Ex verwijt me alles en maakt me zwart

19-10-2017 17:54 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem. Het is drie maanden uit met mijn ex maar in die tijd zijn we om elkaar heen blijven draaien. Onze relatie was in grote lijnen goed, maar te veel ruzies en ik reageerde in die ruzies ook te fel. Dat weten we en dus werkt het ook niet meer tussen ons. Zoveel is duidelijk en ook besproken in eerdere topics.

Heb het contact een hele tijd proberen te vermijden, maar ex die het zelf uitmaakte bleef na meerdere bloks en unbloks op oa whatsapp en facebook (van haar kant dus) toch altijd wel weer terug contact zoeken. Soms ging ik daarin mee op een zo normaal mogelijke manier, soms gaf ik aan dat we daar beter mee konden stoppen omdat ik in die tijd graag terug wilde en zij daar niet klaar voor was. Maar in die tijd bleef ze mij vooral verwijten wat ik fout had gedaan en ook dat ik 'al wel een ander' zou hebben. Iets wat helemaal niet speelt, want ben nog continu met haar bezig (ook al probeer ik mijn leven zo goed mogelijk op te pakken en lukt dat op alle andere vlakken (privé, werk etc) aardig.

Laatst kreeg ik na drie weken geblokt te zijn op whatsapp ineens een belletje via app van haar. Die miste ik, maar appte haar wat er was. Vervolgens zei ze dan dat dat per ongeluk ging (opvallend: want eerst moet de blok er af en dan nog bellen dus). Maar nu -een paar dagen later- kreeg ik weer een woedend smsje afgelopen week, omdat ik een nacht niet thuis was (we wonen op steenworp afstand van elkaar). Was gewoon voor werk weg, maar het smsje 'heb ik toch gelijk he, veel plezier met je nieuwe vriendin' wond er geen doekjes om wat haar gedachte erbij was. Lang getwijfeld wat ik terug moest sturen (had beter niks kunnen sturen), maar toen een lang smsje gestuurd waarin ik haar vertelde dat ik nog altijd om haar geef, geen ander heb en dat ik hoop dat ze ondanks alles en ook zonder mij gelukkig is/wordt. Meerdere mensen laten lezen en iedereen vond het een aardig, goed bedoeld smsje zonder dubbele intenties.

Maar ik kreeg weer een woedende sms terug over dat ik mezelf als perfect voor deed en doe alsof zij alles verkeerd doet. Wat dus helemaal niet zo is...gaf duidelijk aan haar het beste te gunnen. Paar smsjes over en weer en daarin was haar strekking: dat jij nu een ander hebt (heb ik dus niet) zegt wel dat jouw liefde voor mij veel minder was dan die van mij voor jou. Ik heb dat maar gelaten voor wat het was. Diezelfde avond zie ik haar ineens daten met een jongen (tja, nadeel dus als je uitkijkt op elkaars huis). Heb haar toen ook gezegd dat ze beter eerlijk had kunnen zijn. Eerst ontkende ze het nog, maar daarna gaf ze toe 'dat er een vriend was'.

En het is allemaal prima, heb haar ook gezegd dat we single zijn en dus vrij om te doen en laten wat we willen. Maar dan krijg ik weer het bericht 'dat dit ook wel weer aantoont dat ik mijn leven maar zomaar oppak, dat ik nooit van haar gehouden heb en dat ook nooit zal doen'. Echt waar, het is de grootste onzin en dat zie ik zelf ook.

Maar, het raakt me heel erg. Meer dan ik verwacht had. Vooral omdat het zo'n groot onrecht is. Ze mag boos op me zijn, heb me tijdens ruzies echt als een klootzak gedragen, maar dit soort verwijten raken kant noch wal. En al dit soort dingen loopt ze ook tegen anderen te vertellen (pure zwartmakerij) want van hen hoor ik dat dan weer. Na die avond dat die gozer er was, nog even gesmst en daarin kreeg ik weer te horen dat ik nooit van haar gehouden heb, haar alleen had voor het gemak (echt de grootste onzin allemaal) en toen heeft ze me op alles geblokt. En ik haar dus ook.

En nu mijn vraag: hoe zouden jullie hiermee omgaan? Want nee, ik heb geen hoop dat dit goed komt en wil dat ook niet meer. De situatie is nu als volgt: we hebben elkaar op alles geblokt, maar ik merk wel dat ik dat ontzettend kinderachtig vind. Ik heb daar de leeftijd niet meer naar (ben eind in de 20) en eigenlijk is dat mijn eer te na. Maar hoe dus om te gaan met een situatie als dit? Hoe zouden jullie dit van je afzetten etc? Ik kan het erg moeilijk verkroppen dat zij loopt te verkondigen dat ik niet van haar gehouden heb, terwijl dat echt wel zo was. En ergens kan ik ook niet geloven dat zij dat echt denkt omdat ze zelf ook wel beter weet..

Ik hoop op constructieve reacties in plaats van 'geen hoop hebben, ga door'. Want die hoop heb ik dus ook niet en probeer door te gaan. Heb genoeg afleiding, maar het spookt toch door mijn hoofd.

Thnx alvast!
Alle reacties Link kopieren
Blok haar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-10-2017 17:57
Blok haar.
We hebben elkaar dus geblokt.
Gewoon negeren, je hebt er toch niks aan. Ze zal je alleen maar naar beneden praten en jou blijven verwijten. De relatie is uit en daar is een goede reden voor. Door contact te blijven houden maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Ze zal vanzelf stoppen met berichtjes sturen als je blijft negeren.

Mijn ex wou het ook niet begrijpen, eerst zielige berichtjes sturen en daarna weer berichtjes vol haat. Heen laten werkt het beste naar mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 17:58
We hebben elkaar dus geblokt.

Nou, dan kan ze je niet meer lastig vallen. Schreeuw op een leeg strand dat ze een kutwijf is en ga verder met je leven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je moet dit gewoon verwerken, en de snelste manier is geen contact meer op welke manier dan ook, en nergens meer op reageren.
Met zo iemand wil je toch niks meer?
Bolters schreef:
19-10-2017 17:58
We hebben elkaar dus geblokt.
Niet, want je reageert toch. Gewoon totaal negeren. Net als in de tijd van geen Whatsapp en Social media. Het kan zo makkelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ze wil gewoon aandacht van je. Aan alles te merken. Bellen, appen en verwijten om een reactie uit te lokken. Ook zou je nog 1x in gesprek kunnen gaan en alles uitpraten. Daarna vragen of ze je met rust wilt laten en zo min mogelijk reageren. Je bent haar niets verschuldigd. Geen verantwoording en helemaal geen tekst en uitleg of je nu wel of geen vriendin hebt. Zelf scharrelt ze al rond. Misschien wil ze je jaloers maken...


Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
Sasja90 schreef:
19-10-2017 17:58
Gewoon negeren, je hebt er toch niks aan. Ze zal je alleen maar naar beneden praten en jou blijven verwijten. De relatie is uit en daar is een goede reden voor. Door contact te blijven houden maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Ze zal vanzelf stoppen met berichtjes sturen als je blijft negeren.

Mijn ex wou het ook niet begrijpen, eerst zielige berichtjes sturen en daarna weer berichtjes vol haat. Heen laten werkt het beste naar mijn idee.
Helemaal met je eens! Maar hoe heb jij dat van je afgezet, dat soort haat? Daar heb ik het zo lastig mee..
Alle reacties Link kopieren
Als eind dertiger zou ik zeggen: zo'n meisje dat dit soort dingen na de relatie roept, zet zichzelf erg te kijk. Ik zou adviseren: schouders ophalen en niet meer omkijken. Je kunt wel proberen iemands plaat voor de kop weg te halen maar dat lukt je toch niet dus waarom daar tijd insteken? Mensen die dat soort sh*t voor waar aannemen, dat zijn nu eenmaal de figuren die teren op andermans leed als ramptoerist bij gebrek aan een eigen leven. Daar verlies je niets aan. Maar goed, ik ben dan ook inmiddels te oud voor dit soort drama. Jij vindt jezelf er ook te oud voor dus trek jouw conclusies.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-10-2017 17:59
Je moet dit gewoon verwerken, en de snelste manier is geen contact meer op welke manier dan ook, en nergens meer op reageren.
Met zo iemand wil je toch niks meer?
Dat klopt, dat wil ik ook niet meer. Maar ik heb het nu zo lastig met het feit dat ze me afschildert als iemand die niks goed doet. En ik weet dat het me niet zou moeten interesseren, maar het is allemaal zo dubbel. In het begin zei ze dingen als 'ik vind het verschrikkelijk dat ik weet dat je tegen anderen negatief over me gaat praten' en heb haar beloofd dat ik dat niet zal doen. En ga ik ook niet doen. Maar nu doet ze dat zelf. Dat vind ik zoooo respectloos...
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
19-10-2017 18:00
Niet, want je reageert toch. Gewoon totaal negeren. Net als in de tijd van geen Whatsapp en Social media. Het kan zo makkelijk zijn.
Nu volledige blok van beide kanten!
Alle reacties Link kopieren
Rocket1984 schreef:
19-10-2017 18:00
Ze wil gewoon aandacht van je. Aan alles te merken. Bellen, appen en verwijten om een reactie uit te lokken. Ook zou je nog 1x in gesprek kunnen gaan en alles uitpraten. Daarna vragen of ze je met rust wilt laten en zo min mogelijk reageren. Je bent haar niets verschuldigd. Geen verantwoording en helemaal geen tekst en uitleg of je nu wel of geen vriendin hebt. Zelf scharrelt ze al rond. Misschien wil ze je jaloers maken...


Succes ermee
Dank voor je tip. Ik zou dus ook best graag zo'n gesprek willen, maar ze hield alles af en begon constant weer te verwijten. En nu dus volledig geblokt en ik zie mezelf ook niet langs haar deur gaan om het te vragen. Weet nagenoeg zeker dat ze de deur niet eens meer opendoet.

Jaloers maken door te scharrelen? Naja, dat moet ze zelf dan maar weten...
Je kunt haar niet veranderen. Blokkeer haar, ga niet meer mee in het drama. Het is toch uit? Hou op met doen alsof je nog iets met elkaar moet, het wordt toch nooit meer leuk.

Zij verwijt jou alles wat ze zelf doet. Dat is duidelijk spiegelen wat ze doet: zeggen dat je niet slecht over haar moet praten, zeggen dat je een ander hebt, dat doet ze juist zelf.

Misschien... Spiegelt ze ook wel dat andere. Dat je nooit echt van haar gehouden hebt. Heeft zij wel ooit echt van jou gehouden? Misschien niet, als je zo'n klootzakkerig deed.
anoniem_64735f8eb312e wijzigde dit bericht op 19-10-2017 18:09
50.84% gewijzigd
Tja mensen laten vaak hun ware aard zien als de relatie uit gaat.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-10-2017 18:01
Als eind dertiger zou ik zeggen: zo'n meisje dat dit soort dingen na de relatie roept, zet zichzelf erg te kijk. Ik zou adviseren: schouders ophalen en niet meer omkijken. Je kunt wel proberen iemands plaat voor de kop weg te halen maar dat lukt je toch niet dus waarom daar tijd insteken? Mensen die dat soort sh*t voor waar aannemen, dat zijn nu eenmaal de figuren die teren op andermans leed als ramptoerist bij gebrek aan een eigen leven. Daar verlies je niets aan. Maar goed, ik ben dan ook inmiddels te oud voor dit soort drama. Jij vindt jezelf er ook te oud voor dus trek jouw conclusies.
Dat is inderdaad het punt. Maar aan de andere kant: ik vind het ook verschrikkelijk om te zien (en geloof me: dat meen ik oprecht) dat ze zoveel woede en verdriet heeft dat ze zo is gaan doen. Ik wil dat helemaal niet. Snap je wat ik bedoel? Want ondanks dat ik hier geen invloed op heb, wil ik helemaal niet dat ze zo doet. Voor mij niet, maar zeker ook niet voor zichzelf..
Alle reacties Link kopieren
honingbijtje schreef:
19-10-2017 18:05
Je kunt haar niet veranderen. Blokkeer haar, ga niet meer mee in het drama. Het is toch uit? Hou op met doen alsof je nog iets met elkaar moet, het wordt toch nooit meer leuk.
True that
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 18:02
Nu volledige blok van beide kanten!
Houden zo. Of vind je het leuk om haar zo te zien lijden?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
19-10-2017 18:05
Tja mensen laten vaak hun ware aard zien als de relatie uit gaat.
Best confronterend is dat hoor. Want het gedrag dat ik tijdens ruzies vertoonde en waarvoor ze is weggegaan (en ja, dat snap ik) vertoont ze nu keer tien erger...terwijl we niet meer bij elkaar zijn..
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
19-10-2017 18:06
Houden zo. Of vind je het leuk om haar zo te zien lijden?
Nee, dat vind ik dus helemaal niet leuk. Maar het gevoel wat ik erbij krijg vind ik ook niet leuk..
Hoezo vraag je uberhaupt of ik dat leuk vind?
anoniem_353363 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 18:08
9.09% gewijzigd
TO ik had het zelf uitgemaakt omdat hij niet bepaald een vriendelijke partner was, wij hadden ook veel ruzie. Die nare berichtjes bevestigden mij alleen maar meer dat ik de juiste keuze had gemaakt. Voor mij was het uitmaken een hele opluchting, ik kon eindelijk weer gelukkig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 18:04
Dank voor je tip. Ik zou dus ook best graag zo'n gesprek willen, maar ze hield alles af en begon constant weer te verwijten. En nu dus volledig geblokt en ik zie mezelf ook niet langs haar deur gaan om het te vragen. Weet nagenoeg zeker dat ze de deur niet eens meer opendoet.

Jaloers maken door te scharrelen? Naja, dat moet ze zelf dan maar weten...
Ze zoekt je wel op en verwijt je van alles betreft vriendin en dat je niet van haar gehouden hebt. Als ze niet wilt praten maar wel wilt uitzenden... Zit er niets anders op haar te negeren.

Misschien nog één keer vragen of ze echt niet wilt praten en anders helemaal links laten liggen. Kost jou ook veel te veel energie. Succes
Alle reacties Link kopieren
Sasja90 schreef:
19-10-2017 18:08
TO ik had het zelf uitgemaakt omdat hij niet bepaald een vriendelijke partner was, wij hadden ook veel ruzie. Die nare berichtjes bevestigden mij alleen maar meer dat ik de juiste keuze had gemaakt. Voor mij was het uitmaken een hele opluchting, ik kon eindelijk weer gelukkig zijn.
Hi Sasja,

Ja, dat snap ik. Maar het is bij mij dus omgedraaid he: ze ging bij me weg omdat ik niet oke was tijdens ruzies, maar ze stuurt zelf die smsjes. Na het uitgaan heb ik het contact iedere keer van haar kant laten komen. En die werden gedurende de afgelopen weken alleen maar bozer en verwijtender van aard...
Alle reacties Link kopieren
Bolters schreef:
19-10-2017 18:05
Dat is inderdaad het punt. Maar aan de andere kant: ik vind het ook verschrikkelijk om te zien (en geloof me: dat meen ik oprecht) dat ze zoveel woede en verdriet heeft dat ze zo is gaan doen. Ik wil dat helemaal niet. Snap je wat ik bedoel? Want ondanks dat ik hier geen invloed op heb, wil ik helemaal niet dat ze zo doet. Voor mij niet, maar zeker ook niet voor zichzelf..
Daar kan ze alleen maar zelf achter komen. En je bent zo snel mogelijk van het drama af als je stopt het te voeden. Dus geen theatrale reacties op de reboundguy, gewoon 0,0 reactie op wat dan ook.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mocht je bij een eventuele scharrel aan je deur toch ineens weer berichtjes krijgen, niet op reageren. Geluk ermee.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven