Types die vol zijn van zichzelf

18-11-2017 11:36 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na opnieuw in dezelfde "val" te zijn getrapt, ben ik er klaar mee. En ik probeer er nu achter te komen hoe dit kan. Dus vandaar een klein beetje zelfonderzoek waar jullie misschien ook bij kunnen helpen of ervaringen mee helpen.

Ik val voornamelijk op een type dat ik eigenlijk niet eens leuk vind, maar de aantrekkingskracht zo groot is voor mij. Dit zijn types die vaak heel erg vol zijn van zichzelf. Vooral over zichzelf praten en een super vol sociaal leven hebben. Ze zijn knap en dat weten ze ook. Charmant, weten de juiste dingen te zeggen en leuk gezelschap. Mijn laatste date van tinder. Ik heb veel matches en had niet zoveel behoefte meer om er iets mee te doen. Maar ik wilde wel dat dit exemplaar nog tegen me zou praten. Juist deze koos ik weer uit. En yes. Hij begon een gesprek! Tijdens het praten merkte ik al dat hij zichzelf nogal erg leuk vond. Sprak ook op een popi jopie manier en na een tijdje gechat te hebben dacht ik pff dit is er weer zo 1. Hij verdween een week uit het gesprek maar kwam later weer terug. Weer leuk gesprekje en uiteindelijk afgesproken.

Tijdens de eerste date dacht ik hm hij praat nogal veel over zichzelf. Maar goed hij was heel enthousiast en wilde me weer zien. Nou oké ik weer afgesproken en na de derde date was het te laat. Ik vond hem leuk. Vier dates gehad en seks gehad en contact veel minder geworden en uiteindelijk is hij verdwenen. Nu vraag ik me af: hoe kan het toch dat ik steeds op dit soort types val? Herkennen jullie dit ook? Op een gegeven moment ga ik voor de bijl en vind ik ze leuk. Terwijl ik denk en vind dat hij een nogal showtype is, terwijl ik meer van bescheidenheid hou. Het voelt toch als een soort uitdaging om juist zo'n figuur zover te krijgen om met me af te spreken. Is dit een soort bevestiging voor mezelf? Van hoe leuk ik mezelf dan vind? Als zo 1 me leuk vindt, nou top! Geen idee hoor. Is dit omdat ik zelf wel wat meer zelfvertrouwen mag hebben in plaats van bescheiden? Achteraf voel ik me zo kut en vraag ik me af waarom hij niet voor mij gaat. Maar hij Is allang bezig met andere vrouwen versieren. En ik weet dit ook en ik weet dat ik hem eigenlijk niet echt leuk vond, maar boehoe hij zoende zo goed. En de seks was zo goed. En hij Is precies mijn type qua uiterlijk. Ik vind mannen al snel saai en hou van extraverte types. En dat zijn dit soort figuren ook. Maar weer iets too much.

Kortom, nogal vermoeiend. Iemand die dit herkend? Van nu of uit het verleden? Of tips voor me? Of denkt te weten hoe dit zit? Omdat ik er continu tegenaan loop, ga ik ook kijken voor professionele ondersteuning. Want ben het zo zat. Ben halverwege dertig en wil gewoon eens een keer een leuke, stabiele relatie.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt om tips? Je weet het denk ik zelf ook wel: stoppen met chatten zodra jij denkt ‘pff dit is er weer zo 1’.
Voelt het goed dat je dergelijke mannen weet over te halen tot een date? Of is er een andere reden waarom je toch doorgaat met chatten terwijl je al vroeg ziet aankomen dat het toch weer zo eindigt?
Professionele hulp? Wat dacht je van gewoon niet meer daten met zulke figuren? Die houden alleen van zichzelf.
Mensen die alleen maar over zichzelf kunnen praten en 0 belangstelling hebben in een ander houdt ik altijd op afstand.
Het streelt gewoon je ego dat een "zo leuk iemand" met jou wil afspreken. En stel, dat het ooit wel een relatie wordt, zal je altijd ondergesneeuwd worden en zal alleen zijn mening tellen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens noem jij jezelf bescheiden en weinig zelfvertrouwen hebbend. Dat is niet het beeld wat ik van jou krijg, als ik je hele verhaal zo lees...
Alle reacties Link kopieren
Nou tijdens de date zijn ze heel galant en een beetje geïnteresseerd. Op de oppervlakte. Soms kreeg ik wel een berichtje wat ik aan het doen was. Of hoe mijn weekend was geweest enz. En mijn mening telde ook wel zeker. Ik kreeg ook het idee dat hij wel serieus was qua daten. Hij had het over dat mochten we over een tijd nog steeds met elkaar afspreken hij meer vrije tijd zou maken dan nu. Maarja. Misschien waren dit ook alleen maar mooie praatjes.

Het voelde wel goed ja om uiteindelijk met hem op een date te gaan. Ik vond het nogal lang duren voordat het tot een date kwam. Dus had op een gegeven moment van ja of we spreken af of we stoppen met dit gechat. Uiteindelijk sprak hij af en voelde wel als een kleine overwinning.

Het gekke is ook dat mijn vriendinnen dit ook allang aan zagen komen. Precies mijn type qua uiterlijk is vaak al verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me trouwens ook altijd afvraag is hoe het kan dat het wel met die soort mooie, populaire mannen wel werkt met andere vrouwen. Mijn ex was ook zo'n type, is wel iets veranderd nu. Bij mij kwam ie niet over de brug. Maar bij zijn nieuwe vriendin wel is hij helemaal een huisman geworden. Misschien heb ik dan toch lichte hoop dat ik het helemaal ben voor dit soort types.
Ik vind in deze mijn motto wel passend
Alle reacties Link kopieren
lippiestickie schreef:
18-11-2017 11:51
Wat ik me trouwens ook altijd afvraag is hoe het kan dat het wel met die soort mooie, populaire mannen wel werkt met andere vrouwen. Mijn ex was ook zo'n type, is wel iets veranderd nu. Bij mij kwam ie niet over de brug. Maar bij zijn nieuwe vriendin wel is hij helemaal een huisman geworden. Misschien heb ik dan toch lichte hoop dat ik het helemaal ben voor dit soort types.
je wilt dus gaan bewijzen dat het jou lukt om dit soort types te veranderen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Jij denkt de man in kwestie later wel te kunnen veranderen? :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Je hebt overigens mijn eerste post totaal niet begrepen. Ik bedoelde te vragen waarom jij doorgaat met chatten en perse wilt daten als jij al na een paar dagen weet ‘pff dit is er weer zo 1’. Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Marana, dat is een super goede vraag. Ik weet het niet. Misschien omdat ik hij, op de foto's afgaand, helemaal mijn type was. En dat "mijn type" interesse had in mij. En dat ik lange tijd niet zo'n knappe man had gezien of gesproken. Dit was niet zo'n figuur met blote bast enzo. Maar de typische knappe charmeur. Dj ook. Pff als het voelt om te mooi om waard te zijn, dat is het ook vaak het geval.
Het lijkt een soort projectje he, van jou...
Mooie, charmante man die je zo inpakt, precies weten wat ie moet doen, goede seks ( nu nog wel, want onbekend dus spannend).
Je zoekt iemand met hetzelfde gedrag als je ex, terwijl je al vooraf weet dat het heel oppervlakkig is allemaal.
Een man met mooie praatjes bij jou doet dat dus bij andere vrouwen net zo makkelijk, denk ik maar.
Ook zo’n man gehad ( kort), ik was helemaal hotel de botel. Maar voelde de onbetrouwbaarheid al snel aan, omdat ik een lange relatie had met iemand die wel betrouwbaar was, dus ik wist hoe dat was.
Heel simpel; dat mooie/spannende enz past bij jou als iets tijdelijks. Iemand die op het eerste gezicht minder spannend/mooi lijkt, kan uiteindelijk wel eens veel leuker zijn dan jij nu denkt ( en toch heel aantrekkelijk als je iets meer tijd en moeite zou nemen).
anoniem_356413 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 12:22
3.38% gewijzigd
denkt dat j meer aan je zelfvertrouwen moet werken.
Je komt vast wel de juiste tegen.
Genoeg mannen met mooie eigenschappen..
Je vriendinnen voortaan sneller om advies vragen als zij dit eerder zien aankomen dan jij. ;)

Het is toch ook leuk als een mooie man jou ziet staan. Vleiend. Dat snap ik wel. Misschien moet je sneller alert zijn als hij én mooi is, én veel praatjes heeft. Jij valt immers op bescheiden.

Dat een mooie man op een bepaald moment toch aan een vrouw blijft plakken, is best logisch. Misschien zijn er al vele veroveringen aan vooraf gegaan en wil hij even rust. ;)
anoniem_64e4e73acf440 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 13:28
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk ben jij toch hetzelfde als die man? In eerste instantie ga je allebei voor de verovering.
Alleen denk jij daarna: ik ben er weer ingetrapt.
En hij denk: zo de buit is binnen.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
18-11-2017 11:52
Ik vind in deze mijn motto wel passend
Inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Iemand die heel zelfzeker is kan dat zijn omdat hij zich er niets van aantrekt wat jij vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven