Volledig ervoor gaan?

18-11-2017 16:17 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie van ruim 2 jaar heeft mijn ex het enkele maanden geleden uitgemaakt onder het mom van ''ik weet het allemaal even niet meer''. De relatie liep al enige tijd niet heel erg lekker door zijn familie die veel voor ons bepaalde en het feit dat we een andere manier van dagopvulling hadden. Ik ben altijd druk met dingen doen, lekker naar buiten en hij chillt liever wat meer. Op zich allemaal prima, maar wel leefden meer langs elkaar heen dan met elkaar.

Goed, hij heeft het gekapt, heb het enkele weken aangekeken maar ging kapot van de onzekerheid. Het contact verbroken en kon na ellendige weken/dagen vol verdriet zeggen dat ik het licht weer een beetje had gevonden. Ging voor mezelf leven, mezelf op nummer 1 zetten en had leuke dingen gepland. Op dit punt kwam ex weer in het leven met de mededeling dat hij veel had nagedacht en inzag dat hij volwassener moest worden, meer moest gaan aannemen van me en dat we samen konden gaan wonen (klinkt heftig, maar dit is noodzakelijk ivm zijn familie).

Ik was op dit moment nog niet volledig over hem heen, dus heb nu ongeveer 3x met hem gedate/afgesproken. Het werd mij even teveel met alle aandacht die hij weer op mij richtte. Hebben toen besloten om even een weekje geen contact te hebben en te kijken wat dat doet met mijn gevoel. Ik miste hem op zich wel, maar had veel twijfels over een doorstart + mijn gevoel is uiteraard ook anders geworden.
Ik stond eigenlijk op het punt om bij ons laatste afspreken te vertellen dat ik het niet meer kon, maar bij elkaar zijn voelde ook weer zó vertrouwd en goed dat ik het niet kon uitbrengen. Werd op dat moment weer heel erg in twijfel gebracht.

Om het kort te houden: Nu al 2 maanden op en aan aan het twijfelen over welke weg ik moet inslaan. Een doorstart maken waarbij ik ons wel zie samenwonen, een stabiel leventje opbouwen etc. (heb ook vertrouwen hier in dat het lukt) of ermee kappen en voor mezelf leven en kijken wat het leven mij brengt (kan ik me ook in vinden).
Iemand een meesterlijk advies of hetzelfde meegemaakt en kan mij wat helderheid scheppen in mijn twijfels?
Samenwonen? Met 'n ex? O_O
Het ging niet voor niets niet goed natuurlijk. Dus waarom zou je in godsnaam over zulke zware stappen nadenken nu? Je kunt toch gewoon daten en latten? No strings attached.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-11-2017 16:21
Samenwonen? Met 'n ex? O_O
Het ging niet voor niets niet goed natuurlijk. Dus waarom zou je in godsnaam over zulke zware stappen nadenken nu? Je kunt toch gewoon daten en latten? No strings attached.
We wonen beiden nog thuis. In verband met dat zijn ouders zich ernstig met ons bemoeien vind ik het daar echt vreselijk om te zijn. Ook in combinatie met dat familiedingen ons verplicht op worden gelegd. Ik heb het vrij druk, dus we kunnen elkaar alleen maar zien met eten/slapen/af en toe een avondje als ik vrij ben/het weekend deels. Dit zijn de momenten dat zijn ouders er natuurlijk ook bij zijn en we dus (bijna) geen tijd voor zn 2en hebben.. Daarom die noodzaak
Alle reacties Link kopieren
Maar dat hoeft toch helemaal geen samenwonen te zijn? Gewoon allebei op jezelf gaan is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch niet samenwonen met iemand waarje geen vertrouwen meer in hebt ?

En dan, samenwonen voor zijn familie, niet omdat je dat zelf graag wilt. ?

Een hele grote NO GO wat mij betreft.
Niet geschoten is altijd mis
benthepj schreef:
18-11-2017 16:23
We wonen beiden nog thuis. In verband met dat zijn ouders zich ernstig met ons bemoeien vind ik het daar echt vreselijk om te zijn. Ook in combinatie met dat familiedingen ons verplicht op worden gelegd. Ik heb het vrij druk, dus we kunnen elkaar alleen maar zien met eten/slapen/af en toe een avondje als ik vrij ben/het weekend deels. Dit zijn de momenten dat zijn ouders er natuurlijk ook bij zijn en we dus (bijna) geen tijd voor zn 2en hebben.. Daarom die noodzaak
Verstandig zou zijn dat jij gewoon een eigen woning regelt. Voor jezelf dus! Zorg dat je iets op alleen jouw naam vindt. Dan maakt t verder niet uit of de relatie al dan niet stand houdt want jij verliest je woning er niet door.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-11-2017 16:27
Verstandig zou zijn dat jij gewoon een eigen woning regelt. Voor jezelf dus! Zorg dat je iets op alleen jouw naam vindt. Dan maakt t verder niet uit of de relatie al dan niet stand houdt want jij verliest je woning er niet door.
Zou ook zeker een optie zijn. Maar het punt is nu dat we op een tijd zijn waarbij hij duidelijkheid van mij verwacht of ik wil werken naar een relatie of niet. Ik weet niet goed wat ik wil en zou op dit moment ook nog wel eventjes thuis kunnen wonen. In de tussentijd wordt er wel van mij verwacht dat ik voldoe aan de eisen vanuit zijn familie en dat ik daar mn neus laat zien
Dump die gast. Waarom zou je om aan 'n mogelijke relatie te werken moeten gaan samenwonen? Het idee!!! Laat hem zelf eerst maar 'ns op zichzelf gaan wonen ipv dat je zo'n loser vanuit Hotel Mama in huis neemt.
Alle reacties Link kopieren
Doorstart is nog tot daar aan toe, maar samenwonen zou ik voorlopig nog maar even in de koelkast zetten.

Waarom is het voor zijn familie zo belangrijk dat jullie samenwonen? Willen ze hem kwijt en is het el makkelijk om hem op jouw bordje/in jouw woning te dumpen?

Verder geen meesterlijke tip.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
18-11-2017 16:32
Doorstart is nog tot daar aan toe, maar samenwonen zou uk voorlopig nog maar even in de koelkast zetten.

Waarom is het voor zijn familie zo belangrijk dat jullie samenwonen? Willen ze hem kwijt en is het el makkelijk om hem op jouw bordje/in jouw woning te dumpen?

Verder geen meesterlijke tip.
Voor zijn familie is het absoluut niet noodzakelijk dat we samenwonen, dat stellen ze liever nog 30 jaar uit. Het is voor mij noodzakelijk om samen te wonen of in ieder geval om daar niet meer dan 1x per maand over te vloer te komen omdat het me veel te kriegelig maakt. Daarnaast vind ik het ook onzin om een relatie te starten om die 3 minuten die we elkaar anders kunnen zien met elkaar (dus zonder met anderen om ons heen) doordeweeks
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-11-2017 16:31
Dump die gast. Waarom zou je om aan 'n mogelijke relatie te werken moeten gaan samenwonen? Het idee!!! Laat hem zelf eerst maar 'ns op zichzelf gaan wonen ipv dat je zo'n loser vanuit Hotel Mama in huis neemt.
Op zichzelf zou hij nooit gaan. Of hij blijft thuis of samenwonen
Als jij op jezelf gaat kun je hem toch bij jou thuis zien? Hoef je ook niet meer naar zijn familie. Maar dan haal je jezelf niet het overgrote risico op de hals dat het samenwonen niet lukt en dat je hem je huis uit moet zien te krijgen.
Op jezelf gaan wonen, zeker de 1e 2 jaar nog niet samenwonen. En hij moet eerst maar eens leren voor zichzelf op te komen en zich niet zo laten koeieneren door zn familie.
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel, niet doen zeggen ze. En ze hebben gelijk denk ik.
benthepj schreef:
18-11-2017 16:35
Op zichzelf zou hij nooit gaan. Of hij blijft thuis of samenwonen
En dat geeft jou geen stof tot nadenken?
Laat hem dan maar lekker achter in Hotel Mama. Zoiets wil je toch niet bij jou over de vloer? Die denkt dat jij zijn vuile onderbroeken gaat wassen, zijn maaltje kookt en het huishouden doet. Laat die knul eerst maar 'ns volwassen worden en dat wordt ie NOOIT als 'n vrouw het stokje van zijn moeder over neemt.
Hij zoekt dus gewoon een 2e hotel mama. Halllooooo we leven niet meer in 1960!
Laat hij eerst maar eens zien dat hij voor zichzelf kan zorgen, mijn broers gingen ook gewoon op zichzelf toen ze tussen de 20-23 waren. Pas later kregen ze een relatie.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-11-2017 16:37
En dat geeft jou geen stof tot nadenken?
Laat hem dan maar lekker achter in Hotel Mama. Zoiets wil je toch niet bij jou over de vloer? Die denkt dat jij zijn vuile onderbroeken gaat wassen, zijn maaltje kookt en het huishouden doet. Laat die knul eerst maar 'ns volwassen worden en dat wordt ie NOOIT als 'n vrouw het stokje van zijn moeder over neemt.
Hij geeft aan dat hij het wel in zich heeft om dat soort dingen allemaal te doen als het erop aan komt (dus als hij samenwoont)...
benthepj schreef:
18-11-2017 16:42
Hij geeft aan dat hij het wel in zich heeft om dat soort dingen allemaal te doen als het erop aan komt (dus als hij samenwoont)...
Yeah right! :rofl:
Laat hem dat eerst maar 'ns bewijzen door een paar jaar op zichzelf te wonen. Hij kan zoveel sprookjes vertellen en erger is dat jij ze nog voor zoete koek slikt ook. Wat is er precies leuk aan zo'n kansloze loser? Zoek 'n vent die volwassen is en op zichzelf woont.
Alle reacties Link kopieren
Maar nog staat wat hij doet natuurlijk los van wat jij doet. Jij kan toch toch ook op jezelf gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
benthepj schreef:
18-11-2017 16:35
Op zichzelf zou hij nooit gaan. Of hij blijft thuis of samenwonen

Waarom?
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
En als jullie dan samenwonen en het zit wel in hem maar het komt er niet uit? Zit jij opgescheept met een vriendje dat liever zit te chillen op jouw bank. Kun je in je drukke leventje ook nog zijn rommel opruimen.
Nee hoor, niet doen. En als het dan uit is, dan is het maar uit. Het was toch al geen fantastische relatie.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-11-2017 16:35
Als jij op jezelf gaat kun je hem toch bij jou thuis zien? Hoef je ook niet meer naar zijn familie. Maar dan haal je jezelf niet het overgrote risico op de hals dat het samenwonen niet lukt en dat je hem je huis uit moet zien te krijgen.
Nou, dit dus.
Waarom in godsnaam is het of samenwonen, of helemaal niks?
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
QueenArachnia schreef:
18-11-2017 16:46
Maar nog staat wat hij doet natuurlijk los van wat jij doet. Jij kan toch toch ook op jezelf gaan wonen?
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
benthepj schreef:
18-11-2017 16:42
Hij geeft aan dat hij het wel in zich heeft om dat soort dingen allemaal te doen als het erop aan komt (dus als hij samenwoont)...
O ja, moet nu denken aan een verhaal van een of andere conferencier die vertelde over een aankomend artiest, die het ook allemaal wel in zich had, op de talentenjacht. Hij heeft alleen nooit mer de moeite gedaan om het eruit te laten komen. Of dat wonderkind van 50, van Boudewijn de Groot.
Hij maakt het uit, komt er na 2 weken achter dat hij je mist en wil ineens samenwonen. heel logisch, gewoon doen, en zorg meteen voor een liefdesbaby over 9 maanden. 2 kinderen voed je even makkelijk op als 1
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Onzin dat je hier überhaupt over nadenkt. Natuurlijk niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven