Heel veel liefde maar...

21-11-2017 18:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou na veel wikken en wegen toch ervoor gekozen Mn verhaal op het forum te gooien

Ik heb bijna een relatie van 8 jaar en gaan trouwen jeee
Maar
Twee jaar geleden ging het uit, toch is Mn vriend terug gekomen echt na een dag al
Echter kwam ik in een soort depressie/ piekeraanval terecht

Heel veel ellende heeft hij aangehoord en is bij me gebleven en naast me blijven staan toen heeft hij mij ten huwelijk gevraagd
Echt fantastisch dat we dat gered hebben

Maar ik heb Koudwatervrees
En ik ben een mega perfectionist
Ik moet elke dag verliefd zijn en altijd HET gevoel hebben dat lukt me niet
Ik pieker heel erg het gevolg is spanning
Daarna de veroordelingen echter kom ik er echt niet uit en wilde ok stoppen om van het piekeren af te komen
Als je me vraagt wil je bij hem weg is het steevast NEE maar waarom pieker ik dan
Waarom ben ik niet gelukkig en verdrietig door piekeren

De relatie is goed we hebben lol kunne samen huilen de genegenheid is echt fijn
Ik word er radeloos van en ongelukkig door mezelf!
Alle reacties Link kopieren
Hulp zoeken?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Panasonic12345 schreef:
21-11-2017 18:54

Ik word er radeloos van en ongelukkig door mezelf!
Waaruit blijkt dan dat er heel veel liefde is als je radeloos en ongelukkig word?
Zoek professionele hulp.
Alle reacties Link kopieren
Je verwacht serieus van jezelf dat je na acht jaar nog iedere dag verliefd bent? Dat is toch totaal niet realistisch?
Verliefdheid maakt op een gegeven moment plaats voor houden van, waarbij je af en toe nog best verliefd kunt zijn, maar echt niet meer iedere dag, de hele dag.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik het fijn vind om bij hem te zijn
We samen kunnen lachen en het heel veilig samen voelt

Ik word niet ongelukkig door hem, maar door mijn eigen gedachten
Alle reacties Link kopieren
Als je van hem houdt, ga ervoor.
Koudwatervrees? Nergens voor nodig. Je weet toch wat je krijgt :D
Dag voor en na het huwelijk is knal hetzelfde. Geen verschil als met een verjaardag.
Komt goed. Hij wil bij jou zijn. Nu jij nog bij hem. Ben je niet overtuigd van de eeuwige liefde? Hoeft ook niet. Altijd verliefd zijn is ook onmogelijk. Jouw "HET gevoel" voor altijd en op elk moment is een Utopia. Zie je hem graag, houd je van hem. Zie je dat nog wat jaartjes voor je? Ga er dan voor!!!
Ik zou eerst eens aan jezelf gaan werken voordat je een bruiloft gaat organiseren.
Volgens mij missen er stukken in jouw verhaal. Ik haal eruit: jouw vriend verliet jou twee jaar geleden daar jij aanpassingsproblemen had. Jij flipt en hij komt terug. Bewijst jou zijn trouw en nu heb jij weer aanpassingsproblemen? Daarbij leg jij jezelf de plicht op om het ECHT te laten slagen? Mijn tip: de trouwerij afblazen als gepland op korte termijn. Kun je naar hem toe niet maken. Bezoek een relatietherapeut en kijk na tijdje opnieuw wat je voelt.
anoniem_352276 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 19:14
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Panasonic12345 schreef:
21-11-2017 19:07
Dat ik het fijn vind om bij hem te zijn
We samen kunnen lachen en het heel veilig samen voelt

Ik word niet ongelukkig door hem, maar door mijn eigen gedachten
Dan zou ik inderdaad maar eens naar een psycholoog gaan.
Waarom vind jou vriend/aanstaande man jou eigenlijk leuk?
Waarom zou je trouwen? Is toch stom.
Alle reacties Link kopieren
Omdat als ik niet denk me goed voel
We hebben het leuk samen en ik vraag me vaak af wat hij met me moet

Toen het uit was toen was ik diep gekrenkt in Mn vertrouwen n ik ben zo bang dat het nog een keer gebeurt waardoor dat voer is voor piekeren
Panasonic12345 schreef:
21-11-2017 19:21
Omdat als ik niet denk me goed voel
We hebben het leuk samen en ik vraag me vaak af wat hij met me moet

Toen het uit was toen was ik diep gekrenkt in Mn vertrouwen n ik ben zo bang dat het nog een keer gebeurt waardoor dat voer is voor piekeren
Als je zo gruwelijk weinig vertrouwen hebt in je relatie moet je natuurlijk al helemaal niet trouwen. Waarom willen jullie überhaupt trouwen? Is dat ergens goed voor?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat ik geen vertrouwen heb
Ik ben sowieso een piekeraar
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je! Hij ging weg en daardoor ben je bang dat het weer gebeurd. Maar dat is echt niet nodig! Praat erover met hem dat helpt echt! Stel de trouwerij nog even uit, en ga ervoor als het weer helemaal goed zit voor jullie beiden. Anders blijf je hiermee rondlopen en het gevoel van verbondenheid door het trouwen zal dit erger maken.
“Toen heeft hij mij ten huwelijk gevraagd, echt fantastisch dat we dat gered hebben”

Dit leest alsof je vindt dat jullie wonder boven wonder de eindstreep hebben gehaald (het huwelijk) en alsof je trouwen als doel ziet.
Triest als je met zo’n instelling aan een huwelijk gaat beginnen. Op deze manier voorspel ik je dat het niet goed gaat komen. Jij hebt flinke emotionele problemen, als je daar niets aan doet jaag je hem weg.
Hulp zoeken dit los je niet zelf even op. Snel voordat je hem definitief weggejaagd.
Alle reacties Link kopieren
tarataz schreef:
23-11-2017 07:30
“Toen heeft hij mij ten huwelijk gevraagd, echt fantastisch dat we dat gered hebben”

Dit leest alsof je vindt dat jullie wonder boven wonder de eindstreep hebben gehaald (het huwelijk) en alsof je trouwen als doel ziet.
Triest als je met zo’n instelling aan een huwelijk gaat beginnen. Op deze manier voorspel ik je dat het niet goed gaat komen. Jij hebt flinke emotionele problemen, als je daar niets aan doet jaag je hem weg.
Het is natuurlijk niet zo zwart wit en kort door de bocht als ze het hier opschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Hulp zoeken.
Jouw piekergedrag komt ook voort uit jouw onrealistische ideeën. Sorry, maar de realiteit is geen romantisch fantasie ideaaltje. Jij hebt zo te lezen een goede relatie, maar jouw beeld van wat jij wilt komt niet overeen met de realiteit. Tijd dat jij een psycholoog opzoekt die dat jou eens haarfijn duidelijk gaat proberen te maken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Cancel die bruiloft zolang jij jezelf er niet goed bij voelt.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven