Zou hij mij terug willen?

20-10-2017 14:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar ik heb vandaag een account aangemaakt omdat ik graag jullie mening wil.

Ik ben 25 en twee maanden geleden maakte mijn vriend het uit. We hadden een jaar een relatie. De reden dat hij het uitmaakte is omdat we de laatste tijd veel onnodige ruzies hadden waar we allebei een beetje aan onderdoor gingen. De ruzies kwamen voort uit stress van beiden kanten, er zijn geen mega erge dingen gebeurd binnen onze relatie.

Op het moment van uitmaken was hij nog steeds gek op mij en ik op hem. Ik ben daarom ook door een hel gegaan wat liefdesverdriet heet. Ik heb mij de eerste twee weken laten leiden door emoties en heb hem eigenlijk zowat gesmeekt om het een nieuwe kans te geven, maar ik werd steeds afgewezen. Ben om mezelf te beschermen permanent gestopt met proberen.

Nu zijn we een aantal weken verder. Contact is er wel gebleven (whatsapp) en ik merk dat hij negen van de tien keer het gesprek begint. Hij heeft me ook meerdere keren verteld dat hij van me houdt en me mist en hij heeft ook verteld dat hij nog gevoelens voor me heeft. Hij heeft er echter wel bij gezegd dat we naar ons verstand moeten luisteren en geen relatie meer moeten nemen met elkaar, omdat de ruzies dan terug zullen komen.

Maar: op het moment dat ik zeg dat ik het daar mee eens ben, gaat hij kortaf doen. Zo van: "Ok. Duidelijk."
Alsof ik het verkeerde antwoord heb gegeven en dat hij liever had gehoord dat ik het niet met hem eens ben.

Nu is het wel zo dat ik hem heel graag terug wil en hier regelmatig nog verdrietig om ben, maar om mezelf tegen een afwijzing te beschermen doe ik maar alsof ik het met hem eens ben.

Ik vind zijn gedrag (het kortaf doen ineens) dus opmerkelijk. Of zou ik spoken zien omdat ik juist wíl dat hij me terug wil? Wat vinden jullie? En wat kan ik het beste doen in deze situatie?

Heel veel liefs
Ik zou 100% duidelijkheid vragen/willen.
En als hij echt niet wil, dan zou ik het contact helemaal verbreken, anders zitten jullie over een half jaar nog steeds zo te klooien
Alle reacties Link kopieren
Stel hij zou je wel terug willen, denk je dat een relatie dan kans van slagen gaat hebben? Denk je niet dat je dan niet steeds bang bent dat hij het toch weer ineens uit maakt als het even niet leuk is? Houd er rekening mee dat jullie relatie met 1 jaar eigenlijk nog in de fase zat waar alles leuk en makkelijk zou moeten zijn. Wat als er echt stressvolle dingen gebeuren? Kun je dan op hem bouwen?

Ik snap dat liefdesverdriet klote is, en dat je, wanneer je daar nog midden in zit, sneller geneigd bent om het toch weer te proberen. Ga alleen wel bij jezelf te raden of het echt zou kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,

Ik zou proberen het contact voor een periode te verbreken, want dit maak jou helemaal gek. Dan kan je altijd na een tijd kijken waar jullie staan.
Op deze manier blijf jij hopen en kan jij ook je liefdesverdriet niet verwerken.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dt ik wel weet wat er aan de hand is

Je schrijft:
"Ik merk dat hij negen van de tien keer het gesprek begint. Hij heeft me ook meerdere keren verteld dat hij van me houdt en me mist en hij heeft ook verteld dat hij nog gevoelens voor me heeft. Hij heeft er echter wel bij gezegd dat we naar ons verstand moeten luisteren en geen relatie meer moeten nemen met elkaar, omdat de ruzies dan terug zullen komen.

Maar: op het moment dat ik zeg dat ik het daar mee eens ben, gaat hij kortaf doen. Zo van: "Ok. Duidelijk."
Alsof ik het verkeerde antwoord heb gegeven en dat hij liever had gehoord dat ik het niet met hem eens ben."


Eigenlijk wil hij ook gewoon dat het goed komt. Maar is te trotst om dat toe te geven. Hij geeft een politiek correct antwoord dat jullie naar je verstand moeten luisteren. Maar eigenlijk hoopt hij dat je vraagt / smeekt om het goed te maken.
Maar doordat je dat niet zegt wordt hij kortaf. Dat is n.l. niet wat hij HOOPT dat je zegt.

Eigenlijk heeft hij nu ook kunnen nadenken en is tot de conclusie gekomen dat hij toch liever bij jou wil zijn.
Maar hij is te trots om dat toe te geven. Op deze manier hoopt hij dat jij de eerste stap zet.
Dan heeft hij geen gezichtsverlies.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-10-2017 15:01
Lieve TO,

Ik zou proberen het contact voor een periode te verbreken, want dit maak jou helemaal gek. Dan kan je altijd na een tijd kijken waar jullie staan.
Op deze manier blijf jij hopen en kan jij ook je liefdesverdriet niet verwerken.

Sterkte.
Dat na een tijdje is toch ook beetje hopen. De rest ben ik het mee eens. Verbreek het contact en ga het verwerken en doorgaan.

Het klinkt raar maar had een grote liefde eerder. Dacht dat ik daar nooit over heen zou komen en als ik hem nu zie, had ik idd mijn roze bril op. We passen gewoon net niet bij elkaar. En voel hierdoor totaal geen liefde meer voor hem wel een hechte band, door het verleden.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof het nooit helemaal uit is geweest... jullie houden allebei contact. Omdat jullie elkaar terugwillen of omdat de breuk te veel pijn doet? Klinkt alsof het gezond zou zijn even (en dan denk ik aan maanden) echt nul contact te hebben, dan pas kun je een idee hebben van wat een juiste keuze is.

Als je het toch opnieuw wil proberen, vraag hem er dan naar en doe het. Langer lopen hannesen over whatsapp geeft alleen maar meer/langer verdriet.
.
Alle reacties Link kopieren
Max1984 schreef:
20-10-2017 15:28
Eigenlijk wil hij ook gewoon dat het goed komt. Maar is te trotst om dat toe te geven. Hij geeft een politiek correct antwoord dat jullie naar je verstand moeten luisteren. Maar eigenlijk hoopt hij dat je vraagt / smeekt om het goed te maken.

Dit is wat ik dus ook denk. Maar ik ga hem niet meer vragen/smeken om het goed te maken, hij zal ook wel moeten begrijpen dat hij me daarvoor al iets te vaak heeft afgewezen. Maar ik vraag me af: Als het klopt wat je zegt, zou hij uiteindelijk dan toch zijn trots doorslikken? Of is er een manier hem dit te laten doen? :')

Voor de rest: Dank jullie wel voor de reacties! Ik ben inderdaad op het punt aangekomen dat ik het contact wil verbreken, want dit maakt me inderdaad gek. Ik vind dit wel moeilijk. Ik wéét namelijk dat hij contact met mij blijft opzoeken en het voelt heel gemeen om daar dan niet op te reageren.. wil hem niet kwetsen. Denk dat het inderdaad het beste is om door te gaan en mijn hoop op te geven en voor de rest niets achter zijn gedrag te zoeken. Maar het is zo moeilijk..
Alle reacties Link kopieren
Als je dus op het moment bent aangekomen dat je de breuk definitief wil maken zou ik niets doen of zeggen. Maar als hij weer contact zoekt zeggen dat hij op moet houden om contact te zoeken. Anders kom je nooit los van elkaar.

Mocht je echter WEL willen dat het goed komt zou je het volgende kunnen doen.
Als hij je weer benaderd moet je recht op de man afvragen: ‘Eigenlijk denk ik dat je het weer wil gaan proberen met ons als setje. Als dat zo is moet je nu eerlijk zeggen hoor. Nu niet er omheen draaien. Laten we eerlijk tegen elkaar zijn.’

En dan kijken wat hij zegt.
Dan ligt de bal bij jou en kan je er wel of niet op ingaan. Maar dan is er wel duidelijkheid.

Kiest hij, of jij, er voor om toch niet meer samen door te gaan dan ook geen contact meer met elkaar hebben. Dan houd hij je aan het lijntje. Zo van dan heb ik wat achter de hand. En is voor zijn ego goed. Maar niet voor die van jou.

Dus, of jullie komen bij elkaar.
Of er is een definitieve breuk. Dus dan ook geen contact meer.

Sterkte en succes.
anoniem_356562 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 16:47
Reden: Typefout
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het beter is dat het uit is, is het in dit geval beter dat het contact verbroken wordt. Weet je denk ik ook wel.
Alle reacties Link kopieren
wat is er tegenwoordig toch mis met 'duidelijk comuniceren"> vraag het hem gewoon. Dat geapp de hele tijd, al die misverstanden die daar van komen...
Alle reacties Link kopieren
Voor de "vraag het hem gewoon"-reacties: Als ik dat doe dan zegt hij dat hij geen relatie wil. Maar als ik begrip toon voor zijn keuze, dan doet hij kortaf en raar. Als ik er tegenin ga, dan houdt hij voet bij stuk.

In beide gevallen blijft hij me vertellen dat hij me mist en van me houdt.. Hij blijft de gesprekken starten. Als ik hem negeer wordt hij boos.

Maar misschien moet ik gewoon zijn woorden geloven en niets zoeken achter zijn rare gedrag. Misschien moet ik er gewoon naar handelen dat hij het meent.
Alle reacties Link kopieren
Kap nou met dat appen. Lettertjes op een scherm zijn gratis, makkelijk en ze kunnen alles betekenen wat jij wilt dat ze betekenen.

Spreek af, bel, of blokkeer hem. Zoals het nu gaat wordt het een drama zonder einde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven