Een hekel aan daten

16-11-2017 16:24 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het heel leuk om iemand te ontmoeten, maar dat afspreken met zijn tweetjes... Bah!

Dan heb ik het vooral over die eerste dates. Vol met zenuwen, onzekerheden, etc. ...
Ik vind er echt niks leuk aan! Ben er zodanig mee bezig dat ik niet ten volle kan genieten van de date zelf. Ik ben niet op mijn uiterste gemak, door de zenuwen maar ook omdat ik niks verkeerd wil doen of zeggen.

In een ideale wereld zou ik verliefd worden op iemand die ik regelmatig op een spontane manier zie bvb. in mijn stamcafé of in een vriendenkring. En daar dan bijvoorbeeld op het onverwachts een slaapmutsje bij elkaar drinken, waar uiteindelijk meer van komt... Maar zoiets kan niet gebeuren, al mijn vrienden zijn in een relatie en in mijn stamcafé ken ik iedereen al te goed om te weten dat het geen relatiemateriaal is.

Ik heb volgende week een date, en kijk er echt niet naar uit...
herkenbaar, ik heb er ook een hekel aan, voel het aan als een keuring ,van beide kanten.
maar ja, Hij komt niet aanbellen,dus je moet wat.
Hoezo kan dat niet? Ga vrijwilligerswerk doen, ga sporten in groepsverband, ga een cursus volgen. Breek je los uit je vertrouwde kringetje en ontmoet nieuwe mensen. Met deze instelling ga je natuurlijk nooit een leuke date hebben. Alsof je het over naar de tandarts gaan hebt.
Alle reacties Link kopieren
ZetHetRaamOpen schreef:
16-11-2017 16:26
Alsof je het over naar de tandarts gaan hebt.
Zo voelt het inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Lady49 schreef:
16-11-2017 16:26
herkenbaar, ik heb er ook een hekel aan, voel het aan als een keuring ,van beide kanten.
maar ja, Hij komt niet aanbellen,dus je moet wat.
Inderdaad, je moet wel initiatief nemen, maar oh waarom kan het niet eens lopen zoals in de film ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik geef toe dat het ver gezocht is, maar toch, heb je al eens overwogen het dan niet te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me dat nog wel, zoals jij het vertelt. Zelfde ervaring gehad, zelfde gevoel gehad.

Paar vrijblijvende suggesties.
- ga niet naar je stamkroeg, maar naar een leuke kroeg in een andere stad. Of boek een hotelkamer en ga daar in de bar zitten.
- Gooi het over een andere boeg. Als je een heel leuk/aantrekkelijk of lekker iemand ziet lopen, spreek die aan en zeg dat.

Je hebt niks te verliezen en van alles te winnen. Zet je mind open, laat het gebeuren. Go for it, Patty!
Alle reacties Link kopieren
Niemand dwingt je om het te doen hoor? Doe je echt zelf.

Wat bij mij hielp was van te voren een paar shotjes vodka doen en na een paar keer daten zijn alle mannen toch zo'n beetje hetzelfde :)
Wie wat wil die moet wat.
Ik vond een eerste date juist altijd wel leuk.

Ik had nul verwachtingen dus ook geen zenuwen. Lekker je huis uit om met een vrijgezelle goed uitziende (van de foto's dan) man een borrel te gaan drinken in een leuke kroeg. Iets leuks aantrekken, make-uppie op.

Ik ben een makkelijke prater dus de date zelf was ook eigenlijk bijna wel altijd gezellig.

Meestal (zo'n 80% schat ik) kreeg ik daarna ook nog een positief bericht van de man in kwestie dus ook nog eens goed voor mijn ego.

Ik vond het gedoe daarna echter stomvervelend. Telkens liep het binnen een date of 5 spaak en moest ik of zelf iemand afwijzen (vind ik heel vervelend om te doen) of werd ik afgewezen (is ook niet leuk) of bloedde het om de een of andere manier van een of beide kanten dood.

Ik date nu al heel lang niet, omdat ik er echt genoeg van kreeg. Nu dus happy single en zo kom ik ook goed de dagen door.
Maar zoiets kan niet gebeuren, al mijn vrienden zijn in een relatie

Hier ben je me even helemaal kwijt.
PeppermintPatty schreef:
16-11-2017 16:29
Inderdaad, je moet wel initiatief nemen, maar oh waarom kan het niet eens lopen zoals in de film ;)
Ach dat willen we toch stiekem allemaal! :flirting:
Waarom lopen we Mister Perfect niet letterlijk tegen het lijf met een Starbucksbeker in onze hand waardoor we die knapperd zijn stralend witte hemd helemaal besmeuren en we hem dus onze allerliefste schuldbewuste glimlach moeten toewerpen om het goed te maken? Uiteraard vergeeft hij het ons meteen en vraagt met een stralend witte tandpastasmile of hij ons een nieuwe koffie mag trakteren. -zucht-

Ach ja... Binnenkort toch maar weer eens een afhaalkoffie scoren. :proud: A girl can dream.

Maar de kunst zit hem waarschijnlijk toch wel in het blijven buiten komen en ook eens alleen op pad gaan.
De eerste date vond ik ook nooit leuk.
Inderdaad de onzekerheden en zenuwen.
Ik stelde het ook altijd uit.
Maar dan krijg je weer dat je super leuke telefoon en app gesprekken heb en hij in het echt onwijs tegenvalt.

Nu kan ik er wel om lachen maar ben blij dat ik een lieve man heb en niet meer hoef te daten :-D
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
16-11-2017 16:39
Ach dat willen we toch stiekem allemaal! :flirting:
Hangt van de film af X-D
LeesMee schreef:
16-11-2017 16:50
Hangt van de film af X-D
Een romantische comedie uiteraard... :proud:

Een tragedie zit ik niet meer op te wachten.
ZetHetRaamOpen schreef:
16-11-2017 16:26
Hoezo kan dat niet? Ga vrijwilligerswerk doen, ga sporten in groepsverband, ga een cursus volgen. Breek je los uit je vertrouwde kringetje en ontmoet nieuwe mensen. Met deze instelling ga je natuurlijk nooit een leuke date hebben. Alsof je het over naar de tandarts gaan hebt.
Dat vind ik altijd zo’n rare tip. Ik neem mezelf nu als voorbeeld. Ik sport individueel en heb geen behoefte om een of andere cursus te volgen, heb vrienden en kennissen genoeg waarmee ik een avondje uit kan.
Maar stel, ik volg je raad op en ga een teamsport doen en schrijf me in voor een cursus in de hoop dat ik daar nieuwe mensen leer kennen en wie weet, zelfs een lief tegen kom want dat is toch de werkelijke insteek?
En dan schrijf ik me in, betaal lidgeld voor heel het seizoen en na een paar weken blijkt dat er niemand in dat team en de cursus zit waar ooit iets mee kan ontstaan. Moet ik me dan in een ander team en cursus inschrijven?

Ik vind dat wel een goede tip als je te weinig vrienden/kennissen hebt of te vaak alleen thuis zit. Maar echt niet om een lief tegen te komen.
anoniem_353783 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 16:58
Reden: Aanvulling
6.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je moet gewoon wat losser denken, Je gaat iemand ontmoeten, niet meer dan dat. En zeker niet denken dat het een relatie gaat worden. Dat moet je los laten. Dan kan niets tegenvallen, je bent jezelf, en dat is het belangrijkste. Het is geen sollicitatiegesprek!
Ken je nagaan, vroeger hadden we helemaal geen dating apps. Je moest echt iemand tegenkomen op je werk of in de kroeg, anders bleef je echt single.
Er luchtig instaan, ok, de eerste keer, de zevende en misschien zelfs nog de twaalfde keer dat je gaat daten.
Maar ik heb dezelfde ervaring als Hillegonda. Op de duur heb je wel genoeg van het afwijzen en soms afgewezen worden, merken na enkele weken of maanden dat het toch niet echt dát is en terug herbeginnen...
Gelukkig zit ik inmiddels een tijdje in een relatie maar ik weet niet mocht het verkeerd gaan of ik er nog zou mee beginnen.
Pluisi schreef:
16-11-2017 17:00
Ken je nagaan, vroeger hadden we helemaal geen dating apps. Je moest echt iemand tegenkomen op je werk of in de kroeg, anders bleef je echt single.
Maar dat ging toen ook vanzelf, heb de indruk dat mannen het online daten wel veilig en gemakkelijk vinden en daardoor moeilijk contact leggen ‘in het echt’.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dat daten.

Ik ben er jaren geleden mee gestopt.
Ik date een jaar of 6 niet meer,en eerlijk gezegd ...... het bevalt me goed.
Van het daten werd ik achteraf maar chagarijnig, en toch het gevoel of je iedere keer op sollicitatie gesprek ging.
en om vrijwilligers werk of een team sport te gaan doen.nee dank je.
Ik sport iedere dag ,maar niet in een team verband,dat kan ook niet,omdat ik ernstige knie blessures op kan lopen,en die heb ik genoeg gehad.
Ik werk fulltime,en ik werk vaak over,dan heb ik echt geen zin of tijd om wat anders te doen.
En daarna ben ik een actief festival bezoeker,en op een burgelijke huis mus zit ik niet te wachten.
Het geef me veel rust,het niet daten,ik ben al 10 jaar single,ik ben gewend om alleen te zijn,moch ik ooit een vent tegen komen,liever zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat Hillegonda zegt; als je geen hoge verwachtingen hebt en je beschouwt het gewoon als een methode om er eens op uit te gaan dan is het niet zo vreselijk...

maar dat wil je niet kennelijk dus laat maar
turquasi wijzigde dit bericht op 17-11-2017 17:19
75.34% gewijzigd
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
16-11-2017 17:00
Ken je nagaan, vroeger hadden we helemaal geen dating apps. Je moest echt iemand tegenkomen op je werk of in de kroeg, anders bleef je echt single.
Ha, hier weet nog iemand hoe moeilijk dat was! Ik heb hier al eens geschreven dat ik er toen een moord voor zou hebben dating apps te hebben en nu blijkt het totaal frustrerend te zijn... Maar ik geef Hadewych ook gelijk dat het geen zin heeft om een sport of cursus te gaan doen in de hoop daar iemand tegen te komen, als je al tijd voor hebt. Nu heeft het uitgaan mij veel tijd en bakken met geld gekost maar het was wel leuk. Uiteindelijk heb ik mijn vrouw in de supermarkt aangesproken maar het is wel opvallend dat het met twee dates vrijwel rond was. Rara hoe kan dat?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar.
Nog erger is als je date helemaal niet komt opdagen....! (2 keer meegemaakt)
Alle reacties Link kopieren
G
anoniem_314879 wijzigde dit bericht op 13-03-2018 08:34
Reden: R
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote=ooitverlegen post_id=27791254 time=1510849077 user_id=35074]
Ha, hier weet nog iemand hoe moeilijk dat was! Ik heb hier al eens geschreven dat ik er toen een moord voor zou hebben dating apps te hebben en nu blijkt het totaal frustrerend te zijn... Maar ik geef Hadewych ook gelijk dat het geen zin heeft om een sport of cursus te gaan doen in de hoop daar iemand tegen te komen, als je al tijd voor hebt. Nu heeft het uitgaan mij veel tijd en bakken met geld gekost maar het was wel leuk. Uiteindelijk heb ik mijn vrouw in de supermarkt aangesproken maar het is wel opvallend dat het met twee dates vrijwel rond was. Rara hoe kan dat?


Omdat online daten niet zoveel zegt.
Pas als je elkaar in het echt ziet, weet je of het een match kan worden.Logisch ook toch?
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 16-11-2017 17:27
0.45% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven