Vriend gaat op negeermodus

07-11-2017 22:51 565 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is hij boos om iets onbelangrijks van gisteravond (toen gooide de hoorn erop), reageert daardoor gedurende de dag alleen op een stuk of 5 vragen van mij met 1 woord en is nu gaan slapen zonder iets te zeggen. Terwijl we eigenlijk gewoon altijd 's avonds bellen of in ieder geval een paar appjes naar elkaar sturen.

Ik zit hier echt ontzettend mee. Gewoon BAH, ik ben zo'n zacht ei dan. Hele dag probeer ik er niet aan te denken en nu zit ik tranen met tuiten te huilen. Dat slaat natuurlijk nergens op en is buitenproportioneel voor 1 dagje ruzie en het is maar een belletje, maar ik kan er niets aan doen. Misschien ook omdat ik weet dat hij dit dágen kan volhouden tot hij besluit dat hij weer wil praten.Niet dat hij dan kan uitleggen waarom hij zo boos is of waarom hij het zo opkropt, maar dan is het wel in 1x voorbij en hoor ik er niets meer over.

Mijn vriend kan niet praten. Nul, nada. Weigert het ook ook te proberen, wat onze relatie af en toe best lastig maakt aangezien ik in het buitenland woon en hij in Nederland is. Als we samen zijn, gaat het eigenlijk gewoon goed. Leuk, gezellig, lachen, natuurlijk af en toe een rol-je-ogen-in-je-hersenen moment maar veelal is het leuk. En als we zo'n moment hebben als nu, kan ik hem vastpakken en een soort-van-grapje maken en dan is het weer voorbij.

Dumpen die handel zou je dan denken he? Maarja.. dat wil ik helemaal niet!

Wat wil ik dan? Ja.. geen idee. Van me afschrijven maar ook tips hoe ik hier iets minder verdrietig over moet zijn ofzo?? Of toch echt een trap onder mijn hol krijgen en hem terug negeren zodat het uit is? Zucht. I don't know!!
Home sweet home
Ik vind negeren een erg manipulatieve handeling die niet hoort binnen een relatie. Binnen een relatie praat je met elkaar.

Ik zou het niet pikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok zomaar dat hij je een zeikwijf vindt.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
07-11-2017 22:57
Ik gok zomaar dat hij je een zeikwijf vindt.
Heeft hij nog nooit hardop gezegd, maar vast al talloze malen gedacht :biggrin: :whistle:
Home sweet home
Lekker typje. Dat kun je hem maar beter afleren want het is zo kinderachtig en minachtend. Mijn vriend heeft dat in het begin ook twee keer gedaan, mij negeren terwijl ik me van geen kwaad bewust was. Uiteindelijk heb ik hem gezegd dat ik niet wist wat ik fout had gedaan, dat ik het zeker niet expres had gedaan als het al zo was, en dat ik wel weer terug zou komen als hij me ging vertellen wat ik dan voor vreselijks had gedaan. De ene keer betrof zeiken om niets waardoor hij zich niet serieus genomen voelde, en de tweede keer was dat ik hem had overgehaald om mee te gaan naar Ikea ('nee hoor, het is echt niet druk', op zaterdag - had ik ook echt niet verwacht trouwens).
Nou ja, daarna heeft hij het dus nooit meer gedaan want hij is best heel lief en oplossingsgericht.
Je noemt de reden iets 'onbelangrijks'. Voor hem is het blijkbaar zo belangrijk dat hij je negeert. Zou toch proberen te beginnen met dat 'onbelangrijke' serieus te nemen. Want ook al is hij geen prater, je moet hem wel serieus nemen
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niks aan een Narcist . Dit is de stiltemodus en dat gaat zo blijven
Alle reacties Link kopieren
Ah. Het N-word. Altijd een veilige uitgang voor jezelf.
Wil hij hiermee zijn zin doordrijven? Je dwingen tot excuses maken?

Hoe ver wil je hiermee gaan?

Als hij je negeert, meldt hem dan: als je weer bij zinnen bent, dan hoor ik het van je. Want met dit kleutergedrag maak je meteen korte metten. Je bent gelijkwaardig aan elkaar en als er een verschil van mening is, praat je dat uit.
Wil hij je negeren, prima. Dan wacht jij net zo lang tot hij klaar is met negeren. Dan moet hij weer contact met je zoeken. Dus na je mededeling dat je hem wel weer hoort als hij bij zinnen is, ga je hem dan ook niet meer contacteren. Dan ga je leuke dingen doen voor jezelf, je dagelijkse leven en zet je hem uit je hoofd.
Is lastig in het begin, maar na 3 keer is hij het zat dat zijn taktiek niet meer werkt.

Doe maar.
Alle reacties Link kopieren
@Elsa
Ik kan het echt niet belangrijk maken. Het gaat om een dubbele afspraak waarvan we er 1 hebben kunnen verzetten in overleg met alle betrokkenen. Vervolgens geeft een persoon - die er niet bij is en ook niet bij die plannen hoort - aan dat het niet netjes is dat we die plannen verzet hebben. Mijn reactie is dan 'Ehh sorry hoor maar zo hebben we het onderling geregeld en daar hoeft niemand zich mee te bemoeien, waarom zeg je dat niet?' En de reactie is 'jahoor, geef mij de schuld. tuut tuut tuuut'.
Een iets te bitchy reactie van mij waarschijnlijk, maar in mijn ogen niet een reden om de hoorn erop te gooien of het zo op te blazen tot een ruzie. Ik ben iemand die gewoon aan 't einde van het gesprek zegt 'sorry dat ik zo snauwde trouwens, kan even niet tegen zulke bemoeienissen'.

O en ik ben geen heilige boon hoor - en dat probeer ik ook niet zo te zeggen. Maar ik vind dit gewoon zo'n kut actie....

@Minke
Als ik dat zeg, dan ben ik bang dat ik nooit meer terug hoef te komen. Moet ik het toch gewoon een keer zo doen denk je?
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Een verplas-wedstrijd aangaan is altijd een succesformule voor een liefdevolle, harmonische relatie.

Dit wordt niks, TO. Laat hem gaan. Er is echt iemand die beter bij je past.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
07-11-2017 23:22
Ah. Het N-word. Altijd een veilige uitgang voor jezelf.
Vind jij het niet Narcistisch?
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
07-11-2017 23:24
Wil hij hiermee zijn zin doordrijven? Je dwingen tot excuses maken?

Hoe ver wil je hiermee gaan?

Als hij je negeert, meldt hem dan: als je weer bij zinnen bent, dan hoor ik het van je. Want met dit kleutergedrag maak je meteen korte metten. Je bent gelijkwaardig aan elkaar en als er een verschil van mening is, praat je dat uit.
Wil hij je negeren, prima. Dan wacht jij net zo lang tot hij klaar is met negeren. Dan moet hij weer contact met je zoeken. Dus na je mededeling dat je hem wel weer hoort als hij bij zinnen is, ga je hem dan ook niet meer contacteren. Dan ga je leuke dingen doen voor jezelf, je dagelijkse leven en zet je hem uit je hoofd.
Is lastig in het begin, maar na 3 keer is hij het zat dat zijn taktiek niet meer werkt.

Doe maar.

Ik vind het een goeie maar.. kun jij dan mijn telefoon afpakken? Mennnn ik zit dan nog tien keer vaker op mijn telefoon een berichtje te typen en weer te verwijderen. Zo sneu. Uiteindelijk stuur ik dan aan het einde van de dag wel iets.

Maar oké, stel ik heb een ruggengraat en hou het wel vol. Als hij bij zinnen is, moet ik dan gewoon weer normaal doen? Alsof er niks gebeurt is?
Home sweet home
Dat ligt eraan wat en hoe hij weer contact opneemt.
Ik zou de eerste keer niet meer ergens over beginnen.
Na de tweede keer kun je aangeven dat je het alsnog wil uitpraten.

Negeert hij je op dit moment nog? Dan stuur je hem dit bericht voor je nu gaat slapen.

Je bent toch niet in zijn greep? Je kan hem prima in zijn soort gaar laten koken.
Weet je nog op de basisschool? Een meisje liep dan dramatisch weg en wilde dan dat alle meisjes achter haar aankwamen om toch vooral te vragen wat er scheelde. Vond ze dan heerlijk, al die aandacht.

Nou tadaaa. Je vriend is dit meisje en jij moet nu vol aandacht achter hem aan lopen. Vind ie heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Novembervakantie schreef:
07-11-2017 23:28
Ik vind het een goeie maar.. kun jij dan mijn telefoon afpakken? Mennnn ik zit dan nog tien keer vaker op mijn telefoon een berichtje te typen en weer te verwijderen. Zo sneu. Uiteindelijk stuur ik dan aan het einde van de dag wel iets.

Maar oké, stel ik heb een ruggengraat en hou het wel vol. Als hij bij zinnen is, moet ik dan gewoon weer normaal doen? Alsof er niks gebeurt is?
Als hij bij zinnen is en hij vertelt wat er aan de hand was, en het is opgelost, ja dan kun je weer normaal doen. Dan ga jij niet op jouw beurt lopen, mokken, negeren wat dan ook.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Toch kan het zijn dat jullie elkaar verkeerd begrepen hebben of dat hij het als aanval/kritiek heeft opgevat of boosheid naar hem ipv die andere persoon. Maar daar kun je niks mee als hij niet praat. Ik zou hem dat zeggen. En doet hij daar niks mee dan is dat wel behoorlijk kut. Sterkte ermee
Alle reacties Link kopieren
Zoals jij het verhaal vertelt is hij wel erg overdreven bezig. Hij plaatst een stoot onder de gordel waar een opmerking als "Balen, volgende keer regelen we het anders" zou volstaan. Wat je ermee moet? Hem af laten koelen en hem de eerste stap laten zetten. Ook al vind je dat moeilijk of rot.
Alle reacties Link kopieren
@Doreia

Jaa hij is allang in slaap gevallen. Ik ben misschien wel in zijn greep. Ik ben vooral bang dat als ik hem terug negeer en het niet goed maak, hij me niet komt bezoeken en we zien elkaar al zo weinig. Het was komende week zijn beurt om naar Frankrijk te komen en hij blijft dan uit koppigheid gerust thuis.

Ik wil ook helemaal geen ruzie dus ik heb ook geen zin om hierover door te gaan, maar ik zou wel graag willen dat hij gewoon dat negeren stopt. Maar wat je zegt. Hij zal het wel fijn vinden (en al gewend zijn) dat ik nu berichtjes blijf sturen, grapjes ga maken en lief doe om het maar goed te krijgen. Ik ga het zo sturen. Ben benieuwd...

@Elsa ik denk ook dat hij het inderdaad als aanval voelde, maar dat was natuurlijk niet echt zo. Ik ergerde me aan die persoon en daardoor snauwde ik van 'hallo had er gelijk korte mette mee gemaakt'. Heb hem na de tuut-tuut-tuut ook al geappt dat het zo zat en dat ik niet had moeten snauwen naar hem. Maar daar kwam geen reactie op. Dus hij is nu gewoon behoorlijk KUT aan het doen ;-) haha. Dankjewl!
Home sweet home
Alle reacties Link kopieren
Goh bijzonder hoe ik me nu toch al een stuk beter voel dan toen ik de openingspost schreef. Dankjewel allemaal.
Home sweet home
Maar Amand, wat denk jij dan dat er aan de hand is of dat er speelt?
Je hebt kennelijk een andere interpretatie en daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Alle reacties Link kopieren
TO heeft geen respect voor haar (?) vriend. Ze meet zijn geschikheid af aan haar eigen norm dat praten over alles de norm is.

Ik vind haar een zeikwijf. Haar vriend wellicht ook.

Om even een voorbeeld te noemen;
‘Ik wil niet gaan slapen terwijl we ruzie hebben’.

Hij denkt; de wereld ziet er morgen niet anders uit dan nu op dit moment wanneer we nu gaan slapen, wat een primaire levensbehoefte van elk mens is.


Enfin. We kunnen nog wel 100 voorbeelden gaan verzinnen over hoe een relatie niet gaat werken, maar dat is volstrekt zinloos.

Als het niet past, dan past het niet, TO. Dat is niemands schuld. Wanneer je er behoefte aan hebt dan kun je hier vast steun vinden om je vriend tot schuldige te verklaren.

Veel succes in je volgende relatie daarmee, trouwens.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
08-11-2017 00:04
TO heeft geen respect voor haar (?) vriend. Ze meet zijn geschikheid af aan haar eigen norm dat praten over alles de norm is.

Ik vind haar een zeikwijf. Haar vriend wellicht ook.

Om even een voorbeeld te noemen;
‘Ik wil niet gaan slapen terwijl we ruzie hebben’.

Hij denkt; de wereld ziet er morgen niet anders uit dan nu op dit moment wanneer we nu gaan slapen, wat een primaire levensbehoefte van elk mens is.


Enfin. We kunnen nog wel 100 voorbeelden gaan verzinnen over hoe een relatie niet gaat werken, maar dat is volstrekt zinloos.

Als het niet past, dan past het niet, TO. Dat is niemands schuld. Wanneer je er behoefte aan hebt dan kun je hier vast steun vinden om je vriend tot schuldige te verklaren.

Veel succes in je volgende relatie daarmee, trouwens.

Doe eens een beetje lief, man.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
08-11-2017 00:04
TO heeft geen respect voor haar (?) vriend. Ze meet zijn geschikheid af aan haar eigen norm dat praten over alles de norm is.

Ik vind haar een zeikwijf. Haar vriend wellicht ook.

Om even een voorbeeld te noemen;
‘Ik wil niet gaan slapen terwijl we ruzie hebben’.

Hij denkt; de wereld ziet er morgen niet anders uit dan nu op dit moment wanneer we nu gaan slapen, wat een primaire levensbehoefte van elk mens is.


Enfin. We kunnen nog wel 100 voorbeelden gaan verzinnen over hoe een relatie niet gaat werken, maar dat is volstrekt zinloos.

Als het niet past, dan past het niet, TO. Dat is niemands schuld. Wanneer je er behoefte aan hebt dan kun je hier vast steun vinden om je vriend tot schuldige te verklaren.

Veel succes in je volgende relatie daarmee, trouwens.
Ik ben het type doemdenken "dalijk sta je morgen niet meer op". Ik hoef niet alles tot in detail goed te praten, maar een weltrusten en ik hou van je - yap, die wil ik. Zeikerig, dat kan.
Maar hoe los jij issues in je relatie op dan, zonder te praten? Niet over denken, doorgaan met hoe het was en hopen dat het niet nog een keer zo gebeurt?
Home sweet home
Haha, ik heb bijna bewondering voor vrouwen die nog iets te maken willen hebben met een man als hij ze negeert. En er ook nog achteraan gaan. Hem zelfs gaan smeken de negeersessie af te breken?! Ahahaha. Nigga please. :sarcastic:

Nu begrijp ik waar bepaalde mannen de ballen vandaan halen. Wat mij betreft is de blokkeer functie op WhatsApp etc uitgevonden voor dit soort mannen. Ook is zijn nummer in een halve seconde verwijderd.

Ik negeer persoonlijk nooit iemand: ik vind het namelijk ongelofelijk respectloos. Als ik (even) klaar ben met iemand geef ik dat netjes aan. Dan praten we er later wel over. Of niet. En als ik vind dat iemand zeikt dan zeg ik dat ook gewoon rechtstreeks. Of de ander dat pikt is natuurlijk aan hem of haar.

Als de één iets erg belangrijk vind (ruzie meteen uitpraten) en de ander vindt het maar gezeik en vindt negeren dan legitiem, gaat er iets niet goed. Ik zou er geen seconde van mijn tijd en energie aan verspillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven