Stiefkind mag niet op familiefoto

16-11-2017 12:27 567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn 60 jaar getrouwd en nu willen ze als cadeau een foto van de kinderen, klein- en achterkleinkinderen plus alle partners.
De partner van mijn kind heeft een kind uit een vorige relatie. En nu willen mijn ouders niet hebben dat dit kind op de foto komt omdat het "niks van ze is". Aan mij de ondankbare taak dit zo te regelen. Wat ik ook doe, er zullen mensen teleurgesteld en boos zijn.
Viva forummers, wat vinden jullie hier van?
Ik vind dat je ouders echt niet lief zijn. Familie is niet alleen bloed maar ook de mensen waarvan je houd. Ik zou zelf dus ook niet op de foto gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het stom. Zou dat ook zeker niet voor ze gaan ‘ regelen’.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dit jouw taak? Ik zou vriendelijk bedanken voor de eer.
Sja ik snap het wel. Het is dus een stiefachterkleinkind. De generatie van jouw ouders is nog niet zo modern dat ze daar zo makkelijk mee omgaan. Zou ik niet een te groot punt van maken, verander je toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zeg dat is ook niet niks. Jou zoon/dochter haar stiefkind hoort nu eenmaal bij haar gezin/familie dus ook op de foto van haar opa en oma. Ik weet alleen niet wat ik je kan adviseren. Behalve dat ik zelf half broers heb en die gingen gewoon altijd op de foto van mijn opa en oma. (Ouders van mijn moeder hun stiefmoeder)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het eigenlijk wel.
Tenzij ze dat kind erg vaak zien en er ook een band mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat niet zonder ruzie zal gaan. Kind hoort bij dat gezin dus ik zou haar als ouders zeker niet buitensluiten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik er van vind? Nogal kinderachtig geleuter. En hoezo MOET jij dit gaan regelen? Ze kunnen blijkbaar prima zelf aan geven wat ze wel/niet willen, dus wat mij betreft regelen ze dan ook maar zelf dat dit stiefkind het weet. Hun probleem mooi bij hen laten.

Wat heb jij er aan dat ik dit er van vind eigenlijk?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen je kind vertellen dat je een vervelende boodschap heb doorgekregen van oma en dat je hem/haar geen pijn wilt doen, maar *vertel boodschap*. Vervolgens aangeven dat je dit belachelijk vind en daarom voorstelt de hele foto maar af te blazen, omdat jij wel veel van de kleinkind houdt en het vreselijk vind als deze er maar bij staat en zich afgewezen voelt.

Ervan uitgaande dat dit is hoe je je voelt. Anders kan jij wel op de foto gaan en verwacht je vooral niet dat je kind ook komt
Belachelijk dat jouw ouders iemand willen buitensluiten, ik zou hier niet mee akkoord gaan. Of iedereen, of helemaal niet. Het is een kado, dus hoeveel invloed geef je hen hierover? Als ze het niet leuk vinden, jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ze lekker zelf laten zeggen, waarom moet jij dat doen?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bedanken voor die rol
Ze doen dat zelf maar
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Laat die partners dan ook maar weg als het alleen om eigen bloed gaat.
Ik zou me er niet voor lenen.
Alle reacties Link kopieren
De partner van je kind wordt wel geaccepteerd, dus zijn/ haar kind hoort ook geaccepteerd te worden. Heel kwalijk, het lijkt echt nergens op. Hier zou ik toch wel even een zeer hartig woordje met je ouders over spreken als ik jou was. En ik zou het zeker niet gaan regelen voor ze.
Als het om eigen bloed gaat, dan zou ik ook nog even kijken of er geen adoptiekinderen bij zitten, of vreemdgaande moeders. Ga weg zeg. Stiefkind hoort bij jullie gezin, jij hoort bij je ouders gezin, dus als ze de hele bups op de foto willen dan hoort stiefkind er gewoon bij.
Alle reacties Link kopieren
En ik zou zeggen dat ze een ander cadeau moeten bedenken. Jees, ik zit me gewoon op te vreten. Als mijn ouders dit zouden voorstellen.... Echt?!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot acht je de kans trouwens dat je eigen kind zelf zegt: dan sta ik er ook niet op?
Alle reacties Link kopieren
Dus je man mag wél op de foto maar jullie kind niet?
Beetje raar, maar gezien de leeftijd van je ouders kan het de generatiekloof zijn.
Ik zou zelf helemaal geen zin meer hebben in poseren voor een foto en ervoor bedanken.
wheeler45 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 12:40
Reden: 1 letter gewijzigd van ma naar man. Best wel essentieel, want voor je het weet begrijpt niemand het meer
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn hele gezin zou ontbreken op die foto. Niemand zou 'iets' hoeven regelen, ik zou heel duidelijk zijn: Mijn hele gezin of niemand van het gezin. Aan ouders de keuze. Stiefkind hoeft hier hoop ik niets van mee te krijgen! Hoe 'ongewenster' kan je je voelen als kind als de hele familie samen op de foto gaat en kind mag aan de zijlijn toekijken. En nog jaren op die foto zitten kijken als die pontificaal in de kamer hangt
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
16-11-2017 12:34
Mijn hele gezin of niemand van het gezin.
Dit.
Ja, hoezo mogen de partners er wel op?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn ouders vriendelijk mededelen dat ze de blijde boodschap zelf mogen verspreiden en ook vermelden dat ik niet meedoe aan die flauwekul en zelf dus ook niet op de foto ga als zij vinden dat het nodig is mensen buiten te sluiten omdat het geen "eigen" bloed is.
Oud of niet, generatiekloof of niet.
Alle reacties Link kopieren
De ouder van het is dan toch ook ‘niks’? Waarom mag die, als partner, blijkbaar wel op de foto, maar het kind wat bij dat gezin hoort niet?
Ik geloof dat ik mijn ouders gezegd zou hebben dat ze dan beter geen familiefoto kunnen maken. Dit geeft gewoon gedoe.
Mijn ouders konden me de boom in.
Ik ga geen kind buitensluiten.
"Niks van ze is" doei, dat zijn dan de partners ook niet, daar hebben ze ook geen bloedband mee.

Ze mochten het van mij lekker zelf gaan doorgeven en niet mij er mee opzadelen. En zelf ging ik ook niet meer op de foto. Ik ga dan niet hypocriet leuk staan doen op een foto terwijl een kind door hen wordt buitengesloten.

Doen ze dat soort dingen vaker met stiefkind? Ik denk dan aan sint en verjaardagen enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven