Mag het? Dat ik niet blij ben...

17-11-2017 16:03 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaah, voor het vuurpeloton...
Gelukkig is het maar virtueel dan.

Mijn man mag als beloning voor goede verkoopscijfers (waar hij zelf niet rechtstreeks toe heeft bijgedragen) een week naar Thailand met zijn collega’s en bazen. Leuk! Tof!
Nou, en toch vind ik het niet leuk en ik weet niet goed waarom. Frustrerend!

Eerst vond ik het not done dat partners niet meemochten, maar ja, ik stam niet uit de jaren ’40, dus na even laten bezinken, vind ik het ook wel ergens logisch en eerlijk, als het wel zou mogen, zou ik het wellicht niet willen, want wil liever met de kinderen erbij op vakantie gaan.

Dan dacht ik dat het lag aan het feit dat wij nog nooit samen buiten Europa op vakantie zijn geweest en dat ik – als we dat wel doen in de toekomst –samen dat magische gevoel van ergens de eerste keer te komen, wilde beleven (pff wat een zin). Maar eerlijk, Thailand stond nooit per se op mijn verlanglijstje, dus dat heb ik dan ook na een tijdje naast me neergelegd.

Mijn man vindt dat ik het ok moet vinden zonder voorwaarden. Wat hij met die voorwaarden bedoelt? Mijn sympathie voor het bedrijf (dat betekent eigenlijk zijn baas, want het is niet zo’n heel groot bedrijf) wordt hoe langer hoe minder. Ik heb het gevoel dat mijn man een week van zijn gezin wordt gekaapt, niet eens voor zijn werk, maar voor een plezierreisje. De dagen dat hij op tijd thuis is om zijn kinderen in bed te stoppen, zijn al niet dik gezaaid en nu komt dit er nog bij. Ja, dan word ik stereotiep en zeur ik maar weer dat ik graag heb dat hij voor hun bedtijd thuis is. Dus dat is voor hem dan een voorwaarde, dat hij dan vaker op tijd moet thuis zijn, maar eigenlijk is dit sowieso een neverending gezeur van mij.

Het maakt ook dat ik geen zin heb in het jaarlijkse nieuwjaarsdiner, waar ik als respons op krijg dat dat voor hem vervelend is dat hij moet uitleggen waarom ik daar niet bij wil zijn. Of het gebluf is van mijn kant, weet ik zelf nog niet…

Ik denk dat wat me nog het meeste stoort, is dat hij gezegd heeft dat als ik het niet wou, hij niet zou meegaan naar Thailand. Waarop ik zei dat ik hem dat toch niet kon verbieden en hij nadien zei dat hij dat toch niet echt zou doen (dus niet meegaan omdat ik dat wil). En nu doet hij het weer. Dat hij zegt dat hij alleen mee wil naar Thailand als er geen gevolgen zijn voor hem. Aaah - trekt haren uit- aaah

Van mij mag hij gaan, echt, maar hij hoeft toch niet van mij te verwachten dat ik er ook nog eens blij om ben? Zo lief ben ik helaas niet…
Alle reacties Link kopieren
Je mag voelen wat je wil. Je wil het hem niet verbieden, dus ik zou de discussie erover verder staken, maar hij kan niet van je eisen dat je blij bent. Als hij alleen wil gaan als jij daar verschrikkelijk bij staat te juichen dan gaat ie maar lekker niet, dat moet hij niet jouw verantwoordelijkheid maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat wil/verwacht je nu hier?

Ik heb de pest aan het bedrijf van mijn man, vind de meeste collega's ook niet zo leuk, maar als hij een week weg zou kunnen met zoiets, zou ik het fantastisch voor hem vinden (al denk ik dat mijn man de kinderen niet zo lang zou willen missen....), net zoals hij het fantastisch vind dat ik een paar keer per jaar een paar dagen weg mag voor werk, of met vrienden. Ik zou het niet zo leuk vinden een week in mijn eentje alles te doen, maar wat ik al zeg, hij doet dat zo vaak voor mij, dat ik het niet in mijn hoofd zou halen hem dit niet te gunnen. Zonder voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wilde niet eens met zijn collega's naar het kerstdiner, laat staan naar Thailand.
Waar is het ouderwetse kerstpakket gebleven?
Volgens mij maak je je veel, en veel te druk.
Je vindt het niet leuk. Nou oke. Klaar dan.
Hoe lang ga je hier nog op door denk je?
Dat hij zegt dat hij alleen mee wil naar Thailand als er geen gevolgen zijn voor hem. Aaah - trekt haren uit- aaah

Verwacht hij pikstraf ofzo?

Uit je hele stukje krijg ik een beeld van een ontzettende kenau. Zal vast niet zo zijn, maar misschien moet je het wat loslaten, relax!
Is dit een week vakantievieren of gaat er daar gewerkt worden?
Je haat hem he?
Natuurlijk mag jij het niet leuk vinden. Maar hem met een schuldgevoel laten gaan, is dan weer niet zo aardig. Ik begrijp even de link met dat diner niet zo goed. Neem je zijn baas dit kwalijk? Of neem je je man dit kwalijk?
Kun je niet wat extra oppas regelen en iets leuks met vriendinnen gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Lieve Poloppie, ik snap dat je er niet om staat te springen, maar hou het hier en bij je vriendinnen en niet bij je man. Hij gaat iets doen dat echt heel tof is, en jij zorgt ervoor dat hij daar een naar gevoel bij krijgt. Da's echt niet eerlijk van je. Hoeveel zin heb jij nog in iets leuks doen met je vriendinnen als hij daar eerst een bak voorwaarden en verdriet aan verbind?

Dus vertel hem dat jij en de kinderen hem verschrikkelijk zullen missen, maar dat je hem een heel fijn reisje toewenst.

En daar mag je echt geen voorwaarden aan verbinden. Jij doet vast ook wel eens leuke dingen zonder dat je man daar bij is, of niet?

Want het is natuurlijk wel heel tof van zijn werkgever dat hij alle werknemers meeneemt op zo'n reis naar Thailand.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
[quote=Poloppie post_id=27794608 time=1510930990

Van mij mag hij gaan, echt, maar hij hoeft toch niet van mij te verwachten dat ik er ook nog eens blij om ben? Zo lief ben ik helaas niet…
[/quote]

Hij hoeft niet te verwachten dat je er blij om bent. Desondanks zou dat je wel sieren. Je lijkt een beetje te zoeken naar redenen waarom dit absoluut niet kan. Ik vind dat zeuren.

Maar om je vraag te beantwoorden : ja, dat mag.
Alle reacties Link kopieren
Hij hoeft niet te verwachten dat je er blij om bent. Desondanks zou dat je wel sieren. Je lijkt een beetje te zoeken naar redenen waarom dit absoluut niet kan. Ik vind dat zeuren.

Maar om je vraag te beantwoorden : ja, dat mag.
Dit.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je probleem niet, en volgens mij snap je het zelf ook niet. Wat heb je er nou eigenlijk op tegen?
En dat hij zijn kinderen een week niet op bed kan leggen slaat natuurlijk nergens op, er zitten nog 51 weken in een jaar en als man er dan niet is ligt dat aan zijn prioriteiten, dat is niet de schuld van zijn baas. Dus bedenk nu eens goed waarom je dit nou zo vervelend vind want van gewoon een potje klagen worden zowel jij als je man niet blij.
Waarom gun je je man niet een snoepreisje? Het is toch alleen maar hartstikke leuk dat hij gratis mee mag? Verpest dat nou niet voor hem door zo ontzettend zeikerig te doen.
Ik vind de ava trouwens heel erg veelzeggend in dit licht.
Zo zeg, knap hoe eerlijk je erover schrijft. Over hoe jij je voelt.
Ik snap je wel een beetje. Man werkt veel, is daardoor vaak laat thuis en dat houdt
automatisch in dat jij alleen voor de zorg van de kinderen staat.
En dan wordt man nog beloont ook!
En jij dan?

Ik zou hem overigens wel laten gaan, maar hij mag niet verwachten dat je daar
enorm blij om staat te springen. Hoe zeer je het hem ook gunt.
Voor jou betekent het weer een week alleen voor de kinderen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je moeilijk doet.
Als mijn man dit aangeboden zou krijgen zou ik het alleen maar ontzettend leuk voor hem vinden.

Dus mijn advies is; zet je gevoel opzij en wees blij voor hem! Het gaat maar om een week!
Alle reacties Link kopieren
ik heb het idee dat je jaloers bent.

Ga je zelf wel eens een weekje of lang weekend weg? Met vriendinnen ofzo?
Stop met zeiken en zielig doen en laat die man gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jouw pijn komt omdat jullie de zorgtaken en de financiën niet eerlijk hebben verdeeld. Hij is al zo vaak niet op tijd thuis, de kinderen en het huishouden is aan jou denk ik.
Als het voor jouw gevoel eerlijk verdeeld was dan was er geen ontevredenheid en gunde je het hem. Nu is zijn vrijheid jouw beperking en daar heb je geen zin in.

Klopt het een beetje?
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw, het helpt me nu al dit topic, had ik niet verwacht.
En jullie zijn nog verbazingwekkend lief.

@ninanoname: dat is ook echt die andere kant die ik even nodig had. Dat zal inderdaad niet leuk zijn voor hem. Jammer dat hij me dat zelf niet zo kon vertellen. Helpt wel om het wat positiever te bekijken. Thanks!

@Forsyth: het is niet de bedoeling dat er daar gewerkt gaat worden
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jullie relatie verder? Heeft hij veel voor je over? Is hij er op andere momenten wel voor de kinderen? Heb jij het nog naar je zin op je werk? Had je zelf ook graag eens weg gewild op je werk? Krijg jij waardering op je werk?

Je hoeft natuurlijk niet op alles antwoord te geven, maar ergens wringt de schoen, want puur feitelijk bekeken is dit natuurlijk heel leuk voor hem.
Ik vind dat je zeurt. Wees blij voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Cherilee schreef:
17-11-2017 16:18
Ik vind de ava trouwens heel erg veelzeggend in dit licht.
Ja, die heb ik net gewijzigd...wou eerst een ander account aanmaken (uit angst voor het vuurpeloton). slaat natuurlijk nergens op, want het is nu ook niet zo dat ik een veelposter ben die niet herkenbaar mag zijn..
Alle reacties Link kopieren
Wat betaald de werkgever precies? En gaat dit van de eigen vakantiedagen af?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven