Radeloos

19-11-2017 05:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 33 jaar en net 6 maanden getrouwd met mijn man.
We hebben een relatie van 4 jaar.
Op dit moment staan we reeds op het punt te scheiden...

Vanaf het begin van de relatie hebben mijn man en ik vele waters doorzwommen.
Een faillissement van zijn zaak, zijn rechtzaak voor het rijden onder rijverbod, hij was ambtelijk geschrapt, etc.
Omdat mijn man geen idee had hoe zich uit de nesten te werken heb ik alles in handen genomen.
Zowel uit het faillissement als met de rechtzaak is alles goed afgelopen.
Er begon bij mij wel wat te knagen.
Waar zat zijn verantwoordelijkheidsgevoel toen hij niets ondernam voor het faillissement en hij ook onaanspreekbaar was thuis?
Waar zat zijn verantwoordelijkheidsgevoel toen hij reed tijdens zijn rijverbod?
Ik kreeg meer en meer het gevoel dat hij er niet stond voor zijn gezin of ons "beschermde".
Mijn man kan nogal goed om met leugentjes om bestwil en is de eerste om een ander "de schuld te geven" als er wat tegenslaat.
Na vele discussies en hem dolgraag te zien hielp ik hem toch verder en kocht na zijn faillissement zijn bestelwagen met materiaal terug via een lening.
Dit betaald hij me dan terug elke maand.
Ik zou dit nooit voor iemand hebben gedaan maar toch... deze man zie ik doodgraag.
Na betere periodes beslissen we om te trouwen.
Alles erop en eraan en een huwelijk als een sprookje.
De ruzies stapelen zich toch weer op... mijn man gaat in zee met een bedrijf en wil steeds maar meer en meer geld verdienen.
Ik geniet liever van de gewone dingen des levens en vraag hem om wat meer quality time.
Toch staan we hierin lijnrecht tegenover elkaar en escaleren de ruzies enorm.
Ik kan het niet laten om oude koeien uit de gracht te halen en hierover door te drammen tot we algauw in een vicieuze cirkel belanden van ruzies.
Vorige week dan de fatale dag... na avonden niet thuis te komen en mijn te controleren betrap ik hem op een sms van een vrouw. Een hartje...
Ik vraag hem wat dit te betekenen heeft.
Hij is verliefd... hij kent de vrouw al 3 jaar, was toen even verliefd maar is er nu vatbaarder voor door al onze ruzies.
Mijn man is dan ook vertrokken en meteen ingetrokken bij haar.
Ik kan mijn ogen en oren niet geloven en sta perplex.
Ik wilde graag een ommekeer maken en had een afspraak gemaakt bij een therapeute om onze relatie te redden, voordien al.
Nu beslist mijn man om alles op te geven en kiest hij voor de andere vrouw.
Ik voel me zo belogen en bedrogen.
Ik vind het zo unfair na al de jaren hulp en trouw die ik hem bood terwijl hij zich in nesten werkte.
Hij kon de ruzies niet meer aan...
Dat begrijp ik.
Maar me geen kans geven terwijl hij alle kansen heeft gehad én meer... dat is zo unfair...
Mijn man praat me een enorm schuldgevoel aan vanwege de ruzies.
Ik voel me vreselijk.

Groeten
Alle reacties Link kopieren
Not everyone you lose is a loss
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ach meid,
Wat moet jij je vreselijk voelen
:hug:
Daar zijn even geen woorden voor
Zijn geschiedenis laat zien dat dit een man is die zijn verantwoordelijkheid niet neemt en altijd de makkelijke (uit)weg neemt.
Neem een advocaat en zorg dat je vrij komt van deze man. Ga niet voor 50/50, want na al je investering verdien je meer.
Dit komt misschien heel bot over maar: waarom neem jij niet de verantwoordelijkheid voor jouw eigen keuzes?

Je bent al jaren samen met een man die nergens verantwoordelijkheid voor neemt, die jou zijn problemen laat oplossen etc. etc. Jij kiest ervoor om hem telkens te "redden" ondanks zijn gedrag en ondanks zijn leugens. Waarom kies je daarvoor als je dat zo tegenstaat? Waarom kies je ervoor om met hem te trouwen als je weet hoe hij is? Onbetrouwbaar en zonder verantwoordelijkheidsgevoel? Want dat je zijn problemen steeds oplost, als zijn redder fungeert en met hem trouwt is jouw eigen keuze en daar moet jij dan ook verantwoordelijkheid voor nemen. Je weet hoe hij is, toch doe je die dingen. Dan moet je hem nu niet kwalijk gaan nemen dat hij is zoals hij is.
Dit is een mooie gelegenheid om veel over jezelf te leren. Over het waarom van jouw keuzes. Zodat je in de toekomst betere keuzes kunt maken.
Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk goede juridische hulp inschakelt, zodat je er straks niet financieel ook nog heel slecht voor komt te staan. Richt je dan op je eigen leven en laat die waardeloze sukkel los.
Succes.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. Herkbaar ook, deels. Zo te horen gaat deze scheiding ook nog een lastige kluif worden. Neem (jij) een goede mediator en laat alles goed vastleggen!! :hug:
Alle reacties Link kopieren
O meisje toch :hug:

Deze kerel verdient jouw liefde niet.

Dat gezegd hebbende, denk ik wel dat jullie relatie scheef zit en daarom ook met therapie niet meer te redden is. Een faillissement doet nogal wat met je ego, en hij heeft blijkbaar erg de behoefte om met schone lei te beginnen. Hij voelt zich geen gelijke van jou. Dat is nog geen excuus om er dan maar met een ander vandoor te gaan. Maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden.
Ook als jullie nu in therapie waren gegaan, zou hij ongetwijfeld altijd ruzies en oude koeien vrezen (of dat nu terecht is of niet).

Dit vluchtgedrag is onaardig, maar wel duidelijk. Huil uit, voel je rot, en geef jezelf daarna de kans om opnieuw te beginnen met iemand die het wel waard is.
Gaat niet makkelijk worden maar keep your head high..
denk nu aan jezelf en neem de juiste juridische stappen..
Wees sterk
Grrr, die vent van jou wat een vreselijke slappe ruggegraatloze en vooral harteloze gast! Geen tijd om in te storten, scherp blijven! Pak de paperassen bij elkaar desnoods met een professional erbij en maak de stand op. Regel alles tot in de puntjes en DAN is het tijd om tot jezelf te komen. Zo'n vent verbannen uit je hart en hoofd, ik hoop en wens voor jou een geweldige nieuwe eerlijke liefde in jouw leven. Als je eraan toe bent over tijdje. Houdt je hoofd koel, je zult gaan slagen. Ik lees dat je al in heel wat stormen hebt gezeten, powervrouw! Laat je ex je nooit verleiden je terug te nemen, jij verdient zoveel beter :hug:
Alle reacties Link kopieren
We hebben allemaal lesjes te leren en ze doen allemaal pijn op hun geheel eigen manier.

Ik kan wel zeggen wat je waarschijnlijk fout deed, maar dat weet je nu zelf vermoedelijk het beste. Eentje eruit:
Omdat mijn man geen idee had hoe zich uit de nesten te werken heb ik alles in handen genomen.
Je behandelt hem als een verwend kind (opdat hij van je houdt) en verwende kinderen houden nóóit van de ouder die hen verwent. Ze haten die juist vaak omdat verwennen zo lamlendig maakt. Je voelt niet meer wie je bent omdat je je eigen kracht niet meer voelt.

Dus dat zou ik niet meer doen. Niet alleen ruineert het je financieel; het verwart je ook want jij zag het als liefde. Maar zo wordt het niet ervaren.

Hey; ik wens je sterkte en toch fijne feestdagen! Doe je best ervoor. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hoewel ik begrijp dat je je nu heel erg rot voelt, denk ik dat je blij mag zijn dat deze man uit je leven verdwijnt. Al zal het jou nog flink wat tijd en inzicht kosten. Logisch dat dat nu nog niet lukt, gezien het jarenlange patroon en je er nu nog middenin zit. Jullie relatie was zo ongelijkwaardig, waarin jij steeds aan het redden bent en hij zich afhankelijk opstelt, geen enkele verantwoordelijkheid neemt en jou steeds zijn shit laat opruimen. Best kans dat hij bij je terug wil komen, als blijkt dat de andere vrouw zo 'gek' niet is; hij vindt jouw geld en reddende rol gewoon erg makkelijk. Ik hoop echter dat jij dan zo wijs en sterk bent om hem niet terug te nemen, want je verdient beter dan iemand die liegt en bedriegt, alleen maar van je goedheid profiteert en wetten overtreedt en daarmee anderen in gevaar brengt. Laat je in elk geval nooit meer zo door iemand behandelen.
Veel sterkte!
En dit had je niet zien aankomen?
Als je die zak van een kerel telkens kon redden, kun je nu zeker jezelf redden! Je bent niet radeloos, je moet gewoon net zo voor jezelf zorgen als je ooit voor hem deed.
Je vent is bij je weg gegaan omdat je altijd ruzie zoekt, ouwe koeien uit de sloot halen is erg effectief middel om een man bij je weg te jagen.

Je oogst wat je zaait.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter met een man trouwen dan met een project.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend rot voor je. Als je hier van kunt leren, zul je er veel sterker uitkomen. Er zat zo te lezen veel scheef, jij nam alle verantwoordelijkheid over en hij liet zich dat aanleunen. Daar was het uiteindelijk toch wel op stukgelopen; niemand wil getrouwd zijn met zijn moeder.
En, hoe hard ook: het feit dat jíj alles voor hem deed, schept bij hém geen verplichting. Dat deed je zelf.
Uithuilen en dan blij zijn met deze wijze les. Sterkte.
Heel veel sterkte! :hug:

Deze zin trof me in je openingsbericht: "Alles erop en eraan en een huwelijk als een sprookje."
Een mooi feest staat niet gelijk aan een goed huwelijk. Jij kende het karakter van je man al goed voordat je met hem trouwde. Een mooie huwelijksdag repareert geen karakterfouten.
Alle reacties Link kopieren
Zorg ervoor dat je alle zakelijke belangen die je met hem hebt (de lening die je bent aangegaan) goed op papier hebt en hier hele duidelijke afspraken over maakt.
Anders ga je financieel ook nog het schip in.

En verder eens met Maaique
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Je geeft zelf aan dat hij altijd de schuld buiten zichzelf legt. Nu wil hij scheiden en jij er aan werken, en hij geeft jou de schuld. Leg je neer bij zijn wens, regel nog één keer 'alles' voor hem door voor een snelle scheiding te zorgen. En onthoudt goed dat jij je verantwoordelijkheid wilde nemen en hij alleen met zijn vinger wilde wijzen. Over een jaar kijk je terug en ben je blij dat je van hem af bent.

En, een dikke knuffel. :hug: Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Vertel me alsjeblieft dat je ondanks de domme keuze met hem te trouwen, dit in iedergeval onder huwelijksevoorwaarden hebt gedaan!!

Logisch dat je je enorm bedrogen voelt, echter je man voldoet volledig aan het verwachtingspatroon, als je bekijkt wat hij die 4 jaar van jullie relatie heeft laten zien. Tuurlijk zit je nu nog vol in je verdriet en wanhoop, maar het is goed dat je nu iig zelf ook echt ziet dat hij een klootzak is, en dat jij beter verdient.
Ga zorgen dat je de juiste juridische bijstand vindt, zodat je zo sterk mogelijk staat bij de scheiding. Het zal een kut tijd voor je worden, maar dit is echt beter voor je.

Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
19-11-2017 05:32
Not everyone you lose is a loss
Dit.

Volgens mij heeft hij jou een gunst gedaan. Je bent echt beter af zonder hem. Echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven