Seks met goede vriend doen of niet doen?

20-10-2017 01:12 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Heb inmiddels een updatebericht geplaatst*

Al 6 jaar heb ik een goede vriend, P. De afgelopen paar jaar is onze vriendschap hechter geworden omdat onze (lange) relaties allebei uit gingen en we elkaar daarin gesteund hebben.

Ik ben inmiddels 2 jaar single en ik sta helaas al 2 jaar droog, terwijl ik ontzettend veel van seks houd :evil: Via Tinder heb ik een paar dates gehad maar dat liep allemaal nergens op uit. P. had af en toe een scharrel maar staat nu ook al een half jaar droog.

Er heeft nooit iets gespeeld tussen mij en P. Toen zijn moeder dacht dat we iets hadden zeiden we gelijk tegen elkaar: nee, wij zijn gewoon vrienden. Hij heeft zelfs een keer een blind date geregeld voor mij omdat hij het me zo gunde dat ik weer een partner vond :mrgreen:

Inmiddels weet ik dat hij mij seksueel gezien wel ziet zitten. Hij heeft nooit letterlijk gezegd (om het niet awkward te maken denk ik), maar wel in bedekte termen. We praten samen verder heel open over seks trouwens. In een dronken bui heeft hij een keer mijn billen aangeraakt en direct sorry gezegd, maar ik vond het geen probleem.

Ik ben niet verliefd op hem en ik vind hem helemaal niet aantrekkelijk. Ik heb echter zo'n behoefte aan seks dat ik er sinds een tijdje aan denk bij het volgende drankavondje bij P. thuis gewoon te kijken of hij zin heeft, en zo ja, seks met hem te hebben.

Aan de andere kant twijfel ik, om de volgende redenen: stel dat het de vriendschap verziekt, stel dat hij gevoelens voor mij krijgt, of dat het ongemakkelijk wordt tussen ons.

En als ik het doe dan wil ik het wel zo aanpakken dat het niet lijkt alsof ik gevoelens voor hem heb. Gelijk letterlijk fwb bij hem voorstellen lijkt me riskant want als de eerste keer tegenvalt dan krijg je een rare situatie.

Ik heb behoefte aan jullie inzichten want ik kom er niet zo goed uit :heart:

Doen?

Totaal aantal stemmen: 137

Ja (14%)
Nee (86%)
anoniem_357049 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 14:39
27.34% gewijzigd
Nope,

Teveel gedoe en valse verwachtingen.

En gedoe achteraf als je hem blijft zien terwijl één van jullie twee een relatie heeft met een ander.
Alle reacties Link kopieren
Onder voorbehoud nee, maar zou niet zeggen nooit.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de OP ietsje ingekort, want hij was wel erg lang merkte ik :biggrin:

Tot nu toe nee dus, maar ik ben erg benieuwd naar de andere reacties. Die valse verwachtingen, daar ben ik ook bang voor, Tornacense.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn vrienden nooit gebruiken voor mijn eigen plezier of vertier omdat dat geen basis is voor een vriendschap.

Jullie verwachtingen zijn vanaf moment 1 al verschillend want hij vindt jou aantrekkelijk en jij vindt hem niet aantrekkelijk waarmee de kans dat hij gevoels voor jou gaat ontwikkelen velen malen groter is voor hem... Zou daar zelf uit respect voor de vriendschap en de persoon niet mee willen spelen, ook niet wanneer je van te voren duidelijk uitspreekt dat het om een ONS gaat.

Niet doen,
Lust maakt soms veel meer kapot dan je lief is!
Alle reacties Link kopieren
Sowieso bij twijfel niet inhalen, maak je bijna nooit brokken. Misschien dat de twijfel ooit wegvalt.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Als het een fijne vriendschap is en je het alleen maar zou doen om van je 2jr droogte periode af te komen...zou ik het zelf niet doen.
Er is vast wel iemand anders daarvoor te regelen?
Alle reacties Link kopieren
Jackie-Burkhart schreef:
20-10-2017 01:12
ik vind hem helemaal niet aantrekkelijk.
Waarom zou je seks willen hebben met iemand die je niet aantrekkelijk vindt? Daar snap ik echt niks van. Je kunt toch wel iemand vinden die je wel aantrekkelijk vindt? (maar verder misschien niet zo interessant of anderszins ongeschikt voor een relatie)

Ik vind het echt heel onlogisch om te overwegen om seks te hebben met iemand met wie je nou juist wel een goede vriendschap hebt maar waar je niet op valt. Seksueel zal het dan niet veel voorstellen en je zet ook nog eens de vriendschap op het spel.

Het lijkt me voor hem ook niet echt leuk om seks te hebben met iemand die niet echt op hem valt. Dat merkt hij heus wel. Niet respectvol naar hem toe. Erg slecht voor de vriendschap dus. Ik zou het niet doen.
Absoluut niet, om alle reeds genoemde redenen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nee....why risk a friendship...
Alle reacties Link kopieren
Wat denk je zelf, Einstein?
Alle reacties Link kopieren
Als je de vriendschap wil verpesten: succes
Als je de vriendschap meer waard vindt dan een paar minuten lol: niet doen

Meer smaken zijn er niet.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij walgelijk maar als je het ervoor over hebt, doen. Je bent een vrij mens. Wel is de kans erg groot dat je een vriend verliest, zeker als je verliefd wordt en hij niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp overigens niet dat je niemand kan vinden in de kroeg die een nummertje met je wil maken. Als je jonger bent dan 45 zie je er nog goed genoeg uit voor veel mannen. Dan heb je een strakke huid en een frisse uitstralling en dat is voldoende.

Voor heel veel mannen bestaan maar twee categorieën vrouwen: die waarmee "ze het kunnen doen" en de rest. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik snap je gevoelens en gedachtegang wel, maar een ding snap ik niet: waarom met iemand seks willen die je totaal niet aantrekkelijk vind?
Begrijp ook niet dat je niemand 'vindt' om seks mee te hebben. Is zelfs een makkie voor vrouwen die veel ouder zijn dan jij.
Een vette nee.
Seks met een onaantrekkelijk iemand. Why?!!!
Zonde van de goede vriendschap.

Wat doe je verder zoal. Heb je geen werk, studie, vrienden, sport, uitgaansleven enzo waar je mannen ontmoet?
Alle reacties Link kopieren
Met mijn beste vriend heb ik nooit seks gehad heb ook nooit deze gevoelens voor hem gehad en hij ook niet voor mij. Als een van ons een relatie heeft merk ik vaak dat de nieuwe liefde vaak opgelucht is dat wij geen seks hebben gehad. We zijn wel close in omgang vertellen elkaar heel veel en geven elkaar wel een knuffel.
Ga gewoon een seksdate regelen zo moeilijk moet dat niet zijn.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
Je vind hem niet aantrekkelijk.

Trek gewoon een aantrekkelijke man van Tinder. Scheelt een hoop gezeik met je vriendschap.

O en dat je vriend je sexueel wel ziet zitten is logisch. Mannen hebben zelden 'platonische' vriendinnen die ze niet aantrekkelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Los van dat ik het een raar idee vind dat je de vriendschap zou gebruiken/riskeren voor een uurtje fun: jij vindt hem niet aantrekkelijk maar hij jou wel, je begint dus al op ongelijke basis.

Hoe groot acht je de kans dat hij de seks leuk vindt en dat het voor jou een afknapper van formaat wordt? En wat zeg je dan tegen hem?
"Sorry Piet maar ik vond je al niet aantrekkelijk, de seks was waardeloos, maar hey, we kunnen toch wel gewoon onze vriendschap verderzetten als voorheen?"
Alle reacties Link kopieren
Als het je alleen maar om seks gaat doe dan Tinder
Alle reacties Link kopieren
Suy schreef:
20-10-2017 09:04
Als het je alleen maar om seks gaat doe dan Tinder
Precies!
Keus zat als het alleen om de seks gaat.
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
H
anoniem_314879 wijzigde dit bericht op 13-03-2018 08:36
Reden: J
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens eerder seks gehad met iemand die je niet aantrekkelijk vindt?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer in een dronkenbui gezoend met mijn beste vriend, de volgende dag walgde ik ervan, voelde als incest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven