Vader gaat vreemd

20-11-2017 20:56 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al.. ik ben erachter gekomen dat mijn vader vreemd gaat en dit is niet de eerste keer. Een aantal jaar geleden had ik het voor het eerst ontdekt. Na jaren zwijgen heb ik het uiteindelijk aan mijn moeder verteld. Nu is dit weer het geval.. Wat moet ik doen? De vorige keer hebben mijn ouders alles op mij afgeschoven en familie en kennissen verteld dat ik problemen had in plaats van wat er echt aan de hand was. Ik weet het niet meer
Hoe ben je erachter gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Gezien de reactie van je ouders van de vorige keer zou ik je ouders dit lekker zelf met elkaar uit laten zoeken.

En weet je zeker dat het zo is? Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Als ze de eerste keer serieus zo achterlijk gereageerd hebben, zou ik me er geen tweede keer aan branden. Laat het ze zelf maar uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Lekker zelf laten uitzoeken. Het is niet jouw verantwoordelijkheid.

Je moeder maakt een keuze. Ze is niet blind en niet achterlijk, ze kiest ervoor om dit te accepteren. Misschien is ze bang om alleen verder te gaan, misschien wil ze haar leven niet opgeven. Geen idee. In elk geval; haar leven, haar keuze.

Voor je vader geldt hetzelfde. Die gaat op hups met een andere vrouw. Daar is een reden voor. Dat kan een heel simpele reden zijn (gewoon omdat het kan), of iets minder simpel. Maar; zijn leven, zijn keuze.

Hoe dan ook; het zijn twee volwassen mensen die groot genoeg zijn om zelf te beslissen wat ze met hun leven willen doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu 21, ik ben erachter gekomen doordat ik het gevoel had net als de eerste keer... toen zijn telefoon niet vergrendeld was las ik allerlei berichten
Als mijn vader niet vreemd was gegaan had ik er niet geweest.

Dus tja, ergens begrijp ik dat vreemd gaan dus wel
Alle reacties Link kopieren
roosjexoxo schreef:
20-11-2017 21:09
ik ben nu 21, ik ben erachter gekomen doordat ik het gevoel had net als de eerste keer... toen zijn telefoon niet vergrendeld was las ik allerlei berichten

Je bent dus ´illegaal´ aan die informatie gekomen. Je hoort niet rond te neuzen in andermans telefoon, mail of post. Wat je illegaal leest, heb je niet gelezen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg je toch tijdens het eten:
Goh Pa ik heb in je telefoon gelezen dat je buiten de deur neukt! Vind je dat goed ma? Ja toch net als de vorige keer en mij toen liet opdraaien voor jullie problemen.


Niet mee bemoeien. Ze zijn oud en wijs genoeg. Misschien vonden ze het moeilijker dat jij het weet dan dat je pa vreemd gaat.
Maak het niet jou probleem
you go girl
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
20-11-2017 21:17
Als mijn vader niet vreemd was gegaan had ik er niet geweest.

Dus tja, ergens begrijp ik dat vreemd gaan dus wel
Uhh oké :roll:
Jeetje, wat voor band heb je dan met je vader. Ik vind dat hij misbruik van je maakt, walgelijk.
En je dan zwart maken bij je familie.
Ik zou foto's maken vande telefoon, en van je vader eisen dat hij zelf bij de familie (en je moeder?) toelicht hoe het zit.

Vreselijk, heel veel sterkte. Hoe heb je in de afgelopen jaren met hem om kunnen gaan? Je ouders zouden je steun en toeverlaat moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot. Maar ik ben erg anti neuzen in andermans privézaken, o.a. om deze reden. Je kunt het laten rusten of in een één-op-één situatie op de man af aan je vader vragen (gewoon; pa, ga je soms weer vreemd?). Maar bedenk dan wel wat je met het antwoord zou willen.
Je ouders zijn volwassenen, met een eigen verantwoordelijkheid. Jij hebt geen verantwoordelijkheid voor hun huwelijk.
Wel heel vervelend voor je.
Hoe je vader en je moeder hun relatie inrichten is hun zaak. Wie weet zijn er wel afspraken waar jij niet van weet.

Mocht je het toch ter sprake willen brengen, maak dan duidelijk dat jij je niet wil bemoeien met hun relatie, maar dat je het niet fijn vond dat je er de vorige keer tussen kwam te staan en dat de aandacht naar jouw eventuele problemen werd verlegd. Je zegt wat je hebt ontdekt of geconstateerd, en hang daar dan verder geen waardeoordeel aan.

Hoezo is dit vorige keer eigenlijk bij de rest van de familie terechtgekomen? Je kunt toch iets met je ouders bespreken, daar heeft toch verder niemand wat mee te maken?

Maar goed, ik zou zelf eerder geneigd zijn afstand te nemen. Als iemand om je mening vraagt, kun je die geven en anders bemoei je je er gewoon lekker niet mee.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 21:32
0.13% gewijzigd
roosjexoxo schreef:
20-11-2017 21:09
ik ben nu 21, ik ben erachter gekomen doordat ik het gevoel had net als de eerste keer... toen zijn telefoon niet vergrendeld was las ik allerlei berichten
Wat een onvolwassen gedrag voor een 21-jarige.
Waarom ga je naar zoiets op zoek.
Als ik iets niet zou willen weten...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de manier waarop je ouders jou het hebben van problemen in je schoenen schuiven om zelf "schoon" te blijven behoorlijk egocentrisch en naar...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door alles wat er gebeurd is niet echt meer een band met mijn ouders, destijds greep het me heel erg aan dat ze mij als probleem afstempelde voor alles en iedereen.. het lekker daardoor net of mensen op bepaalde manier naar me keken. ik probeer me gewoon zo min mogelijk met het gezinsleven te bemoeien en zoek weinig confrontatie. Min vader zindert mij ook af en behandeld me minder dan mijn oudere zus. Hij vraagt aan jaar bijvoorbeeld wel over hoe het gaat met dr studie aan de uni en als ik iets vertel is die nooit geïnteresseerd of negeert die me. En ja ik weet dat ik niet in iemand anders zijn berichten hoor te zitten en dat dat niet netjes is, maar op een gegeven moment wil je toch zekerheid als je iemand elke keer geheimzinnig ziet doen of hoort liegen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb door alles wat er gebeurd is niet echt meer een band met mijn ouders, destijds greep het me heel erg aan dat ze mij als probleem afstempelde voor alles en iedereen.. het lekker daardoor net of mensen op bepaalde manier naar me keken. ik probeer me gewoon zo min mogelijk met het gezinsleven te bemoeien en zoek weinig confrontatie. Min vader zindert mij ook af en behandeld me minder dan mijn oudere zus. Hij vraagt aan jaar bijvoorbeeld wel over hoe het gaat met dr studie aan de uni en als ik iets vertel is die nooit geïnteresseerd of negeert die me. En ja ik weet dat ik niet in iemand anders zijn berichten hoor te zitten en dat dat niet netjes is, maar op een gegeven moment wil je toch zekerheid als je iemand elke keer geheimzinnig ziet doen of hoort liegen
roosjexoxo schreef:
20-11-2017 21:30
Ik heb door alles wat er gebeurd is niet echt meer een band met mijn ouders, destijds greep het me heel erg aan dat ze mij als probleem afstempelde voor alles en iedereen.. het lekker daardoor net of mensen op bepaalde manier naar me keken. ik probeer me gewoon zo min mogelijk met het gezinsleven te bemoeien en zoek weinig confrontatie. Min vader zindert mij ook af en behandeld me minder dan mijn oudere zus. Hij vraagt aan jaar bijvoorbeeld wel over hoe het gaat met dr studie aan de uni en als ik iets vertel is die nooit geïnteresseerd of negeert die me. En ja ik weet dat ik niet in iemand anders zijn berichten hoor te zitten en dat dat niet netjes is, maar op een gegeven moment wil je toch zekerheid als je iemand elke keer geheimzinnig ziet doen of hoort liegen
Waarom wil jij zekerheid? Hij is toch jouw man niet.
Alle reacties Link kopieren
Op kamers gaan.
Alle reacties Link kopieren
mijn familie is erachter gekomen doordat ik heb gezegd dat ik er niks mee te maken wilde hebben en tijdelijk bij mijn vriend ben gaan wonen
Ga op kamers, en richt je op gezellige mensen. Sterkte!
sushilala schreef:
20-11-2017 21:21
Jeetje, wat voor band heb je dan met je vader. Ik vind dat hij misbruik van je maakt, walgelijk.
En je dan zwart maken bij je familie.
Ik zou foto's maken vande telefoon, en van je vader eisen dat hij zelf bij de familie (en je moeder?) toelicht hoe het zit.

Vreselijk, heel veel sterkte. Hoe heb je in de afgelopen jaren met hem om kunnen gaan? Je ouders zouden je steun en toeverlaat moeten zijn.
.
Mag hopen dat dit sarcastisch bedoeld is?

TO, wat je ouders doen gaat je niets aan. Wie weet gaat je moeder ook met de groenteboer van bil en hebben je ouders daar afspraken over gemaakt. Is nou niet iets dat je zo met je kinderen bespreekt..
Madderijn schreef:
20-11-2017 21:35
Op kamers gaan.
:high5: tegelijk

TO, die hele situatie is ongezond. Ik vind het niet normaal hoe je ouders met elkaar omgaan, maar ook niet hou zij met jou omgaan. En ook niet hoe jij nu weer met je vader omgaat.
Begin een eigen leven, dat lijkt me beter.
Alle reacties Link kopieren
Zekerheid omdat het aan je blijft knagen. Als je elke dag ziet dat iemand iets verbergt en snel dingen wegklikt op zijn telefoon en liegt dan ben je daar dag en nacht mee bezig. Dan ga je jezelf vragen stellen, of dat dat de reden is waarom die mij "negeert ". Dat die bang is dat ik hem weer door heb.. dan wil je op een gegeven moment weten of het zo is om jezelf een beetje rust te geven .en nee ik ben inderdaad niet zijn vrouw maar wel zijn dochter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven