Twijfels, doorgaan of niet?

23-10-2017 15:03 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Nooit gedacht dat ik hier een berichtje zou plaatsen over mijn relatie, maar ik zit al heel lang, jaren eigenlijk, met iets..twijfels. Ik ben al heel wat jaren samen met mijn huidige vriend, zo'n 11 jaar. We waren allebei nog pubers, we zijn nu 28. Toen we net samen waren was het super maar naarmate we ouder werden begon ik iets te missen, spanning, opwinding..ik weet het niet. Op seksueel gebied liggen we ook niet op 1 lijn en dat zorgt voor frustraties, ook dat dat niet goed zit vind ik heel erg. Ik heb wel eens heel voorzichtig dit onderwerp aangesneden, of hij niks mist, of hij zich niet afvraagt hoe het geweest zou zijn met andere meiden, hij zegt dat ie daar niet aan denkt, maar ik denk toch dat hij ook moet voelen dat dit niet is zoals het hoort. Hij kan zich er alleen goed voor afsluiten en gaat gewoon door met het leven zoals het is. Soms worden er onderwerpen besproken als een huis kopen oid (we huren nu) en dan krijg ik het zo benauwd, het idee dat we dan een grote beslissing voor onze toekomst nemen waar ik niet zeker van ben of dat is wat ik wil. Hij is verder in alle opzichten gewoon perfect voor mij, maar ik mis het gevoel..de passie. Als ik andere koppels zie dan spat de liefde er van af, zo is dat bij ons niet, we lijken qua relatie meer broer en zus voor mijn gevoel. Ik weet het gewoon niet meer. Ik ben heel bang, als ik de keus maak om ermee te stoppen, dat ik dan pas inzie dat het verkeerde keus is geweest. Maar aan de andere kant heb ik de twijfels niet voor niks denk ik. Ook weet ik dat ik echt een bom laat barsten in de familie, iedereen is gek van hem, niemand zal dit zien aankomen. Ik weet niet zo goed wat ik met die topic wil..misschien advies? Ik kan dit verder bij niemand kwijt. We hebben overigens geen kinderen.

Alvast bedankt voor het "luisteren"
Alle reacties Link kopieren
Stoppen en voor je zelf kiezen!
Alle reacties Link kopieren
uit elkaar
Alle reacties Link kopieren
Je zal zelf de beslissing moeten nemen...

Mijn zus heeft in een soortgelijke situatie gezeten. Heeft haar ogen gesloten en ging door zoals 'het hoorde'. Kocht een huis, grote verbouwing, ging trouwen.
En ging binnen een jaar weer scheiden...

Dát was pas een klap voor haar ex...

En ja, iedereen was in shock, maar daar zou het niet om moeten gaan. Lekker boeiend, die bom.
Als je al zo lang een relatie met hem hebt, moet je in gesprek gaan. Vertel hem over je twijfels, speel open kaart. Laat hem niet in het ongewisse.
Alle reacties Link kopieren
Azo lang twijfels hebben is niet goed. jammer dat er met je vriend dan niet goed over te praten is. Als je jezelf niet oud ziet worden jet deze jongen, zul je het uit moeten maken. Het leven is te kort om te blijven bij iemand die toch niet goed bij je past. En natuurlijk gaat dat pijn doen, maar dat gaat ook weer over. Weet wel dat spanning en opwinding niet heel lang blijven in een langere relatie. In ieder geval niet zoals in het begin.....
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Als het echt zo moet zijn, dan komen jullie wel weer bij elkaar. Maar voor nu, kies voor jezelf. Juist omdat je nu geen koophuis hebt en geen kinderen hebt. Want je blijft het je altijd afvragen. En dan ga je wel achteraf spijt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gewoon geen vergelijkingsmateriaal. Dat maakt het moeilijk om te weten wat je nou echt mist.

Jezelf vergelijken met andere stelletjes, zou ik je afraden.

1. omdat je niet weet wat zich afspeelt achter gesloten deuren
2. omdat het een momentopname kan zijn wat jij ziet

Mijn vriend en ik kunnen in de supermarkt ineens superverlliefd doen en lachen met elkaar en als we uit zijn, kan het zo zijn dat hij in gesprek is met mensen en ik ook en we een tijdje niet eens bij elkaar in de buurt komen..

Dan zou je ook kunnen denken; nou, die twee zijn ook niet gezellig met elkaar, terwijl de mensen in de supermarkt denken; wat een leuk stel, die zijn superverliefd.

Ik snap dat je het spaans benauwd krijgt , dat herken ik van mijn eerste relatie. Die heb ik gelukkig ook uitgemaakt.
Ex heeft nu huise- boompe- beestje en ik het leven zoals ik het graag wilde altijd!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik heb overigens wel vergelijkingsmateriaal denk ik. Ik heb hiervoor nog een relatie gehad, en dat gevoel toen was heel anders. Ik was toen echt wel heel gelukkig met hoe het was, de passie die er in die relatie was is niet hetzelfde geweest als ik mijn huidige relatie, maar dat was een korte relatie van een klein jaar, misschien niet echt goed te vergelijken?
Een regel viel mij op "bij andere koppels spat de liefde ervan af" wat bedoel je daarmee? Aandacht voor elkaar tijdens een etentje of elkaar aflebberen midden op straat? Overal gaat de verliefdheidsfase over namelijk. Als het seksueel niet klikt kun je er een gesprek aan wijden. En als je vriend ongeïnteresseerd, horkerig en niet te porren is (naast het seksueel niet klikken), zou ik er een punt achter zetten :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Bloempje_Roos schreef:
23-10-2017 15:19
Bedankt voor de reacties. Ik heb overigens wel vergelijkingsmateriaal denk ik. Ik heb hiervoor nog een relatie gehad, en dat gevoel toen was heel anders. Ik was toen echt wel heel gelukkig met hoe het was, de passie die er in die relatie was is niet hetzelfde geweest als ik mijn huidige relatie, maar dat was een korte relatie van een klein jaar, misschien niet echt goed te vergelijken?
Ik zeg niet dat dit het nu is en dat je het moet accepteren.

Maar een relatie van een jaartje op je 16de... dat is natuurlijk niet écht vergelijkingsmateriaal.

In je OP lees ik dat je je seksleven wel eens ter sprake brengt en het nieuwsgierig zijn naar anderen.
Maar breng je ook wel eens je dieperliggende twijfels ter sprake?
Alle reacties Link kopieren
Mensen die trouwen bijvoorbeeld, daarbij zie je vaak dat het goed zit, die zijn oprecht gelukkig met elkaar. Ik zie dat bij ons niet gebeuren dat het ervan af spat zegmaar. Hij is sowieso niet aanhankelijk, ik wel, maar ik heb me aangepast aan hem, al mis ik dat "kleffe" gedoe soms echt wel. Maar ik denk dat ik dat niet meer met hem wil..ik sta echt van mezelf te kijken dat ik dit zeg, heb dit gevoel zo vaak weggestopt. Ik vind dit ook voor hem heel erg, dat ik dit vind. Hij lijkt wel gelukkig met de hele relatie zoals het is.
Alle reacties Link kopieren
Over de twijfels heb ik het nooit echt gehad. Ik stopte het altijd weg omdat het verder altijd wel goed ging tussen ons. Maar de laatste week beginnen die twijfels echt op te spelen. Ik denk (ben er bang voor) als ik erover ga praten, ik mijn spullen kan pakken en hij niet meer in gesprek wil.
Alle reacties Link kopieren
Bloempje_Roos schreef:
23-10-2017 15:40
Mensen die trouwen bijvoorbeeld, daarbij zie je vaak dat het goed zit, die zijn oprecht gelukkig met elkaar. Ik zie dat bij ons niet gebeuren dat het ervan af spat zegmaar. Hij is sowieso niet aanhankelijk, ik wel, maar ik heb me aangepast aan hem, al mis ik dat "kleffe" gedoe soms echt wel. Maar ik denk dat ik dat niet meer met hem wil..ik sta echt van mezelf te kijken dat ik dit zeg, heb dit gevoel zo vaak weggestopt. Ik vind dit ook voor hem heel erg, dat ik dit vind. Hij lijkt wel gelukkig met de hele relatie zoals het is.
Ja, maar op een gegeven moment gaat er dan wel iets knagen. En hoe langer je blijft, hoe moeilijker het wordt... Wees eerlijk naar jezelf en ook naar hem. Als je dit nu al zo 'hard' zegt, lijk je al een beslissing te hebben genomen. Dan beter even door de zure appel heen bijten...
Alle reacties Link kopieren
En hoe erg zou dat zijn als je je spullen pakt en weggaat?
Is dat niet waar je eigenlijk naar verlangt? Dat lees ik namelijk toch wel tussen de regels door.
Je wil wel een relatie maar niet met je 'broer'....

Wees gewoon eens heel eerlijk tegen jezelf.
(Je kunt nu nog makkelijk weg, geen huwelijk, geen kinderen...)
Alle reacties Link kopieren
Als ik soms foto's van andere zie of verhalen lees dacht ik ook een tijdje geleden. Jeetje dat wil ik ook, waarom is dat bij mij anders? Waarom is het zo? Allemaal twijfels en je gaat je dingen afvragen. Maar bij mij gebeurde dat toen we al onze oudste hadden. Maar ook wij waren jong bij elkaar. Nu is uiteindelijk alles goed gekomen, is niet makkelijk maar het gaat steeds beter. Ik ben ook nog jong maar heb wel twee kinderen vandaar dat mijn advies ook was, kies voor jezelf.

En ik denk dat het nu ook tijd is dat je dat ook echt doet. Wat nu de redenen ook zijn, waarom er twijfels zijn. Kies nu voor jezelf en ga uitzoeken wat je zoekt of wat je mist. Het lijkt me ook niet makkelijk naar zoveel jaren maar diep van binnen weet je het wel.
Alle reacties Link kopieren
Kun je zelf niet aan de spanning in je relatie gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve eerlijke reacties. Dit is zo onwijs moeilijk, maar ik ga proberen er over te praten met hem.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk ook, het klinkt alsof je eigenlijk je beslissing al gemaakt hebt. Ik denk ook dat het een verstandige beslissing is. Op jouw leeftijd settelen voor een broer/zus relatie, zeker als je geen kinderen hebt samen, zou ik niet doen. Grote kans dat dan toch vroeg of laat de bom barst. Kun je ergens heen als het echt uit zou gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik was benieuwd hoe het nu gaat.
kun je dat vertellen Bloempje_Roos
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de late reactie. Er is heel wat gebeurd en ik weet even niet wat ik er mee moet. Eergister heb ik het verteld. Ik ben echt overdonderd door zijn reactie. Hij stortte letterlijk in. Ik heb nu enorme twijfels waar ik goed aan doe, het doet me zoveel zeer om hem zo te zien.
Bloempje_Roos schreef:
09-11-2017 12:25
Sorry voor de late reactie. Er is heel wat gebeurd en ik weet even niet wat ik er mee moet. Eergister heb ik het verteld. Ik ben echt overdonderd door zijn reactie. Hij stortte letterlijk in. Ik heb nu enorme twijfels waar ik goed aan doe, het doet me zoveel zeer om hem zo te zien.
Je kunt niet bij iemand blijven uit medelijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het. Maar mijn gevoel is nu zo onduidelijk door alle emoties. Hij zag dit dus echt niet aankomen en mist dus niks in onze relatie, wat ik wel altijd dacht. Waarom is het zo moeilijk om volledig achter mijn keus te staan. Ben zo bang dat ik spijt krijg, ondanks de vele twijfels die ik had.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je hier spijt van gaat krijgen. Ik denk dat je juist gaat opbloeien, over een paar maanden, als al het gedoe achter de rug is.
For whom the bell tolls
Je hebt nu aangegeven dat dit speelt dus op dezelfde voet doorgaan kan niet meer. Blijf erover met elkaar in gesprek, uiteindelijk komen jullie hier samen wel uit ongeacht het scenario
Lieve TO, mijn ex heeft mij vorige week op de hoogte gebracht van z'n twijfels. Ik was ook stomverbaasd en dacht ook dat we een mooie relatie hadden. Inmiddels ben ik een week verder en zie ik de relatie heel anders. Mijn ex wil een time out en daarna verder praten, maar na een week kon ik hem al de uitkomst vertellen: ik wil ook niet verder. Blijf praten met je vriend zodat jullie samen het besluit kunnen bespreken totdat alles is gezegd en gedaan en jullie beiden verder kunnen.

Ps: wil een knuffel sturen, maar kan het plaatje niet vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven