Ik krijg me emoties niet onder controle.

20-10-2017 15:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit midden in een scheidingsproces na 14 jaar.

We wonen nog samen,omdat we zoekende zijn naar een huisje voor haar.

Maar de bom barst soms helaas.

Ik/Wij willen goed uit elkaar gaan,maar er gebeuren nu dingen waar ik de niet weet wat ik er mee moet.

Sinds kort heeft ze wat contact met een andere man die ik alleen van gezicht ken.

Ze praten alleen maar en ze zegt dat er tussen hun niks is.
Maar mensen om ons heen klimmen in me hoofd en zeggen dat het raar is en dergelijke.

Ik heb niks meer te zeggen wat me vrouw/ex doet natuurlijk,maar ik weet uit de dingen die we hebben meegemaakt (vreemdgaan en gevoelig voor aandacht zijn)Dit me toch niet lekker zit.

Ze is niet altijd eerlijk geweest nl...helaas meerdere keren.

Nu loop ik dus te mindfucken.
Ook omdat andere zich er mee gaan bemoeien.

Ja ik heb nog wel wat gevoel voor haar..ook al is het niet zoals het hoort te zijn en sta ook echt wel achter me scheiding.

Maar t idee dat je vrouw/ex iets doet met een ander...

Oh mijn fucking hemel...wanneer stopt deze gedachte?
Alle reacties Link kopieren
heb jij hulp?
kun je eens met je huisarts praten bijvoorbeeld?
'Maar t idee dat je vrouw/ex iets doet met een ander...'

Dat hoort, helaas, toch bij scheiden. Dus je zal een manier moeten vinden om met dat gegeven om te gaan.
Makkelijk is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Zou de mensen om je heen ook duidelijk maken dat je geen zin hebt in hun gestook. En over dat laatste, ik denk ook dat je er goed aan doet om emotionele bijstand voor jezelf te regelen om je door dit scheidingsproces te helpen.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Sterkte. :redrose:
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Als je nog samenwoont kan je onmogelijk beginnen verwerken, je ziet elkaar immers nog dagelijks! En al zeker als je nog gevoelens hebt voor haar. Tracht echt zo snel mogelijk ieder apart te gaan wonen.

Veel sterkte gewenst!
MIJN emoties
MIJN vrouw
MIJN scheiding
...
Apart dat je het in je laatste zin “oh mijn fucking hemel” wèl goed schrijft!
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
20-10-2017 17:43
MIJN emoties
MIJN vrouw
MIJN scheiding
...
Apart dat je het in je laatste zin “oh mijn fucking hemel” wèl goed schrijft!
"Oh me fucking hemel" bekt ook echt niet lekker :proud:
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
20-10-2017 17:43
MIJN emoties
MIJN vrouw
MIJN scheiding
...
Apart dat je het in je laatste zin “oh mijn fucking hemel” wèl goed schrijft!
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik denk niet dat een TO, die zo overduidelijk in de stress zit, zich druk maakt over het correcte gebruik van persoonlijk voornaamwoorden. Maar goed dat je even meldt, dat jij wel weet hoe het moet. :applause:

TO, ik denk dat het het beste is, dat jullie zo snel mogelijk uit elkaars leven bent, zodat je met de verwerking kunt beginnen. Ik weet het, makkelijk gezegd, maar probeer daar toch op de een of andere manier vaart achter te zetten.
Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
20-10-2017 17:43
MIJN emoties
MIJN vrouw
MIJN scheiding
...
Apart dat je het in je laatste zin “oh mijn fucking hemel” wèl goed schrijft!
Bedoel je hier nou mee?
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
20-10-2017 17:45
"Oh me fucking hemel" bekt ook echt niet lekker :proud:
Woordverbeteraars..leuk volk
Gesloopt schreef:
20-10-2017 18:24
Bedoel je hier nou mee?
Dat 'me' geen bezittelijk voornaamwoord is.
Kan me voorstellen dat het heel rot voelt,
Je hebt toch een hele geschiedenis samen opgebouwd, en nu moet je afscheid nemen, dat blijft altijd moeilijk, en zolang jullie in elkaars buurt zijn, wordt je daar de hele tijd mee geconfronteerd.
Is er misschien een mogelijkheid dat je een weekje ergens kunt uitblazen? even eruit, ergens een huisje huren, misschien op een van de eilanden, of in een rustige omgeving, van mijn part met een kameraad, of bivakkeren bij familie of vrienden?
Dan hoef je er niet de hele tijd mee bezig te zijn, en kun je wat afleiding zoeken.
wat betreft je ex, of ze nou wel of niet al iets met een ander heeft, de knoop is al door gehakt, dus probeer er nu voor jezelf het beste van te maken, over wat zij doet, heb je geen controle, en dat moet je ook niet willen, want dat maakt het alleen maar zwaarder, probeer uit te kijken naar hoe het kan zijn als alle ellende achter de rug is, je kunt dan je leven opnieuw inrichten, en dat kan ook positief zijn, richt je op de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Wat je beschrijft is normaal. In het begin heb je vooral lieve emoties voor elkaar, later komt er woede, frustratie, jaloezie, onbegrip, wantrouwen e.d. bij, maar dan is het niet meteen voorbij. De liefde en de haat vechten tegen elkaar en vaak ben je alleen nog maar met elkaar bezig. Dat duurt zolang omdat je hoop houdt dat het ooit beter zal gaan. Omdat je ook van haar houdt (en een huis, auto, kind en hond samen hebt plus een heel gedeeld verleden).

En dan wordt het teveel en met je verstand neem je de beslissing dat je wil scheiden. Maar telkens als je blij bent dat het over is doet of zegt ze iets waardoor ze in je pijn pookt. En pijn is de keerzijde van liefde, dus komt de pijn op, dan is de band weer terug.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-10-2017 18:44
Wat je beschrijft is normaal. In het begin heb je vooral lieve emoties voor elkaar, later komt er woede, frustratie, jaloezie, onbegrip, wantrouwen e.d. bij, maar dan is het niet meteen voorbij. De liefde en de haat vechten tegen elkaar en vaak ben je alleen nog maar met elkaar bezig. Dat duurt zolang omdat je hoop houdt dat het ooit beter zal gaan. Omdat je ook van haar houdt (en een huis, auto, kind en hond samen hebt plus een heel gedeeld verleden).

En dan wordt het teveel en met je verstand neem je de beslissing dat je wil scheiden. Maar telkens als je blij bent dat het over is doet of zegt ze iets waardoor ze in je pijn pookt. En pijn is de keerzijde van liefde, dus komt de pijn op, dan is de band weer terug.
Dat heb je erg goed verwoord.

Maar we kunnen ieder geen kant op nu.

Maar weet je...ik ben tevreden hoe we nu bv weer samen op de bank zitten,ik een biertje en zij een wijntje.

Dan is t net of er niks aan de hand is.

Kindjes zitten ook op de bank en we kletsen gezellig.

Hier haal ik geen hoop uit hoor,maar stiekem koester ik deze rust.

En....ik weet dat t zo weer om kan slaan nl.

Mijn vrouw heeft ADHD en dat gaat vaak gepaard met wisselende emoties.

Maar ik ga wel ergens kapot van binnen nu ik zo met me gezin op de bank zit.
Ga tijdelijk ergens anders wonen. Dit is geen gezonde situatie.
En ja, dat gevoel blijft net zo lang als je ermee bezig bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven