Negatieve reacties op je lichaam van (seks)partners

13-11-2017 17:07 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je hoort heel vaak dat vrouwen onzeker zijn over hun lichaam als het aankomt op relaties en daten enzo. Ook sinds de komst van Tinder lees ik het steeds vaker dat de onzekerheid mensen belemmert te doen wat ze willen omdat ze bang zijn dat mannen afknappen op hun figuur of andere tekortkomingen.

Ik vraag me dan af hoe gegrond die angst nu eigenlijk is aangezien mannen toch altijd bizar graag seks willen met vrouwen, of die nu perfect zijn of niet. Zelf heb ik ook veel last van onzekerheid en schaamte terwijl ik nooit ontevredenheid erover heb gemerkt bij sekspartners en als ik zelf een man was zou ik mezelf mooi/sexy genoeg vinden. Best raar eigenlijk!

Hebben jullie wel eens aan een man gemerkt dat hij afknapte op je lichaam of dat hij iets niet mooi vond?
Zeggen mannen dat soort dingen uberhaupt? (en dan bedoel ik mannen waar je mee date of sekst, niet mensen in het algemeen want pesters bestaan inderdaad).

Ben benieuwd naar jullie reacties.
(Ook reacties die over vrouwen gaan trouwens, voor de les/bi forummers :) )
Alle reacties Link kopieren
Zelf geen ervaring mee, maar een vriendin is wel eens gedumpt omdat haar vriend haar (en vooral haar grote borsten) niet aantrekkelijk vond.. :hamer:
Na de seks natuurlijk. Lul.
Alle reacties Link kopieren
@Shine_bright101: Gedumpt, dus ze hadden dus al een relatie? Dat is echt raar, want voor de seks had hij toch ook al kunnen zien dat ze grote borsten had? Triest voor haar!
Nee, eigenlijk niet. Ik heb wel een groot litteken en wat andere grote imperfecties waardoor ik het altijd erg moeilijk vindt om mezelf bloot te geven in een nieuwe relatie. Maar de reacties waren nooit naar. Eigenlijk juist zo positief dat ik ook niet meer zo onzekerheid was in de relatie, dan hield het me niet meer bezig. Als ik wel een nare reactie zou krijgen denk ik dat de relatie ook meteen voorbij is: ik geloof niet dat ik ooit nog op mijn gemak zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
intressant! En inderdaad: nee: nog nooit negatief commentaar gehad, in tegendeel. Nu is het natuurlijk ook wel zo dat stel dat iemand mij te dik vindt dan zou ik waarschijnlijk niet in z`n bed belanden, het enkele feit dat je daar ligt geeft al aan dat je bedpartner je aantrekkelijk vind. (of echt heel erg dronken is, dat kan ook)

(ik moet eens ophouden met zeiken over mezelf blijkbaar hahaha!)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wat striae op mijn lichaam en ooit met een man gedate, die echt heel lelijk naar mijn striae staarde, toen ie het voor de eerste (en tevens laatste) keer zag. Uiteindelijk is het niets geworden, vooral om andere redenen. Die sukkel was zelf alles behalve perfect, maar ja, jong en naïef dat ik was. Ik heb daarna nooit meer zoiets meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex had er ook een handje van om me te vertellen hoe lelijk en dik ik was.... en dat geen andere man mij ooit zou willen.... :facepalm:

De mannen waarmee ik daarna in bed ben beland zijn het daar absoluut niet mee eens O_O

Wie moet ik nou geloven :confused:

Maar serieus, ik denk dat best veel mannen alles zullen zeggen om je maar zo snel mogelijk in bed te krijgen en daarna lullige dingen verzinnen als ze hun kwakkie kwijt zijn.... zelf geen ervaring mee gelukkig.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een prille relatie beëindigd omdat meneer al voor me uitgezocht had wat een borstvergroting me zou gaan kosten...
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
@Sereia, guppekop: goed om te horen dat jullie geen negatieve ervaringen hebben ermee :) En ik ben het met Sereia eens dat de relatie voor mij ook over zou zijn na een negatieve opmerking!!

@framboos1981: Ik heb zelf ook striae, waar ik ook onzeker over ben, dus ik vind het extra naar om jouw bericht te lezen. Wat een gemeen vriendje had jij zeg, bah :-( Mijn striae zit bij mijn billen en tussen mijn benen en ook bij mijn knieholtes dus dat komt wel erg in beeld als je seks hebt. Mijn sekspartners hebben er nooit wat over gezegd maar soms hadden ze het zelf ook. Eentje had flink wat striae op zijn rug in een bijzonder patroon, maar ik vond dat juist wel stoer staan, het had eigenlijk een tattoo kunnen zijn als het niet wit was maar zwart :-P

@Dreamchild: jeetje zeg wat een nare ex heb jij!! :evil: Hoe lang heb je het met hem uitgehouden? Was dat voor jou geen reden om bij hem weg te gaan? Gelukkig trof je daarna betere partners

@Winky1978: OMG! Niet te geloven :facepalm: Ik dacht dat zulke dingen alleen in soaps voorkwamen maar blijkbaar gebeuren die dingen ook in het echt. Ik hoop dat je er niet onzeker van geworden bent
Alle reacties Link kopieren
Nee gelukkig nog nooit!, zelfs nu niet ondanks m'n stoma.
Het was een tijdje in bij bepaalde types om als openingszin ' normaal val ik niet op meisjes zoals jij, maar je hebt zo'n leuke lach/uitstraling etc, ik spreek je toch maar aan!'
Nou, dan was ik natuurlijk zo onder de indruk dat ik mijn broek al losknopend juichend meeliep *not*
Eentje presteerde het om speels in een 'vetrol' (ik was toen nog hardstikke slank) te porren.
Verder heb ik op feesten en partijen veel profijt gehad van de anekdote over een jongen die teleurgesteld was omdat ik heel dom blijk te kijken als ik klaarkom.
Hij vond het echt een enorme afknapper en ging gelijk weg, mopperend dat ik daar wat aan moest doen, ik was verder zo leuk, lekkere sex en dan zoiets :rofl:.
Nee nog nooit. Ik heb grote littekens van complicaties na een borstverkleining maar ik schaam me er niet voor. Het hoort gewoon bij mij. Ook heb ik aan beide kanten een litteken bij mijn nier van operaties toen ik jonger was.
Verder vind ik dat mocht je iets niet mooi vinden aan iemand je uit respect dat niet laat merken laat staan zegt. Als je in een relatie bent met iemand dan lijkt me dat dat soort dingen er niet toe doen. Maar goed ik val zelf meer op persoonlijkheid dan uiterlijk dus wie weet heeft dat er mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
@Froezel, dwynwen: super om te horen! :) En ja ik val inderdaad ook op persoonlijkheid maar een man moet wel aantrekkelijk zijn voor mij. Met aantrekkelijk bedoel ik dan niet dat hij moet beantwoorden aan het huidige schoonheidsideaal maar meer dat ik hem persoonlijk aantrekkelijk vind en dan maakt het niet uit of hij dik is of dun, littekens heeft, een goede of een slechte huid of andere dingen..

@Het-groepje: Jeetje dat klinkt ook niet echt positief, je moet wel flink raar zijn wil je zo een meisje proberen te versieren o_o En die man van die anekdote snap ik ook niet helemaal... de meeste mannen zijn toch juist blij als ze iemand kunnen laten klaarkomen?? Waarom zou je zo kritisch zijn op het hoofd dat iemand dan trekt?
Het-groepje schreef:
13-11-2017 18:15
Het was een tijdje in bij bepaalde types om als openingszin ' normaal val ik niet op meisjes zoals jij, maar je hebt zo'n leuke lach/uitstraling etc, ik spreek je toch maar aan!'
Nou, dan was ik natuurlijk zo onder de indruk dat ik mijn broek al losknopend juichend meeliep *not*
Eentje presteerde het om speels in een 'vetrol' (ik was toen nog hardstikke slank) te porren.
Verder heb ik op feesten en partijen veel profijt gehad van de anekdote over een jongen die teleurgesteld was omdat ik heel dom blijk te kijken als ik klaarkom.
Hij vond het echt een enorme afknapper en ging gelijk weg, mopperend dat ik daar wat aan moest doen, ik was verder zo leuk, lekkere sex en dan zoiets :rofl:.
Nou ben ik wel heel erg benieuwd eigenlijk... :nut: zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Als man wil ik ook even reageren. Mijn vriendin is ook niet perfect , maar wie wel ? Maar ze heeft een lekker lijf voor mij, er is niks mis mee !
creativeguy wijzigde dit bericht op 13-11-2017 19:23
3.01% gewijzigd
Oh, en ontopic. Ik heb een verre van perfect lichaam, vind ik zelf. Nogal forse rondingen. En daar heb ik nog nooit negatieve reacties op gehad. Eigenlijk zou dat ook vreemd zijn toch... Als ik aangekleed ben kun je ook prima zien dat ik geen maat 36 heb. Ik heb trouwens ook nog nooit een lichaam zonder striae gezien, volgens mij...
Fauna69 schreef:
13-11-2017 19:20
Nou ben ik wel heel erg benieuwd eigenlijk... :nut: zoiets?
Ik weet het niet :rofl:, ik heb er hard aan gewerkt heel intellectueel te kijken tegenwoordig na deze feedback. Een vriend opperde al om een bril op te zetten op het moment supreme.
Oreootje schreef:
13-11-2017 19:15
@Froezel, dwynwen: super om te horen! :) En ja ik val inderdaad ook op persoonlijkheid maar een man moet wel aantrekkelijk zijn voor mij. Met aantrekkelijk bedoel ik dan niet dat hij moet beantwoorden aan het huidige schoonheidsideaal maar meer dat ik hem persoonlijk aantrekkelijk vind en dan maakt het niet uit of hij dik is of dun, littekens heeft, een goede of een slechte huid of andere dingen..

@Het-groepje: Jeetje dat klinkt ook niet echt positief, je moet wel flink raar zijn wil je zo een meisje proberen te versieren o_o En die man van die anekdote snap ik ook niet helemaal... de meeste mannen zijn toch juist blij als ze iemand kunnen laten klaarkomen?? Waarom zou je zo kritisch zijn op het hoofd dat iemand dan trekt?
Precies. Het is het totaal plaatje wat iemand aantrekkelijk maakt. En daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn, iedereen heeft zijn eigen smaak ☺️
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd tevreden geweest; zeker na mijn 18de. In die tijd zag ik eruit als zo'n beeld uit de romeinse tijd van een maagdje. Meer dan een B-maat heb ik nooit gehad.

Verreweg de meeste mannen geven niet om modellen en willen een vrouw met een gewoon lijf als er maar een leuke, lieve, hartelijke, representatieve vrouw in zit.. Maar je kan rare mannen treffen die alleen maar kunnen presteren op een ideaal lijf. Ik denk dat dat een smoes is. Hij kan niet en geeft een ander de schuld. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het-groepje schreef:
13-11-2017 19:26
Ik weet het niet :rofl:, ik heb er hard aan gewerkt heel intellectueel te kijken tegenwoordig na deze feedback. Een vriend opperde al om een bril op te zetten op het moment supreme.
'wacht schatje, ff m'n bril opzetten....' *gerommel in nachtkastje....* 'We kunnen weer!'
Ik heb een beeld...
Alle reacties Link kopieren
Ja

Mijn ex-man zegt te pas en te onpas dat hij grote vrouwen niet mooi vind (ik ben 1,76 en 74kg).
Valt naar eigen zeggen op kleine borsten en vind mijn c cup best groot. O en mn tepels ook (ook vermeld tijdens mn borstvoedingsperiode. Hij hoopte dat ze wel weer flink zouden krimpen)

O ja en heeft liever donker haar dan blond.

En wil twijfelt in de dagen voor en na mn menstruatie of hij wel seks wil en 'of ik alweer beter ben?' Want verafschuwd een druppeltje bloed.

Overbodig om te melden dat orale seks een zeldzaamheid was en hoe hij dat noemt, krijg ik niet uit mn toetsenbord.

Ow ja en ik moet niet zo gepijnigd kijken tijdens de seks maar samen lachen in bed is ook n afknapper (volgens hem)

Ex dus...... hij heeft 14 jaar de tijd gehad om te genieten met en van een mooie vrouw die voor heel veel dingen in is en openstaat voor vmv ervaringen en seksuele monogamie niet als een must ziet binnen een huwelijk.
Laat hem nu maar een grietje van 5 jaar jonger zoeken van 1,55m met cup a die altijd naar roosjes ruikt en nooit ongesteld is. :bye:
(Ik hoop dat hij een flink blauwtje loopt met zn lompe opmerkingen)
apatura wijzigde dit bericht op 13-11-2017 19:47
Reden: Even wat frustraties toevoegen.
8.91% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Tinder is toch helemaal niet representatief voor de mening van de man? Op Tinder zitten toch juist de kansloze mannen die dit echt als laatste redmiddel zien om aan de vrouw of seks te komen? Leuke en interessante mannen die respect tonen voor de medemens zitten toch helemaal niet op Tinder? Die hebben dat helemaal niet nodig lijkt mij. Die ontmoeten op andere manieren wel leuke vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Eerste vriendje vond mij te dik en te lang. Hij kwam uit een andere cultuur waar (volgens hem) vrouwen slank en klein hoorden te zijn, anders konden ze niet aan de man komen. Ik stond op een dag voor de spiegel naar mezelf te kijken en dacht aan alles wat ik van hem moest veranderen. Ik zag het mezelf verwezenlijken, ik dacht ga ervoor je kunt het! En toen keek ik langer naar mezelf en dacht: eigenlijk ben ik helemaal niet dik, naast hem lijk ik dat omdat hij zo klein en mager is. daarna dacht ik: eigenlijk is het veel minder moeite om een man te vinden die mij prima vind zo.

De relatie duurde niet lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt negatieve reacties gekregen tijdens de seks. Wel eens van een ex vriendje gehoord dat hij voor een borstvergroting wilde sparen (ik heb gewoon een gemiddelde C cup ook dus een beetje overdreven). Eentje zei er ook ooit na de eerste keer seks "ik had je veel lelijker verwacht". Ik heb hem gezegd dat hij dat echt niet zomaar kon zeggen en wat hij daar vredesnaam mee bedoelde, hij gaf toen aan de verkeerde woorden gebruikt te hebben en het juiste positief te bedoelen. Dat ik gewoon mooier was dan verwacht ofzo. Maargoed op dat moment wilde ik toch wel graag even door de grond heen zakken. Mijn ex vriendjes vonden eigenlijk ook allemaal wel dat ik iets af mocht vallen. Ik heb geen overgewicht maar ben ook niet bepaald moeders slankste. Ik ben gewoon een beetje fatsig, curvy hoe je het noemen wilt. Ze zeiden dan iets van 'ik vind je zo ook mooi maar ik denk dat ik je nog mooier zou vinden als je iets afvalt'. Maar ik denk dat dat ook erg voortkwam uit mijn eigen onzekerheid over mijn gewicht toentertijd. Ik dacht altijd dat ik heel erg lelijk was, echt niveautje trol zeg maar. Tegenwoordig krijg ik van alle kanten te horen dat ik mooi ben en sexy enzo. Ik snap er zelf ook nog niet helemaal wat van, maar ik neem aan dat ze niet allemaal glashard lopen te liegen te tegen me. ;)

Mijn huidige vriend vind mij ook echt een kunstwerk, kan zijn ogen niet van mij afhouden. Dat voelt toch veel fijner dan een vriendje dat zegt dat hij liever heeft dat je wat afvalt. Mijn vriend is op zijn beurt weer onzeker over het feit dat hij wat iel gebouwd is en niet gespierd. Maar ik vind zijn figuur juist mooi. Met een sixpack doe je mij namelijk echt geen plezier.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
13-11-2017 19:47
Tinder is toch helemaal niet representatief voor de mening van de man? Op Tinder zitten toch juist de kansloze mannen die dit echt als laatste redmiddel zien om aan de vrouw of seks te komen? Leuke en interessante mannen die respect tonen voor de medemens zitten toch helemaal niet op Tinder? Die hebben dat helemaal niet nodig lijkt mij. Die ontmoeten op andere manieren wel leuke vrouwen.
Ik ken mijn vriend ook via Tinder. Ik ken zo veel mensen van mijn leeftijd die een serieuze relatie via tinder hebben. Ik heb ook best wel veel gedate via tinder. Eigenlijk allemaal prima respectvolle mannen hoor. Vind het soms raar dat mensen van die vooroordelen over tinder hebben. Volgens mij zit bijna de helft van de jong volwassenen op Tinder. Ik neem aan dat je ook wel beseft dat dat niet allemaal kansloze mannen zijn... Beetje kortzichtig als jou reactie serieus was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven