Met een collega gezoend. Wat zou jij doen?

18-10-2017 10:29 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zit in een ontzettende rotsituatie. Ben zo gekwetst. Woon 3 jaar samen met mijn vriend (allebei 33) en ben er gisteravond achtergekomen dat hij met een collega van hem heeft gezoend op werk. Had dit nooit van hem verwacht...

Hij wist dat mijn vader was vreemdgegaan en dat ik trust issues heb. Hij heeft erg z'n best moeten doen om mijn vertrouwen te winnen en ik heb erg m'n best moeten doen om weer te kunnen vertrouwen. Dit was gelukt. Een week voordat hij vreemdging zei ik nog tegen een vriendin dat ik m'n handen in het vuur zou steken voor mijn vertrouwen in hem.

Gisteren had jij zijn mail open laten staan en via intranet blijkt hij te chatten met een 25-jarige (tijdelijke) collega. Die chats worden blijkbaar in z'n mail opgeslagen. Het begin onschuldig maar al snel begonnen ze allebei erg te flirten. Op een gegeven moment hadden ze het over dat zij een knuffel nodig had en hij zou hem dan wel geven. Ze zijn een voor een naar een andere verdieping gegaan om te knuffelen. Zoenen ontstond daaruit. In de chat las ik dat hij spijt had en zich schuldig voelde naar mij, waarop zij zei dat ze het jammer vindt dat hij niet nog een keer wil zoenen. Ze probeerde hem toch te verleiden/ over te halen en hij zei uiteindelijk dat ze misschien nog wel een keer zouden zoenen.

Hij had al over mij verteld zag ik in de chats maar dat meisje is verliefd op hem geworden ook al weet ze dat hij een vriendin heeft.

Toen ik hem ermee confronteerde ontkende hij het eerst maar gaf het daarna huilend toe. Natuurlijk belooft hij dat hij het nooit meer zal doen enz. En hij heeft het ook aan haar verteld en toen zei ze: ik hoop voor je dat het goed afloopt. De volgende dag vroeg ze weer via die chat hoe het ging en hij zei: slecht, ik probeer m'n relatie te redden.

Hij heeft me alles laten lezen. Schijnt dat ze elkaar nu negeren op werk (dat zegt hij en ik ken iemand die daar ook werkt en die zegt het ook.) Zij voelt zich gebruikt door hem.

Hij zegt dat hij het gewoon voor de spanning deed maar ik voel me zo vernederd en weet niet of ik hem moet dumpen of niet. Natuurlijk hou ik nog van hem, gaat heus niet zomaar weg maar ik ben zo teleurgesteld. Had al trust issues en nu zijn ze terug. Maar of ik nou met hem of een ander verder ga... die trust issues zullen er sowieso zijn.

Hij wil er alles aan doen om me te bewijzen dat het hem echt spijt en dat hij alleen mij wil enz. Hij zou zo nu een tatoeage met mijn naam zetten, en hij houdt niet van tatoeages. Zo wanhopig is hij.
Maar daar had hij maar eerder aan moeten denken. Hij weet hoe ik over vreemdgaan denk.

Ben heel benieuwd naar jouw reactie op dit verhaal.
En als je dit zelf een keer hebt meegemaakt hoor ik heel graag over jou ervaring.

Zucht.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan hij "bezet" tatoeeren op zijn voorhoofd?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp, is dit 1x gebeurd? Dan zou ik hem nog 1 kans geven en hem duidelijk maken dat dit zijn enige kans is.

Iedereen kan 1x een vergissing maken. Ik krijg de indruk dat hij er erg van geschrokken is en wil werken aan jullie relatie.

Mijn advies is daarom ook om open te zijn naar elkaar, en om te praten over jullie relatie. Blijkbaar mist hij iets wat jullie vroeger wel hadden.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft toch de behoefte gehad om vreemd te gaan.
Stiekem gedoe. Afknapper.

Jij weet wat je moet doen.
Stetkte en :hug:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je reactie. Hij is er inderdaad van geschrokken maar dat gaat er bij mij niet in omdat we hier goed over hadden gesproken en afspraken over vreemdgaan hadden gemaakt. Dit kan geen verrassing voor hem zijn....

Ja als het goed is dan is het maar 1x gebeurd maar ik ga nu aan alles twijfelen en kijk nergens meer raar van op nu.

Hij zegt dat hij niets mist en dat het een ego ding was?? Snap er niks van...
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
18-10-2017 10:41
Hij heeft toch de behoefte gehad om vreemd te gaan.
Stiekem gedoe. Afknapper.

Jij weet wat je moet doen.
Stetkte en :hug:
Ja...hij zegt dat hij het deed om zijn ego te boosten en dat het niets met mij te maken heeft. Maar dat geloof ik gewoon niet. Voel me minder waard hierdoor
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
18-10-2017 10:41
Hij heeft toch de behoefte gehad om vreemd te gaan.
Stiekem gedoe. Afknapper.

Jij weet wat je moet doen.
Stetkte en :hug:
Hoe kan het denk je dat hij de behoefte had om vreemd te gaan ?

En nee...ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen 😔 twijfel heel erg
klinkt wellicht een beetje raar, maar is jullie definitie van vreemdgaan wel hetzelfde?
Sommige mensen zien kussen niet als doodzonde voor hun relatie.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 10:42
Ja...hij zegt dat hij het deed om zijn ego te boosten en dat het niets met mij te maken heeft. Maar dat geloof ik gewoon niet. Voel me minder waard hierdoor
Jij bent echt niet minder waard.
Dat is hij.
Als zijn ego zo in elkaar zit, zegt niets over jou. Wel over hem.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Zoey85 schreef:
18-10-2017 10:42
Ja...hij zegt dat hij het deed om zijn ego te boosten en dat het niets met mij te maken heeft. Maar dat geloof ik gewoon niet. Voel me minder waard hierdoor
Het feit dat je vriend met een ander heeft gezoend hoeft ook helemaal niets met jou te maken te hebben. Dat hij zegt dat het een "ego"-ding is kan erop wijzen dat hij toch ergens onzekerheden heeft oid.

Iedereen maakt fouten en het is bij zoenen gebleven. Daarom zou ik het nog een kans geven. Seks zou ik niet kunnen vergeven.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat voor jou never nooit niet meer werken kan ik me voorstellen.
De lul weet hoe zeer je gekwetst bent in je verleden met het vertrouwen en doet je dit aan.
Dat is geen "echt houden van". Ja, op zijn manier zal hij van je houden. Maar draai het eens om: zou jij hem dit ooit aan doen?
Waarschijnlijk niet. Spijt komt altijd te laat.
Dat het een ego ding is en hij het gewoon spannend vond is wel mogelijk. Mensen die meteen beweren dat er iets aan de relatie schort wanneer iemand vreemdgaat roepen maar wat. Er zijn er die niets te klagen hebben maar toch de aandacht die ze krijgen van anderen leuk en spannend vinden. En zelfs nodig hebben uit hun eigen onzekerheid. Hier gaat het om een jong ding, zijn ego is gestreeld. Hij heeft eens wat anders op zijn bord.
Als hij daar gevoelig voor is zal dat altijd zo blijven, dat zit in zijn aard. Er zijn mensen die wel genoeg hebben aan hun relatie en zelfzeker genoeg zijn om de aandacht van anderen niet nodig te hebben.

Je bent nieuwsgierig naar onze reactie? Ik zou het uit eigenbelang uitmaken. Ik vind het zelf moeilijk om iemand te vertrouwen en als het vertrouwen beschadigd is weet ik van mezelf dat ik het heel zwaar ga krijgen en het erg lang zal duren eer ik weer onbezonnen kan genieten van mijn relatie.
Dan zet ik er liever een punt achter, ga door het verdriet dat dit meebrengt en herbegin ik met een nieuwe lei met iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
18-10-2017 10:44
klinkt wellicht een beetje raar, maar is jullie definitie van vreemdgaan wel hetzelfde?
Sommige mensen zien kussen niet als doodzonde voor hun relatie.
Ja we hebben er goed over gesproken in het begin van de relatie. Zoenen vinden we allebei vreemdgaan. Wat vind jij van zoenen? Vreemdgaan of niet?
Alle reacties Link kopieren
Eslarealidad schreef:
18-10-2017 10:45
Jij bent echt niet minder waard.
Dat is hij.
Als zijn ego zo in elkaar zit, zegt niets over jou. Wel over hem.
Toch voelt het alsof het aan mij ligt :(
Voor ons is het flirterige berichten al vreemdgaan. Dat is iets wat elk koppel zelf moet uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
18-10-2017 10:48
Dit gaat voor jou never nooit niet meer werken kan ik me voorstellen.
De lul weet hoe zeer je gekwetst bent in je verleden met het vertrouwen en doet je dit aan.
Dat is geen "echt houden van". Ja, op zijn manier zal hij van je houden. Maar draai het eens om: zou jij hem dit ooit aan doen?
Waarschijnlijk niet. Spijt komt altijd te laat.
Ik zou hem dit nooit aan doen. Niemand trouwens. Zit niet in mijn natuur. Maar de relatie met hem zit verder wel goed (hij steunt me in de dingen die ik doe, we lachen veel samen en hij is mijn stabiele rots. Totdat hij ineens met deze bullshit kwam)
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
18-10-2017 10:52
Dat het een ego ding is en hij het gewoon spannend vond is wel mogelijk. Mensen die meteen beweren dat er iets aan de relatie schort wanneer iemand vreemdgaat roepen maar wat. Er zijn er die niets te klagen hebben maar toch de aandacht die ze krijgen van anderen leuk en spannend vinden. En zelfs nodig hebben uit hun eigen onzekerheid. Hier gaat het om een jong ding, zijn ego is gestreeld. Hij heeft eens wat anders op zijn bord.
Als hij daar gevoelig voor is zal dat altijd zo blijven, dat zit in zijn aard. Er zijn mensen die wel genoeg hebben aan hun relatie en zelfzeker genoeg zijn om de aandacht van anderen niet nodig te hebben.

Je bent nieuwsgierig naar onze reactie? Ik zou het uit eigenbelang uitmaken. Ik vind het zelf moeilijk om iemand te vertrouwen en als het vertrouwen beschadigd is weet ik van mezelf dat ik het heel zwaar ga krijgen en het erg lang zal duren eer ik weer onbezonnen kan genieten van mijn relatie.
Dan zet ik er liever een punt achter, ga door het verdriet dat dit meebrengt en herbegin ik met een nieuwe lei met iemand anders.
Denk je echt dat hij het zou blijven doen? Ook als hij van zijn onzekerheid af is?

Iedereen vind aandacht toch wel leuk? Gaat erom wat je ermee doet.
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn van nature geen monogame wezens, dat is aangeleerd gedrag. Tussen helemaal monogaam en een affaire zit nogal wat. Van een flirt in een bar tot chatten, zoenen en andere dingen. Ik ben nu 10jr monogaam, maar het zal bij mij altijd blijven kriebelen. Ik geniet van de aandacht, de spanning. Ook ben ik gewoon erg nieuwsgierig. Hoe zou het zijn om die lekker ruikende man te zoenen?
Dat staat los van mijn geweldige man. Ik weet alleen dat het onze relatie zou beschadigen en kan me inhouden. Ik weet niet of ik dit nog 10 jaar volhoud. Dat is vast slecht, maar wel eerlijk. Mijn man geeft geen reet om mening van anderen en merkt het niet als iemand met hem flirt. Voor hem is monogaam zijn daarom makkelijker.
Verplaats je daarom eens in een ander. Voor jou is het blijkbaar makkelijker dan voor hem. Hij maakte een fout, maar is een eenmalige zoen nou écht zo erg?
Hij houdt van jou en wil aan jullie relatie werken. Om de verleiding te weerstaan moet hij wel het contact met haar verbreken.
Oh en wat helpt is meteen eerlijk zijn naar elkaar toe. 'Het meisje op werk flirt met me.' 'Logisch, want je bent natuurlijk een lekker ding'. Als je daar luchtig over kunt praten dan is het veel minder spannend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch geen overhaaste beslissingen nemen.
Misschien nog eens een goed gesprek hebben met hem en uitvissen of hij vindt dat er iets schort aan de relatie (intimiteit, spanning, sleur, ...) om dat alvast te kunnen uitsluiten.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
18-10-2017 11:05
Mensen zijn van nature geen monogame wezens, dat is aangeleerd gedrag. Tussen helemaal monogaam en een affaire zit nogal wat. Van een flirt in een bar tot chatten, zoenen en andere dingen. Ik ben nu 10jr monogaam, maar het zal bij mij altijd blijven kriebelen. Ik geniet van de aandacht, de spanning. Ook ben ik gewoon erg nieuwsgierig. Hoe zou het zijn om die lekker ruikende man te zoenen?
Dat staat los van mijn geweldige man. Ik weet alleen dat het onze relatie zou beschadigen en kan me inhouden. Ik weet niet of ik dit nog 10 jaar volhoud. Dat is vast slecht, maar wel eerlijk. Mijn man geeft geen reet om mening van anderen en merkt het niet als iemand met hem flirt. Voor hem is monogaam zijn daarom makkelijker.
Verplaats je daarom eens in een ander. Voor jou is het blijkbaar makkelijker dan voor hem. Hij maakte een fout, maar is een eenmalige zoen nou écht zo erg?
Hij houdt van jou en wil aan jullie relatie werken. Om de verleiding te weerstaan moet hij wel het contact met haar verbreken.
Oh en wat helpt is meteen eerlijk zijn naar elkaar toe. 'Het meisje op werk flirt met me.' 'Logisch, want je bent natuurlijk een lekker ding'. Als je daar luchtig over kunt praten dan is het veel minder spannend.
Bedankt voor je uitgebreide en heldere uitleg.

Ik geloof ook niet dat we van nature monogaam zijn. Ik hou me ook gewoon in en vind dat niet moeilijk.

1 zoen zou ik wel willen/kunnen vergeven maar ben bang dat dit een voorbode is voor meer. We zijn pas 3 jaar samen en nu is dit al gebeurd. Kan je nagaan over 20 jaar.

Ben jij ook zo open tegen je partner? Dat je niet weet of je nog 10 jaar lang monogaam kunt zijn?
Alle reacties Link kopieren
Als het alleen bij een paar keer knuffelen / zoenen is gebleven dan zou ik hem nog maar een kans geven.
Natuurlijk begrijp ik dat je vertrouwen een ontzettende klap gekregen heeft.

Maar zet even een paar dingen op een rij.
Zijn ego werd gestreeld doordat een jonge vrouw interesse in hem had.
Er is toen een aantal keren gezoend wat niet netjes is.
Maar er zijn geen verdere seksuele dingen gebeurt.

Ok, hij zat fout, maar heeft spijt, en gaat nu helemaal voor jou.
Jij wil hem ook eigenlijk niet kwijt.

Ik zou het gewoon nog een keer proberen. En misschien zullen veel forummers zeggen: weg met die onbetrouwbare vent.
Maar dat kan een ander makkelijk zeggen. Dan ben jij hem kwijt. En is dat wat je wil? Ik denk het niet.
En er zijn verder geen seksuele uitspattingen geweest. Hij vond het spannend dat een jonge vrouw interesse in hem had. Er is een aantal keren gezoend. Niets meer en niets minder.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, ik zou hier niet makkelijk overheen kunnen stappen. Hij heeft contact met haar gezocht en onderhouden, ze hebben bewust aangestuurd op fysiek contact, hebben de gelegenheid gezocht en hij is gestopt toen hij betrapt werd door jou. Dat is niet even een vlaag van verstandsverbijstering. En hij vond de aandacht leuk? Het was goed voor zijn ego? Dan gaat het waarschijnlijk nog wel een keer gebeuren. Voor bevestiging moet hij bij zijn partner zijn. Niet bij een collega.
Een volgende keer heeft hij weer bevestiging nodig. Als jij ziek bent. Of als je een drukke periode hebt. Of als je bezig bent met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 10:55
Ik zou hem dit nooit aan doen. Niemand trouwens. Zit niet in mijn natuur. Maar de relatie met hem zit verder wel goed (hij steunt me in de dingen die ik doe, we lachen veel samen en hij is mijn stabiele rots. Totdat hij ineens met deze bullshit kwam)
Dan heb je nu zijn ware gezicht gezien.
Juist, omdat jij wel zo trouw bent, verwacht je gewoon echt niet dat hij je dit aan doet. Dat moet zo'n ontzettende teleurstelling zijn voor je kan ik me indenken.
Betrek het zeker niet op jezelf; hij is egoistisch geweest door de spanning op te zoeken met zijn collega. Maak je zelf zeker ook niet zo klein bij hem; hij maakt echt misbruik van jouw onzekerheid met vertrouwen. Waarschijnlijk heb je jouw onzekerheden daarover vaker besproken met hem. Een lieve partner geeft jou een gelijkwaardig gevoel; je mag jezelf zijn met je onzekerheden. Hij pleegt verraad. Jij komt er achter, hij janken, en jij gaat dan twijfelen. Komt ook omdat je zoveel van hem houdt en dit zo plotseling komt. Je kunt het je ook gewoon niet voorstellen dat jouw beste maatje jou dit aandoet. Daarom voel je je ook zo rot. En nu heb je hem juist nodig, maar hij is wel degene die jou op zo'n misselijke manier een mes in de rug heeft gestoken. Ik kan me voorstellen dat je emoties echt in de war raken daarvan, heen-en-weer gaan. Je probeert te relativeren, omdat je hem niet kwijt wilt. Ik denk dat dat bij jou niet gaat werken. Je zult je altijd onzeker blijven voelen. Ga na of je dat wilt. Als hij echt van je houdt, doet hij zoiets niet, echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Max1984 schreef:
18-10-2017 11:13
Als het alleen bij een paar keer knuffelen / zoenen is gebleven dan zou ik hem nog maar een kans geven.
Natuurlijk begrijp ik dat je vertrouwen een ontzettende klap gekregen heeft.

Maar zet even een paar dingen op een rij.
Zijn ego werd gestreeld doordat een jonge vrouw interesse in hem had.
Er is toen een aantal keren gezoend wat niet netjes is.
Maar er zijn geen verdere seksuele dingen gebeurt.

Ok, hij zat fout, maar heeft spijt, en gaat nu helemaal voor jou.
Jij wil hem ook eigenlijk niet kwijt.

Ik zou het gewoon nog een keer proberen. En misschien zullen veel forummers zeggen: weg met die onbetrouwbare vent.
Maar dat kan een ander makkelijk zeggen. Dan ben jij hem kwijt. En is dat wat je wil? Ik denk het niet.
En er zijn verder geen seksuele uitspattingen geweest. Hij vond het spannend dat een jonge vrouw interesse in hem had. Er is een aantal keren gezoend. Niets meer en niets minder.
Bedankt voor je reactie Max! Denk jij zelf ook zo makkelijk over zoenen als jouw partner dat zou doen?

Vind jouw manier van denken op de een of andere manier wel heerlijk luchtig. Zou het fijn vinden om ook zo te denken.
Alle reacties Link kopieren
Hij had de behoefte aandacht ondanks hij wist dat jij er mee zat door je vader? Zou toch even een stevig gesprek met hem hebben want dit is niet tof natuurlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven