scheiden?

11-10-2017 16:42 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo lieve leden,

Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie me enig inzicht kunnen geven in wat ik moet doen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, sinds dat ik met deze man getrouwd ben ken ik alleen maar ellende. De ene week gaat het heel erg goed en de andere week totaal niet. Er is veel ruzie, gescheld en geschreeuw... vaak fysieke ruzies maar ook psychologische ruzies.
Voordat we getrouwd waren leek hij de ideale partner, maar dat bleek absoluut niet zo te zijn. Ik krijg van hem totaal niet het gevoel dat hij me waardeert als vrouw, altijd het gevoel gehad dat ik inruilbaar was voor andere en dan met name zijn moeder. De relatie die die 2 hebben is gewoon ziekelijk. Ik heb het geprobeerd te accepteren, maar zo wil ik niet leven.

we hebben onlangs ruzie gehad en ben naar mijn ouders gegaan omdat ik de situatie niet meer aankon. Ik moest even rust hebben en bijkomen van de situatie. Ik ben inmiddels 3 weken bij mijn ouders en hij heeft nog geen 1 keer gebeld om te kijken hoe het gaat of om voor te stellen om te gaan praten. Dit geintje flikt hij me telkens weer. Altijd moet ik degene zijn die de "gebroken vaas" moet lijmen. Ik ben het zat. Ben verdrietig om het feit dat hij zo koppig is dat hij niet eens probeert in contact met me te komen.

Mijn verstand zijn scheiden van die vent, hij maakt je alleen maar ongelukkig, maar mijn gevoel is bang. Bang om alleen achter te blijven. Bang om niemand meer tegen te komen. Bang dat ik spijt ga krijgen. Bang dat het toch allemaal mijn schuld is.

Ik leef in een tweestrijd met mezelf. Wordt gek hier en weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb zoveel stress dat ik alleen maar kan huilen. Ik ben nog nooit zo teleurgesteld geweest in iemand. Degene die mijn partner voor het leven had moeten zijn. Die door dik en dun achter me zou staan. pfff

Mijn excuses voor de nogal warrige opmaak en uitleg, zo voel ik me op dit moment en moest mijn hart even luchten.\

Ik weet dat ik de keuze zelf moet maken maar vind het gewoon te moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
Iemand die tegen je schreeuwt, die je slaat, waar je in het geheel niet gelukkig bent. En dan twijfel je nog? Wat zou je een vriendin adviseren?

Beter alleen dan samen leven met zo'n man.
Alle reacties Link kopieren
Joh, een jonge vrijgezelle vrouw zonder kinderen kan zo weer de datingmarkt op. Genoeg mannen daar die op zoek zijn naar een vrouw voor een langdurige vaste relatie. Je moet alleen even voorbij de gelikte en spannende types kijken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Eerlijk gezegd vraag ik me dan of hoe lang jullie een relatie hadden voordat jullie trouwden. En hoe dat ging. Sloegen jullie elkaar toen ook al? Of potje worstelen of welke fysieke ruzie dan ook... Met het omdoen van een ring verandert iemands gedrag en karakter toch niet zoveel? Dat geldt overigens ook voor jou..
Sterkte met je keuze maken, je weet het zo te lezen al...
Alle reacties Link kopieren
Ja
dit is geen leuke relatie!
Alle reacties Link kopieren
Liever alleen in alle pais en vree dan zo'n lul de behanger over de vloer. Je bent alleen op papier 'in een relatie', in de praktijk sta je er al tijden alleen voor.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n relatie gehad. Ik communiceerde me wat af, zij negeerde mij op structurele basis. Dan houd het denk ik op.
Als iemand je zo lang negeert, geen afspraken met je wil maken, je niet laat blijken dat ze je waardeert, elkaar nauwelijks ziet, zelfs niet op dringend verzoek, als alles maar gevoeld moet worden op een wonderbaarlijke wijze, tja, dan kun je daar in mijn ogen niks mee.
Maar goed in die relatie met desbetreffende vrouw was het wel zo dat werkelijk alles op haar manier moest, wat inhield: alles op haar voorwaarden, miniscuul uitgeplozen of alles wel klopte, alles op een gouden weegschaaltje. Ze heeft zelfs ingebroken bij mij om maar vooral alle communicatie mee te krijgen, zo controleboeftig was ze, zonder ook maar enig woord met me te wisselen over maanden. De drie weken valt nog wel mee dus.

Even samenvattend wat je zegt: die man is heel vervelend (fysiek ruzie, psychologisch, ongezonde band met moeder, niet 1x gebeld in 3 weken) en jij weet niet wat je moet doen? (alleen achterblijven is trouwens niet echt een goed argument om een relatie aan te gaan, dat is berekening en geen liefde).
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nog, hoor.
_Amand schreef:
11-10-2017 16:57
Ik twijfel nog, hoor.
:cheers:
Alle reacties Link kopieren
Luister eens naar je verstand. Je bent zo mega ongelukkig. Kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Slaat hij of jij?
Of allebei?
Alle reacties Link kopieren
Ja wie heeft er het eerst geslagen?
20062016 schreef:
11-10-2017 17:03
Ja wie heeft er het eerst geslagen?
wat interesserend het.....wegwezen uit deze relatie
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
11-10-2017 17:06
wat interesserend het.....wegwezen uit deze relatie
ja helemaal foute boel, maar ja, die gevoelens he. Gevoel/verstand. Moeilijk als er geweld is in een relatie.
"Mijn verstand zijn scheiden van die vent, hij maakt je alleen maar ongelukkig, maar mijn gevoel is bang. Bang om alleen achter te blijven. Bang om niemand meer tegen te komen. Bang dat ik spijt ga krijgen. Bang dat het toch allemaal mijn schuld is."

Ik lees geen enkele reden om te blijven. Bij een man blijven die je vervelend vindt en die je slecht behandelt omdat je bang bent dat je niks beters tegenkomt is onwijs slecht voor je! Je bent beter af alleen en je kán het ook gewoon alleen. Als je alleen bent zul je ontdekken hoe veel je zelf kan. Het is toch eigenlijk heel triest dat je denkt dat je leven niet beter kan worden dan dit en je jezelf daardoor continu blootstelt aan iemand die je slecht behandelt? :(
Alle reacties Link kopieren
Sta mij het meeste opvalt aan jouw bericht is dat hij geen enkele moeite doet om contact op te nemen. In mijn ogen laat dat zien dat hij zichzelf dus in het gelijk stelt in deze en dus daarom ook achter zijn eigen gedrag staat. Dat is een enorme rode vlag! Spijt het hem helemaal niet? Ruzie maak je namelijk nooit alleen.. dat doe met 2 dus spijt tonen het en goed maken ook!
Maar ookal toonde hij spijt, dit kan natuurlijk echt niet, je klinkt gewoon erg ongelukkig.

En om even te reageren op een eerder bericht. Een vrouw met kinderen die niet meer de jongste is kan toch ook gewoon terug op de datingmarket?

Ik zou niet bang zijn om alleen te zijn (makkelijk praten, ik weet het), want uiteindelijk zal je er waarschijnlijk (als ik het zo lees) alleen maar gelukkig van worden! En als jij goed in je vel zit dan heb je niemand nodig! En dan komt er wellicht iemand op je pad die je wel waardeert.
Alle reacties Link kopieren
Ja als je banger bent voor alleen zijn, dan voor een misselijke behandeling, blijven.
Weet je in ieder geval zeker dat je dit gevoel je hele leven niet kwijt raakt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Jinxie schreef:
11-10-2017 17:10


En om even te reageren op een eerder bericht. Een vrouw met kinderen die niet meer de jongste is kan toch ook gewoon terug op de datingmarket?

een vrijgezelle vriend van mij pikte zijn vriendinnen er tussenuit bij de basisschool :-D
zo moeilijk is het allemaal niet zei hij altijd
Heb je een relatie omdat het fijn is om je leven met die persoon te delen?, of heb je een relatie om maar niet alleen te zijn?
Kap er mee.
Deze relatie voegt niets positiefs toe in je leven, het zuigt alleen maar energie.
Dan kun je nog beter alleen zijn.
Geloof me, na een tijdje vind je het heerlijk om alleen te zijn ipv in die continue spanningen. Waarom je leven op deze manier weggooien. Kap ermee en bouw een nieuw fijner leven op. Velen zijn je voorgegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit zo vaak, het kulargument 'maar maar als ik dan niemand meer vind??? Dat is toch geen reden om je hele leven te vergooien met een agressieve lul-de-behanger. Zo erg dat er zoveel vrouwen niet in zichzelf geloven, geen vertrouwen hebben in eigen kunnen. Ik begrijp dat oprecht niet.
TO: stoppen met janken. Vriendin bellen, leuk jurkje aantrekken en met haar uit gaan eten en bespreken waarom je blij moet zijn om bij die klootviool weg te zijn, is een goede start van je nieuwe leven. En dan breng je hem morgen even op de hoogte. Hij is vast welkom bij mama om uit te huilen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Helemaal met oudblond eens.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Zelfs al zou je nooit meer iemand vinden, dan nog ben je beter af dan nu.
Hij is hartstikke blij met zijn rust. :idee:

Als hij spijt had en zou willen veranderen door “ weet ik veel wat voor therapie” had hij allang contact met jou opgenomen.

Jij bent voor hem niet nr 1 maar een last.
Houd de eer aan jezelf en ga scheiden.
Zo’n idioot wil je toch niet als man.
Alle reacties Link kopieren
Bij het typen van deze topic heeft hij me toevallig gebeld en weer is alles mijn schuld. Kijkt totaal niet naar zijn gedrag. Kleineert me en vind wat hij doet niet meer dan normaal. Praten kan niet meer. Het is of wie het hardst schreeuwt die wint of niet. Ik ben helemaal uitgeput en energieloos. Ben in shock en teleurgesteld.

Ik moet voor mezelf gaan kiezen!!

bedankt voor jullie motiverende berichten. Ik MOET sterk zijn en beter voor mezelf gaan zorgen. dat weet ik ook allemaal, maar waarom vind ik het dan zo verdomd moeilijk :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven