Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (3)

13-10-2017 22:22 3114 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om altijd maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over het verdriet, de eenzaamheid, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en denk nooit dat het te laat is.
anoniem_63a904d38f0f6 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 22:38
42.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met een verhaaltje...

"Er waren eens..."

en jullie vullen aan?

Of anders wordt dit enkel een TVP'tje, kan ook :P
Er waren eens twee poesjes...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het openen!
Alle reacties Link kopieren
JonasV91 schreef:
13-10-2017 22:24
Laat ik beginnen met een verhaaltje...

"Er waren eens..."

en jullie vullen aan?

Of anders wordt dit enkel een TVP'tje, kan ook :P
Dan denk ik aan de Sinterklaasgedichten die ik vorig jaar geschreven heb, Die begonnen alle vier met "Er was eens ..."

Maar ik zal niet verder gaan, de gedichtjes gingen over zeepjes. En die vonden het niet leuk om een zeepje te zijn, want dan word je steeds kleiner. :P
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
"Wat ik in het vet plaatste lijkt me een volwassen manier.
Natuurlijk is niet iedereen in het éérste jaar zo volwassen (als ik dat mag zeggen).
Da's de insteek die ik er wou inbrengen maar het is vooral de manier waarop je het brengt die voor mij onduidelijk is.
Gewoon zeggen dan? Wat ik initieel wou doen maar ik mag het helemaal geen beladen iets maken, da's terug mijn probleem.
Ik maak de dingen vaak (veel) zwaarder dan ze zouden moeten zijn..."

Ik kan je dat niet vertellen. Dat is uitstraling. Hoe meer jij in jezelf gelooft, hoe meer je dat ook zult overbrengen en hoe makkelijker mensen jou geloven.

Kijk je iemand recht in de ogen, pluk je niet aan jezelf, maar je rustige bewegingen, is je stem vast en je woordenstroom constant en hakkel je niet, raak je niet snel van je stuk. Al dat soort dingen geeft de ander een beeld.

Maar je zou jezelf nooit moeten verontschuldigen voor wie je bent, Alleen voor wat je doet en dan nog alleen als jij vindt dat je iets verkeerds hebt gezegd/ gedaan en niet als de ander dat vindt.
spell68 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 22:35
0.10% gewijzigd
Dat schema moet niet in de op. Mijn mobiel trekt dat schema trouwens niet. Te lange nicks enzo.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
13-10-2017 22:35
Dat schema moet niet in de op. Mijn mobiel trekt dat schema trouwens niet. Te lange nicks enzo.
Ow, dus zo komen we van jou af!
spell68 schreef:
13-10-2017 22:36
Ow, dus zo komen we van jou af!
Lol pleur zelf op.
Alle reacties Link kopieren
Overigens klopt mijn doel "Crazy Cat Lady blijven" heel erg. Gisteren een niet zo leuk teamuitje gehad. Doorgaans doe ik niet mee, maar dit jaar dacht ik dapper 'kom, toch maar eens doen!' Het was een speurtocht door het centrum van Amsterdam (heel druk, hou ik niet van), deels over de Wallen (meer dan vreselijk) en in een groep van 6 (ik ben geen groepsmens). Na de speurtocht gingen we nog ergens eten, maar toen ben ik afgehaakt. Na 3 uur continu tussen mensen ook nog eens met de hele groep uit eten! :O

Maar het groepje waar ik inzat, had wel de speurtocht gewonnen. :couple:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
13-10-2017 22:35
"Wat ik in het vet plaatste lijkt me een volwassen manier.
Natuurlijk is niet iedereen in het éérste jaar zo volwassen (als ik dat mag zeggen).
Da's de insteek die ik er wou inbrengen maar het is vooral de manier waarop je het brengt die voor mij onduidelijk is.
Gewoon zeggen dan? Wat ik initieel wou doen maar ik mag het helemaal geen beladen iets maken, da's terug mijn probleem.
Ik maak de dingen vaak (veel) zwaarder dan ze zouden moeten zijn..."

Ik kan je dat niet vertellen. Dat is uitstraling. Hoe meer jij in jezelf gelooft, hoe meer je dat ook zult overbrengen en hoe makkelijker mensen jou geloven.

Kijk je iemand recht in de ogen, pluk je niet aan jezelf, maar je rustige bewegingen, is je stem vast en je woordenstroom constant en hakkel je niet, raak je niet snel van je stuk. Al dat soort dingen geeft de ander een beeld.

Maar je zou jezelf nooit moeten verontschuldigen voor wie je bent, Alleen voor wat je doet en dan nog alleen als jij vindt dat je iets verkeerds hebt gezegd/ gedaan en niet als de ander dat vindt.
Mijn uitstraling is altijd anders. Volgens mij ben ik dus vrij onstabiel... Nuja, da's wel duidelijk veronderstel ik.

Dus de ene moment zou het goed komen en het andere gaat alles omzeep.

Ik kijk altijd recht in de ogen. Dat is misschien ook een deel van het issue.
Mijn blik gaat automatisch richting de ogen (algemeen, heeft niets met het meisje in kwestie te maken).
En dan interpreteer ik de afwendende blik als iets negatief. ("ze moeten wel iets afgrijselijk gezien hebben", ofzo)

Maar da's iets wat niet verschillend is t.o.v. andere personen.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
13-10-2017 22:38
Lol pleur zelf op.
Ik zou wel willen, maar ik heb geen leven. Karig hè.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
13-10-2017 22:39
Overigens klopt mijn doel "Crazy Cat Lady blijven" heel erg. Gisteren een niet zo leuk teamuitje gehad. Doorgaans doe ik niet mee, maar dit jaar dacht ik dapper 'kom, toch maar eens doen!' Het was een speurtocht door het centrum van Amsterdam (heel druk, hou ik niet van), deels over de Wallen (meer dan vreselijk) en in een groep van 6 (ik ben geen groepsmens). Na de speurtocht gingen we nog ergens eten, maar toen ben ik afgehaakt. Na 3 uur continu tussen mensen ook nog eens met de hele groep uit eten! :O

Maar het groepje waar ik inzat, had wel de speurtocht gewonnen. :couple:
:yes:

Die overwinning moet bitterzoet gesmaakt hebben met de energie die het gekost heeft!

Ik begin er niet meer aan, die teamuitjes. Verschrikkelijk.
spell68 schreef:
13-10-2017 22:40
Ik zou wel willen, maar ik heb geen leven. Karig hè.
Ja dat is sneu. Je mag blijven.
Tonkje hoe kom ik aan goudvisjes?
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
13-10-2017 22:42
:yes:

Die overwinning moet bitterzoet gesmaakt hebben met de energie die het gekost heeft!

Ik begin er niet meer aan, die teamuitjes. Verschrikkelijk.
Bij ons weet je ook nooit van te voren waar je aan begint, want een verrassing! Leuk!

Line dancing in Noord... @(
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
JonasV91 schreef:
13-10-2017 22:40
Mijn uitstraling is altijd anders. Volgens mij ben ik dus vrij onstabiel... Nuja, da's wel duidelijk veronderstel ik.

Dus de ene moment zou het goed komen en het andere gaat alles omzeep.

Ik kijk altijd recht in de ogen. Dat is misschien ook een deel van het issue.
Mijn blik gaat automatisch richting de ogen (algemeen, heeft niets met het meisje in kwestie te maken).
En dan interpreteer ik de afwendende blik als iets negatief. ("ze moeten wel iets afgrijselijk gezien hebben", ofzo)

Maar da's iets wat niet verschillend is t.o.v. andere personen.
Ah, maar dat is negatief. Iemand recht in zijn ogen kijken en dat te lang doen, wordt als zeer ongemakkelijk ervaren. Daarom kijken mensen weg.

De eerste keer als je iemand in zijn ogen kijkt, is vaak dominantie bepalen. Daarna moet je een keer langs iemand heen kijken of naar beneden dat houdt het een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
13-10-2017 22:43
Ja dat is sneu. Je mag blijven.
Ik wil een nieuwe slogan in de matrix.

Van get a life naar has a life...
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
13-10-2017 22:44
Bij ons weet je ook nooit van te voren waar je aan begint, want een verrassing! Leuk!

Line dancing in Noord... @(
Ach ja, lekker kinderachtig.

We gaan iets doen, maar ik zeg niet wat het is. Ps je moet wel je zwemkleding meenemen.

Wat is dancing in Noord?

Wij hebben wel eens line dancing gedaan. Pff had ik weer die collega voor me die echt 0 maatgevoel heeft. Mijn tenen doen nog zeer.
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
13-10-2017 22:47
Ah, maar dat is negatief. Iemand recht in zijn ogen kijken en dat te lang doen, wordt als zeer ongemakkelijk ervaren. Daarom kijken mensen weg.

De eerste keer als je iemand in zijn ogen kijkt, is vaak dominantie bepalen. Daarna moet je een keer langs iemand heen kijken of naar beneden dat houdt het een stuk makkelijker.
Dominant zonder zelfvertrouwen...

Het is iets heel gemakkelijk maar het jaagt ook diegene die je (hypothetisch) belangrijk vind weg.
Zou ik het doen om de non-verbale zaken beter op te pikken?
Want ogen zeggen ook veel.
Enzo.
Een verklaring zoeken zou me ophouden tot morgenochtend ofzo denk ik.
Ik ga slapen, dromen over poesjes.
Alle reacties Link kopieren
JonasV91 schreef:
13-10-2017 22:53
Dominant zonder zelfvertrouwen...

Het is iets heel gemakkelijk maar het jaagt ook diegene die je (hypothetisch) belangrijk vind weg.
Zou ik het doen om de non-verbale zaken beter op te pikken?
Want ogen zeggen ook veel.
Enzo.
Een verklaring zoeken zou me ophouden tot morgenochtend ofzo denk ik.
93% van de communicatie is niet gesproken. En dan nog is het niet makkelijk om iets te interpreteren.

Uiteindelijk zul je die 7% gesproken communicatie moeten gebruiken om gedrag te kunnen interpreteren. En dan nog kun je er naast zitten. Maar, daar hebben ze vragen voor uitgevonden. Nogmaals, vragen is niet erg, het gaat erom hoe je het doet.
Alle reacties Link kopieren
Dina80 schreef:
13-10-2017 23:03
Ik ga slapen, dromen over poesjes.
Zijn dat dan naaktkatten of angorakatten?
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
13-10-2017 23:03
93% van de communicatie is niet gesproken. En dan nog is het niet makkelijk om iets te interpreteren.

Uiteindelijk zul je die 7% gesproken communicatie moeten gebruiken om gedrag te kunnen interpreteren. En dan nog kun je er naast zitten. Maar, daar hebben ze vragen voor uitgevonden. Nogmaals, vragen is niet erg, het gaat erom hoe je het doet.
Dat weet ik wel.
Alleen, ik denk vaker wel dan niet dat ik het zal verkloten en het resultaat ken jij ook.
En dan is het van "Zie je wel", wat jou nog meer terughoudend maakt en uiteindelijk zit je muurvast.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die mij lang of vaak in de ogen kijkt, vaker dan de meeste andere mensen doen, valt op. Ik vind dat een beetje vreemd. Het zal ook wel een beetje van de situatie afhangen.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven