Ze voelt zich niet schuldig?

22-10-2017 23:16 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voldoende reacties, dank jullie wel!
Bericht aangepast ivm herkenbaarheid.
littlecupcake wijzigde dit bericht op 23-10-2017 22:22
Reden: Herkenbaarheid
92.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jij bent aangesteld als haar geweten?
Ik zou haar melden dat ze het volgende keer niet meer moet vertellen.
Of dat ze maar een andere vriendin zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, mijn beste vriendin had een affaire met een ander en doordat ze gechanteerd is heeft ze opgebiecht dat ze 1 keer sex met een ander gehad heeft. Ze gaan nu vrolijk verder alsof er niets gebeurd is maar ik vind het echt misselijk. Ik heb sowieso een hekel aan vreemdgangers dus walg ook van haar. Door onder andere deze reden is het vertrouwen ook wel beschadigd en staat het contact op een laag pitje tussen haar en mij.
Gaat je niks aan
Het klinkt mij logisch dat als je zelf hondstrouw bent en iemand waar je bewondering/waardering voor hebt gewetenloos ziet vreemdgaan dat het jou beeld van haar een stukje kapot maakt. Ze zit wat dat betreft in jouw allergie en het schaad je beeld van haar. Ik zou haar vragen deze informatie voortaan niet meer met jou te delen.
anoniem_240091 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 23:30
Reden: Taalfout
1.97% gewijzigd
Ze wil geen sex met haar eigen vriend maar gaat wel vreemd? Lekker dan. En jij word ermee opgezadeld.
Dat zou geen vriendin van mij meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
22-10-2017 23:17
Jij bent aangesteld als haar geweten?
Grappig dit, want juist een vriendin kan zo'n gewetensvraag stellen, een buitenstaander heeft er niks mee te maken.
Het zou mijn kijk op haar dusdanig veranderen dat ik het geen goede vriendin meer zou noemen. Nee, dit totale gebrek aan schuldgevoel zou haar plotsklaps degraderen tot kennis. Geen seks met je begripvolle vent omdat jij niet wilt en dan ondertussen rustig een ander neuken. Bijzonder op z'n minst. Dat zou ik haar ook zo zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt haar toch gewoon zeggen dat jij er moeite mee hebt? Wat er tussen haar en haar vriend speelt heb jij niets mee te maken, maar tussen jou en haar wel.
Alle reacties Link kopieren
Onder welke omstandigheden en afspraken heeft ze dit verteld dan? Had je de kans om te zeggen 'ik wil het niet weten, ik wil niet als uitlaatklep o.i.d. van jouw geheimen dienen'?

Als ze het zonder waarschuwing bij jou in de mik heeft geschoven zou het wat mij betreft einde vriendschap zijn.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Begrijpelijk hoor.
Als ze haar vriend moeiteloos een mes in de rug steekt waar is ze dan nog meer toe instaat.
De volgende keer pakt ze mischien wel jouw vent zonder enig berouw.
Kan me dat wel voorstellen, en ik ben ook niet het type die je dit soort geheimen moet vertellen, zeker niet als ik de ander waarvoor ik dan geacht wordt het moet verzwijgen voor. Nee daar zeg ik nee tegen.
Kan je gewoon aangeven, dat je niet opgezadeld wilt worden met iets voor anderen waar je mee omgaat te verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties! Blij te lezen dat ik me niet aan stel.

@ LeesMee: niet zozeer haar geweten, wel de persoon waar ze het aan 'kwijt' kon.
@LiveLoveLaugh2: Nu je het zegt, ze zit nu inderdaad in mijn allergie.
@ Pluisi & Enora: precies, dat zit me ook dwars.
littlecupcake wijzigde dit bericht op 26-12-2017 13:44
Reden: Herkenbaarheid
28.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fairy1 schreef:
22-10-2017 23:34
Grappig dit, want juist een vriendin kan zo'n gewetensvraag stellen, een buitenstaander heeft er niks mee te maken.
Gewetensvraag? Ze heeft haar oordeel klaar.
Alle reacties Link kopieren
ivankar schreef:
22-10-2017 23:40
Onder welke omstandigheden en afspraken heeft ze dit verteld dan? Had je de kans om te zeggen 'ik wil het niet weten, ik wil niet als uitlaatklep o.i.d. van jouw geheimen dienen'?

Als ze het zonder waarschuwing bij jou in de mik heeft geschoven zou het wat mij betreft einde vriendschap zijn.
Dat had ik natuurlijk kunnen doen maar daar heb ik eerlijk gezegd geen moment aan gedacht.
littlecupcake wijzigde dit bericht op 23-10-2017 22:23
Reden: .
14.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loes10 schreef:
22-10-2017 23:39
Je kunt haar toch gewoon zeggen dat jij er moeite mee hebt? Wat er tussen haar en haar vriend speelt heb jij niets mee te maken, maar tussen jou en haar wel.
Eens! Denk inderdaad dat ik dat ga doen maar had het idee dat ik me aanstelde.
Ik zou haar appen dat je het verscnrikkelijk vind voor haar vriend, dat je er veel last van hebt, en dat ze het zelf aan hem moet vertellen of anders doe jij het. Haar vriend verdient dat.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
22-10-2017 23:55
Ik zou haar appen dat je het verscnrikkelijk vind voor haar vriend, dat je er veel last van hebt, en dat ze het zelf aan hem moet vertellen of anders doe jij het. Haar vriend verdient dat.
Dat gaat me dus weer te ver. Haar vriend verdient dat inderdaad maar het is niet aan mij om zoiets op te biechten. Ik zou er voor kunnen kiezen om onze vriendschap te beëindigen. Hoe ze dat haar vriend uit legt is dan ook aan haar.
littlecupcake schreef:
22-10-2017 23:59
Dat gaat me dus weer te ver. Haar vriend verdient dat inderdaad maar het is niet aan mij om zoiets op te biechten. Ik zou er voor kunnen kiezen om onze vriendschap te beëindigen. Hoe ze dat haar vriend uit legt is dan ook aan haar.
Doen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, als het echt een hele goede vriendin van je is, is het dan geen tijd om over dit onderwerp een goed gesprek met haar aan te gaan?
Ik persoonlijk zou wel erg benieuwd zijn naar het "waarom" van geen spijt hebben etc.
Jij zou dan ook je gevoel uiteen kunnen zetten over dat je je belast voelt met haar informatie.

Het is aan jou of je (eventueel na dit gesprek) deze "eigenschap" van je vriendin een reden vindt om de vriendschap te verbreken of op een laag pitje te zetten.
Voor mij zou dit heel erg afhangen van de dingen die ik te horen zou krijgen van desbetreffende vriendin en de manier waarop.

Stel, ze zegt dat je je niet aan moet stellen, wuift het weg en haar houding is minachtend...ja dan zou het voor mij ook wel klaar zijn ja maar dat heeft meer met iemands persoonlijkheid te maken dan, niet met het vreemdgaan an sich.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
22-10-2017 23:40
Begrijpelijk hoor.
Als ze haar vriend moeiteloos een mes in de rug steekt waar is ze dan nog meer toe instaat.
De volgende keer pakt ze mischien wel jouw vent zonder enig berouw.
Dit vind ik best aanmatigend eigenlijk....
Los daarvan is een vent die zich "laat pakken" daar altijd nog zelf bij. :sarcastic:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is zij nog bij haar vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-10-2017 09:10
Waarom is zij nog bij haar vriend?
geld en status wellicht.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heeft ze moeite met haar sexualiteit en pakt ze dan een ander? Dat stukje begrijp ik niet zo. Matcht ze sexueel niet met haar vriend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven