Hoe heb jij je partner leren kennen?

20-11-2017 10:02 152 berichten
Klopt het inderdaad dat het tegenwoordig (bijna) niet meer mogelijk is om een partner 'in real life' te ontmoeten?

Toen ik 12 jaar geleden mijn ex leerde kennen via internet zat er nog echt een soort van taboe op en was het iets wat niet heel vaak gebeurde. Maar tegenwoordig lijkt het wel of iedereen zijn partner via internet leert kennen. Hier schaar ik dan trouwens voor het gemak ook apps zoals Tinder onder...

Maar ik was dus benieuwd of dat klopt.

Natuurlijk zijn romantische verhalen ook welkom :flirting:


Edit: natuurlijk is het ook nog mogelijk dat je niet op zoek was, maar toch toevallig je partner op internet voor het eerst tegenkwam. Niet aan gedacht om dat als aparte optie toe te voegen, sorry

Ik ken mijn partner....

Totaal aantal stemmen: 256

Minder dan 5 jaar, via internet (20%)
Minder dan 5 jaar, niet via internet (17%)
Meer dan 5 jaar, via internet (12%)
Meer dan 5 jaar, niet via internet (41%)
Ik heb geen partner (7%)
Anders, namelijk... (3%)
anoniem_228919 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 10:15
16.06% gewijzigd
Ik zal zelf aftrappen. Ik ken mijn man inmiddels 6,5 of 7 jaar. We hebben elkaar leren kennen via een chatsite, Paiq. Hier moet je eerst met elkaar praten voordat je elkaars foto's ziet.

Mijn man en ik werden aan elkaar gematcht en het gesprek verliep stroef. Dus al snel hadden we elkaar niks meer te vertellen. En ik kreeg toen kort een andere fling dus meldde me af bij Paiq.

Een half jaar later meldde ik me opnieuw aan bij Paiq en werd na een tijdje wéér aan hem gematchtt, maar deze keer verliep het gesprek wél heel leuk en vloeiend en zijn we uiteindelijk gaan daten.

Een half jaar later woonden we samen, weer een half jaar later vroeg ie me ten huwelijk en nu zijn we alweer 5 jaar getrouwd en (met ups and downs!) heel gelukkig samen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gestemd op 'meer dan 5 jaar, via internet' maar ik vermoed eigenlijk dat je daarmee datingsites bedoelt. Ik ken mijn partner via twitter, we waren daar al een tijd bevriend voordat we elkaar in het echt ontmoet hebben en verliefd werden.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Internet en ik zijn ongeveer even oud. Ik was al getrouwd toen internet voor het eerst toegankelijk werd voor het publiek in Nederland. Verder niks romantisch aan, elkaar leren kennen op school, blijven hangen, kindjes gemaakt, leven voorbij.
LadyL0101 schreef:
20-11-2017 10:07
Ik heb gestemd op 'meer dan 5 jaar, via internet' maar ik vermoed eigenlijk dat je daarmee datingsites bedoelt. Ik ken mijn partner via twitter, we waren daar al een tijd bevriend voordat we elkaar in het echt ontmoet hebben en verliefd werden.

Ik heb het juist vrij breed gelaten, omdat je natuurlijk ook zonder dat je echt daadwerkelijk op zoek bent via internet iemand kunt leren kennen. Mijn ex heb ik ook leren kennen via internet, maar niet omdat ik op zoek was, ik leerde hem kennen op een chat over een gezamelijke hobby.

Eigenlijk heb ik nog nooit iemand 'in real life' leren kennen qua dates :bonk: Ik ben vrij verlegen in het dagelijks leven en zal niet snel iemand aanspreken die ik niet ken en heb denk ik ook wel een uitstraling dat ik niet zo hou van aangesproken worden :$
Alle reacties Link kopieren
Wel internet maar niet via dating gebeuren. Ik runde fora en hij vond me leuk op foto's Mailde dat hij wel wilde helpen met bepaalde software (hij had nog niet door dat ik meer dan een lid was) en heb hem fijntjes uitgelegd dat dat écht niet nodig was en dat ik waarschijnlijk meer van de software wist dan hij :D We raakten aan de praat, en praat, en praat. en zijn gaan skypen. Toen kwam hij een keer life langs en is nooit meer vertrokken :D
Bij wijze van spreken dan :D
Meer dan 15 jaar geleden mijn partner ontmoet op een feestje. Lekker gezoend en toen afscheid genomen. Hij belde daarna voor een date. We woonden op 2 uur rijden dus de eerste date zou hij direct blijven slapen. Ik had een luchtbedje opgepompt in de berging staan en hij had een luchtbedje in zijn tas. Nooit nodig gehad.... inmiddels getrouwd, kinderen en nog steeds heel gelukkig..
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik hebben dezelfde studie gedaan, bij dezelfde werkgevers gewerkt, dezelfde hobby uitgeoefend bij een vereniging, lid geweest van dezelfde studentenvereniging, in dezelfde flat gewoond, we hebben gemeenschappelijke kennissen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

We kennen elkaar via tinder. :p:
Alle reacties Link kopieren
Secretaresseopleiding :proud:
24 jaar terug, voor internet dus.
Later is nu
Ik ken mijn man ook via Paiq o_o Maar dan al 10 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Niet via internet maar in real life, 12 jaar geleden. Hij was de buschauffeur en ik de passagier. Ik bleef al een tijdje altijd bij hem staan om te kletsen. Toen ik op vakantie ging bood aan om hij mij op te halen van het station als ik weer thuis kwam. Dat was op een zondag. Op maandag zag ik hem weer in de bus, dinsdag hadden we afgesproken, woensdag anderhalf uur aan de telefoon gezeten, donderdag kwam hij weer en kreeg hij de sleutel van mijn appartement en woonden we eigenlijk meteen samen.

En dat terwijl ik wel op datingsites stond en zocht naar een man die jonger was, niet rookte en geen kinderen had. Mijn vriend is 11 jaar ouder, rookt en heeft een dochter.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
20-11-2017 10:11
Ik heb het juist vrij breed gelaten, omdat je natuurlijk ook zonder dat je echt daadwerkelijk op zoek bent via internet iemand kunt leren kennen. Mijn ex heb ik ook leren kennen via internet, maar niet omdat ik op zoek was, ik leerde hem kennen op een chat over een gezamelijke hobby.

Eigenlijk heb ik nog nooit iemand 'in real life' leren kennen qua dates :bonk: Ik ben vrij verlegen in het dagelijks leven en zal niet snel iemand aanspreken die ik niet ken en heb denk ik ook wel een uitstraling dat ik niet zo hou van aangesproken worden :$
Ah, dan zijn we het eens! Wij waren allebei dus ook niet echt op zoek, maar op een gegeven moment moest ik in zijn stad zijn voor werk en zocht ik gezellig diner-gezelschap onder mijn (vele) twittervrienden. En hij bleek bijzonder gezellig te zijn!

Vorige vriendjes altijd wel in real life ontmoet. Via werk of wederzijdse vrienden. Dat is dus geen enkele garantie voor langdurig succes :roll:
ladyl0101 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 10:24
Reden: Kleine verduidelijking
2.91% gewijzigd
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Ik zat naast hem bij Algebra, en aangezien hij het vak een stuk beter begreep dan ik heeft hij het me elke week weer uit moeten leggen. Wat hij met liefde deed :heart:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Hij zat bij me in de klas. Heel spannend. :heart: . En toen kregen we verkering. Heel spannend. :heart: . En inmiddels zijn we zo'n 30 jaar verder en krijg ik nu al weer vlindertjes in mijn buik als ik hem straks weer zie en hij naar me kijkt met de blik dat ik de meest geweldige vrouw ter wereld ben. :heart:
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Via het werk
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben elkaar 21 jaar geleden leren kennen, toen hij op dezelfde gang in mijn studentenflat kwam wonen. We zijn nu 12 1/2 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Via TInder. Maar we hebben bij dezelfde werkgever gewerkt.
Ik verveelde me, sloeg aan het tinderen en ik matchte hem.
Beetje gechat en na anderhalve week op date.
Hij is niet meer weggegaan.

Ik was aan het tinderen gegaan om wat leuke dates te hebben, geen relatie xD.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken man via het werk. Zat zelf helemaal niet op mijn plek bij die werkgever en was al snel weer weg, maar het heeft me toch een hele leuke man opgeleverd.
dolfine wijzigde dit bericht op 20-11-2017 10:58
7.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Azarole schreef:
20-11-2017 10:37
Via TInder. Maar we hebben bij dezelfde werkgever gewerkt.
Ik verveelde me, sloeg aan het tinderen en ik matchte hem.
Beetje gechat en na anderhalve week op date.
Hij is niet meer weggegaan, nouja, wel naar huis. Maar we zijn blijven plakken.
Het romantische gedeelte?
De eerste blik in zijn ogen, de gesprekken die daar op volgde.

Ik was aan het tinderen gegaan om wat leuke dates te hebben, geen relatie xD.
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden op het werk
We waren indirecte collega's
Beide op dat moment een relatie en gewoon goede vrienden.
Bij beide liep de relatie stuk
3 maanden later waren we samen op een beurs, daarna Amsterdam in gegaan, wijn, gezelligheid en nog meer wijn
En de B&B de we samen geboekt hadden met 2 slaapkamers.....daar hebben we er maar 1 van gebruikt

;-)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
20-11-2017 10:10
Internet en ik zijn ongeveer even oud. Ik was al getrouwd toen internet voor het eerst toegankelijk werd voor het publiek in Nederland. Verder niks romantisch aan, elkaar leren kennen op school, blijven hangen, kindjes gemaakt, leven voorbij.
Idem. Op de 'leven voorbij' opmerking na dan.
Ik mag graag denken dat er nog een hoop leuks in het verschiet ligt.
O en met trouwen hebben we wat langer mee gewacht.
Alle reacties Link kopieren
via het uitgaansleven. zo'n 6 jaar geleden. Wij hadden elkaar via het internet echt helemaal niks gevonden, zijn we allebei van mening. We hebben echt geen enkele gedeelde interesse.
Tijdens de introductieweek van mijn hbo. Hij zat een jaar hoger, en zat in de introductiecommissie. Hij heeft me de hele week laten opdrukken in de regen en de week erna hadden we verkering. :flirting:
Inmiddels alweer 9 jaar verder :)
Alle reacties Link kopieren
rodelimo schreef:
20-11-2017 10:52
Tijdens de introductieweek van mijn hbo. Hij zat een jaar hoger, en zat in de introductiecommissie. Hij heeft me de hele week laten opdrukken in de regen en de week erna hadden we verkering. :flirting:
Inmiddels alweer 9 jaar verder :)
De studentenversie van 'meisjes plagen, kusjes vragen'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn man meer dan 10 jaar geleden leren kennen op zijn verjaardag.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven