Jaloers op zus

18-10-2017 14:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
hh
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-02-2019 09:19
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet jouw zus hoe je over de huidige situatie tussen haar en jou denkt?
Als ik dit zo lees is hier vooral communicatie belangrijk, het klinkt alsof jou zus niet door heeft hoe erg je ermee zit en ze op dit moment even wordt opgezogen in haar eigen situatie. Kan goed dat ze daar gewoon zelf heel druk mee is omdat er voor haar nu ook veel veranderd is, ook veranderingen in de positieve zin kosten energie.
Alle reacties Link kopieren
Maar kun je niet beter je eigen leven proberen aan te pakken?
Alle reacties Link kopieren
Fattyacid schreef:
18-10-2017 14:10
Ik heb amper geld en heb niet elke week nieuwe kleren en leuke uitjes.
Ik ook niet. Moet ik mij nu ook rot voelen?? Komop zeg! Ga gewoon door met je leven en gun een ander ook wat.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies anders om 1 van mijn zussen heeft eigenlijk alles maar haalt mij en andere fam naar beneden door negatieve uitingen te tonen en jaloezie en aandacht trekken op hoog niveau. Ja ik zeg praat met haar.
Alle reacties Link kopieren
Tiktaktok schreef:
18-10-2017 14:24
Ik ook niet. Moet ik mij nu ook rot voelen?? Komop zeg! Ga gewoon door met je leven en gun een ander ook wat.
Begrijp ik. Het feit dat zij dat wel heeft laat me minder voelen en daarmee rot. Ik ben nog een manier aan het vinden om het los te laten. Maar het is niet makkelijk als er elke dag een update komt uit haar fantastische leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet elke week nieuwe kleren en uitjes , en ik ben niet jaloers op vriendinnen die dat wel hebben. Niet dat ik het niet ook zou willen hoor, maar jaloers, nee. En straks als jij een baan hebt komt het allemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Misschien voor jezelf opschrijven wat jij wél leuk vindt aan jouw eigen leven? Daarnaast is het goed om op te schrijven welke doelen jij zou willen behalen en hierbij een datum opschrijven wanneer je dit bereikt wilt hebben. Meer de focus gaan leggen op je eigen leven en hoe dat leuker/fijner zou kunnen worden dan te veel bezig te gaan met het vergelijken.

Jouw zus gaat namelijk niet de enige zijn die sneller of beter is, dat zullen nog veel meer mensen zijn. Ik ben zelf even oud als jou en moet mezelf ook altijd stoppen om mij niet te vergelijken met anderen. Oh die persoon heeft wel een leuke baan of die persoon gaat drie keer per jaar op reis etc. Terwijl er ook genoeg mensen naar mijn leven zullen kijken die zeggen: oh zij heeft het wel goed voor elkaar (terwijl ik vaak heel onzeker ben over alles en geen idee heb waar ik mee bezig ben). Zo denk ik heel vaak over een van mijn nichtjes: oh zij studeert nog en woont nog thuis, wat heerlijk! Als in: zij heeft nog niet zoveel verantwoordelijkheden en heeft een goede band met haar ouders - was ik dat maar.

En het allerbelangrijkste: praat met je zus. Vertel haar dat je haar mist en ook de goede gesprekken. Benoem dat je het fijn voor haar vind dat haar leven zo lekker loopt op dit moment, maar durf ook te benoemen dat je dit zelf ook wel zou willen (nu of in de toekomst). Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Alle reacties Link kopieren
Peach0909 schreef:
18-10-2017 14:18
Weet jouw zus hoe je over de huidige situatie tussen haar en jou denkt?
Als ik dit zo lees is hier vooral communicatie belangrijk, het klinkt alsof jou zus niet door heeft hoe erg je ermee zit en ze op dit moment even wordt opgezogen in haar eigen situatie. Kan goed dat ze daar gewoon zelf heel druk mee is omdat er voor haar nu ook veel veranderd is, ook veranderingen in de positieve zin kosten energie.
Ik heb geprobeerd met haar te praten. Maar ze lijkt zo'n ander persoon nu.. ik ken haar bijna niet meer. Er was dan ook weinig begrip vanuit haar. Ik wil mezelf niet meer jaloers uiten naar haar. Maar eigenlijk door middel van inzichten mijn gedachten ombuigen. Misschien hebben andere hetzelfde meegemaakt of maken ze dezelfde gevoelens mee.
Alle reacties Link kopieren
sneazydwarf schreef:
18-10-2017 14:29
Misschien voor jezelf opschrijven wat jij wél leuk vindt aan jouw eigen leven? Daarnaast is het goed om op te schrijven welke doelen jij zou willen behalen en hierbij een datum opschrijven wanneer je dit bereikt wilt hebben. Meer de focus gaan leggen op je eigen leven en hoe dat leuker/fijner zou kunnen worden dan te veel bezig te gaan met het vergelijken.

Jouw zus gaat namelijk niet de enige zijn die sneller of beter is, dat zullen nog veel meer mensen zijn. Ik ben zelf even oud als jou en moet mezelf ook altijd stoppen om mij niet te vergelijken met anderen. Oh die persoon heeft wel een leuke baan of die persoon gaat drie keer per jaar op reis etc. Terwijl er ook genoeg mensen naar mijn leven zullen kijken die zeggen: oh zij heeft het wel goed voor elkaar (terwijl ik vaak heel onzeker ben over alles en geen idee heb waar ik mee bezig ben). Zo denk ik heel vaak over een van mijn nichtjes: oh zij studeert nog en woont nog thuis, wat heerlijk! Als in: zij heeft nog niet zoveel verantwoordelijkheden en heeft een goede band met haar ouders - was ik dat maar.

En het allerbelangrijkste: praat met je zus. Vertel haar dat je haar mist en ook de goede gesprekken. Benoem dat je het fijn voor haar vind dat haar leven zo lekker loopt op dit moment, maar durf ook te benoemen dat je dit zelf ook wel zou willen (nu of in de toekomst). Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Je hebt ook helemaal gelijk! Ik vergelijk me veel te veel met andere. Maar het meest vervelende gevoel is dat ze zo te koop loopt met haar leven en ik daardoor het gevoel heeft dat ze op dat van mij neerkijkt. Maar dat zijn gevoelens...
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_355015 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 15:08
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van mijn vrienden en familie ook degene met de minste financiële ruimte (laten we het zo maar noemen, haha) maar ik ben eigenlijk nooit jaloers.
Hún situatie heeft niets te maken met míjn situatie, ik zie dat los van elkaar. Het is namelijk niet zo dat wanneer zij minder zouden hebben ik méér zou hebben ofzo. Dus ik gun hen gewoon hun uitjes en nieuwe kleding en spullen. Ik vind het wel jammer dat ik die vrijheid niet heb natuurlijk, maar hoeveel zij wel of niet hebben heeft daar geen invloed op.
Alle reacties Link kopieren
Fattyacid schreef:
18-10-2017 14:36
Je hebt ook helemaal gelijk! Ik vergelijk me veel te veel met andere. Maar het meest vervelende gevoel is dat ze zo te koop loopt met haar leven en ik daardoor het gevoel heeft dat ze op dat van mij neerkijkt. Maar dat zijn gevoelens...
Maar heb je het gevoel dat ze expres dingen op zo'n manier vertelt als "moet je mij nou eens zien, wat heb ik een geweldig leven" of vertelt ze gewoon over haar leven waar ze op dat moment blij van wordt en wat ze meemaakt? Als er op dit moment niks 'stoms' in haar leven gebeurd dan gebeurd er ook niks stoms om over te klagen.
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
18-10-2017 14:46
Ik ben van mijn vrienden en familie ook degene met de minste financiële ruimte (laten we het zo maar noemen, haha) maar ik ben eigenlijk nooit jaloers.
Hún situatie heeft niets te maken met míjn situatie, ik zie dat los van elkaar. Het is namelijk niet zo dat wanneer zij minder zouden hebben ik méér zou hebben ofzo. Dus ik gun hen gewoon hun uitjes en nieuwe kleding en spullen. Ik vind het wel jammer dat ik die vrijheid niet heb natuurlijk, maar hoeveel zij wel of niet hebben heeft daar geen invloed op.
Mijn veel oudere broer is arts en heeft al helemaal genoeg geld. Daar heb ik dat ook absoluut niet bij. Ik heb dit gevoel alleen bij mijn zus waar ik zo close mee was... ik denk dat het een combinatie is van gevoelens. Verdriet om het verlies in contact en de jaloersheid dat haar leven een punt heeft bereikt waarop ik ook al zou moeten/willen zijn.
"Fijn dat je het zo leuk hebt zus, ben je ook benieuwd hoe het met mij gaat?"
Alle reacties Link kopieren
sneazydwarf schreef:
18-10-2017 14:58
Maar heb je het gevoel dat ze expres dingen op zo'n manier vertelt als "moet je mij nou eens zien, wat heb ik een geweldig leven" of vertelt ze gewoon over haar leven waar ze op dat moment blij van wordt en wat ze meemaakt? Als er op dit moment niks 'stoms' in haar leven gebeurd dan gebeurd er ook niks stoms om over te klagen.
Ik zelfs zou iets meer rekening houden met de gevoelens van mijn zus. Dus in haar geval zou ik na ons gesprek niet meer zo te koop lopen met haar geweldige leven en ook eens naar mijn leven vragen. Er is totaal geen interesse meer in mijn leven, alsof dat er niet toe doet. Waarschijnlijk maakt ze momenteel ook niks stoms mee en dat is goed. Maar iets meer interesse en begrip van haar zou al zo veel veranderen. Ik wil haar er alleen niet meer op aanspreken omdat ik dan jaloers over kom, en dan voel ik me nog slechter en minder en zij voelt zich dan vast nog beter. Maar dat zijn echt alleen maar mijn gedachten...
Blijf niet hangen in je eigen onzekerheden en zieligheid. Maak wat van je leven! Dan ben jij de volgende die leuke verhalen kan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Je mist het contact zeg je, maar je wil niet horen hoe fijn ze het nu heeft. Kapt ze je af als je over jouw leven begint?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag er naar en hoor het allemaal maar mijn enthousiasme naar haar is verminderd door desinteresse van haar naar mij. Nu heb ik een punt bereikt dat ik zoiets heb van; ik negeer het wel en wacht tot zij mij ook eens mist. Ik voel me te trots om weer het gesprek aan te gaan (via de app!) want ze heeft geen tijd in het weekend
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf altijd het idee dat mensen die zo enorm te koop lopen met hun geweldige leven, dat die helemaal niet zo gelukkig zijn. De meeste mensen die echt alles mee hebben, doen gewoon hun ding en de buitenwereld valt dat helemaal niet erg op ofzo. Jij moet gewoon jouw ding doen en je zus het hare. Het gebeurt wel vaker dat je levens in een bepaalde periode wat uit elkaar lopen. Zeker als de een al werkt en de ander nog niet, dan lijkt het leeftijdsverschil tijdelijk even veel meer dan een jaar. Zelfde als straks 1 van beide kinderen krijgt ofzo, dan ben je ook weer even met totaal andere dingen bezig.
Alle reacties Link kopieren
Dus het ligt aan je zus dat je geen vriendje hebt en te beroerd bent om een baantje te zoeken?
Fattyacid schreef:
18-10-2017 18:22
Ik vraag er naar en hoor het allemaal maar mijn enthousiasme naar haar is verminderd door desinteresse van haar naar mij. Nu heb ik een punt bereikt dat ik zoiets heb van; ik negeer het wel en wacht tot zij mij ook eens mist. Ik voel me te trots om weer het gesprek aan te gaan (via de app!) want ze heeft geen tijd in het weekend
Dan ga nij jezelf alleen maar rot voelen en merkt zij niks .
Gewoon het gesprek aangaan vragen of ze langskomt en gooi net op tafel.
Ik denk dat je veel invult voor haar.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
18-10-2017 19:47
Dus het ligt aan je zus dat je geen vriendje hebt en te beroerd bent om een baantje te zoeken?
Dat zijn aanames! Ik heb zowel een vriend als een bijbaantje waar ik alleen niet veel kan werken ivm onbetaalde fulltime afstudeerstage ;) Maar dat terzijde
Lieve TO, het veranderd pas als jij je rug recht houdt en je borst vooruit. Je kan uit zoveel dingen voldoening halen; een kickass hobby, top vriendinnenkring en humor dr in houden. Jij straalt (al zou je geen cent op de bank hebben) en dan val jij ook op! Maak van jou leven een feestje :high5:
Je kunt niet van je zus verwachten dat ze met je mee gaat zitten sippen.
Je zus hoeft zich niet aan te passen. Dat moet jij doen, want jij bent diegene die ontvreden is over haar leven.
Je kunt zorgen dat je tevreden bent over je eigen leven. En je kunt nieuwe contacten proberen te maken, die in dezelfde levensfase zitten als jij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven