei dat het voor hem glashelder was dat hij voorlopig zeker geen relatie wil. Met name omdat hij zich op zijn carrière wil richten. Ook is bang dat hij zichzelf weer helemaal verliest zoals in de enige langere relatie (een jaar duurde die) die hij gehad heeft. Dit was een volgens hem zeer heftige relatie met veel ruzies waarin hij erg gekwetst is. Verder heeft hij alleen kortere relaties gehad die om futiele redenen (vind ik) door hem zijn uitgemaakt. Hij is bang dat een nieuwe serieuze relatie weer fout gaat lopen en dat hij dan zijn focus verliest op zijn carrière. Ook wilde hij nog niet in die fase van kennismaken met familie enz terecht komen. Hij deed daarna echt behoorlijk afstandelijk (knuffelde me niet meer toen we gingen slapen) en zei nog een paar dingen die me kwetsten (dat hij dacht dat we uiteindelijk toch niet genoeg bij elkaar pasten) en viel toen in slaap. Ik voelde me behoorlijk verrot en ben dus zonder hem wakker te maken weg gegaan. Volgende dag appte hij me alsof er niets aan de hand was. Ik heb toen gezegd dat het me beter lijkt ons contact te stoppen omdat ik wel iets voor hem voel en wellicht meer wil.
Hij stuurde toen dat hij dat heel erg jammer vindt en het geweldig met me vond.

Maar nu twijfel ik, ik mis hem toch wel. En komt het op jullie over als een staaltje bindingsangst of is het meer dat hij mij niet leuk genoeg vindt voor een relatie?(hij appte nog wel dat hij sowieso met niemand een relatie wil voorlopig en dat het niet aan mij ligt, terwijl hij tijdens ons gesprek zei dat hij vindt dat we niet goed genoeg bij elkaar passen, dus verwarrend :P
Alle reacties Link kopieren
Hij rot ook, maar hij is wel heel duidelijk: meer dan dit wordt het niet
Maar dat doet hij wel op een vriendelijke manier, waardoor het niet allemaal aan jou lijkt te liggen
Hoezo bindings angst?
Hoe duidelijker kan het? Hij wil geen relatie.
Bindingsangst bestaat niet. Bij de juiste partner is die er niet. Hij vind voor nu zijn carriere belangrijker.
Carrière klinkt wel beter dan andere vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
En ondertussen verzorg jij zijn seksuele behoeftes, gratis.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Geen bindingsangst hoor
Gewoon andere prioriteiten, zijn werk

Of: Hij vindt je leuk maar niet leuk genoeg

In beide gevallen: Hij wil geen relatie met je

Diep zuchten, afstand nemen en weer door gaan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Maakt het uit of het 'bindingsangst' is of niet? Hij doet zoals hij doet. Met dit soort contacten is het meestal goed om grenzen te stellen om jezelf te beschermen. Zoals wanneer hij appt alsof er niks aan de hand is en jij aangeeft dat je daar geen behoefte aan hebt. Anders ben je er alleen als het hem uitkomt en trek je zelf altijd aan het kortste eind. Of het nou bindingsangst is of hij vindt je niet leuk genoeg voor serieus, het maakt niet uit. Hij wil niet meer nu.
Alle reacties Link kopieren
Hm ja eigenlijk is het hartstikke duidelijk. Maar ik vind het best verwarrend, hij doet zoveel moeite voor me, gedraagt zich verliefd, geeft zoveel complimenten. Is zenuwachtig als we elkaar zien (blozen, trillende handen). Maar schijnbaar allemaal toch niet genoeg inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Hij is iig duidelijk in wat hij zégt. In wat hij dóet lees jij misschien wel de dingen die je graag wil dat ze er zijn? Een voorbeeld daarvan is dat je zegt dat hij relaties beëindigt om futiele redenen. Dat weet jij toch niet? Het is ook niet aan jou om daar een oordeel over te geven.
Nee, ik denk dat als hij kneiterverliefd op je was, hij zich anders op zou stellen.
Twijfeltje88 schreef:
11-10-2017 17:26
Hm ja eigenlijk is het hartstikke duidelijk. Maar ik vind het best verwarrend, hij doet zoveel moeite voor me, gedraagt zich verliefd, geeft zoveel complimenten. Is zenuwachtig als we elkaar zien (blozen, trillende handen). Maar schijnbaar allemaal toch niet genoeg inderdaad
Het is wel genoeg. Voor een leuke tijd. Voor hem.
Maar hij wil geen relatie.
Eigenlijk wijs van hem dat hij dat eerlijk aangeeft en je niet aan het lijntje houdt zodat jij de volgende wordt in de reeks vriendinnen met wie hij het uitmaakt om een (volgens jou) futiele reden.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet punt
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Krijg net een appje van hem dat hij me mist en graag nog eens zou willen zien :roll: wat een verwarrende jongen
Hij is duidelijk geweest en jij bent logischerwijs boos weggegaan. Hier moet je het bij laten. Val je terug moet je de titel FWB dragen, kun/wil je dat? Een exclusieve relatie wordt em niet. Suc6!
Alle reacties Link kopieren
Bindindngst bes aat niet of komt in ieder geval heel zelden voor

Hij wil geen relatie. En al zou het bindingsangst zijn... de reden maakt niet uit. Dit gaat hem niet worden sorry
Twijfeltje88 schreef:
11-10-2017 20:27
Krijg net een appje van hem dat hij me mist en graag nog eens zou willen zien :roll: wat een verwarrende jongen
Je eerdere reactie naar hem herhalen en het daar bij laten. Niet meer afspreken als je zelf meer wilt. Hij wil duidelijk geen relatie en dat is zijn goed recht.

Ik heb zoiets ook wel eens meegemaakt. Hij zei zelfs met mij te willen trouwen als hij ooit een relatie zou willen. Ik was zijn droomvrouw en als hij een relatie zou willen dan was het met mij en wilde dan met mij oud worden. Gelukkig heb ik dat toen al niet al te serieus genomen :P Ik ben met het afspreken gestopt maar we hebben sporadisch contact gehouden via de app. Toen ik weer een serieuze relatie kreeg kwam hij ineens in actie. Voor mij was dat te laat. Of je wil mij en dan ga je ervoor of je wil mij niet. Mijn huidige partner was al snel duidelijk dat hij een serieuze relatie wilde en niet meer wilde zeggen dat we aan het daten waren, Als iemand je echt wil gaat hij ervoor volgens mij.
hij wil je niet
Twijfeltje88 schreef:
11-10-2017 17:26
Hm ja eigenlijk is het hartstikke duidelijk. Maar ik vind het best verwarrend, hij doet zoveel moeite voor me, gedraagt zich verliefd, geeft zoveel complimenten. Is zenuwachtig als we elkaar zien (blozen, trillende handen). Maar schijnbaar allemaal toch niet genoeg inderdaad
hij wil geen relatie, deed afstandelijk, zei dat jullie niet bij elkaar pasten, viel in slaap en reageerde er niet op toen jij diep in de nacht gekwetst weg ging.

Waar precies zie jij dat hij moeite voor je doet?
Twijfeltje88 schreef:
11-10-2017 20:27
Krijg net een appje van hem dat hij me mist en graag nog eens zou willen zien :roll: wat een verwarrende jongen
Ja omdat hij jeuk heeft aan z'n piemel. Daarom wil hij je weer zien.
Meid houd de eer aan jezelf en spreek niet meer af.
Alle reacties Link kopieren
Bindingsangst bestaat wel.

En ik zou hem terugappen: "Ik wil je alleen nog zien als je laat zien dat je bereid bent in een relatie met mij te investeren. Anders niet, ik ben duidelijk geweest."
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Twijfeltje88 schreef:
11-10-2017 20:27
Krijg net een appje van hem dat hij me mist en graag nog eens zou willen zien :roll: wat een verwarrende jongen
Ja hij wil neuken.
Bekende drummer uit Amerika, one night stand die jij nog een keer wil zien en nou een presentator die nog door moet breken.
Het zit je niet mee, ik zou bijna medelijden met je krijgen.
Misschien een boekhouder uit Waddinxveen?
Jufjoke schreef:
11-10-2017 17:35
Hij is iig duidelijk in wat hij zégt. In wat hij dóet lees jij misschien wel de dingen die je graag wil dat ze er zijn? Een voorbeeld daarvan is dat je zegt dat hij relaties beëindigt om futiele redenen. Dat weet jij toch niet? Het is ook niet aan jou om daar een oordeel over te geven.
Nee, ik denk dat als hij kneiterverliefd op je was, hij zich anders op zou stellen.
Wijze woorden!
Twijfeltje88 schreef:
11-10-2017 20:27
Krijg net een appje van hem dat hij me mist en graag nog eens zou willen zien :roll: wat een verwarrende jongen
Ik vind er niets verwarrends aan, hij wil m.i. gewoon seks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven